Nikola Press Release


MERK DENNE:
By 2028, Nikola is planning on having more than 700 hydrogen stations across the USA and Canada. The first 14 stations will be up and running by 2021.



Nikola Motor Company
180807 nikola one header
Nikola Raises $100 Million in August
Published August 07, 2018


PHOENIX, AZ (August 7, 2018) -- With a $1.1 billion pre-money valuation, Nikola Motor Company’s emissions-free future is looking very bright. Nikola CEO Trevor Milton today announced that he anticipates the $200 million C round will be oversubscribed with more than $100 million already raised and funded this month.

“Nikola’s business model has been vetted, and the investment world is taking notice. So far this year we have kicked-off plans to build the largest hydrogen network in the world with NEL, secured a massive 800-truck order commitment from Anheuser-Busch, developed the most energy dense battery system on the market with almost 400 watt hours per liter, engineered a 240 kW fuel cell, kicked-off electric vehicle stability controls and electric ABS with WABCO, designed a thermo-management and HVAC system with Mahle, finalized the most advanced class-8 independent suspension on the market with Meritor, relocated our company to Arizona to build our new 150,000 sq. ft. headquarters and now closed on $100,000,000,” said Milton.

“To say we have come a long way in 2018 is an understatement,” said Nikola CFO Kim Brady. “Now imagine Nikola in 2019. Who wouldn’t want to be part of this company’s story?”

Milton also added that the company will soon announce a 2019 event in Phoenix, where customers, suppliers, media and industry insiders will be able to see all the latest Nikola products unveiled and in action.

Nikola Motor Company is pioneering hydrogen-electric renewable technology. The zero-emission trucks — which will be able to travel between 500 and 1,200 miles and be refilled within 20 minutes —will be part of fleets beginning in 2020 and in full production by 2021. To date, the company has nearly eleven billion dollars in pre-order reservations.

By 2028, Nikola is planning on having more than 700 hydrogen stations across the USA and Canada. The first 14 stations will be up and running by 2021.

For financial inquiries, contact Nikola’s CFO Kim Brady at kim.brady@nikolamotor.com. 

ABOUT NIKOLA MOTOR COMPANY 
Nikola Motor Company designs and manufactures electric vehicles, vehicle components, energy storage systems, and electric vehicle drivetrains. NMC is led by its visionary CEO Trevor Milton (Twitter: @nikolatrevor), who has assembled one of the most talented teams in the country to bring the Nikola products to market. The company is privately-held. For more information, visit nikolamotor.com or Twitter: @nikolamotor. 

MEDIA CONTACT: Colleen Robar, crobar@robarpr.com, 313-207-5960. 


RELATED DOCUMENTS
Release (pdf)
180807 nikola one header
SHARE ON
Twitter Facebook
See All Press Releases
Nikola Motor
BIF78
07.08.2018 kl 20:41 2136

Store nyheder. Der bør snart komme fart i raketten. Og husk det her er kun en af mange spændende ting NEL kommer med i den nærmeste fremtid.
Mange spændende ting på vej

Jepp, dette gjør at Nel garantert er et milliard konsern senest i 2020.
Dersom Nel leverer de første mega stasjonene ihht hva Nikola forventer vil de med stor sannsynlighet også få de neste snaut 700 stasjonene. Alle skal bygges og leveres mellom 2020 og 2028 så kan en jo bare tenke hva dette vil bety for lille Nel.
kreinh
07.08.2018 kl 20:55 2013

All tvil om NEL får mer enn 2 test stasjoner er blåst vekk! Her står det svart på hvit at NEL skal levere alle sammen!

So far this year we have kicked-off plans to build the largest hydrogen network in the world with NEL


Redigert 07.08.2018 kl 21:07 Du må logge inn for å svare
Levus
07.08.2018 kl 21:40 1769

Ja, og om 14 gigastasjoner betyr M$500 ordreverdi. Hva er da ordreverdi for 700 gigastasjoner? Og det er bare i Nord Amerika. Hva om Nikola ekspanderer til andre verdensdeler? TM har som vist på norsk riksdekkende TV vært på kjøretur med leder for Norsk Lastebilforbund opp til Holmenkollen for å se hva som kreves for å tilpasse truckene for Norge. Tror dette blir litt for stort for (hobby) investorene på Oslo børs å fatte, dessverre.
Redigert 07.08.2018 kl 21:58 Du må logge inn for å svare
m73102
07.08.2018 kl 22:28 1475

Her nevnes spesifikt at NEL skal sammen med Nikola bygge verdens største hydrogen nettverk - som i første omgang knytter seg til stasjoner relatert til ordren fra Anheuser- Busch (56 stasjoner). Det er denne kontrakten som ble børsmeldt 28. juni. Nikola skal derimot innen 2028 ha totalt 700 stasjoner - her bør vel NEL ligge langt fremme i køen...

Andre ting som er verdt å merke seg;

• Tenk hvilken reklame det har for NEL å bli nevnt spesifikt ved navn. Vil generere flere andre kontrakter?

• Nikola har allerede nå nesten 11 mrd USD i forhåndsbestillinger

Dette viser at Nikola er i rute - og det at NEL fikk denne kontrakten (+nevnes konkret med navn i pressemeldingen), og slik jeg oppfatter det, har store muligheter til å få enda flere store kontrakter med Nikola, er etter mitt syn helt utrolig. Alle får gjøre sine egne tanker/vurderinger rundt dette - men jeg er enig med det som flere av investorene og meglerhusene har bemerket, at dette er et stort vendepunkt for NEL.

Spennende å følge med på fortsettelsen:)

Lykke til!
EBITDA
07.08.2018 kl 22:51 1345


14 stasjoner på tre år er musepiss

Hvor ble det av Lorden🤭
null-co
07.08.2018 kl 23:01 1233

14 stasjoner skal være oppe og i produksjon innen 2021. Det er ca 2,5 år til 2021 og dette er store anlegg , ikke 1 MUSD. Her må det jobbes raskt for å holdedenne planen. Hvor mange av de ytterligere 700-14 som kommer i bestilling i perioden fram til 2021 sier ikke meldingen noe om, men med mål om 700 må det det være tempo hele veien.. jeg ser utelukkende positivt på pressemeldingen

stadige forsinkelser. tidligere var det 50 stasjoner 2020. Nå er det 14 stasjoner i 2021. Tiden går....

Ikke bry dere om typer ala EBITDA, Hildur etc, de skjønner ikke pæra av hva dette handler om.
Levus
07.08.2018 kl 23:17 1071

Om. NEL ligger langt framme i køen for å levere 700 gigastasjoner? Det er jo ikke en problemstilling. Det er ingen kø. Nikola har valgt å forholde seg til en leverandør, NEL. Punktum Finale!!!!!