Nano trengs før en aner

Lotepus
NANO 10.08.2018 kl 12:50 470

Trist melding fra en kompis i dag . Sa han burde lese seg opp på Nordic Nanovector .

Hei. Til info så har jeg pådratt meg lymfekreft. De sier det er en type de pleier å kurere. Er på sykehus nå og cellegift behandling er i gang. Skal behandles fem dager hver tredje uke i fem-seks mnd. Blir en jævlig høst, men regner med å bli frisk til slutt👍💪
Studenten86
10.08.2018 kl 21:35 285

Høres ut som om cellegift, antakelig da med rituximab i tillegg er behandlingen. Heter R-CHOP. Er vel den vanligste behanldingen i linje 1.
Stamcelle-terapi er vel vanligste alternativ to ved feilet alternativ en. Håper han slipper. Archer-1 er noe han i teorien kan søke på som alternativ behandling.
Men kan være tidlig å tipse om alternativ to dersom alternativ en feiler. Pågangsmot og galgenhumor vil jeg heller tipse om, og prat om andre ting først og fremst. La han ta initiativ for prat om kreft. En diagnose betyr ikke at personen er diagnosen, og kaller du han kompis er han det først, og at han ikke er helt i slag i en annen rekke. Alle vil nok prate om kreft med karen, så prat heller kompisprat.
God bedring, kondolerer, og hold kontakt med karen!