Tidl. politimester Willy Haugli ville ikke ha politibevæpning

https://www.youtube.com/watch?v=oOyTMeS9bvs

Hør begrunnelsen 3:40

Se hva som skjer i Sverige. Begynner man først med våpen blir det mer og mer av det. Ting trekker seg opp. Det er helt unødvendig å ha bevæpning i Norge.
Clubs
06.08.2018 kl 10:49 346

https://www.tv2.no/a/9478090/
Det er skjedd MYE i kriminalitetsutviklingen siden Willy Haugli var politimester for rundt 30 år siden.
Hans meninger er derfor utdaterte i den virkeligheten politiet nå jobber.
Både Riksadvokaten,PST, politimesterne i landets større byer OG flertallet av polititjenestemennene og -kvinnene i de samme større byen vil være bevæpnet.
Dette er fagfolkene jeg stoler på.I andre land har politiet vært bevæpnet i årevis,så det er på tide at også fagfolkene i politiet nå blir lyttet til.
At politikere,byråkrater,PK'ere og andre ikke liker våpen eller utviklingen er søtt,men fakta må veie tyngre enn idealisme.

Lytt til erfarne politifolk!

I realiteten er det unødvendig med bevæpning i Norge. Erfarne politifolk kan vi ikke lytte til fordi de har fortiet sannheten overfor folket.

Akkurat på dette har jeg stor sans for Haugli. Hør hva han sier. Og han trodde dette ville vare lenge.

Biggy
06.08.2018 kl 12:33 327

Når sannheten blir ubehagelig,skrev daværende Kripos-leder Arne Huuse i sin kronikk i Aftenposten ( fjernet fra nettet....) og han ble møtt med skjellsord og mistenkeliggjøringer.Politifolk har visst fakta lenge og det var jo rasistisk og fremmedfiendtlig å nevne fakta......
.777.
06.08.2018 kl 14:15 315

Lurer på hva Grantre mener om saken?
.777.
06.08.2018 kl 14:25 313

Har du spurt Visjonæren og Fornybar’n?
.777.
06.08.2018 kl 16:59 293

Sorry, Fornybar`n har jo allerede svart, så jeg nå, men hva mener Exian, FriLading, og e-mobilitet?

Stemmenekter har jeg sans for. Stemmer ikke jeg heller.
Redigert 06.08.2018 kl 17:00 Du må logge inn for å svare
.777.
06.08.2018 kl 19:50 279

Sitronen

Vet du hva alle disse har til felles med TS?

De er gode gutter som støtter potus.
.777.
06.08.2018 kl 23:03 245

Så pass ja, alt er trill rundt opp ned i sosialistleiren 🙃

Skuespill, falskmynteri, løgn, og bedrag alt disse foretar seg tydeligvis. Ække vant til sånt vi som er ærlige og redelige høyrefolk. Vanskelig å følge med på alt.

Da har vel Q/Sult rett i at det er satans ormeyngel.
Pedal
07.08.2018 kl 12:16 200

Willy Haugli var politimester i Oslo i perioden 1985 til 1994.
At han da ikke ville ha fast bevæpning i politiet har ingenting med situasjonen nå å gjøre Det er en annen populasjon og mye mer organisert kriminalitet
og også hyppigere terroranslag nå enn for 24-33 år siden.
Politiet selv ville heller ikke ha fast bevæpning for då mange år siden,men nå vil de mest utsatte stasjonenenes fotfolk ha våpen.

Hver eneste polititjenesteperson som patruljerer MÅ selvsagt få utdelt sine egne våpen som bare de vedlikeholder, trener med og bruker i tjeneste.
Bedre opplæring må også til så vådeskudd ikke skjer så ofte som det utrente politifolk har hatt.
Ingen skiskytter på toppnivå ville akseptere å bruke felles våpen med andre.De har selvsagt sine egne våpen.
Det må også politifolk ha,for de er i skarpe situasjoner og må ha et tett og godt forhold til sitt våpen.