Et spørsmål til dere om PHO : (Globalt salg av Cysview)

Jeg regner med at «alle» leger som driver med behandling av blærekreft har hørt om Cysview, verden rundt. Hvis ikke er det bare et spørsmål om tid.
Dermed burde Cys. etterhvert kunne «selge seg selv», på samme måte som f.eks et røntgenapparat.
Kan sykehus i f.eks Russland, Kina, Korea, Japan ......henvende seg til Photocure og bestille Cysview ?
Må Photocure ha en salgsavdeling i landet ?
Når Cys er godkjent i USA og Europa og alment akseptert som beste metode, vil ikke da hele verden ønske Cysview, på samme måte som hele verden bruker stråling og cellegift og røntgenapparater ?

Hvis du skal selge et legemiddel må du i alle fall ha en markedsføringstillatelse. Dvs regulatoriske myndigheter i det enekelte land skal ha sett, og godkjent, all dokumentasjon rundt produktet,som klinisk, toks, CMC osv.
Nå er Cysview godkjent i Europa og US, og har etterhvert fått i Australia og Canada, og for veldig mange andre land i verden, eks Brasill, Sør-Afrika, kanskje Korea så "holder det" å sende inn eksisterende dokumentasjon, men ikke alle. Eks Japan krever egne kliniske studier, på japanere, så Japan trengs det trolig en partner som ønsker å både ta en klinisk og regulatorisk jobb.

Det er også en relativt omfattende jobb å vedlikeholde en slik dokumentasjon, og ny gjennomgang gjelder hvis man lanserer eks ny emballasje eller konsept rundt samme produkt. Eks skal det jo nå lansereres Hexvix prefylte sprøyer i Norden.

Ser forøvrig at Photocure har en stilling ute nå angående CMC -arbeid og vedlikehold av Markedsføringstillatelser. Mulig det er en stilling ekstra i forhold til den/de CMC-personene de allerede har fordi ekspansjon med Cysview, og nye markeder krever mer ressurser. alternativet er jo at noen har sagt opp selv og rollen må erstattes. Jeg heller litt mot det første.
Konklusjonen er at jobben som først må gjøres får å kunne selge er ganske omfattende.

Stilling nå ute på Finn:

https://www.finn.no/job/fulltime/ad.html?finnkode=125752810

Tusen takk Snøffelen. Man skulle tro Japan ville bli svært lite fornøyde hvis resten av verden brukte Cysview og de fortsatt brukte hvitt lys.
Poenget mitt er at Cysview salget burde bli enklere og enklere og etterhvert nærmest «selge seg selv».
Da vil også kostnadene gå ned og kursene til himmels 😊