DOF 10 NOK neste, deretter videre opp

Kontur
27.08.2018 kl 18:24 853

Oljeservice er nå endelig i starten av en etterlenget opptur etter krakket i 2014. Sysselsettingsgraden er sterkt økende og det er per i dag faktisk mangel på nok kvalifisert arbeidskraft. Dette til sterk kontrast bare for 1 år siden. Oljeoppturen startet allerede for ca 1 år siden og vi ser at seismikk og de rene oljeselskapene har hatt en voldsom opptur (TGS, PGS, AKER BP, Equinor, mfl) Nå er turen kommet til offshore rederiene.
Det er nå det er smart å kjøpe, like før oppturen, men samtidig i god tid etter at de fleste selskaper har gjort sine restruktureringer og fått orden på finansene og pengestrømmen. Det som nå gjenstår er småplukk i de aller fleste selskap.
Hvilke rederi en skal velge å gå inn i kan være opp til hver enkelt å velge, der finnes selvsagt forskjeller.
Selv har jeg i all hovedsak valgt meg DOF da jeg har særdeles god tro på Subsea segmentet. Der er DOF spesielt gode og ligger veldig godt an i forhold til sine konkurrenter.
Pilene peker nå etter alle solemerker opp, oljeprisen er stabilt høy (nesten det dobbelte av hva den var for 3 år siden) flåteverdiene er skrevet kraftig ned så nedskriving er det stort sett slutt på. Ratene er på vei opp. Mye gammel tonnasje er tatt ut. osv osv.
KJØP DOF nå på latterlig lav kurs (7 NOK)
Nordea har kursmål på mer enn det dobbelte, Clarkson Platou på 19 NOK.
Det er bare et tidsspørsmål før de større husene gyver på og svitsjer over til Offshore/Subsea.
Bare vent å se
DOF børe være et godt førstevalg
Redigert 27.08.2018 kl 18:24 Du må logge inn for å svare