Tråd 3 - Skryt, hovmod og respektløshet. Kom tilbake senere!

Nytt ark og nye fargestifter! Det var en god anledning fra forrige tråd til å lage en ny.

Starter tråden med å legge inn sammendraget fra noen uker siden.
Disclaimeren er at ikke all info er dobbeltsjekket, så ikkje skyt meg om der skulle være feil.

Ønsker alle nye deltagere velkommen!
Ny adm.dir tiltrådde 1. august etter at vår kjære tidligere direktør, Jørgen Waaler, skal begynne å nyte livet.
JW er fortsatt en av de største aksjonærene i selskapet, og han kjøpte faktisk mer aksjer i sommer :)

------------------------------

En kort info om StrongPoint ASA til nye interessenter og de som trenger en oppfrisking.

Konsernet het tidligere PSI Group som bestod av syv selskaper etter diverse oppkjøp/overtagelser de siste 10-15 årene. I 2015 ble selskapene slått sammen og skiftet navn til StrongPoint.
I 2017 kjøpte vi CUB Business Systems AB

Hovedkontoret er på Rælingen ved Lillestrøm og vi er representert på følgende steder:
Egne avdelinger i Norge, Sverige, Litauen, Latvia, Estland, Russland, Frankrike, Spania, Tyskland, Belgia og Malaysia (Siste dekker også Singapore).
Partnere i Danmark, Portugal, Italia, Australia, Østerrike, Kuwait, Sør-Afrika, Storbritannia, USA, Irland, Slovenia og Kroatia.

Forretningsområdene til StrongPoint blir rapportert i tre kategorier; Egen teknologi, 3. parts teknologi og etiketter, som følger:

Egne teknologier består av de som vi selv har utviklet og de som har fulgt med ved kjøp av andre selskaper og videreutviklet av StrongPoint. De viktigste er:
• Cashguard. Kontanthåndteringssystemet som de fleste har sett ved kassen i butikken. I tillegg til å være nesten egenrådende i Norge, er vi markedsleder i flere andre land. Cashguard er installert i Sverige, Baltikum, Spania, Tyskland, Frankrike, Malaysia, Singapore, Danmark, Storbritannia, Irland, Australia, Østerrike, Italia Sør-Afrika, Frankrike, Spania og USA.
• Vensafe. Salgsautomat med utlevering av verdiprodukter som tobakk, barberhøvler m.m. Et unikt produkt uten kjent konkurranse med mange installasjoner i Norge og Sverige. (Står utenfor kassepunktet på mange matvarebutikker.) Også installert i Russland, Tyskland, Belgia og Singapore. Flere land følger nå opp med identiske pakker på tobakksprodukter, noe som skaper merarbeid for betjeningen med å ha produktene bak kassen.
• Click & Collect. Oppbevaringsbokser med kjøl, frys og romtemperatur, der man kan hente varer man har bestilt på nettet. Produktet er ganske ferskt og kan ha en spennende fremtid mht. nettbaserte grossister. Montert i Sverige, Russland og Baltikum. Pilotprosjekt under leveranse i Norge. (Rammeavtale på 2000 enheter med nettgrossist i Russland)
• Self Checkout. Så langt har utstyret blitt levert av 3.part, mens vi har installert softvare. Mulig endring på det slik at vi får totalleveranse. Installert i Baltikum.
• Cash Security. Fortningsområdet består bl.a. av kofferter for å transportere sedler. Disse er så trygg mht. hærverk at man kan unngå armerte biler for å transportere kontanter. (Fargeampuller som ødelegger alle sedler ved tukling.) Sberbank i Russland er vår største kunde. Vi har også leveranser til Norge, Sverige, Baltikum, Tyskland, Frankrike, Belgia, Singapore, UK, Australia, Italia og Slovakia. (Ny ordre fra Sberbank 20.07.18.)
• Nyervervede Cub Business Systems AB. Programvarer for detaljhandel og hjelper med å integrere netthandel, vareplukking, lagerbeholdning osv. Omsetning ca 50M p.a.

3. parts teknologi baserer seg på en stabil produktbase, bestående av blant annet ERP, POS, konsulenttjenester, vekter, pakkemaskiner og elektroniske prisetiketter. Stabil omsetning, 30-40 % av totalomsetning.

Etiketter; Design og trykkeri i Sverige (nylig konsolidert og relokert) med fokus på design og produksjon av selvklebende etiketter. Stabil omsetning, cirka 180 mill per år. Sterk økning i EBT etter noe innkjøringsproblemer ved innkjøp av nye maskiner fra HP vinteren 2016/17. Forretningsområdet er ikke prosjektbasert og leverer stabilt gode tall.

Utbyttepolitikk:
“StrongPoint’s shareholders should over time get a competitive return on their investment through a combination of cash dividends and increased value of their shares.”
Akkumulert utbytte 2011-2016 NOK 3,0
For 2016 NOK 1,5 inkl ekstraordinært.
For 2017 NOK 0,5.

---------------------

Der er en ganske stabil aksjonærmasse. Mange aksjonærer deltar har på forumet, og flere av dem har hatt aksjer i en årrekke. Det er sjeldent hausing (eller baising) her på tråden, og vi har stort sett en god tone med respekt for meddebattanter.

Vi har sett en nedgang i omsetning og resultat fra toppåret 2016 som var preget av service/oppgradering av Cashguard i Sverige og Norge, grunnet utskifting av sedler. I følge selskapet besto 2017 av «Basically recurring revenues only»; Vi leverer likevel en positiv bunnlinje, og fikk 50 øre utbytte for året.

Hvis du har interesse for å lære mer om selskapet er det bare til å spørre!
Man får som regel et saklig og ordentlig svar 😊

For å lese om børsmeldte ordrer og andre meldinger vennligst gå til
https://newsweb.oslobors.no/search?category=&issuer=&fromDate=&toDate=&market=&messageTitle=Strongpoint

Redigert 25.08.2018 kl 13:45 Du må logge inn for å svare
HitIT
24.08.2018 kl 09:52 3652

Telsystem Gestión de Efectivo CashGuard
‏@cashguard_
15 min15 minutter siden
Mer
Nuestro servicio técnico preparando 4 sistemas CashGuard que hoy instalamos en el estadio Wanda Metropolitano para la nueva temporada..."
https://twitter.com/cashguard_
Collin
24.08.2018 kl 09:53 3649

Kan være smart å selge nå 33% over emisjonskurs? Tror du ikke emisjonsaksjer kommer ut i markedet til lavere enn 33%? Da sitter du. Jeg ville solgt, men gjør din egen bedømming. Som alltid.

Tydelig vis er det like under 25 mill aksjer nå, og så skal det bli 12 mill nye aksjer, så det er jo en drøy utvanning.
Philippe
24.08.2018 kl 10:23 3608

Good posts Baron1!
I never buy stocks based purely on P/E and no one should. This was just an example of current status. I wanted to understand if anyone has tried to calculate possibe future revenue based on existing news.

HitITs link til 4 stk. CG ordren som installeres i Atlético Madrids fotballstadion Wanda Metropolitano er interessant. Det er 2. ordren fra samme klubben i år (siste i mars https://twitter.com/CashGuardSpain/status/977170902646493185 ). Det er et nytt markedssegment og vi vet at fotball er big business i Spania. Med en superreferanse som toppklubben Atlético Madrid kan det bli flere stadionkunder. I tillegg til fotballstadion driver klubbene butikker hvor det selges alt mulig merchandise - for eks. har Málaga klubben 7 slike butikker.
Collin
24.08.2018 kl 11:23 3529

Ene gjøken som kjøper bio trakk nå salget sitt. Nonnen som kjøper pho fortsetter å selge, men kan umulig ha mye igjen? Skrur av og ser hva jeg gjør mandag.

Riktig god helg Strongere!!!
Redigert 24.08.2018 kl 11:30 Du må logge inn for å svare
24.08.2018 kl 11:46 3487

Med dagens kurs så nærmer det seg 10 % utbytteavkastning frem til ex utbytte i april 19. Ikke dumt det heller..
HitIT
24.08.2018 kl 11:49 3471

9,20 er da mer en billig nok. Tar det selv snart om ingen andre gjøre det. Eneste spørsmålet er om Evaldas eller emisjonsgutta kaster ut en haug på best snart, men i det lange løp har ikke det en dritt å si.
LeifH
24.08.2018 kl 12:25 3395

Hva står det, Ols?
Men gutter, vi kan igjen takke oss selv for at kursen går langt ned. Selv de som har troen på selskapet ligger langt nede på kjøp, så sier igjen. Ikke selgerne man kan skylde på. Kjøperne vil ikke gi en ok pris engang.
tunktee
24.08.2018 kl 12:43 3356

Jeg prøver igjen HitIT; Evaldas skal ikke selge mer.
Det var vertfall det han sa når jeg tilbød å få kjøpe aksjene hans. (Selv om det selvfølgelig ikke er en garanti da...)
Har dere noen grunn til å tvile på det jeg forteller dere? Jeg pleier da virkelig ikke å komme med skrønehistorier!?

Collin
24.08.2018 kl 12:48 3333

Leif, gå opp selv da? Jeg avventer og går ikke et øre opp når vi ser dumpinga som foregår til kjøperkurs fordi de har det travelt med bioaksjene sine som egentlig er mer verdt...

Ja spørsmålet akkurat nå er jo om man er mer opptatt av selgers lommebok enn av sin egen.
Vanlig vis ville jeg selvsagt ment at 10 kr og mindre er grisebillig, og det er jo derfor jeg lurer på hvorfor ikke styret, ledelse og selskapet selv kjøper. Men det er som HitIT sier, når noen er villig til å dumpe så er det bare kortvarig påvirkning på kursen. I det lange løp har det ikke noe å si i det hele tatt. Da kan man like godt ta med seg aksjer så billig som mulig, og det er ingen grunn akkurat nå til å gå opp og hente. Tror jeg.
Så får vi håpe at kursen havner på et mer normalt nivå hvor også litt fremtidstro kommer frem nærmere jul.
24.08.2018 kl 13:06 3265

Hvor langt er "i det lange løp"?
Jeg synes jeg gjorde gode kjøp fra 15 og nedover til 9.6 fra 2017 til nå.
Det viste seg å vært forbanna feil...
HitIT
24.08.2018 kl 13:07 3245

tunktee tviler ikke på deg i det hele tatt, men kjenner ikke denne Evaldas.
Vi vet jo ikke hvorfor han har solgt en haug allerede eller om han plutselig trenger mer cash.
Ikke så godt å bli klok på hverken det ene eller det andre i disse dager.

I det lange løp har jo i alle fall vist seg å være lenger enn man skulle trodd...
Men blir nok vår tur til slutt, når de nå måtte være. Kommer nærmere og nærmere tror jeg nå i alle fall
LeifH
24.08.2018 kl 13:14 3184

Hver bidige gang jeg kjøper så tar jeg det som ligger der, aldri lagt ut kjøp langt nede for jeg driter egentlig i om jeg får den til 9.5 eller 10kr eller større forskjell. Men du ser nå at det er vi som kjøper som drar ned kursen som pokker fordi alle ligger langt nede, derfor sier jeg at man virkelig ikke kan klage på kursen om man holder på slik.
tunktee
24.08.2018 kl 13:27 3154

Ser den HitIT!
Jeg har tillit til det han skrev i eposten. Selv om der ikke er noen garanti, så hjelper det neppe kursen å gjenta et eventuelt faremoment her.

Det vi opplever ifm. kursen nå er en del av gamet.
Men med den litt mugne kursen og den rådende psykologien så tåler vi neppe et dårlig Q3.
Der er heldigvis ingen signaler om at Q3 skal bli dårlig heller. Mer det motsatte. (hvis man sammenligner med fjoråret)
Og 3. kvartal har også tidligere hatt lave kostnader og levert en bra EBITDA på tross av at det ikke pleier å være et omsetningsmessig godt kvartal.

Tydeligvis ingen som ville finne frem kalkulatoren!?
Phillip ønsker også et anslag på hvilke inntekter de kjente avtalene vil gi oss.
Kanskje jeg gjør det, selv om jeg bommet kraftig ved Q2. Skulle ønske noen andre var villig til å legge hodet på stubben og kanskje trakke i blomsterbedet ;)
Collin
24.08.2018 kl 14:05 3105

Da ombestemte jeg meg og tok 10K og ser at det er skjult selger på 9,16. Nå får dere andre, som har TRUA, også være med å kjøpe på dette nivået. På PCIB-tråden fabler de om at egentlig kurs er 44 eller noe og setter da tegningsrettene til 0 oppside @30. Det er jo helt vannvittig. Ja, og så lenge vi har flere Strong-aksjonærer som er forelsket i bio og selger for å kjøpe "billige" bioaksjer så er det greit å trekke det frem.
Jeg har regnet på hva fremtiden kan bringe, men det er litt for mange usikre i det korte bilde. Om vi tar øye på faste inntekter så utgjør det en stadig økende del og det vi har av vekst internasjonalt på smør og brød salget vårt tikker da sakte men sikkert oppover. Snart vil det nok begynne å øke mer, det ser jo slik ut? Snart napper det nok og da skal ikke jeg sitte utenfor. Jeg skal nok komme tilbake med tall, håper jeg, men prioriterer litt andre ting om dagen og har nettopp mistet en god venn. Altfor ung og alt bare sorgen.

Takk Baron, svensken og nonnen for aksjene. Skal det bli litt kamp om aksjene her nede eller kommer resten av de 50K snart? Kunne jo gitt oss en heads up? Hvorfor er det så viktig å måtte løpe å kjøpe bio akkurat i dag? Troen på Q-talla?
Redigert 24.08.2018 kl 14:26 Du må logge inn for å svare
LeifH
24.08.2018 kl 14:23 3067

Trur også Jacob bryr seg lite om kursen lander på 5kr, kjøpsmulighet for han. Ser han poster enda nabobil på sin Twitter. Litt useriøst spør du meg.
Collin
24.08.2018 kl 14:33 3075

Må ikke få ham i vrangstrupa før han har begynt nå som enkelte fikk med ham nede i Asia. Jeg har trua på begge og det vil materialisere seg. Det er ikke cowboysalg men langsiktig arbeide og tillit hos kundene og da de større kundene som gjelder. Nå har jeg lagt meg inn på kjøp langt nede - just in case og skrur av for helg. Skal ut å bromme litt med bilen, enda en gang: god helg.

Edit: skjult selger på 9,20 også. Hehe. Lurer seg selv mener nå jeg, men ok vær sin lyst. Da er det mindre enn 30K igjen? Edit: mindre enn 20K@9,20
Redigert 24.08.2018 kl 14:42 Du må logge inn for å svare

Jeg har gått igjennom websidene/FB/twitter kontoene til samtlige CG forhandlerene i Spania. Her en kort oppsummering;

Kun 4 selskaper som ser ut til å rapportere/melde salg/kundereferanser:

i) Gold partner Telsystem som vi har sett er mest aktiv
ii) Gold partner Ricma ( https://www.facebook.com/Ricmasistemas ) som også representerer konkurrenten Azkoyen
iii) Silver partner Bartolome Consultores har en referanseliste liggende her; http://www.bartolomeconsultores.com/casos-de-exito/
iv) Silver partner Cybersur, som kjører rundt med en stor demobuss; https://www.facebook.com/pg/cybersurinformatica/posts/?ref=page_internal
(representerer også konkurrenter).

De fleste av selskapene virker som de er CG-lojale og mange har CG som hovedprodukt sammen med diverse POS løsninger. Den geografiske spredningen er bra. Mange er aktive på messer/seminarer og deltar med CG hardware. Markedsføringsaktiviteten er høy men det er vanskelig å vite hvor mange CG enheter som faktisk er solgt. At det finnes flere Gold enn Silver partnere (20 kontra 8 stk) kan tyde på ar det er flere enheter enn vi tror.
24.08.2018 kl 14:46 3026

Stifinner og mange andre som "forguder" PCI etter alle kunstens regler. Hvordan kan dere være så sikker på at PCI er så gullkanta på sikt ? I en verden som endrer seg raskere enn noen gang er ingen ting sikkert.
Skriver ikke dette for å være negativ til selskapet men savner faktisk noen kritiske blikk.
Etter snart 20 år på børs så har jeg lært at ingen ting er sikkert og har også fått med meg at skal du ha høy avkastning så må du ta høy risiko.
Tror dessverre at PCI kursen i tiden som kommer vil presses ned mot 30. Håper jeg tar feil.

Det går jo an å satse litt på STRONG nå som de selger mer og mer i Spania.
Måtte bare komme med et hjertesukk når " menigheten" til PCIB er blitt snøblind...

Collin
24.08.2018 kl 14:54 3010

Grantchester: nettopp og markedsaktiviteten skal økes i Spania. Strong har vært, som vi vet, altfor spredd med for små markedsressurser til å få gjennombrudd. Det hjelper ikke med en eller to kassebiler i Irland eller et lite salgskontor i Tyskland. Det må et helt apparat til. Det har vi nå på god vei i Spania og første dryppet har vi fått i Alimerka.

Hvem tar de siste 9k? I en aksje er ett hvert fall en mulighet, mens i Strong er det en bekreftelse. En selvoppfyllende bekreftelse.
Redigert 24.08.2018 kl 15:20 Du må logge inn for å svare
Baron1!
24.08.2018 kl 15:42 2950

Bare håpløst å diskutere hvem som skal ta hva, og kritisere mangel på kjøp. Man får gode muligheter i denne aksjen til å ligge lavt, ettersom det er flere selgere enn kjøpere, eller - de er i hvert fall mer villig til å gå ned i pris, enn kjøperne er villige til å gå opp. Hvorvidt kjøp på 1k, 5k, 10k gjøres på 9,2 eller 9,5 spiller ingen rolle for langsiktige investorer (annet enn for den som faktisk kjøper). Å "støtte" opp om kurs er meningsløst. Det gjelder også alle disse småkjøp på 100 aksjer på slutten av dagen. Det samlede markedet, og selskapets utvikling utgjør prisingen på selskapet. Leverer Strong så spiller det ingen rolle hvem som har kjøpt hva, og om de har gått opp, eller ned 20 øre. Det samme gjelder om Strong skulle svikte. Synes det er tullete fokus, men det er nå bare mine 2c.

-Baronen
Redigert 24.08.2018 kl 15:42 Du må logge inn for å svare
HrDuck
24.08.2018 kl 15:47 2940

Av beklagelige grunner har det i dag blitt sånn at mange med interesse i Strong i dag blir grisebanket i en annen aksje. Sånt medfører salg også i andre papir enn den som blir gruset. En del har prøvd å advare mot dette, men ikke blitt hørt. Evangelistene for den andre siden glimrer i dag med sitt fravær.
Collin
24.08.2018 kl 15:58 2927

Hehe Baron er jo lov å diskutere kurs og strategi? Takk for at du kjøpte i dag.
Ols123
24.08.2018 kl 16:13 2899

Self-service tobacco purchases made possible by Yoti&StrongPoint

August 8, 2018

Tobacco sales are important source of profit for retailers and several aspects of its purchase process are currently subject to review. Firstly, each customer purchasing tobacco must have their ID verified by a cashier, which is a tedious and sometimes an inconvenient process. Secondly, tobacco sales become more and more restricted with new package branding regulations, already applied and soon coming into force in several European countries.

Digital ID verification for tobacco purchases has been made possible via a collaboration between digital ID app Yoti and Strongpoint’s Select&Collect Solution Vensafe. First, the customer creates a Yoti account by downloading the free Yoti app, takes a photo of themselves, authenticates by recording a short video and then adds an ID document, for example, a passport or driving license, to encrypt their personal identity details safely within the app.
Casiasia
24.08.2018 kl 17:07 2832

I prinsippet kan man nå plassere tobakksmaskinen/vensafen på gaten, tilgjengelig 24/7. Vil tobakksfabrikantene sponse Vensafe-kjøp?

Yoti er tilgjengelig i 160 land:

https://www.yoti.com/business/solutions/

Ikke undervurder de irske kassebilene, Collin. Hadde Strong klart å ha to like effektive kassebiler i flere små land i Europa, hadde omsetningen av CG vært vesentlig høyere enn dagens antall. Jeg liker de to irske kassebilene ! Irland er et lite land som trenger små effektive organisasjoner. Tyskland er selvfølgelig en annen sak. Der har det kanskje vært overkill med en dyr ledelse og lite salg ?
Baron1!
24.08.2018 kl 18:59 2750

Collin: Absolutt, men synes det til tider er mer kjefting på andre aksjonærer for å kjøpe, heller enn diskusjon av kurs og strategi. Det synes jeg har lite for seg.

HrDuck: Vi er flere som har påpekt risikomomentet i et selskap som PCIB. Ingenting er avgjort eller avklart med en slik emisjon, men at det vil kunne skje igjen, og at det vil medføre betydelig kursfall, det mener jeg vi har annonsert ganske klart. Så kommer nok ikke kjøpsanbefalingene her før kursen eventuelt går bra igjen. De kommer stort sett samtidig med heftig oppgang, og en liten understrekning av hvor mye penger som er tjent, samt påpekning av hva kursen var ved første anbefaling av kjøp. At den også er anbefalt på langt høyere kurser tas sjelden med. Ei heller noen begrunnelse. Tviler for øvrig på at dette er siste emisjon, men de kan like gjerne lykkes for det. Det tror jeg vi alle håper at de gjør - bra for de som er villige til å ta høy risiko, og bra for de som er syke.

-Baronen

Bare en kommentar til at vi PCIB-ere skygger banen når det ikke går veien!! ( kursmessig). Emisjon sørger for fullfinansiering for alle 3 områder i 4 år.
En partner-avtale ville være mer gunstig for dem med kort horisont mens en emisjon er best for dem med lang horisont.
Jeg var langsiktig i PSI/Strong og høstet million-gevinst. Har også lange briller på i PCIB og er lite bekymret og derfor kjøpe jeg 25k til i dag på kurs 40,96. Vurderer mer over helga. At selskapet er fullfinansiert i 4 år betyr mer for meg enn korte svingninger.
Prata med Stifinner i dag og han har samme oppfatning som meg. Nok en kjøpsmulighet for dere i Strong om dere ønsker litt mer spenning i hverdagen. Håper det løsner i Strong SNART - det har dere virkelig fortjent.

tunktee
24.08.2018 kl 21:17 2629

Oh, shut up u silly person!
Collin
24.08.2018 kl 21:28 2607

Oi oi Rus, skal si du er på. Vi sitter nå i den merkeligste aksjen på OSE når folk selger på best med større volum og har det travelt for å løpe å kjøpe PCIB. Hvorfor så travelt all den tid dere får en haug med tegningsretter? Uansett, god helg og kanskje en og annen får tilbake troa på Strong etterhvert?

Edit: det har på mange måter løsnet i Strong, det er bare aksjen som henger etter. Herremin C&C kontrakter både her og der. Vellykket pilot i Italia (ordren må da bare komme slik de skryter?) og snart er en pilot oppe å går i gamlelandet også. Så har jeg ikke begynt å snakke om SQS og det økte markedspotensialet i Spania. Poenget et at risikoen ligger på oppsiden.
Redigert 24.08.2018 kl 21:34 Du må logge inn for å svare

"Se denne aksjen går godt: PHO (fordi jeg kjøper for millioner i en illikvid aksje). Se Strong er bare møkka (fordi jeg selger for millioner i en illikvid aksje på kort tid). . " ( Fra Collin )
Pcib-aksjen har gått bra fordi noen ( Stifinner/Rusbrus) har hauset, - og kjøpt aksjen oppover. Resten er bare luft og forhåpninger og gjeld.
Forhåpningene kan slå til, men forløpig er det bare luft og kjærlighet.
Strong sin aksjekurs går nedover , fordi noen større selger i regnvær. Men selskapet er gjeldfritt, godt fundamentert og med stort marked.
De som selger begynner å bli desperate så de roter seg inn på andre aksjers strenger for å samle kjøpere til sin aksje-forelskelse. ( Så de selv kan være "lure " og selge/trade? )

Redigert 24.08.2018 kl 21:38 Du må logge inn for å svare
smudge
24.08.2018 kl 22:00 2554

På tide å holde kjeften rus?? Jeg hadde engang respekt for deg, men de seneste innleggene dine er bare triste. Ellers er jeg spent på nårtid jeg får 10 kr utbytte i pcib, for det var stifinner helt sikker på. Herregud, snakk om å være hjernevasket
LeifH
24.08.2018 kl 22:19 2534

Langt ifra den drøyeste posten rusbrus har kommet med. Strong kommer. Noen får små panikk, det kan være andres glede.

Jeg håper det løsner i Strong . Galt å skrive det også nå ?
God helg.
HrDuck
25.08.2018 kl 00:04 2466

Ikke noe galt i det, men seriøst nok en kjøpsmulighet? Det skal emitteres i bøtter og spann de neste ukene på langt lavere kurs enn de 40 og noe russebussen. Selskapets aksjonærer består stort sett av Per og Pål fra Utkant-Norge som alle plutselig er blitt både aksjeeksperter og eksperter medisin og gud vet hva. Alt for mange av aksjonærene har allerede alt for mange aksjer basert på tro og håp, dette blir salgspress frem til emisjonen. Og når man leser alt tøvet som står på pcib trådene... "vaksine mot kreft"... altså er det mulig?? Dersom selskapet er nære å ha en vaksine mot kreft og så må de tvinge penga ut av eksisterende aksjonærer for å ha penger til drift.. Hadde Strong hatt en CEO som presenterte en emisjon med gigarabatt som "pleased to announce" så hadde jeg stilt på generalforsamling og forlangt hans avgang... Er det mulig? Og ikke få meg startet på hvordan enkelte kommenterer at det er et sterkt "garantikonsortie"... De får nesten 4% for å kanskje kjøpe aksjer for en kurs som er milevis under der russebussen vil ha resten av oss til å kjøpe.... Dette blir jo bare helt latterlig. For all del, fint om de lykkes for alle som er syke, men aksjonærene har stort sett ikke snøring og ser for seg 100m sprint der realiteten er et maraton med svært usikker målgang. Har tatt meg herlig pause fra å skrive siden det ble så mye tull på trådene her, men det får da være grenser for hvor mye tøv man skal sitte og la passere uten å kommentere.

Nå må du rulle inn hrDuck
Kanskje en ide å se på hva som er kotyme ved en fortrinnsrettet emisjo? Det er nemlig ikke langt unna det PCIB kjører nå. Tror du bør ligge litt lavere.
LeifH
25.08.2018 kl 07:32 2376

Ned 24%, og er over positiv. Går strong om noen uker, så hadde det vært ekstremt moro å klaske i fleisen på disse pcib gutta.
smudge
25.08.2018 kl 07:54 2357

Fakta er LeifH, at Stifinner, Rus og meg selv ikke har filla peiling på hvor komplisert biotech virkelig er. Stifinner anbefaler i øst og vest uten at pjokken vet hva han prater om. Solgte selv 80% i vinter /vår med eventyrlig gevinst, så det er fullt mulig å gjøre gode penger før ting går til helvete. Og det går stort sett til helvete med alle bio-selskap til slutt. Algeta ble en suksess, Clavis det stikk motsatte hvor 96% av alle pengene ble borte over natten.
Derfor stikker det dypt i meg at rus kommer innom og gjør narr av oss som har troen på Strong, at vi "nøyer oss med ører" og slikt pissprat.
Sånn sett fikk fjompene akkurat som fortjent i går, selv om det gikk pittelitt ut over meg også. Men gudene skal vite at "smellen "var verdt det:))
smudge
25.08.2018 kl 08:15 2343

Bare for å sette meg selv i enda dårligere lys:). Jeg er godt voksen,40+ og fikk endelig baller i 2016 da jeg begynte med aksjer, turte rett og slett ikke gamble med hardt opptjente midler før det. Mine første kjøp var da NSG, Thin film og AXA. Ja jeg vet, det er lov og le:))))
Alt ble solgt ganske tidlig og gikk ca i null. Så gikk jeg for Qec, pcib og Strong(etter å ha lest en tilfeldig analyse i nettavisen mener jeg å huske)
Dette er sikkert helt uinteressant for dere, men bare en kort oppsummering fra min korte karriere på børs
Dere er en herlig gjeng her inne på Strong-trådene og jeg lærer utrolig mye av dere uten at jeg desverre kan gi så mye tilbake som jeg ønsker.
Vår tid kommer gutter, det er jeg hellig overbevist om
Stay Strong

Det siste døgnet har vært interessant på Strong-tråden. For her er det snakket mye om Pcib, selvom dette er en Strong, tråd. Det er imot Titleists krav, for her skal det kun snakkes Strong!
Og så har det kommet frem mye skadefryd! Janteloven gjelder her på tråden, dessverre, men dere er nok et gjennomsnitt av den norske befolkningen, selvfølgelig.
Og så bør dere ta inn over dere at Pcib-caset står sterkere enn noen sinne, med kunngjøring av gode kliniske data og økt mcap.

Kan ikke noe for det, jeg liker at det tydelig vis er blitt lov å ‘ta igjen’ litt med biogutta. En ting er å ha sukkses i aksjemarkedet og tjene store penger, det unner jeg dem absolutt.
Men derfra og til å bruke historikken nærmest som bevis for at kursen vil øke like mye fremover er bare for dumt.
En søkt sammenligning, men bare for å forsøke å være litt morsom: Det norske fotball- landslaget har aldri tapt en VM finale. Det fører ikke til at jeg noen gang vil satse penger på at de vinner en.

Og når man er så edel at man påtvinger sine ‘venner’ gode råd i så stor grad at man velger å miste vennene fremfor å ta til seg beskjeden om å holde opp da må man bare lure på motivasjonen.

Jeg har jo som tidligere nevnt en forklaring på oppførselen, for jeg har vært der selv. Da psi steg til 60 og gogl til 30 hadde jeg plutselig for meg mye penger. Og jeg ble like ufordragelig uten å se det selv før alt igjen gikk tilbake til utgangspunktet og jeg endelig skjønte hvor blærete jeg hadde oppført meg. Tapet gjorde meg godt, og jeg unner så absolutt enkelte å på den måten finne tilbake til sitt bedre jeg. For meg var det verdt pengene!

Vi har et vennepar som plutselig har blitt bastante i sine uttalelser. Plutselig vet de alt bedre enn oss andre i gjengen. På en seiltur kunne de plutselig alt enda de var de eneste ombord som aldri hadde vært i seilbåt tidligere. Og så kom historien da, nesten firedobling av månedlig inntekt. Helt supert, det unner jeg dem absolutt. Men velkommen i klubben til oss som mildt sagt blir slitsomme av egen sukkses må jeg jo bare få si.
Ha en fin helg strongere! Sol ute, fremdeles 18 grader i Oslofjorden, konsert i kveld, dette blir bra!
Collin
25.08.2018 kl 10:25 2246

Stifinner: Selvfølgelig må vi diskutere PCIB da den har direkte og stor påvirkning på Strongkursen i det korte bilde. Det blir tungt om du nå skal ut med flere hundre k på kort tid Stifinner? Det er ikke mange dagene siden siste sterke anbefaling om å kjøpe PCIB på en Strong-tråd. Så, hva har du tenkt å gjøre? Om du spiller med åpne kort, så er det kanskje noen på tråden her som får tid til å skaffe midler til veie for å kjøpe av deg?

Det beste for Strong er om PCIB lykkes og blir kjøpt opp. Det er det beste for den fæle sykdommen som kreft er. Mistet selv en venn på mandag. Det tok tre måneder så var han ikke blant oss mere. Lykke til i PCIB og det mener jeg virkelig.
Redigert 25.08.2018 kl 10:31 Du må logge inn for å svare
smudge
25.08.2018 kl 10:31 2238

Fantastisk innlegg PSI, og jeg kjenner meg absolutt igjen av beskrivelsen du gir. Mon tro om andre her inne gjør det samme??

Collin, enig med deg om at man må kunne prate om hva som helst på Strong-tråden, i motsetning til hva enkelte andre her mener.
Når det gjelder mine aksjedisposisjoner så forteller jeg om det av og til, som du vet.
Jeg har trua på Strong, men bestemte meg for å bytte noe Strong i noe Photocure forleden, fordi jeg er sikker på at Pho vil øke mer enn Strong.
Hva jeg gjør videre holder jeg for meg selv.