NAS i Juni

cinet
NAS 01.06.2018 kl 10:08 24704

NAS flyr videre. Siste er ny kontrakt med AS Sverige og stor kapasitet fra Køben til høsten/vinteren . I tillegg kommunisert godt innsalg for sommeren . Blir en pengemaskin med eller uten IAG.
cinet
16.06.2018 kl 13:23 6041

Back cliff . «Nyheten» om oppkjøp denne uken kommer fra årsrapporten til IAG. Der omtales oppkjøpsforsøket/inngangen i nas , og nas kommenterer så dette overfor en journalist . Nas kjører en meget seriøs tilnærming til interessenter og jobber selvfølgelig samtidig for å optimalisere selskapet.
cinet
18.06.2018 kl 10:16 5821

Kommer stadige drypp om oppkjøp, legg merke til hvor dette kommer fra, også denne gangen. NAS holder kortene tett på brystet, og jobber ufordrødent videre.
cinet
18.06.2018 kl 10:41 5778

Vi "vet" fra tiligere at et bud på ca. 330 ble kontant avvist. Dette vet også Lufthansa. Til tross for dette, opplyser de selv at de er interessert i hele eller deler av NAS. Da går de til bordet vell vitende om at de må godt over 330. Kan bli fart i IAG også nå.
Trader'n
18.06.2018 kl 11:01 5767

IAG hadde muligheten. De har ødelagt for seg selv... ute av dansen
cinet
18.06.2018 kl 11:02 5763

Meget stor omsetning , og opp 10%, her er det mange som har voknet igjen - og har troen på selskapet som er omgitt av friere.
cinet
18.06.2018 kl 11:10 5743

Tror ikke IAG er ute av dansen, men sitter rolig og furter litt etter å ha blitt kontant avvist. De har imidlertid klart kommunisert at de ikke vil begi seg inn i en "budkrig". Den litt premature holdningen kan koste dem dyrt . Kan tenkes at IAG kommer med en nytt bud, før konsolideringssamtalene med Lufthansa materaliserer seg. Blir en spennende måned.
Hektar
18.06.2018 kl 11:10 5788

Hvordan vet vi at budet var 330? Det ble spekulert i en spank avis at de VURDERTE å gi ett tredje bud på denne kursen men har ikke gjort det. De andre to budene var lavere.

Er nå uansett bra for NAS og bra for oss t-retter. Får håpe det blir noe mer enn bare tomt snakk for da er det rett ned igjen. Det som er litt guffent er at IAG har sagt at noen budkrig var ikke aktuelt for deres del.
tommyh
18.06.2018 kl 11:20 5752

Det at IAG sa at budkrig ikke blir aktuelt for deres del, skal du ta med en klype salt. Ingenting er bedre enn at det nå er flere aktører på banen.
Søndre
18.06.2018 kl 11:20 5754

En ting er hva man sier, en annen ting er hva man gjør. IAG kan legge ut bud på bordet på kr.400,-
Hektar
18.06.2018 kl 11:24 5762

Det som er bra med dette er at det nå muligens eksisterer en grunn for IAG til å by på Norwegian før en gang i høst etter nok en dårlig kvartalsrapport.

Det som er problematisk er at det ser ut til at styret i Norwegian og de andre aktørene er ganske langt unna hverandre når det gjelder verdivurdering. Hadde vi faktisk fått litt info om nøyaktig hva budene var så hadde jo det hjulpet noe enormt med vurderingene. En ting jeg er rimelig sikker på nå er at få kjøper norwegian for over 250 kr fordi de har tro på at selskapet skal leverer resultater som forsvarer denne prisen ila 2018 ihvertfall.
cinet
18.06.2018 kl 11:41 5692

Hektar, se opp... Der oppe på himmeen er rødsnutefyene, og de flyr høyt ! Aksjen er nå i 277, og det drar seg til. Ingen tvil om at "folk" er villig til å kjøpe for over 250. Omsetningen i dag er meget stor! Det er ikke vi her inne som kjøper, men store tunge investorer ( på vegne av eventuelt flyselskap...) IAG vil bli utfordret til å ta grep, og det relativt kjapt.
Søndre
18.06.2018 kl 11:44 5690

Det er vel ingen som kjøper NAS med utgangspunkt i Q2.

Kurs kr. 274,20.
Redigert 18.06.2018 kl 11:45 Du må logge inn for å svare
cinet
18.06.2018 kl 11:44 5697

Omsetning passert 260mil før kl. 1200, og på sterkt stigende kurs = mange har troen på at en avgjørelse er på trappene. Lufthansa gir ikke med dørene, men de er gjennomført seriøse.
cinet
18.06.2018 kl 11:55 5665

Noen som har snappet opp en eventuel kommentar fra IAG? Spansk aviser?

Jeg tror fortsatt at en strategisk pris for aksjene i NAS ligger i intervallet NOK 450 - 500. Minimum må en kjøper ut med NOK 400. Pass også på SAS nå for der kommer det nok også til å skje ting fremover.
cinet
18.06.2018 kl 12:13 5624

SAS hadde en sjanse for to år siden, nå frir selskapet til de øvrige, litt desperat spør du meg. Ellers synser jeg at en K&K -aksept vil være på 390. Take it or leave it. Det vet også IAG
cinet
18.06.2018 kl 13:10 5495

Fra dn: – For IAG betyr dette at de kan ikke bare «vente og se» og håpe at aksjekursen vil skli nedover i tiden som kommer fordi det er stille fra andre aktører. Hvis flere er aktive, vil det få aksjen til å gå oppover, sier han.

I så fall kan det åpne for en budkamp om Norwegian, og kursen vil uansett holdes høyere oppe etter nyheten. Stenshall merker seg at Lufthansa i løpet av de siste ukene har sendt sitt eget team innen fusjoner og oppkjøp (M&A) til Norge.

– Når Lufthansa legger mye ressurser i saken, er det tydelig at de har en seriøs interesse. Også aksjemarkedet ser ut til å legge mye i utspillet, sier Stenshall.«

Kjos selger ikke for under 400 kroner aksjen..
cinet
18.06.2018 kl 13:24 5473

Skerptiker. Hvis Lufthansa sluker eller går i kompaniskap med nas , vil det blir den stille død for Sas. De har hovedkontor i Sverige og det er ikke der Lufthansa er ( de er på jakt etter de vanlige «billig»-fly kundene og forretningsmodellen til nas. Nas/Lufthansa vil da kuppe hele Norden, og har et vanvittig rutenett videre ut . IAG må hurtig på banene ellers er løpet kjørt og de parkeres. (Nas kan leve godt med et ekteskap med IAG også ) forventer et mottrekk fra IAG i løpet av uken . Da kan vi kjapt være i 300 igjen
cinet
18.06.2018 kl 13:29 5471

Følgende odds kupong ; Lufthansa byr 42 euro, og det forhandles fram til 43. Da anbefaler k&k (styret i nas) budet. Dette er dog avhengig av at IAG sitter og furter videre som en runaway bride . Uansett en varm og god sommer i «luften «
cinet
19.06.2018 kl 12:40 5179

Norwegian Air Shuttle er i ferd med å nå en størrelse der selskapet kan være lønnsomt, sier konsernsjef Bjørn Kjos, ifølge TDN Direkt.

Han tilbakeviser påstander om at flyselskapet trenger en partner for å klare seg videre.

- Vi har nådd størrelsen vi trenger for å kunne fasilitere det vi ønsker å gjøre. Nå handler det om å "raffinere" virksomheten fremover, sier han ifølge nyhetsbyrået.
cinet
19.06.2018 kl 12:42 5173

Og nå denne ; Bjørn Kjos sier han ikke vil motsette seg et salg av flyselskapet.
cinet
19.06.2018 kl 12:44 5163

Omsetningen skyter fart igjen, markedet tror mer og mer på et oppkjøp. Snuser snart på 300igjen
cinet
19.06.2018 kl 13:06 5122

285 passeres, NAS har gjort nøyaktig som de bebudet. Pyntet bruden med å ha fokus på drift/konseptet. Holdt kortene tett, og nå...legg merke til en stadig mer frittalende kjos. Høres ut som at han vet en pris som han har aseptert.

Snuser på 290 nå. Blir spennende å følge videre.
cinet
19.06.2018 kl 13:52 5035

Stadig stigende og 300mil passert i omsetning . Et styrketegn , ingen tvil om at flertallet leser et bud mellom linjene , og d blir på ? 42euro ?
whiz
19.06.2018 kl 13:53 5033

Begynt å snakke mye Kjos nå. Kan mistenke at det er for å få bedre kort på hånda i forhandlinger? Lettere å diskutere pris på kurs 290 enn på 245..
cinet
19.06.2018 kl 14:25 4962

Neppe, det er ikke nas som har gått ut med dette , det er Lufthansa
19.06.2018 kl 18:28 4742

"Det som er litt guffent er at IAG har sagt at noen budkrig var ikke aktuelt for deres del."

Merkelig at du legger vekt på en sånn uttalelse, den ville typisk kommet fordi de er interesserte.

Hvorfor skulle de fortalt at de ville vært interessert å være med på en budkrig? Det er absolutt ingen oppside ved å gjøre det.
Redigert 19.06.2018 kl 18:32 Du må logge inn for å svare

Lufthansa-sjef Carsten Spohr vil bygge en egen lavprisgigant i Europa. Norwegian kan bli en del av det, om Lufthansa kjøper opp selskapet.

Link

https://www.dn.no/nyheter/2018/06/19/2054/Luftfart/kan-smelte-norwegian-inn-i-ny-lavprisgigant

cinet
20.06.2018 kl 00:38 4308

Hvis Lufthansa+NAS ... betyr det en gigant , som vil styre det meste av nord og mellom/sentral-Europa. Skrekksenarie for IAG ,og SAS blir for de historisk intresserte.
Cunt1984
20.06.2018 kl 10:32 4067

Hvorfor i alle dager velger Lufthansa å gå ut med denne informasjonen hvis de faktisk er interesserte i legge inn bud. Har aldri vært vitne til en mere rotete prossess mot et mulig oppkjøp noen gang. Se tilbake å se hvordan andre transaksjoner er gjort, dette er amatør messig på høyt nivå. Verken IAG eller Lufthansa har noe å tjene på å gå ut i media med dette..
Søndre
20.06.2018 kl 10:47 4027

Hvem er kilden til evt. oppkjøp.
Bjørn Kjos : Vi trenger ikke penger nå. Han kan gå ut evt. i august, nå trenger vi penger.

Jeg stoler ikke på NAS.

Kilder til oppkjøp interesse og konkret kontakt med NAS er Lufthansa-sjef Carsten Spohr og IAG-sjef Willie Walsh.
Begge er sitert i flere nettaviser.

Uansett om du stoler på NAS eller ikke.
Hektar
20.06.2018 kl 16:02 3759

Ny aktør på banen med short:
https://ssr.finanstilsynet.no/Home/Details/NO0010196140

BOGLE INVESTMENT MANAGEMENT, L.P. - 250k aksjer. De dekket seg inn til under 0,5% i desember men er nå over til synlig igjen.
Redigert 20.06.2018 kl 16:03 Du må logge inn for å svare
Hektar
20.06.2018 kl 16:23 3718

NAS:FIKK 3 ANERKJENNELSER UNDER PASSENGER CHOICE AWARDS
Oslo (TDN Direkt): Norwegian Air Shuttle fikk en rangering på fire stjerner og vant i tillegg to priser under Passenger Choice Awards i Los Angeles. Flyselskapet ble kåret til beste lavprisselskap i Europa og fikk pris for beste WiFi om bord, ifølge en melding fra selskapet onsdag.

ØT, finans@tdn.no
Epona
20.06.2018 kl 17:36 3625

Dette er vel en fordel for både NOFI og NAS og skal kunne gi styrke i markedet:

"Bank Norwegian - Tillegg til lisensavtale med Norwegian Air Shuttle

Bank Norwegian AS ("Bank Norwegian") har kommet til enighet med Norwegian Air Shuttle-konsernet ("Norwegian Air Shuttle") om et tillegg til lisensavtalen for bruk av varemerket Norwegian mv ("Lisensavtalen").

Lisensavtalen er forlenget til ti (10) år og er eksklusiv i de nordiske land med hensyn til immaterielle rettigheter, samarbeid knyttet til kredittkort, lojalitetsprogram mv. I tillegg vil Norwegian Air Shuttle invitere Bank Norwegian til å diskutere en eventuell utvidelse av det geografiske området for Lisensavtalen til europeiske land utenfor Norden. Dessuten er de finansielle vilkårene i samarbeidet endret, herunder gjøres det justeringer i antall cashpoints som tildeles Bank Norwegians kunder i lojalitetsprogrammet. Endringen i de finansielle vilkårene er ventet å ha bare en marginal finansiell betydning for Bank Norwegian.

Denne informasjonen er informasjonspliktig etter verdipapirhandelloven § 5 12."

https://newsweb.oslobors.no/message/454196

Hektar
21.06.2018 kl 08:33 3278

IAG: – Om Lufthansa vil betale mer, er det fritt frem:
https://e24.no/boers-og-finans/norwegian-air-shuttle/iag-om-lufthansa-vil-betale-mer-er-det-fritt-frem/24375735

Jeg tror i motsetning til andre her at dette er ikke noe "spill" i det hele tatt. De har tatt en vurdering på hva Norwegian er verdt og hvor mye de er villig til å betale, og holder seg til dette.
Hektar
21.06.2018 kl 09:27 3203

NAS:RYANAIR-SJEFEN: - VIL ALDRI BY PÅ NORWEGIAN -DN
Oslo (TDN Direkt): Ryanair-sjef Michael O'Leary utelukker et bud på Norwegian. IAG-sjef Willie Walsh holder fast ved aksjene han eier i Norwegian, skriver Dagens Næringsliv (DN) onsdag.

-Vi vil aldri by på Norwegian. Ikke i dag, ikke i morgen, ikke noen gang, sier O'Leary til DN i Brussel onsdag.

På spørsmål til O'Leary om han vil ta del i en budkrig, bryter IAG-sjef Willie Walsh inn:

- Jeg tar ikke del i noen budkrig. Det har jeg gjort veldig klart, sier Walsh, skriver DN.

ØT, finans@tdn.no

TDN Direkt, +47 21 95 60 70


O'Leary hadde nok hoppet på om han kunne, men er stygt redd han får ikke engang komme inn på kontorene hos Norwegian.
21.06.2018 kl 21:45 2923

Kjos er en pragmatiker, får han en god pris så tror jeg ikke Kjos er så opptatt av hvem det er fra.

Kan vi få et bud fra tyskerne i helgen..?
Redigert 22.06.2018 kl 09:56 Du må logge inn for å svare
cinet
22.06.2018 kl 10:13 2654

Tyskerne er meget grundige, kjøper seg ikke inn og kaster inn to useriøse "konkurs-bud", i tiegg til å snakke "nedsettende" om NAS. Sonderinger melom Lufthansa og NAS har pågått lenge, det er nå bare spørsmål om pris(som alltid) Lufthansa vi trolig føle at budet er "innenfor", før det kommer. Det kommer innen kort tid, eller NAS lever godt videre alene.
Søndre
22.06.2018 kl 10:46 2624

Lever godt videre alene ? Ny emisjon i september ?
cinet
22.06.2018 kl 12:54 2527

Lever meget godt videre alene, det gjentok Kjos senest i går. T.o.m. DnB kommer diltene etter med oppustert kursmål 275. Ryanair fortsetter sin selvdestruktive retorikk.
Hektar
22.06.2018 kl 12:59 2514

Om begge kjøpere sa ifra at de ikke lenger var interessert hadde kursen nærmest kollapset ila dagen. Vi ser ingen pluss av drift før Q3 i beste fall. Oppkjøpsstyret har kjørt opp og holder kursen 100 kr over der den ellers ville vært.
cinet
22.06.2018 kl 13:08 2498

Det er vi enige om, men "rykte" er reelt, og bekreftet fra ulike hold. Kursen går rett opp på høyt volum, og siger sakte ned på lavt. Så kommer vann på åkeren ( ny info) - og så er vi igang igjen. Shortere vi trolig holde seg unna NAS etter brendte fingre. Tror personlig markedet liker Lufth/NAS enda bedre enn IAG/NAS. Hos SAS bør man bite negler fra til dette er avgjort
Hektar
22.06.2018 kl 13:11 2495

Jeg brukte ikke ordet "rykte".