Strongpoint, utbyttemaskinen som går under radaren. Tråd 2.

LeifH
20.08.2018 kl 16:21 3352

Snart på 8 tallet. Virker som vi skal endel ned nå, ingen vil gi mer enn 9,40 for aksjen selv de som har troen. Da kan man tenke seg at de som ikke har troen mer er villig til å selge på 8 snart.
Redigert 20.08.2018 kl 16:31 Du må logge inn for å svare
Collin
20.08.2018 kl 17:45 3295

Mulig det Leif. Burde være mer appetitt her nede ja.
HitIT
20.08.2018 kl 23:17 3187

Helt koko at kursen går i dass når man leser slikt som dette:
http://www.cerpacka.cz/2018/08/13/coop-italia-testuje-click-collect-s-chladicimi-boxy-v-budoucnu-mohou-byt-i-u-cerpacich-stanic/

Strong kan komme til å bli kjøpt opp for småpenger om ikke kurstrenden snur ganske kjapt.
tunktee
20.08.2018 kl 23:55 3173

Jeg velger å fokusere på kvaliteten av selskapet fremfor på kursen. Det er på en måte noe man må være innstilt på når man investerer i såpass illikvide papirer.

Syns likevel ikke der er signaler om at vi skal ned på 8-tallet. Bra teknisk støtte rundt dagens nivå (i den grad teknisk kan brukes på Strongpoint), og der er ikke noe ved det fundamentale som tilsier at vi skal ned til laveste notering på over 3 år.
Kjøpte mer i dag, og krysser fingene for at mine antagelser er riktig....
Collin
21.08.2018 kl 08:23 3106

Som sagt før ikke dyrt vs billig men tilbud og etterspørsel.
I går var det samme som har solgt litt hver dag som trolig bare heiv ut resten. Vi får følge med.

Edit: nå gikk det opp et lys her, sorry litt treig om morningen.
Redigert 21.08.2018 kl 08:44 Du må logge inn for å svare
Casiasia
21.08.2018 kl 08:36 3093

Matkassekrig:

https://www.dagbladet.no/mat/butikk-kjede-girer-opp-kaster-seg-inn-i-matkassekrigen/70077511

Burde passe perfekt med en C&C losning...venter spent paa ketchup effekten til JW!

CG erobrer stadig flere bensinstasjoner i Irland;

https://www.facebook.com/pg/cashguard/posts/?ref=page_internal

2 stk. installert.
Redigert 21.08.2018 kl 10:23 Du må logge inn for å svare
tunktee
21.08.2018 kl 15:14 2933

Nå var det vertfall ikke vår venn fra Baltikum som solgte, for der ble solgt til sammen 138 k aksjer samtidig. Det er mer enn hva han har!
Titleist
21.08.2018 kl 15:25 2924

Det så ut som et klovne-salg. Håper de dumper igjen, nå har jeg fått lagt inn litt kjøpsordrer der nede.
21.08.2018 kl 15:29 2911

De tålmodige som har ligget med lavt kjøp over lengere tid fikk tilslutt sine aksjer.
Om det er godt kjøp vil tiden vise.
Alt er mulig med StrongPoint.
Redigert 21.08.2018 kl 15:32 Du må logge inn for å svare
tunktee
21.08.2018 kl 15:30 2908

Nevner det igjen;
Dersom man ønsker litt aksjer i Strongpoint lønner det seg å legge inn ordrer med lang varighet. Gjerne 2-4 % under markedskurs. På Nordnet kan jeg legge inn opptil 50 dager tror jeg. (Vertfall som regel ut påfølgende måned.)
21.08.2018 kl 15:46 2930

Må tydeligvis langt ned for å få ut "store" poster. Slutter aldri å undres over hvor mye en aksje pendler enten ene eller andre veien. Forhåpentligvis snur det like fort oppover igjen. Mr. Budvalis bør vel være ute nå. Han kanskje greier seg fint uten jobb i SP også?
Titleist
21.08.2018 kl 15:50 2926

Håper Budvalis er borte for godt.
LeifH
21.08.2018 kl 15:50 2924

Men jeg lurer på hvorfor dere klager over kursen iblant, så nekter dere selv å kjøpe over 10kr virker det som. Jeg skjønner man vil ha så billig aksjer som mulig, men kjøpe litt av de som er ute istedenfor alltid å ligge seg lengre nede som dem fleste her gjør. Da har du virkelig ikke noe rett til å skrike etter kurs oppgang.
tunktee
21.08.2018 kl 15:53 2921

JOHA, Han har fremdeles 118643 aksjer igjen.
Som jeg nevnte i forrige uke tviler jeg på at de kommer på markedet.
Vi har for øvrig ingen grunn til å ønske ham ut av selskapet.
Han var tross alt gründeren i et selskap som vi kjøpte av ham, og må åpenbart være dyktig!

Jeg solgte litt idag og kjøpte mer i Photocure og Pcib. Tror begge de er bedre enn Strong på både kort, mellomlang og lang sikt. Men høyere risiko, selvfølgelig, og større fallhøyde. Budvilaitis er fortsatt med oss.
Collin
21.08.2018 kl 15:59 2829

Stifinner: jeg ville gjort motsatt. Solgt det som har gått bra, og kjøpt det som har gått dårlig men det er nå engang meg. Man selger da ikke høns i regnvær? Maks dårlig timing. TROR jeg. Uansett: lykke til!!!

Collin, vi får fasiten etter hvert. Jeg sitter fortsatt med mye i Strong. Lykke til med dine plasseringer.

Photocure er et selskap som står foran et gjennombrudd i USA, gjennom eget selskap, og med marginer på 90-95%. Så i tillegg til kurstigning fremover vil det også bli et bra utbytteselskap.
Tunktee, du sitter vel fortsatt med Pho?
tunktee
21.08.2018 kl 16:17 2791

Jepp, har sittet i ro lenge. Ingen planer om verken kjøp eller salg, syns der er nok egg i den kurven :)
HitIT
21.08.2018 kl 16:19 2786

Lykke til med andre kort, men 9,16 da stifinner
rister oppgitt på hode
Redigert 21.08.2018 kl 16:21 Du må logge inn for å svare
tunktee
21.08.2018 kl 16:20 2784

Edit: Slettet for å ikke provosere frem en ordkrig.
Redigert 21.08.2018 kl 16:46 Du må logge inn for å svare
Collin
21.08.2018 kl 16:26 2776

Jeg var på PHO-presentasjon tilbake i 1999/2000 husker ikke helt hvilket av de to årene. Dengang virketer det svært lovende og det var ikke måte på. Først 18-19 år senere begynner det å - kanskje - rulle på. Bytte i ledelsen nå mener jeg er fornuftig. Kan ikke en døyt om bio og kan som sagt ikke overprøve. Strong kan jeg inn og ut, og ser snart stjerner. :)

Hitit, jeg sitter fortsatt med mange kort i Strong, men jeg tror at litt flere andre kort vil gi bedre avkastning enn de 140k Strong-kortene jeg solgte idag. Så får tiden vise om jeg har rett.
Collin
21.08.2018 kl 17:33 2688

t: hehe, den fikk meg til å le høyt. :) Ny dag og nye muligheter i Strong i morgen. Bare muligheter.
LeifH
21.08.2018 kl 18:31 2640

Trudde virkelig Jacob kom til å handle litt aksjer. Små skuffende.
Collin
21.08.2018 kl 18:42 2625

Leif: Ja og nei. Jeg har selv jobbet i børsnoterte selskaper og tiden vår gikk til å drive selskapet. Så ikke på aksjekursen engang. Vi får se om han handler litt om en stund, han må jo se lyset han også som vi andre. Og, å sitte som innsider er ikke dermed sagt at man har det rette synet på hvor det bærer av gårde. Kontraktene vil komme, nesten, like overraskende på de som på oss. Fortsatt troa, men tør nesten ikke å nevne det på denne tråden som er blitt en smule negativt vinklet. Vi har Sberbank på kroken. Vellyket pilot i Italia og jeg tør si når ikke om kontrakten kommer. Når kommer Italia-kontrakten?

Ellers spennende med nye aksjonærer og nye skribenter nå og da på tråden her. Kom gjerne med flere synspunkter.
Redigert 21.08.2018 kl 18:49 Du må logge inn for å svare
Titleist
21.08.2018 kl 20:10 2562

Jeg hadde aldri gjort noe så dumt som å dumpe 140 K på best i denne aksjen.

75K på 9,16?? Driter du penger Stifinner? Neste gang, kan du lufte salgsønsket her på tråden så hadde jeg kanskje tatt 50K på 9,30 eller noe..

Som nevnt tidligere.. Dette var et klovnesalg..
Redigert 21.08.2018 kl 20:11 Du må logge inn for å svare

Skal ikke blande meg i debatten men blir vel litt dumt å kalle Stifinner for klovn når han har vist ENORM avkastning på sine investeringer.
Jeg kan takke ham for millioner på bok og er fortsatt med i PCIB - har faktisk satsa litt mer og er oppe i 110k igjen pr i dag. Har også økt i BergenBio da det også kan bli meget spennende. NEL har fått litt mer fokus så der blir jeg sittende. Har vurdert Strong men venter heller til det kommer noen "enorme" som har vært tema noen år nå. Børsen er i tynn luft om dagen så jeg har satsa ganske solid på at vi får en korreksjon ( der valgte jeg bank)
Må bare ta av meg hatten for alle "troende" på Strong-tråden. Børsen går til himmels og dere "trøster" dere med noen øre i utbytte? Ja ja forskjellige ambisjonsnivå kan man si ?
LYKKE TIL. Håper virkelig det tar av en dag det har dere fortjent.
tiger
21.08.2018 kl 20:54 2518

Kjenner igjen den tonen. Er det ruser'n med nytt nick?
LeifH
21.08.2018 kl 21:14 2488

Små kvalmende rusbrus igjen.. Forventet ikke mer egentlig.

Titleist, og dere andre som gir meg visse karakteristikker, jeg synes dere skal fokusere på deres egne investeringer og ikke på mine. Så får vi se hva fremtiden bringer. Det vet ingen.
Takk for innsatsen, rusbrus. Det blir en spennende høst for oss.
tunktee
21.08.2018 kl 21:30 2460

Folk er sjeldent klovn på heltid. Jeg har flere venner som periodisk oppfører seg klovnete. (Ofte full da, vell og merke)

Titleist; Ganske morsom! Sender en melding her i morgen.

Synd det ikke var vår venn i Baltikum som solgte siste rest - hadde håpet på det. Jeg regner med han skal helt ut.
Synd Jacob ikke ønsker å ta noe på lavt 9 tall - selv med 20% rabatt. Virkelig synd.
Synd det var Stifinner som nå solgte. Jeg har heldigvis tjent en god del på hannes PCIB råd. Synes også det er synd rusbrus/russebuss er ute. 100% ærlige og meget god teft (begge to).

I strong er kursutviklingen bare tragisk. Og som alle ser, det er umulig å komme ut selv med beskjedent volum uten å gruse kursen.
Hva skjer med Strong når det kommer en børskorreksjon? Det blir i alle fall ikke noe bedre.
Redigert 21.08.2018 kl 21:54 Du må logge inn for å svare

Glad jeg er ferdig på strong-tråden. Katta skriver ikke ( han var 100% saklig men er syk dessverre) Vikingen har gått i fra front-soldat til pasifist.
Jeg "bråkebøtta" gidder ikke provosere lenger og vet nesten ikke hva jeg skulle skrive om så lenge det går måneder mellom hver nyhet/kontrakt. Collin klok -saklig-kunnskapsrik og forsiktig er vel den som holde humøret oppe på tråden og han ser faktisk litt opp til oss som kjøre høyeste risikoklasse.
Blir ikke så spennende diskusjoner når alle er enige.
Fortsatt god bedring "leifen".
21.08.2018 kl 22:41 2384

Takk til Rusbrus for løftet om å holde seg unna. Setter pris på det:-)

Forøvrig har det vel ikke vært helt ordretørke som Rusbrus hevder selv om det er en måned siden forrige melding..., jf;

20/07-2018 16:35:01: (STRONG) StrongPoint ASA: StrongPoint har blitt valgt som eksklusiv leverandør av 960 CIT-vesker til Sberbank

06/07-2018 08:00:21: (STRONG) StrongPoint ASA: Faghandelskjede inngår rammeavtale på elektroniske hylleetiketter (ESL)
StrongPoint har inngått en rammeavtale med en faghandelskjede om leveranse av Pricer ESL til deres butikker i Norge.
Rammeavtalen har en verdi på opp til MNOK 50.

06/06-2018 08:00:30: (STRONG) StrongPoint ASA: Coop Norway orders electronic shelf labels (ESL) to additional 70 stores

Innlegget er slettet
tunktee
22.08.2018 kl 04:29 2291

Jeg er full. Vil påstå at bade tirsdagsfylla og onsdagsfylla grisebanker en lørdagsfylla :)

Vi har det bra her på Strongpoint-forumet, og jeg håper vi svarer og inkluderer alle. -jeg forsøker
Der har vært uoverensstemmelse om hva som er greit å si og hvem man liker.
Jeg har full respekt for Stifinner og andre som har gjort det bra i markedet. Der er tilsynelatende flere som har tjent penger på hans råd om PCIB.

Realiteten er at etter at enkelte av deltagerne modererte seg litt i vinter har det blitt hyggeligere her. Akkurat det tror jeg der er få som vil motargumentere!?

Uavhengig av det, så er dette en tråd for StrongPoint.
De som har fulgt med en stund vet at jeg ikke hauser aksjen.

Jeg kjøpte majoriteten av Stifinner sine aksjer i dag.
Det skal sies at jeg forsøkte få kjøpt over 100k aksjer til 9,50 i forrige uke direkte fra eier.
Jeg er derfor forbauset, men det betyr ikke at jeg har rett i kjøpet.
Oppsiden er ikke like stor som enkelte andre selskap, men det er heller ikke nedsiden.

Titleist; Du har et godt poeng i hvorfor ikke spørre om noen her vil kjøpe?
Husker jeg ikke helt feil så har det vært forsøkt tidligere på forumet.
Jeg kjenner et par av aksjonærene. Så vidt jeg vet er der ikke noen som ønsker å selge for øyeblikket.
Gi en lyd hvis du ønsker kontakt med andre aksjonærer så sender jeg en epostadresse.
Greit å ha kontaktene hvis man ønsker å kjøpe eller selge, så slipper man å gjøre som Stifinner gjorde i dag

Natta Strongnisser!
Collin
22.08.2018 kl 08:47 2187

God morgen,
Angående innsidekjøp. Kan ikke få øye på at innsiden handler så mye i PCIB og PHO. Burde de ikke kjøpe det de kunne om dette var så sikkert? Radiumshospitalet solgte forøvrig i juni i PCIB.

God morgen, til deg også, Collin.
Vedrørende innsidekjøp, så gjelder det også Strong. Der har det vært lite kjøp i det siste, kun salg.
Styreformannen i Pho har kjøpt, og uttalt seg positivt. Når har Jacobsen gjort noe lignende? Aldri!
Men jeg støtter meg på egne vurderinger når det gjelder PCIB, SP og PHO, og der er jeg rimelig sikker på at mine siste kjøp er gode kjøp.
Også byttet av SP med de to andre.
Så får vi se hvem som satser riktig. Mitt tidligere bytte av SP med Pcib har vist seg å være overveldende.
Collin
22.08.2018 kl 09:01 2167

Jcobsen er på topplisten og uttaler seg positivt om du snakker med ham. Ham er ryddig og vil ikke hausse.
Kun salg? For nå øye på at både gammel og ny CEO har kjøpt jeg...
Redigert 22.08.2018 kl 09:04 Du må logge inn for å svare

Kan få øye på en positiv side angående manglende eierskap hos de i styret:
HitIT skrev om frykt for oppkjøp av hele selskapet på svært lav kurs.
Når de i styret ikke eier noen aksjer så har de i alle fall ingen egeninteresse i å gå for noe sånt.

Har prøvd meg litt i shipping for første gang på lenge, GOGL på 75 da de la frem resultatet forrige uke, positivt så langt i alle fall.

Collin, hvis styreformannen er positiv overfor deg, og kanskje noen få andre, så burde han kanskje sagt noe til alle aksjonærer?
Positivt så langt idag for Photocure. På vinnerlisten. Følg med!
Titleist
22.08.2018 kl 09:50 2115

På denne tråden snakker vi om STRONG.

Å forsvare et salg på 9,16 kr i STRONG fordi man har tjent penger i PCIB i andre aksjer er bare tåpelig. Jeg snakker selvsagt ikke om mine andre investeringer her. Hva er vitsen? Skulle jeg anbefalt RISH i går, fordi jeg har den i porteføljen?

Strong er en drittaksje (foreløpig), men selskapet er bra. Det er markedet (aksjonærene) som har gjort aksjen til det den er.
Collin
22.08.2018 kl 10:14 2078

Selvfølgelig går PHO godt og STRONG dårlig når du med noen andre selger og så kjøper aksjer for millioner av kroner. Hadde du solgt PHO og kjøpt STRONG ville det sett motsatt ut. STRONG har hatt såpass mange store nedsalg at det har gjort aksjen trøtt og flere små/mellomstore følger på de større salgene. Har sagt det mange ganger: det er for lite volum i aksjen vår til å få satt riktig kurs/verdsettelse.
Vi har landet en av verdens største banker med flotte ordres og flere små drypp og piloter som går godt ref. Italia. Etter positive nyheter, så svarer aksjekursen med å gå ned.
Nå har vi ny styreleder, så får vi se om han prioriterer annerledes? SMB er ikke hot, og har ikke vært det på lang tid.

Selvfølgelig tror jeg på Strong, Collin, det er jo derfor jeg har satset så mye som jeg har gjort der, og jeg og traderen er vel noen av de som har vært med lengst.
Men av og til dukker det opp noe attraktivt som kanskje kan bli bra. Så hvorfor ikke bytte litt, av og til?
Eksempelvis byttet jeg en Strong i to Pcib, for to år siden, og idag kan jeg få fem Strong for en Pcib, som tidligere sagt. Dette kun for å anskueliggjøre hva det er snakk om.
Collin
22.08.2018 kl 10:36 2051

Ja, det var definitivt smart for to år siden. Ingen kan si noe annet.
Men, i dag vet jeg ikke lengre? Det er "sære" aksjer alle tre, PHO,PCIB og STRONG. Potensialet er stort i alle tre. PHO har jeg fulgt i snart 20 år og har eid den av og på. PCIB har jeg tradet. Strong er pensjonssparing og må bare si at man blir lei av alle som skal ut med større volum i en illikvid aksje og som har så dårlig tid at vi som har lyst til å kjøpe ikke rekker å få lagt oss på kjøp før det hele er over.
Synes det er en overnegativ stemning i selskapet vårt.

Edit: nonnen vår var ikke helt ferdig og er vel pisseredd for hva som måtte komme av POSITIVE nyheter. For det hater jo kursen i STRONG.
Redigert 22.08.2018 kl 10:38 Du må logge inn for å svare