FRO: Bunnløs! ... What to do?

Frontline synes å være bunnløs. Aksjen omsettes nå ned mot 40 kroner. Dette skjer til tross for at flere hevder at bunnen er passert i tankmarkedet. ... Noen som har gode innspill og råd for de av oss som sitter med store urealiserte tap?
Empire
17.03.2019 kl 22:38 1251

Man skal vel vokte seg for å gi andre råd og ihvertfall når tapet er såpass stort.

Å time på forskudd er gjerne en umulighet, perfekte kjøp vet man gjerne bare i ettertid. En kunst som svært mange her inne på forumet er mye bedre på enn undertegnede. Det jeg støtter meg på, er det vi vet utifra syklus, at mars, april og mai er forholdsvis ok måneder for tank ratene. Så kommer sommeren med tilbakefall, før september(ish) oppgangen kommer.

Problemet for tank er årets " spiker kollaps", men jeg har troen på bedre cashflow i tank enn på lenge. Kanskje bedre enn tørbulk...?

Et drømme scenario er en siste opp for Fro over 64 og short en periode frem mot sommeren. Så bør vel posisjonen snus i løpet av sommeren når Fro igjen handles rundt 45...

Det eneste jeg vet med sikkerhet er at man ikke treffer klokkerent på bunn og topp og at jeg heller bruker noen flere kurtasje kroner på kjøp og salg over tid, enn å kaste alt etter den "perfekte timing". Det er langt mellom de :)
Redigert 17.03.2019 kl 22:40 Du må logge inn for å svare
Ka'l
18.03.2019 kl 23:53 1102

Nå har FRO ihvertfall snudd til ny kursoppgang. Opp i dag over 3% til 57,60.
Fortsetter det i morgen?
K
PS: ja den fortsatte opp på morgenkvisten i dag tirsdag til 57,90 og kommer nok videre opp på 58kr utover dagen og kanskje til 60kr ila børsuken..// K
Redigert 19.03.2019 kl 09:20 Du må logge inn for å svare

Markedet er nok mer positive til Frontline i dag. Opp 7,65% sa langt i dag. :-)
Redigert 08.04.2019 kl 13:22 Du må logge inn for å svare

Innlegget er slettet av Underberg
Empire
26.04.2019 kl 19:45 315

Det er vel nå vi skal snu posisjonene? Fra januar har det falt gradvis og for noen klasser så har usd/day vært på Opex i mars/april. Jeg tror kursene til de forskjellige tank selskapene har gått på fremtidshåp om meget gode kroner H2 2019, men først skal kanskje sommerens rater og rapporter teste den troen? Fro kan vi kjøpe billigere om en stund, spørsmålet er kanskje om utbytte for Q1 vil gjøre shorten utålmodig?

Det store bildet er vel at flere raffinerier nå er i eller går i en lengre vedlikeholdssesong for å klargjøre seg for imo2020 output og etterspørselen er ikke synkende, men viser heller ikke en utopisk vekst. Saudi bekreftet f.eks at kinesiske etterspørsel etter flere bøtter lar seg vente på. Samtidig har vest-afrikanske eksport bøtter falt. Dette er to viktige faktorer i forhold til f.eks Suezmax og den dårlige ratetrenden så langt i 2019.