POSISJONERER ELDRE SKIP FOR SALG TIL KINESISKE REDERE

Volf
JIN 20.07.2018 kl 08:44 8395

JIN: POSISJONERER ELDRE SKIP FOR SALG TIL KINESISKE REDERE -TRADEWINDS
Oslo (TDN Direkt): Jinhui Shipping and Transportation posisjonerer sine eldste bulkskip for potensielle salg til kinesiske redere i forkant av Kinas nye lovgivning som vil forby import til landet på skip som ikke er tier-II.

Det skriver Tradewinds fredag.

HH, finans@tdn.no

TDN Direkt, +47 21 95 60 70

tankardjr
Interessant det du peker til. Da er vi tilbake i des. 2013 og starten av 2014.

Se grafen her:
https://www.quandl.com/data/LLOYDS/BSI-Baltic-Supramax-Index

Så langt er utviklingen i 2013 identisk med utviklingen så langt i år (det kan selvsagt avvike resten av året), og nå ligger vi 200 poeng over starten av oppgangen i 2013 (!!!).

Q1 i 2013 leverte de en EPS på 0,034 (med færre aksjer, og flere skip)
Net profit for the quarter dropped 68% to US$3
million

Q1 i 2018 leverer de EPS på 0,021 (med med lavere snittrate enn indeksen, og færre skip)
Net profit for the quarter US$ 2,5 million

Q2 i 2013 leverer de EPS på US$0.047
Net profit for the period dropped 77% to US$4
million

HIGHLIGHTS FOR THE THIRD QUARTER OF 2013
- Revenue for the quarter declined 12% to US$53
million
- Net profit for the quarter increased from US$12
million to US$24 million
- Basic earnings per share: US$0.290

As at 30 September 2013, the Group had thirty eight owned vessels

Q2 2018 blir spennende, men jeg tror de leverer minst på nivå med Q2 i 2013, med færre skip.
De har tilpasset kostnadene, og er bra skodd for å levere fremover.

Personlig tror jeg ratene går høyere enn toppen i 2013, og selskapet virker bedre skodd nå med vesentlig færre skip, en den gang i 2013 med 38 skip.

En annen sak; om det rent praktisk betyr noe får tiden vise, men de har skubbet frem resultatfremleggelsen, som opprinnelig var satt til 31.8.

Jin burde vært prisatt til 15 kr nå uten tvil. La oss håpe på et flott q resultat. Tror neste bulk boom blir større enn de tidligere men ikke så kraftig som den i 2007

Med en så lav pris bok som Jinhui har så tror jeg høsten er tiden for en reprising av aksjen. Jeg kan ta feil, men hvorfor skal ikke Jinhui prises mer som resten av aksjene på Oslo børs? Må si jeg ser lyst på det nå. Får håpe ikke ledelsen kommer med en kalddusj fremover...