Vi må ha reelle utslippskutt, ikke at man betaler seg unna.

Mht. til utslippene menneskene står for, må disse reduseres reelt. Og ikke forsøkes fåes bukt med ved at folk kan betale seg unna.

Det skal heller ikke være sånn at dette problemet brukes til å inndrive skatter og avgifter.

Det er kun reelle utslippsreduksjoner som hjelper.

For eksempel flyskatt er feil tiltak. Grønnere fremdriftsmedium for fly er løsningen. Skatter havner lett gale veier og steder, blir soveputer, misbruksputer, avsporinger, urettferdighet osv.

Det er reelle utslippsreduksjoner som må til. Fokuset må over der.

08.10.2018 kl 18:48 648

Hvorfor må Norge redusere oljeproduksjonen for å nå klimamålene? Er det slik at CO2 belastes produksjonslandet og ikke forbrukerlandet?
safe99
08.10.2018 kl 19:55 628

Nå er det engang slik da - at en kontrollerende hallik skal bli straffet hardere en den prostituerte. Men politisk sett i Norge, er jeg klar over at ikke alle ser det slik.

Det reelle ville vært å forby flyreiser, ihvertfall til klimakonferanser.
Så lenge CICEROs ansatte og Elvestuens folk flyr, anser jeg IPCCs rapport for å være forsøk på svindel eller kriminell utpressing av ærlige folk.
Redigert 08.10.2018 kl 20:21 Du må logge inn for å svare
Krona
08.10.2018 kl 20:20 602

Forbud er alltid veien å gå. Et forbud gjelder alle. Fattige som rike. Det er så absolutt og det virker. Så enkelt er det bare.

Alltid er det kutt kutt kutt, men det er da like viktig å gjøre tiltak i den andre enden? F eks redde regnskog og plante trær?
Fikk noen til å regne ut hvor mange trær jeg måtte ha på henger etter dieselbilen for å gjøre den klimanøytral, og det var ikke fler enn 116. Så kom jeg til at det neppe er så viktig å drasse trærne etter bilen, de renser lufta også om de står stille. Nå har jeg ca 40 trær pluss en masse hekk og busker så det benynner å hjelpe hvertfall litt, og siden jeg har begynt å pendle bare en gang i uka kjører jeg mye mindre.
Poenget mitt er at det må gå an å heie frem noe mer enn bare sykkel, buss og avgifter
Vargtas
08.10.2018 kl 22:22 532

co2 er mat til plantene. co2 er ingen gift, den er livets gass.
co2 gjør at det blir grønnere , med andre ord plantene trives bedre.