DOF Subsea contract awards

boreren
DOF 07.08.2018 kl 14:03 6201

7.8.2018, 14:00·Oslo Børs

DOF Subsea, a subsidiary of DOF ASA has been awarded several contracts securing utilisation of personnel and vessels in the Subsea IMR Projects segment.

DOF Subsea has been awarded a contract in the Atlantic region by MHI Vestas Offshore Wind for the Skandi Constructor. The contract will commence at the end of Q3 and secures utilisation until the end of 2018.

The Asia Pacific region has been awarded several contracts securing ROV and diving work for Skandi Singapore through Q4 2018 for several clients in the Asia Pacific region.

For further information, please contact:

Mons S. Aase, CEO - Tel: +47 91 66 10 12

Hilde Drønen, CFO - Tel: +47 91 66 10 09 With a multi-national workforce of almost 4,000 personnel, DOF ASA is an international group of companies which owns and operates a fleet of modern offshore/subsea vessels, and engineering capacity to service both the offshore and subsea market. With over 35 years in the offshore business, the group has a strong position in terms of experience, innovation, product range, technology and capacity.
DOF's core businesses are vessel ownership, vessel management, project management, engineering, vessel operations, survey, remote intervention and diving operations primarily for the oil and gas sector. From PSV charter to Subsea engineering, DOF offers a full spectrum of top quality offshore services to facilitate an ever-growing and demanding industry.
The company's main operation centers and business units are located in Norway, the UK, the USA, Singapore, Brazil, Argentina, Egypt, Angola, and Australia.
DOF ASA is listed on the Oslo Exchange since 1997.

Source Url: http://www.newsweb.no/index.jsp?messageId=456628
Oljeekspressen
10.08.2018 kl 18:23 2122

Må nok bare bli sittende i DOF, ja. Har dessverre bidratt negativt til kassabeholdningen så langt, men har tro på at denne skal generere profitt etter hvert.
eehgil
10.08.2018 kl 21:35 2006

Er det noen som prøver å holde DOF tilbake? F.eks i åpningauksjonen idag: Fra start lå det 8kr både på kjøp og salg. Det lå altså an til en knallstart, men så like før åpning ble det endret til 7,79,-. Så da ble handelen startet 10øre under gårsdagen slutt.
Synes også jeg har sett et mønster dager der det har vært mye handel og kursen har ligget bra an, f eks sist onsdag. Like før sluttauksjonen virker det som om noen dumper en del aksjer til "kjøper" pris - for å få ned sluttkursen?

Kan det f.eks være en større aktør, f.eks et fond, som holder på å kjøpe seg opp? Ved å kjøpe mye aksjer i løpet av dagen, så dumpe noen mot slutten av dagen kan man fortsette å handle aksjer til lav kurs også dagen etter?

Jeg er helt nybegynner på aksjehandel, så mulig jeg er på bærtur.

Edit: Jeg gikk tilbake i dybdeloggen og ser at det jeg skriver om åpningsauksjonen ikke stemmer helt, men likevel... Men ser også at antall aksjer som ligger som "kjøper" og "selger" på åpningsakusjonen og de første sekkundene av handelen er nøyaktig likt, er ikke det litt søkt?
Redigert 10.08.2018 kl 21:41 Du må logge inn for å svare
Kontur
10.08.2018 kl 23:35 1914

Når store underliggende verdier i DOF snart blir synliggjort kommer kursen. Næringen er på langt nær friskmeldt men kommer seg stadig. 2019 vil bli det stor oppturåret. Men det er nå vi får de billige aksjene.
Balansen bedrer seg nå i rett vei i stor fart i DOF, når rett timing kommer større fond inn, ikke før,
Når det skjer vil dagens kurs fremstå som en musetiss
Jyslafancy
11.08.2018 kl 21:46 1708

Kom over denne masteroppgaven på nett. Kan godt være at den er nevnt tidligere i forumet uten at jeg har fått det med meg. Jeg synes det var interessant lesning selv om kanskje verdivurderingen på det som nå blir 120 kr aksjen er kanskje litt høyt. Men en vet jo aldri på en 10 års horisont.
https://brage.bibsys.no/xmlui/bitstream/handle/11250/2485813/master2017.PDF?sequence=1&isAllowed=y

Den fundamentale verdsettelsen gir et verdiestimat per aksje på NOK 12, 15, mot en virkelig
verdi på NOK 1, 07 per 31.12.2016. Virkelig aksjekurs den 31. mars 2017 var NOK 0, 96. Det
anbefales dermed et KJØP av aksjen. Analysene i oppgaven viser at aksjen er kraftig
undervurdert
5198
12.08.2018 kl 12:07 1507

DOF er kraftig underpriset, blir spennende å se hvordan ledelsen vil få frem verdiene.
Verdijustert egenkapital ligger på 30-40kr aksjen, noe og tenke på nå når markedet kommer tilbake.
Redigert i går kl 09:04 Du må logge inn for å svare
Kontur
I går kl 09:39 1255

Offshoremarkedet og Subsea i særdeleshet er i stadig bedring mnd for mnd. At DOF fortsatt handles på 7 tallet er ganske utrolig og en gavepakke til de som ønsker seg inn i aksjen.
Om Q2 blir bra og utsiktene for Q3 og 4 guides positivt (noe jeg tror de gjør) så er det duket for opptur.
Hadde gjort seg med ytterligere kontraktsinngåelser nå i disse dager.
Spent og på hvilke nivåer de legger seg hva nedskriving angår. Om det legges nøytralt så er det et utrolig kraftig signal om at markedet for alvor har snudd. Spennende og å se hva resultat som legges frem.
Jeg sitter long og er allerede tungt inne men sikkert de som spekulerer på om de skal vente på resultat før de går inn eller om de skal gamble litt og kjøpe i forkant.
Kontur
I går kl 10:19 1178

Kan vi ikke få den opp på 8 NOK tallet, jeg er så lei av 7....
5198
I går kl 12:29 1064

Trist å se utviklingen på denne, men er ikke mye å gjøre med. Vi får håpe ledelsen har noe positivt å komme med på Q2 presentasjonen.

Oppgaven det er referert til over er blitt laget av en ansatt i DOF.

https://brage.bibsys.no/xmlui/bitstream/handle/11250/2485813/master2017.PDF?sequence=1&isAllowed=y

Dette er garantert noe ledelsen har lest, syns det virker veldig rart at ikke ledelsen gjør noen tiltak for å få frem verdiene i selskapet. Får håpe det kommer noen spørsmål rundt dette på neste presentasjon ( Q2).

Ledelsen føler seg sikkre ( de har tidligere gitt utrykk for dette) at DOF Subsea er mer verdt en det hele DOF ASA er priset til i dag. Syns det er rart ikke selskapet med rådgivere og meglerhus klarer å finne frem til en struktur der verdiene i selskapet blir mer synlig. Selskapet ville hatt en veldig fordel av dette det ville også aksjonærene hatt. Selskapet ville da hatt mye lettere for å restrukturere gjeld samtidig som renten helt sikkert hadde blitt bedre.

Tenk bare hva som hadde skjedd nå om DOF restrukturerte gjelden de nærmeste 7 årene til gunstigere betingelser og mindre avdrag, samtidig som de meldte Brasilkontraktene og et ganske kraftig overskudd i Q2. Da ville all tvil være over når det kommer til det økonomiske i dette selskapet, store investorer og fond ville garantert plukket opp aksjer i denne de nærmeste årene. Da denne ville vært et garantert førstevalg i denne bransjen.
Redigert i går kl 14:31 Du må logge inn for å svare
Kontur
I går kl 14:41 934

Stabilt stille.
Før varig lang opptur i DOF tror jeg. Alt tyder på at kursen skal opp og det ganske mye. Finnes lite nedside i aksjen
JALLA
I går kl 15:07 879

Bare å se på Viking supply der de har solgt noen gamle travere av båter til kannada, Aksjen opp 500% i dag de sitter med 2,3 milliarder etter handelen. Kan ikke se for meg at Dof vil komme til å nedskrive flåten i noen stor grad.. Uansett så vill det bli mye oppgang over tid HER.
5198
I går kl 15:15 867

Blir fler og fler bekreftelser på at verdiene i flåten som er ny og high class faktisk er på vei opp. Skipsmeglerne tørr nok ikke helt å snu ennå men at verdiene i flåten til DOF nå ikke bør ha ekstraordinære nedskrivninger er ganske tydelige. Om de ikke slutter med ekstraordinære nedskrivninger nå så bør de i det minste slutte med dette i Q3.

Bokført egenkapital på ca 10 milliarder.

Overskudd i 2019 1-1,5 milliarder.

De betaler ned 4-5 milliarder i lån neste 2,5 år.

I dag er selskapet priset til 2,2 milliarder? Noe må skje med kursen fremover.
Redigert i går kl 15:25 Du må logge inn for å svare
JALLA
I går kl 15:25 838

Båtene som er solgt er fra Viking Supply er fra 2000-2001. Om Dof skulle slutte med nedskrivninger og eller om det kommer en liten en så vil de uansett komme med rimelig postvift Q3 totalt sett. Kan vanskelig se for meg at de nedskriver flåten i Q2 i noen stor grad.
Viking Supply har 1.AHTS på oppdrag for tiden. Alle PSV er i opplag og verdien av selskapet er pr. nu 1,4 mrd. ??? forstå det den som kan. Dof har en verdi på 2,3 mrd??? med nesten alle båter i drift??
Redigert i går kl 15:30 Du må logge inn for å svare
danm
I går kl 15:46 808

Der er lagt op til en flerdobling af kursen på 1 års sigt.
5198
I går kl 16:12 758

Noen som har noen meninger om hvordan DOF kan få frem verdiene i selskapet?

Hva er det ledelsen bør gjøre for å få frem verdiene i selskapet neste 12 mnd?

JALLA
I går kl 16:14 750

Om det blir bare en dobling så kan jeg pensjonere meg tidlig, skulle det bli mere så er det ok det også:) Men forsiktig tilnærming så skulle jeg tro at det ikke kan være lenge før de fleste meglerhus begynner å se DOF etter i kortene med tanke på Viking supply sine handler på salg av deres eldgamle skip. Skulle de begynne å regne på verdien på DOF sine skip vil nok verdien av DOF bli annerledes en det vi ser i dag.
Redigert i går kl 16:16 Du må logge inn for å svare
5198
I går kl 16:26 719

Lite oppdatering fra meglerhus rundt denne, litt rart egentlig da selskapet er ganske stort. Men lite omsetning går muligens litt utover interessen fra meglerhusene. Men her igjen har ledelsen et ansvar, å holde meglerhusene oppdatert er deres jobb.
Redigert i går kl 16:27 Du må logge inn for å svare
JALLA
I går kl 16:39 696

5198
Det første de burde starte med er å reise rundt til meglerhusene og forklare at DOF har kontrakter og tjener penger. Legge frem nøkkeltall og bevise sin påstander. Det raskeste er å melde fra om kontrakter og og slutninger slik at meglerhusene får tall å forholde seg til. om de skal kunne regne hjem kurser og fatte interesse så må de først få noen tall å forholde seg til slik at det blir mulig. For meg ser det ut som de gir F... i å melde kontrakter og gi informasjon til markedet. Hva grunnen er kan man jo bare spekulere i??? Er det for at de ikke har noen som kan dette eller er det for at de ikke ønsker å vise dette frem av konkurranse hensyn?? Først å fremst tror jeg at om ikke aksjonærene krever mere så får vi ikke mere info heller.
5198
I går kl 16:59 656

Er det jeg også er litt redd for, om ingen sier ifra vil det ikke bli noen forandring.
De melder kontrakter men ser ut til å samle 2-5 kontrakter før de tar seg bryet med å melde de. Men enig i at det som kan gjøres nå umiddelbart er å være mye mer aktiv mot investormiljøet. Om ledelsen som stort sett kjører « safe « hadde tørt å gå ut på Q2 og melde at de ser positivt på fremtiden og at ting går riktig vei ville nok media fanget opp dette. De skal vel også få et skip på vannet i disse dager men har ikke hørt noe rundt dette heller, hva med skipet som skal komme i Q1 er dette i rute?

Ledelsen driver selskapet godt, men er ikke veldig opptatt av hva investor markedet får av opplysninger dette hemmer aksjen.
Redigert i går kl 17:01 Du må logge inn for å svare
JALLA
I går kl 17:33 606

Har bare hørt at alt er i rute og at den skal direkte på oppdrag. Får i verste fall avvente til Q2 og se hva de guider da.. Blir skikkelig spennende å se hva nedskrivninger av flåter lander på.. eller om de stopper med dette nå. Er ihvertfall gode priser på gamle holker fra 2000.- for tiden ser det ut som.
5198
I går kl 17:42 584

Skandi Achiver skal komme på kontrakt i September etter planen, den skal da på en 3års kontrakt med Petrobras. Så skal Skandi Olinda komme i feb 2019, 8 år for Petrobras. Disse skipene sammen med det nye de akkurat har fått på kontrakt vil hjelpe utrolig til på resultatet fremover. Dette er eksempler på hva ledelsen bær ta tak i å få informert markedet om.

Er alt i rute her?
Redigert i går kl 17:43 Du må logge inn for å svare
danm
I går kl 17:43 580

Folk må have lidt tålmodighed. Med den lave omsætning er den for nem at manipulere. Når der kommer hul på bylden, går det stærkt.
marco83
I går kl 20:10 448

"Er ihvertfall gode priser på gamle holker fra 2000.- for tiden ser det ut som"

Hehe primeksempel på at man ikke har snøring på hva man investerer i. AHTS'er med særdels høy isklasse og erfaring, 3 av kanskje 10 stk globalt. Kombinert AHTS og isbrytere = gamle holker:)

Hvem er kjøperen? Jo staten Canada. One of a kind fartøy + statlig kjøper = heftig salgspris

DOF er ikke i nærheten av å ha slike gamle "holker" som dette:)
Redigert i går kl 20:16 Du må logge inn for å svare
Himmel&Hav
I går kl 20:39 411

Hvem har de andre 7 (globalt)?
marco83
I går kl 21:15 371

Også noe som heter Canadian Grandfather rights. Slik type tonnasje må oppfylle de kravene/ ha slike rettigheter for å då lov tll å operere i kanadisk farvann. Det i seg selv er ekstremt prisdrivende. Tipper det alene gjør at det har blitt lagt på 30/35% på toppen av en isbryter AHTS pris som allerede er latterlig høyt grunnet ekstremt lite tilbud. Som dere nå skjønner så har disse salgene så hinsides lite å gjøre/effekt på det tradisjonelle offshoremarkedet.

Igjen gamle holker, Hehe:)
5198
I dag kl 09:44 111

Hadde et håp om at noen ville handle litt i denne før Q2, men ser ikke slik ut ennå.
Nå er det så kort tid igjen til Q2 at noen nyheter får vi nok ikke før Q2 presentasjonen.