NAS - Et narrespill av dimensjoner.....?

På gml forum skrev jeg fra slutten av april (kurs ca 300+) at "oppkjøpsryktene" rundt NAS mest trolig er et spill for galleriet.
Selskapet skulle da hente inn penger ifm reparasjonsemisjonen - og kursen begynte å bli farlig lav for at dette skulle lykkes!
Min noe vågale påstand var da at "oppkjøpene" kun var et iscenesatt spill - lansert av NAS sin PR-avdeling!

Et par ganger falt kursen tilbake - og HVER gang det begynte å bli kritisk ble det lansert nye oppkjøpsmeldinger - med nye aktører.
Dere husker vel selv den karusellen dere har vært med på - og hvilke selskaper som har vært nevnt!
Bottom line er at nå i midten av juli har det fortsatt ikke kommet noen bud (selvsagt) - og kursen sagger mot KRITISKE tekniske nivåer!

Fra PEAK er det dannet en fallende formasjon med bunnlinje på 237,80.
En slags H/S-formasjon......kan man kanskje si.
Uansett, ved brudd er fallpotensialet lik høyden over bunnlinja. Dette målt i cm i et LOGARITMISK chart!
Vi snakker da om ca kr 180 på litt sikt......og akkurat der kursen kom fra da PR-avdelingen startet sitt spill.
Da en "forfjamset" Kjos ble møtt av "revolverjournalister" fra alle mediehus på OSL (inkl svært lettlurte NRK) etter en reise over dammen.
Da Roger Berntsen var våt i blikket da han på HO så lyrisk fortalte at privatflyet til Amazon-sjefen hadde landet i Alta - så NÅ skjer det!

Vel, kursen er i skrivende stund I FERD MED å bryte gjennom den nevnte støtten, men det er fortsatt børsens stengetid som gjelder.
Dere som har aksjer i NAS; vær på vakt dersom det kommer et kraftig brudd ila de neste dagene (eller når det måtte komme).

Hilsen Hammers……..som gjentar fra gml forum: Pengene er hentet - beilerne har nå forsvunnet igjen -
og de dukker neppe opp igjen før ved neste pengeinnsamling! Ha en god reise videre....dere som har vært med på spleiselaget til Kjos!

PS: Etter dagens (08 okt) fall under kr 200 har jeg endret overskriften - ikke noe annet!
Redigert 08.10.2018 kl 21:34 Du må logge inn for å svare
Hammers
05.02.2019 kl 21:32 894

ABSOLUTT ingen grunn til å slappe av i NAS! Joda, kursen har falt mye, men det kan FORT bli enda verre!

Noen snakker om morgendagens trafikktall, men i det store bildet tror jeg uansett at disse er HELT uvesentlige (ventelig svake).
Det som NÅ gjelder for NAS er det kommende Q4+emisjonen. Hvor lavt settes kursen for å sikre at denne går i boks?

Den TEKNISKE utviklingen har atter gått over til å bli av det SØRGELIGE slaget!
Utviklingen som forteller hva SUMMEN av alle aktører VIRKELIG gjør med reelle penger i selskapet -
og ikke hva de skryter av eller forteller DEG hva DU bør gjøre med dine.
Dette bildet viser at spes de STORE (de veier tyngst i omsetningen) LEMPER UT til stadig lavere kurser!

Da kursen raste som verst for en ukes tid siden stanset fallet på drøyt kr 120 (sluttkurs). Oversolgt de luxe - en naturlig rekyl (132) kom.
Deretter har det igjen gått sydover - og dagens 124,70 ligger kun kr 4,30 fra bunnen på drøyt kr 120. Vi snakker om KUN 3-4%!
Brudd på dette nivået (betingelse) som sluttkurs = NYTT og SKUMMELT salgssignal.

Hilsen Hammers.......som minner om at chartet på sikt antyder at kurser mot sjiktet 80-70 etter hvert kan komme!
Du tror det nok ikke - selv om du nå leser det. Akkurat som du heller ikke trodde på mine spådommer fra kr 300 og nedover fra rundt påsketider i fjor....men NÅ ligger vi på det nivået som DA ble antydet!
Redigert 05.02.2019 kl 21:33 Du må logge inn for å svare

Regner med at Hammers gjør gode penger på shorting, all den tid han vet hvor langt NAS skal ned. Du fortjener den gevinsten ! ;-)

Jeg støtter her Hammers 100%
Hammers
20.02.2019 kl 00:07 581

Jeg registrerer at flere aksjonærer nå føler seg rundlurt av NAS - og deres håndtering av begivenhetene.

Hvilke bud som evt KOM (hvis noen) da det kokte som verst over kr 300 - og til hvilken pris - har ikke jeg noen formeninger om, men allerede i fjor vår antydet jeg at det var noe som ikke stemte i selskapet. Jeg skrev også at "rette myndigheter" burde ta en nærmere titt hva som egentlig hadde gått for seg.

En gransking ang det som ble kommunisert og hva som var realiteter burde vurderes.
Selskapet hadde tross alt hentet inn flere 100 mill i emisjon.......og HELE bakteppet var;
MASSEVIS av beilere (underforstått; BUD KOMMER - vi kan velge og vrake) - og EMI aksjene er billige/rimelige (ref Kjos u/intervju på NRK).

Vanlige arbeidere føler seg nå rundlurt av den virkeligheten som er i ferd med å åpenbare seg!
En virkelighet som kanskje knekker personlige økonomier......til fordel for NAS!

Hilsen Hammers............som synes dette har blitt en trist sak. En sak som jeg i LANG tid har advart mot - og fantasifult fabulert rundt.
En sak der jeg hadde en grunn for å velge den overskriften som jeg gjorde.
Nei, jeg kunne ikke vite konkret, men en rekke SMÅ signaler pekte ALLE på at den OFFISIELLE versjonen fra NAS "luktet"......en god del!

PS:
Etter Q4 ble det klart at NAS brente av ca 1 mrd pr mnd.
Det tar LANG tid å snu et stort og tungt "tankskip" - et som NAS. TENK hvis snuoperasjonen går langt tregere enn som så.
Nå har nesten 2 mnd av Q1 gått - og TENK hvis selskapet allerede har brent av 2 av de 3 NYE milliardene!
TENK om aksjen handles helt nede på 30-tallet etter DE tallene (Q1).....og kun 10% er igjen etter HALLELUJA-dagene i fjor vår.

I grunnen tre skrekkelige tanker. Spesielt for aksjonærene, men og for en som liker å reise rimelig med NAS!
Men, SLAPP AV - så langt er dette bare TANKER som det må grubles mer på.
Redigert 20.02.2019 kl 00:45 Du må logge inn for å svare

På 30kr skal vi handle før q1. Situasjonen ser dårlig ut. Hvis Kjos var villig og miste 10% av selskapet så snakker vi om mulig konkurs. Nå kommer Frederiksen snart til å lønne aksjer til shorting det som han er vant å gjøte. Han kjøper selskapet til Kjøs på billig salg meg hjelp av shorting.
Redigert 20.02.2019 kl 04:39 Du må logge inn for å svare
Kaksi
20.02.2019 kl 07:19 365

Kjos trenger penger og kommer sikkert også til å låne ut aksjer til shorting
ksandal
20.02.2019 kl 07:21 356

Denne tråden er fantastisk lesestoff nå i etterkant. Hammers har hele veien kommet med korrekt info og gode spådommer. Imponert Hammers! Jeg har fulgt denne en tid, men ikke turt og shorte den før nå i det siste. Spent idag på utfallet. 70-80kr?
toffen4
20.02.2019 kl 07:43 291

Kjos selger tengingsrettene til 15 kr? Herregud for ett sirkus