Halvårsresultat!

milk
SSC 26.08.2018 kl 15:58 6361

På tide med en tråd om "jokeren" SSC ! På Fredag kommer en utfyllende rapport om driften så langt i 2018. Jeg må bare innrømme at jeg ser frem til den! Jeg har stor tro på positive,og kanskje litt overraskende nyheter om driften. Det har kommet mange positive tall fra de som produserer i samme området som SSC ;-)
andlien
19.10.2018 kl 19:50 1048

Hyggelig å høre du har troa på SSC, milk. Det har absolutt jeg også. Ble litt nysgjerrig på anslaget ditt om 500% oppgang innen 2022. Hva baserer du dette på? Er det volumøkning, marginforbedring eller multippelekspansjon du ser for deg?
SCK
19.10.2018 kl 20:21 1024

Enig i at fisk trolig er den beste sektoren for tiden. Eller har vært det frem til (og med) i dag. Og lite tyder på at det er noen negative endringer på gang selv om ingen kan spå sikkert om fremtid.
Bank (egenkapitalbevis) gir bra utbytte og sammen med noe kursstigning ligger avkast opp mot 15 % årlig - dette kan jo ikke måle seg med hva fisk har klart den senere tid. Men bank er sidrompa og en ganske trygg og forutsigbar investering. Jeg har derfor plassert en tung post i NONG, jeg lever faktisk greit av utbyttet bare der. Og som du sier, inntektene vil jo øke når rentene stiger, noe som i hvert fall sikrer stabiliteten. Olje er en etter min mening en god nr. 2, med trygge Equinor først, kanskje med Aker BP og DNO som følge.
Imidlertid, jeg er sjeleglad for å sitte i fisk, dagen i dag har bare vært ellevill - SSC viste vei.

milk
19.10.2018 kl 21:37 995

Det blir både volumøkning og reduserte kostnader med påfølgende gode marginer. Husk at SSC var helt på felgen for kun få år siden. At SSC står i 75 i 2022 er mer sannsynlig en usannsynlig,uansett multipel! Får de alle konsesjonene og lokalitetene godkjent med påfølgende volumøkning,snakker vi om en dobling av produksjonen fra nivået i 2017. :-)
kontra
19.10.2018 kl 21:43 985

For et par år siden skrev jeg at utviklingen for SSC på mange måter lignet utviklingen i AKS, senere Havfisk, illikvid og uestimert av meglere og aksjemarked. Det hører til historien at Havfisk, etter å ha ligget i "døvannet" i lang tid 7-doblet seg frem til Lerøy tok selskapet av børs. Selv om SSC har lagt på seg mer enn 100% siden årsskiftet, tror jeg vi bare har sett begynnelsen på reprisingen av aksjekursen.

Har sett litt overfladisk på verdisettingen av SSC sammenlignet med GSF, SALM og NRS når det gjelder forholdet mellom beregnet årlig slaktekvantum og selskapenes markedsverdi. I denne beregningen verdsettes SSC til kr 122 i forholdet mellom markedsverdi/beregnet kvantum. SALM til kr 352, GSF til 164 og NRS til 333. Må understreke at dette ikke er den fulle og hele oversikten av hva som er virkeligheten for forholdet mellom selskapene, men jeg mener at verdisettingen av SSC fortsatt er influert av historiske resultat og ikke av potensialet. Får si fortsatt god reise med SSC.
milk
20.10.2018 kl 06:18 931

Jeg kan bare si meg enig i din retorikk! Jeg mener å registrere en gryende interesse for SSC som igjen vil føre til en reprising av selskapet ;-)

Er der nogen som ved besked om aflæggelse af "Q3 tal" ???
Mvh
Commodore128
kontra
10.11.2018 kl 12:38 594

SSC legger frem kun halvårstall, men jeg hadde trodd de i likhet med q1 ville oppdatere markedet mht slaktet kvantum mm. Som ordtaket sier; "intet nytt er godt nytt". Uansett har vi skjul av de "store" selskapene opplevd en pen stigning i kursen gjennom året. Jeg tror vi får oppleve SSC med et solid overskudd og rekordutbytte for 2018.
milk
10.11.2018 kl 12:49 589

Jeg deler din oppfatning av situasjonen Kontra! Det vil bli meget hyggelig å være aksjonær i SSC fremover :-)