AXA - SYV GODE ÅR I EMNING?

AXA - TOGET moer til lang opptur - ta gjerne sete :)
Husk FA og TA, småsparere, trade gjerne egen lot - varsomt.

Noen som står slukøret igjen på stasjonen, eller bare nyter sommerdvalen?
Bunken er i vending, med syv gylne år uten ende, først til 55, med topping 555 i NOK 2025 :) !
Rt 23,80 KL 10:51 Opp etter åpning 4,27% Fredag 03. august 2018.

Legg dette på minne, en spådom, som vil vinne frem - i ekte JF-Storeslem ånd!
Redigert 08.08.2018 kl 23:10 Du må logge inn for å svare

Noen har solgt en betydelig post til JF, ikke tvil om det. Jeg tror mange er bekymret for en kraftig korrigering av børsen og av den grunn letter seg eller avventer kjøp. JF tjener penger uansett hva slag vei børsen går. En ting er sikkert, korrigerer børsen så ramler alt, psykologien spiller da en avgjørende rolle. Teknisk ser heller ikke AXA særlig sprek ut. Vi som er aksjonærer må bare krysse fingrene og håpe på at vi såg bunnen i dag.

Det positive er at utlånet fra JF er minket med 650-750.000 stk aksjer. Det synes jeg var gledelig å se.
Spørsmålet er bare hvem som har lånt ut, ettersom shorten ikke minker på SSR sidene.

Er det Endre som låner ut sine?
Rich
09.08.2018 kl 08:25 4319

Varsom, enig med Emil at det som JF holder på er ikke kan kalles 'støttekjøp'. Til det så er kjøpene for store og for ofte, JF har helt tydelig en annen agenda. Jeg holder også på med trading Varsom, men bruker ikke enhver anledning til å snakke aksjen ned når jeg har solgt noen aksjer.
Rich
09.08.2018 kl 08:36 4295

Varsom, enig med Emil at det som JF holder på er ikke kan kalles 'støttekjøp'. Til det så er kjøpene for store og for ofte, JF har helt tydelig en annen agenda. Jeg holder også på med trading Varsom, men bruker ikke enhver anledning til å snakke aksjen ned når jeg har solgt noen aksjer.
toffen4
09.08.2018 kl 09:22 4219

Fredriksen er genial, banker ned aksjen med short utleie samtidig som han kan handle billig i det stille.. Lett å tjene penger når man har myyye fra før :D

Toffen4 - det har du helt rett i.
Samtidig må jeg berømme Varsom og SS med god børs teft. Imponerende!

hvorfor er det ikke rally, alt skulle ligge til rette for det nå... DNB skamroser AXA og ser kurser over 50
Flygeren
09.08.2018 kl 10:06 4114

Ja, enig der! Ikke støttekjøp det han driver med.. store kjøp som over tid handles for JF før det blir overlevert. Samtidig låner han ut til short! Holder kursen nede og kan spise opp meir og meir til billig penge. Tenk da han ønsker å ha tilbake utlånte aksjer! Da snakker vi! Ingen som veit når det er :-) han med flere ønsker nok til slutt at aksjen er oppe over nivåene hvor de får benyttet seg av urealiserte aksjer, med gevinst :)

Jeg prøver IKKE å snakke AXA ned, det har jeg ingen mulighet for, eller ønske om.
Kjøper når anledningen byr ser, men dere ser jo at det jeg skrev i går ble et faktum i dag.

AXA er ødelagt av shorting, og det gjelder også B2H.
Når det er sagt, det vil på et tidspunkt løsne, og det må SSR lista vise først. Da vil det gå styggfort.
Ergo er det nok lurt å ta plass igjen etterhvert.

SS ligger i sivet og lusker, men akkurat nå er det lusking i oljerelatert som har min oppmerksomhet, og AXA ligger i sidesynet.
Ser ikke bort i fra at man kan snuse på 24 tallet om OSE snur opp i dag.

Til flyveren fra segleren:

Nå har JF ikke lånt ut mer enn ca 450k aksjer, og det monner ikke utover å gi en midlertidig topp i intradagsgrafen.
Det er andre i TOP20 som låner ut aksjene sine, JF har fått levert tilbake 2/3 deler av sine utlånte aksjer, som du så i går på min tråd om akkurart det.

Merkelig at ikke andre holder mer oversikt over dette, og kan svare på hvem som låner ut sine aksjer?
Stein Mohn er det ikke, han kjenner jeg meget godt, gjentar MEGET godt.

Snart kommer vel noe analytikere på banen med noen positive signaler...++++ dette burde gå veien og vel så det...
Redigert 09.08.2018 kl 10:17 Du må logge inn for å svare

ser vi en snu opp nå ! lurer noen i sivet ?
Flygeren
09.08.2018 kl 11:06 3987

Stemmer det masterMar. Var ikke et forsøk på å skrive uriktige opplysninger. Jeg hadde ikke oppdatert meg godt nok siden han hadde høyere utlån tidligere. Uansett. De ønsker nok tilbake aksjene etter hvert :-)

Tragisk utvikling... fysjom

Et nytt innsidekjøp i dag hadde jeg satt pris på :-)

hadde vært fint om det snudde snart

Blir det en ny trist sorti dag !

Det kan se slik ut, jeg ser ikke vekk i fra at vi ser 22 tallet :-(
Mor84
10.08.2018 kl 09:35 3395

For meg, så ser det ut til at den jobber på bunnen nå, men alt kan skje.. Shorts, gutta har ikke løsnet på slipset ennå..
Geir2020
10.08.2018 kl 11:09 3309

Fredriksen holder nok kursen nede til han er ferdig lastet. Når en stor aktør øker i aksjen skulle en tro at kursen gikk nordover, men her er nok alle midler tatt i bruk for å gjøre inntreden så lukrativ som overhode mulig.

vi får krysse fingrene og håpe på en "ny tid" i aksjen, utrolig hvor standhaftig den er med så mye positiv omtale, rart ikke meglerhusene skriver litt mer om hva vi kan forvente oss av aksjen framover.... det skrives om både dobling og og mere, en fjott skrev faktisk 500.- så her ligger alt åpent..++++

Når sølvguttene synger julen inn står axa i 30 PLUSS!!!!!!!!!!

ta i litt da, 50.- er vel hakke bedre
Torine
10.08.2018 kl 13:14 3182

Elon Musk har i hvert fall foreløpig "tatt rotta" skikkelig på shorterene i Tesla. Fint hvis det samme kunne skje i Axa og B2H.

Kommer vel en endring snart, denne er historisk lavt priset nå meglerne skryter den opp i skyene...

Jeg håper JF kjøper noe flere aksjer i dag. Ferietiden er over, kjøperne samler seg på mandag - AXA er klar for take off! Jeg har sagt det før og sier det igjenn. Jeg tror axa skal opp 30-40 % før august er over. :-)

Ned 1% på 3,5 mill. kroner i omsetning. Det er ikke nå du skal selge!
Redigert 10.08.2018 kl 14:49 Du må logge inn for å svare

Selge skal man gjøre på news, trodde dere faktisk hadde lært dette av mentor SS siden 2016.
Noen har tungt for det, men flere og flere har lært heldigvis.

Uansett, det er nå man skal handle axa om man vil selge for 30-35 kr ved juletider.
Skal mye til for om ikke det går inn også i år, 3-4 året på rad.

Varsom
10.08.2018 kl 16:32 2991

Begynner å nærme seg nivå for første kjøp igjen.
Kan være dumt å vente.. kan være smart! Føler det på meg at vi vil få denne billigere til uka.

Jeg kjenner bare en par som treffer den eksakte bunn, hver gang. Vi andre treffer bølgedalene, og bølgetoppene, og det fungerer rimelig bra.
Antar at de som alltid har plukket på bunn, i etterkant, backtrader en hel del :-)

Varsom
10.08.2018 kl 16:44 2973

Ja, skal ha rimelig flaks for å treffe bunn.
Regner ikke med at du har handlet enda heller ;)

Vi ser bunnsonen.
Tyne tiøringen nå kan fort bli tidtrøyte ….

AXA er latent for litt fart etter fellesferien ;)
Ny måne tente i dag, gir egen skyv kommende uke ;)
Redigert 11.08.2018 kl 22:18 Du må logge inn for å svare

Varsom; Nope, ikke handlet enda. Ikke en eneste AXA aksje.
Men ser ikke bort i fra at jeg må starte, for korna må sås nå på denne tid, aug/sep for å kaste godt av seg når pinnekjøttet skal serveres.

Redigert 13.08.2018 kl 13:51 Du må logge inn for å svare

Algoritme utsuging pågår, med hus-meglernes interne oppvarming dgl :) .
Hvor lenge kan det pågå.....? Jepp, så lenge aksjonærer "lekker" ;D
Shorting gavner.
Når snur det? Ikke så viktig. AXA-Bamse Moms på OSE nå!
Beste GODIS slik macro perspektivene forholder seg i EU.
Langlinjene favoriserer AXA ;)
Kjøp anbefales.

Kjøp med litt volum er nesten umulig uten å drive kursen nordover. Jeg tror det er et bra tidspunkt å ta plass nå!

Lirker inn ny lot, med snitt 23. D er utfordrende, og givende ….. når det funker.
hansasa
13.08.2018 kl 13:45 2087

Det blir gjerne 7 gode år men først etter at JF har tatt den av børs... Han låner ut til shorting og kjøper på stadig lavere kurser, etter en tid er han i posisjon til å tvangsutløse... taptap for alle andre aksjonærer..

Hvor tar du det fra, du som vet så mye, eller tuller du bare !! hva er i så fall vitsen med å skrive noe som helst

Fredriksens utlån har siste tiden minket med 2/3, så der tar du feil.
Andre låner nok velvillig ut, men dette snur nok etterhvert.

Har lastet litt på dagens dipper.

23 juli meldte axa om at de var i forhandlinger om en lånefasilitet hos Normura. Om ferdigstillelse kunne vi lese følgende:
"The transaction has been conditionally approved by the credit committees of both Reolux and Nomura and remains subject to (inter alia) execution of full documentation. It is anticipated that the facility agreement will be signed within two weeks and that the transaction will close within one week thereafter, assuming satisfaction of all conditions to funding. "

Noen som vet status på denne og om den endelige avtalen skal børsmeldes? DNB tok forbehold om at dette gikk i boks da de anbefalte aksjen med kursmål kr 50.-
Varsom
13.08.2018 kl 15:09 1991

Dette kursmålet til DnB på kr. 50,- har dem hatt siden starten på 2016... Men en dag burde dem vell få rett!

Teknisk må siste gap sies å være ok dekket i dag.
Ganske så knusk tørt, vel to hundre handler hittil, når siste timen gjenstår.

går den i + i dag ?, henter seg bra inn nå. 23.30 ikke så aller verst med dagens utvikling... , nå venter vi bare på snu opperasjonen
Redigert 13.08.2018 kl 16:27 Du må logge inn for å svare

Sjukt når SS står for 36% av omsetningen 🙈

Og jeg 20% på fredag🙉

De som kjøper axa 22/23ish, og litt perspektiv, får godt betalt til jul. 3,5 mnd til gryna skal høstes på 30-35 NOK

Redigert 13.08.2018 kl 19:23 Du må logge inn for å svare

Fredriksen kjøper Axa når han mener å gjøre et godt kjøp akkurat som deg og meg. Han er enlangsiktig investor som sitter år et år i sine selskaper. Han har ingen planer om å ta Axa av børs, det er selvfølgelig bare tullprat. Fredriksen og hans medhjelpere har gjort en grundig vurdering av Axa og ser at selskapet er en svært attraktiv investering. Nesten alle som investerer i aksjer tenker altfor kortsiktig og er altfor utålmodige. Det er svært sjelden man oppnår en kvikk fix i aksjemarkedet. Axactor og ledelsen der gjør en svært bra jobb. Inntektene vil gradvis øke og kostnadene vil gå ned. Kostnadsbildet frem til nå har vært preget av mye engangskostnader som etterhvert vil bli betydelig lavere. Markedet vil nok gradvis ta dette innover seg etterhvert som det blir synliggjort i regnskapene. Alle må gjøre som de vil, trade, sitte long eller whatever. Hvis man er glad i å trade vil jeg foreslå Panoro Energy som en god mulighet. Der er det kort tid fram til mange mulige triggere. Kursen har gått mye,men det er bare positivt.......