WHU - Pellegrini's ARMY!

Ca kl 0900 i dag ble Manuel Pellegrini utnevnt vil vår nye manager - på 3 års kontrakt.
Utgangslønn ca £ 8 mill pr år. Deretter bonus for diverse prestasjoner. Greit nok i dagens marked.
MP synes å være en ganske så jordnær kar som har skapt gode resultater av mer ordinære og rimelige spillere.
Jeg tror noe slikt kan passe oss bra.

Jeg skriver ikke så mye nå, men regner med at de interesserte kan finne mye matnyttig stoff rundt om på haugevis av media.
Utover sommeren; sporadiske oppdateringen når det skjer noe (ukentlig oppdatering?). Vi får se hva det blir til.

Hilsen Hammers...…..i utgangspunktet lykkelig for at vi kapret MC's tidligere manager - og at Sullivan nå fraskriver seg det hele mtp transfers!
Kanskje vi endelig kan få pusset opp skuta på en skikkelig måte - og få skiftet ut noe råtten plank...…..her og der!
Redigert 22.05.2018 kl 23:01 Du må logge inn for å svare
Cutter
12.08.2018 kl 16:08 3417

Ser ikke ut som 10 'kvalitetsspillere' hjelper på gammel råtten plank. WHU er nå plassert der de hører hjemme. Case Closed
bel68
12.08.2018 kl 16:37 3404

Overlegen seier til dem røde i merseyside herlig angrepsspill fra start til slutt ....YNWA
Hammers
12.08.2018 kl 19:08 3371

Åpningskamp borte mot Liverpool var den tøffeste motstand vi KUNNE ha fått. Bare borte mot MC ville vært verre!
Ingen andre enn Pellegrini hadde en mulig tro på seier......og flertallet fikk selvsagt rett.
De tapende finalistene i Champions Lge var klart best, mens vi har MYE å rette på.

Fabianski slapp inn 4, men var sikker og god! En av våre 2 beste.
Et merkelig forsvar lot de røde løpe gjennom gang på gang. Var det offside de satset på? I hvert fall lite vellykket.
En midtbane som lå alt for høyt i forhold til de bakre 4. Massevis av store rom bak til forsvarert.
Et angrep som fungerte dårlig. Kun sporadiske sjanser - selv om Arnie hadde et par feite midt foran L's mål.
Usikkert og halvhjertet spill framover. Mange feilpasninger og LITE fungerte. Noen sporadiske godbiter, men.....NEI!
Dette var svake saker.

I tillegg til Fabianski bør også Antonio nevnes. Flere friske raid a la gamle dager.
Dette var våre beste......i en ellers ganske så GRÅ gjeng! I tillegg hadde vi marginene mot.

Mål 1:
Greit - vi manglet en mann (Fredericks) på den problematiske høyresiden og ble tatt på det. Fint mål av L.
Mål 2:
Dommer hadde lagt til 1 min. Etter 46 gikk fortsatte spillet og 3 røde var bak vår backlinje. Millner (ikke offside) nådde AKURAT en ball fra å gå ut - sendte den ut i feltet - og etter 46,03 sto det 2-0. Marginer!
Mål 3:
Mane sto nesten en halv meter offside. Mottok en ball med ryggen mot mål - og satte den kontant inn. En ung linjemann ikke JEG tidligere har sett hadde visst mistet linsene - for HAN så ikke noe galt. Heller ikke Taylor! UTROLIG! Marginer.
Mål 4.
Vi hadde for lengst gitt opp da Sturridge kom inn før en L'corner. Etter 10 sek på banen headet han ballen inn etter at Fredericks nok en gang sviktet (spiller neppe neste). 10 sek på banen er marginer.

Hilsen Hammers.........som registrerer at vi startet sesongen på 19. NÅ ligger vi på 20.......og klatringen kan begynne!

Redigert 12.08.2018 kl 19:12 Du må logge inn for å svare
Odi.1
13.08.2018 kl 12:38 3306

Takk for kampen.
Eneste som nytter på Anfield er å legge seg bakpå og håpe at det kommer noen dødballer, de går inn som kniv i varmt smør

Dog er det blitt en stor forbedring etter at VvDyke kom bak i der.
Odi.1
13.08.2018 kl 12:43 3294

"Mål 3:
Mane sto nesten en halv meter offside."

Han var helt opp på linja igjen i de han får ballen, gikk noe hurtig, og da er det ikke lett å få med seg.

Husket Van Persy skorte 3 offside mål på en og samme kamp, de i tv2 studioet " dette går så hurtig at øye til dommere ikke får det med seg "

. en ser det bare i reprise på sakte fart.
Hammers
14.08.2018 kl 00:06 3253

Endelig en liten gladnyhet etter søndagens miserable forestilling mot Liverpool:
- Den innkjøpte 21-åringen (ca £ 2) Xande Silva fikk i dag sin debut mot Spurs i en U23-kamp.
- Det endte like godt med hattrick ila 6 minutter.....og kampen vant vi 3-1.
- Håper på video ila morgendagen.

Ellers:
- Martinez har gått på sesonglangt lån til en div 2 klubb i Spania (Rayo Maja......).
- Tidligere nevnte Fernandes har gått på tilsv lån til Fiorentina. Ca 700' Euro........med opsjon på kjøp - 9M Euro.

Hilsen Hammers
bel68
14.08.2018 kl 01:58 3226

Slutt å suttre ingen tvil YNWA
Hammers
14.08.2018 kl 12:05 3167

Her er høydepunktene fra Spurs v WHU U23:
https://www.whufc.com/news/articles/2018/august/13-august/highlights-tottenham-1-3-west-ham-u23s

Silva virket svært rolig og avbalansert - og puttet alle 3 som den enkleste sak i verden (det andre ca rett fra avspark i 2. omg).

Hilsen Hammers

I alle situasjonene minnet Spurs-keeperen veldig om Hart sine prestasjoner for oss i fjor.
Ikke mye av det der ville gått inn mot DeGea...eller noen andre PL keepere for den del.

Med unntak av overnevnte.
nidarost
15.08.2018 kl 22:09 3091

Juvelen på WHU er Felipe Anderson. I kampen mot Liverpool demonstrerte han en fabelaktig touch med ballen og samtidig blikk for spillet. En ny Trevor Brooking bare mye bedre teknisk....Mye å glede seg til!
Hammers
16.08.2018 kl 20:30 3038

Da er motstanderen i Ligacupens (Carabao Cup) 2. runde trukket:
Borte ot AFC Wimbledon (nr 9 i Lge one).

Kampen spilles i uka som starter den 27. aug.
I tilfelle uavgjort ved full tid blir det DIREKTE straffespark (ikke ekstraomganger eller omkamp).

Hilsen Hammers
Hammers
18.08.2018 kl 18:39 2981

Etter å ha nøyd meg med den engelske radiooverføringen + høydepunkter på Sumo er det lett å dra fram et gammelt uttrykk; SAME SHIT - NEW WRAPPING. Ny wrapping kjøpt for mer enn 1 mrd NOK!

I hjemmekampen mot Bournemouth var det lite som fungerte - bortsatt fra de siste 30 i første omgang.
I 2. omg ble det LANGT verre - og til slutt tap med 1-2!

- Billig straffe - og vi tok ledelsen 1-0 etter 32 min (Arnie).
- Bare sekunder etter at Fabianski hadde en super redning for oss.
- Bournemouth snytt for langt klarere straffe enn den vi fikk.
- Bournemouth scoret to mål i 2. - og nok en gang mot et forsvar som svikter fullstendig.
- Bournemouth's Wilson har nå scoret 5 mål på sine siste 5 mot oss (en ny Lukaku???)!
- Bournemouth kunne vunnet m/langt større sifre hvis det ikke hadde vært for en rekke fantastiske redninger av Fabianski.
- Bare dritt!

Hilsen Hammers
Redigert 18.08.2018 kl 18:41 Du må logge inn for å svare
Hammers
18.08.2018 kl 23:33 2922

Etter å ha sett kampen vil jeg moderere min "kritikk" en STOR smule.
Massevis av kvalitetsspillere som fortsatt ikke er samspilte.

2 "hairy moments" resulterte i 2 mål mot.
Dette i tillegg til at marginene IKKE var på vår side i framspillene og på div sjanser.
Mye pent, men alltid noen som sto i veien, litt for kort eller litt for langt.

Hairy 1:
Snodgrass (1.start på år) med et utrolig ambisiøst framspill fra midtsirkelen og mot våre spisser. B snappet (selvsagt) - kontret - og Wilson rundet 4 av våre forsvarere før han sendte ballen mellom bena på Fabianski - via den ene foten - og inn.
La Wilson prøve på det samme 20x til - og har neppe en snøballs sjanse i Helvete til å repetere!

Hairy 2:
Ogbonna surret som F på kanten av 16 ca fem min etter utligningen - og felte en B-spiller ganske så unødvendig. Frispark!
Ogbonna feilet deretter i markeringen av B's midtstopper ved frisparket. Cook bommet delvis m/hodet, men ballen spratt i bakken og inn! La Cook prøve det samme 20x til - og heller ikke han har en snøballs sjanse i Helvete til å repetere!

Det var mange fine tendenser her - så når det endelig sitter - ja så bør dette bli bra!
Dette selv om vi nå ligger forankret på 20. plass.........og har Arsenal (b), Wolves(h), Everton(B), Chelsea(H) og Man U(H) i de 5 neste. Ligaåpningen som selveste SATAN 👿 (ikke "Slatan") kunne ha konstruert!

Hilsen Hammers........som tidligere i dag så Cardiff v Newcastle.
DER fantes det ikke kvalitet på noen av lagene, men det gjorde det virkelig hos oss! BARE det sitter!
Redigert 18.08.2018 kl 23:47 Du må logge inn for å svare
ynot
18.08.2018 kl 23:44 2912

Takk for referat!
Nå blir det tøft fremover....
2HB
19.08.2018 kl 00:42 2889

Det ordner seg nok til slutt..
Hammers
19.08.2018 kl 21:31 2776

Morsomt å se at vi begynte klatringen i dag!
Fra 20. til 19 plass.......etter at Huddersfield ble overkjørt av MC og har en ENDA verre målforskjell enn oss!

Apropos MC. Våre U23 spilte en svært morsom kamp mot deres U23 i helga.
Vi spilte med 10 mann den siste timen (e/utvisning), mye hurtig og fint spill......og totalt 10 mål:
https://www.whufc.com/news/articles/2018/august/19-august/highlights-west-ham-u23s-4-6-manchester-city

Hilsen Hammers
Hammers
25.08.2018 kl 12:20 2639

Mens man går rundt og "grugleder" seg til dagens "tippekamp" på Sumo, kan man alltids slå ihjel noen min m/gårdagens oppgjør;
WHU 23 v ARSE 23. Mange mål, et par stolpeskudd og en del STORE sjanser begge veier.

https://www.whufc.com/news/articles/2018/august/24-august/highlights-west-ham-u23s-2-3-arsenal
Silva var IGJEN på scoringslisten - som han har vært i alle 3 kampene han har spilt etter sommerens overgang (tot 5 mål).

Hilsen Hammers
Odi.1
25.08.2018 kl 12:48 2623

Arsenal med to tap i sekken vil bli en hei dundrende kamp ,også for de som ikke er A-W sup :)

Arsenal var til tider meget gode mot Chelsea , men også meget ustabile med baklengs.

Rå tips på 2-2
Odi.1
25.08.2018 kl 16:04 2586

Sumo med Kollaps igjen ??
Hammers
25.08.2018 kl 19:46 2553

Litt av en dag, det her!
- SUMO sviktet (som også Odi + alle andre sikkert opplevde), men min "litt tvilsomme backupløsning" var helt fin!
- Kampen var i seg selv KJEMPEBRA - med herlig spill i begge retninger - og det i et HØYT tempo. Vår beste hittil.
- Periodevis var det vanskelig å notere - for HELE TIDEN skjedde det nye spennende ting. Tidvis sjansebonenza til begge!
- VI tok ledelsen med Arnie. Arsenal tilbake 4-5 min senere. Arse puttet på 2 til de siste 15. DET etter utrolig krøll i vårt forsvar.
- Krøll 1: Debutant Diop klarerte fra egen dødlinje. Bommet på ballen - som gikk rett til værs og landet til A på 16.
- Lacazette sendte den etter hvert i magen på Diop - og inn bak keeper. Dette var UFLAKS fra start til MÅL!
- Krøll 2: På overtid, etter vi hadde FLERE 90%-sjanser, sendte Bellerin en ball fra kanten - mellom beina på Masuaku.
- Rett til en umarkert Welbeck på 10......som fikk en enkel oppgave.
- Greit nok. Ingen i Claret and Blue hadde trodd på seier i denne, men dette kunne FORT ha gått vår vei!
- FLOTT offensivt spill også ETTER at vi hadde tatt ledelsen!
- Dessverre måtte Arnie ut etter 60. Får håpe det ikke var noe alvorlig (det virket egentlig ikke slik).
Dette i sterk motsetning til resten av en ganske så begredelig og feig dommerstand!
Da viktig med neste kamp.......hjemme mot Wolves!

Hilsen Hammers.
Hammers
26.08.2018 kl 00:20 2508

Etter å ha sett dagens kamp i opptak i kveld må jeg nesten komme med en lite tilleggskommentar!

Issa Diop, 21-åringen som debuterte.....og som pga en uheldig klarering skapte og selv scoret Arsenals 2.mål - gjorde forøvrig en KJEMPEKAMP bak i midten - sammen med Balbuena! Ved MÅLET var det 100% uflaks med i bildet - og ikke noe man skal legge vekt på. Slikt skjer alltid fra tid til annen for midtstoppere! ELLERS ryddet han opp i STOR STIL sammens med "Generalen". En SOLID debut - tross alt! Jeg håper det samme paret får fortsette sammen der bak! I dag var det en HELT annen trygghet enn tidligere!

Ellers hadde vi en annen SVÆRT positiv debutant på midtbanen; Carlos Sanches! SOLID av den defensive midtbanespilleren!

Hilsen Hammers........som ellers nevner at gamle J Collins trener med oss igjen - og at korttidskontrakt kanskje vanker?
Skulle bare mangle, og jeg fatter egentlig ikke hvorfor han ble frigitt ved siste sesongslutt. SOLID back-up der bak i midten!
Redigert 26.08.2018 kl 00:21 Du må logge inn for å svare

3 matches - 0 points. Are we happy? No, of course not. But we'll strike back, for SURE! Goodness me...
Hammers
28.08.2018 kl 19:59 2342

Om en knapp time spilles ligacupkampen mot AFC Wimbledon.
For spesielt interesserte - som får inn Viasport; Kampen overføres på Viasport 3 fra 20.45.
NÅ må vel endelig sesongens første seier komme! Vi med STERKT lag -borte mot et ganske så svakt Wimbledon.

Husk årets regelendring; Ved uavgjort ved full tid blir det DIREKTE straffekonk - uten ekstraomganger!

Hilsen Hammers
Hammers
28.08.2018 kl 23:36 2302

Når man holder med et lag som WHU er det ALDRI fred å få! Kanskje noe av charmen med å holde med dem?

Ei heller i dag ble det "fred" - mot AFC Wimbledon......som kun 1x tidligere har vunnet en ligacupkamp - og det var i forrige runde mot Portsmouth. Da 1-0 mot slutten av kampen.....etter et selvmål av motstanderne.
VI stilte med et lag til 1 mrd NOK - Wimbledon med et til 1 mill NOK. Det samme som våre "stjernespillere får i UKELØNN!
Dette KUNNE da ikke bli annet enn "RÅTT PARTI"?

Pinten var fylt, den skummet på toppen......og jeg hadde RO i sjelen fra avspark! DETTE skulle nytes fra start til slutt!
Litt fram og tilbake e/avspark, men før minuttet var passert hadde AFC fått en unødvendig corner!
Etter 1 min og 15 sek hadde DE tatt ledelsen 1-0! En heading fra ca 9 m slo Adrian i krysset i stedet for UT!
Hans ENESTE oppgave i HELE kampen - og heller ikke DEN klarte han å ta seg av! Jeg har nå fan ta meg ikke sett på makan!

Etter dette foregikk i prinsippet ALT inne på AFC sin banehalvdel! Angrep på angrep, men den siste pasningen var ALLTID for dårlig.
Etter 17 min ble VÅR situasjon enda bedre ved at AFC fikk en mann utvist! Resten av kampen spilte vi mao mot 10 "amatører".
Det hjalp ikke......og de holdt ut til pause. Ja, VI hadde spillet, men ingen store sjanser!

I pausen ble Anderson satt inn for en svak Obiang - en MERKBAR bedring!
Etter 63 så A at Diop viftet med armene på tvers av banen. En perfekt ball til sistnevnte - som mot alle odds bare dundret til fra 22.
Et herlig skudd i keepers venstre hjørne - og hans først mål for klubben!
1 minutter senere kunne samme mann ha satt inn 2-1! Corner fra Snod - og en KNALLHARD heading i tverrligger!

Presset økte om mulig enda mer. Pellegrini ville ikke ha straffespark på slutten - og heller ikke spillerne!
Vår 2. midtstopper, Ogbonna, ville ikke være dårligere enn sin kollega.
Da Snod sendte inn en ny corner e/83 min sto han ganske umarkert på 5 - og sendte ballen kontant inn til 2-1!
ENDELIG kunne roen senke seg igjen - etter nok en nervepirrende batalje!
At Chicharito 2 min på overtid rundet keeper - og satte inn vår 3. via en forsvarsspiller - var liksom bare "pynten på kaka"!
På det tidspunktet (etter at vi fikk vår 2.) var kampen i realiteten over!

Da er vi videre til 3. runde.......og der kan man jo for en gangs skyld håpe på et "greit" lag - og det på HJEMMEBANE!
Nå er jeg ganske så fed up med disse "top 6" lagene vi alltid skal trekke i cupene!

Hilsen Hammers
Redigert 28.08.2018 kl 23:41 Du må logge inn for å svare
Hammers
30.08.2018 kl 20:25 2230

Da var trekningen av ligacupens 3.rd over - og DENNE gang ble jeg bønnhørt mtp drømmetrekning (ref siste setning i går):
WHU v Macclesfield.......lag nr 23 (av 24) i lge two! Mao det SVAKESTE av de gjenstående. NULL seire (nivå 4) på 5 kamper.
Rundens storkamp er forøvrig Liverpool v Chelsea.

Ellers:
- Midtbanespilleren Josh Cullen ble i dag utlånt til Charlton (ut sesongen).
- Unge, og svært talentfulle Domingos Quina (17) - som vi måtte selge billig til Watford, scoret i går et drømmemål i ligacupen!
- Hvorfor vi måtte? Ønsket ikke å forlenge kontrakten med oss - og vi valgte å få noen få £ + store tillegg - hvis suksess.

Hilsen Hammers
Redigert 31.08.2018 kl 00:27 Du må logge inn for å svare
Cutter
31.08.2018 kl 08:05 2193

Hammers:, Blir nok atter en tung helg for kjøpelaget ditt som ikke fungerer i det tatt. Ulvene går ut i 110 og løper dere i senk
Hammers
01.09.2018 kl 18:54 2138

Jeg misset de første 10 av kampen mot Wolves pga div malerarbeid som måtte gjøres ferdig.
Det gjorde INGEN TING - når jeg så resten av omgangen.
Planløst spill - vrimmel av feilpasninger - og bare kjedelig......fra begge lag!

Litt bedre i 2. Vi spilte bra igjen - og hadde et par bra sjanser 10 min ut i omgangen.
På motsatt side sto Fabianski igjen SOLID mellom stengene når det var bruk for ham.
78 min: Arnie med flott finte og HARDT skudd fra 10 m. Keeper reddet m/hakespissen - og var knocket ut i 2,5 min.
Da spillet startet igjen gikk Wolves rett i angrep.
Wolvesspiller til slutt alene med Fabi midt foran mål (ca 10), men da kanonen skulle lades klarte dusten å stokke beina slik at han gikk på trynet - når det var langt enklere å score. At det går an.....?

Pga keeper's "telling" la dommer til 4. Da 2 var over så jeg meg fornøyd med det ene poenget - og tross alt ikke 0 i protokollen.
Når jeg hevet blikket mot skjermen igjen så jeg at Sanches rotet det så jævlig til midt på egen halvdel.
Hadde full kontroll på ballen, men ingen framdrift og ble angrepet av motspiller som vant den.
AKKURAT DA visste jeg at bortelaget kom til å score.

Ja, for tilsvarende misser har jeg sett utallig ganger tidligere - og pluteslig klaffet ALT for de gule.
2 millimeternøyaktige trekk og ballen havne hos Traore på kanten av vår 16.
Klarte AKKURAT å unngå tacklingen - og skjøt AKKURAT perfekt mellom Fabi og stolpen.
Da hadde 2.20 av de 4 gått......og jeg gadd ikke å bli irritert en gang. Bare OPPGITT!

Hilsen Hammers.

Hammers
02.09.2018 kl 21:18 2067

Vårt U23 spilte i dag bortekamp mot Liverpool U23. En lystigere affære enn gårdagens mot Wolves.

På en VINDFULL slette i Merseysidedistriktet - dårlig bilde fra et kamera høyt over bakken - ikke kommentator - uten publikum (å se) og trolig ved en traffikert vei (eller jernbanespor?) med dertil naturlige lyder.
Slikt som bare en entusiast kunne tenke seg å bivåne......og selv HAN var glad da dommerens fløyte gikk for siste gang:

https://www.whufc.com/news/articles/2018/september/02-september/highlights-liverpool-1-2-west-ham-u23s

Denne anbefaler jeg dere ser og ikke minst HØRER. Om ikke for kampen så i hvert fall for alt det levenet som er i mikrofonen.
Tror ikke jeg har hørt på makan - noen gang.

Hilsen Hammers........som med ett fikk lyst på en cognac å "varme seg" på - etter å ha hutret seg gjennom de drøye 3 minuttene i blåsten - på det jordet der oppe i nordvest (for London).

Redigert 02.09.2018 kl 21:27 Du må logge inn for å svare
Hammers
16.09.2018 kl 20:35 1788

Så var landslagspausen over - og vi skulle spille borte mot Everton.
Ikke noe lystig oppgave - mot laget som bl.a. slo oss 4-0 i tilsvarende oppgjør i fjor - da vi hadde klovnen Joe Hart mellom stengene. I "studio" satt Erik Grinebiter før kampen og nærmest veltet seg i alendigheter rundt klubben. Ja, det var ikke måte på hvor ille dette var. Jeg kan jo ikke si meg HELT uenig med Spurslegenden, og jeg hadde håpet på at man hadde jobbet knallhardt under spillepausen.

Kampen ble for min del STERKT forstyrret av at fårikålen som sto på hadde blitt en times tid forsinket.
8 min etter avspark ringte kjøkkenklokka - og det var bare å pause det hele.

Akkurat DET gjorde ikke meg så mye - for så langt var det KUN Everton som spilte - og vi brøt angrepene etter beste evne.
Begynte allerede DA å se for meg hvordan "Eric The Viking" skulle FORTSETTE å boltre seg i pausen.
Han som tidligere spilte for vårt "hat-lag" nr 1.......og som sikkert husker noen "stick's" fra egne oppgjør.

Fårikålen smakte utmerket - mørt og fint kjøtt, kjøpt svært billig i Harryland - passe krydret - og slik som jeg vil at retten SKAL smake. Kampen hastet det ikke med, for når man taper de 4 første og deretter skal til Goodison - ja så VET man hvordan dette ender.

Jeg fortsatte kampen;
9 min: Det første jeg fikk se var et livsfalig E-sjanse da en ball gikk mellom våre midtstoppere, men heldigvis LITT for lang.
10.....og jeg trodde ikke hva jeg så! Fantastisk og raskt samspill mellom 3 spillere. Obiang - Arnie - Obiang - Arnie - Yarmo.
xxx: Ball til Arnie foran mål. Krosset til h. og der kom Yarmolenko i full fart og hamret den inn til sitt første i PL! I sin første kamp fra start. Plutselig var det VI som begynte å styre begivenhetene. Herlige og susende tacklinger og laget var med ett ikke til å kjenne igjen.

Ei heller etter 31 min:
Pickford i målet til E med elendig utspill som Noble fikk sendt til Yarmo på kanten av 16. Trikset litt - dro av to spillere og pang i hjørnet! Har ikke sett på makan - av "tometringen". Kunne jo tro det var Hazard jeg så utpå der. At det hele bare var en drøm - der vi ledet 2-0 .

Etter hvert jevnet det seg ut og E begynte å presse hardt mot slutten. Vi holdt ut, men dommer la til 2 min pga skader, mm.
1,28 (32 sek før slutt) fikk Sigurdsson ballen på hodet og 1-2. Fytti katta - nå blir det DET slitet i 2!

2. omg åpnet med svært vekslende spill i begge retninger. Høyt tempo - høy intensitet - og spillere som i tidligere kamper kun hadde jogget rundt sprang nå som "piska skinn" utpå matta! Joda......de hadde nok ikke ligget på latsiden under landslagspausen!
60. min.....og jeg måtte IGJEN gni meg i øynene (husk; pollensesongen er for LENGST over). Nydelige kombinasjoner.
xxx; Obiang - Arnie - Obiang - Arnie - og rett i kassa til 3-1! 2 av våre mot 7 Evertonspillere - og alt satt perfekt.

Ikke like perfekt at Arnie (vår MoMatch) fikk en kneskade i fb med målet og raskt ble byttet ut, men i dag hadde vi hellet med oss.
Sanches (han som surret det til da Wolves scoret på overtid) sovnet igjen på jobb, men vi fikk til slutt ordnet opp.
Et knallhardt E-skudd fra 5-8 meter dundret i tverrliggeren - og det som ellers kom MELLOM stengene var lette bytter for Fabianski.
Til slutt blåste M Atkinson av for godt - etter at vi hadde brukt noen min med triksing og fiksfakserier på sidelinjen og ved hjørneflaggene.

"Pelle" fikk en velfortjent 65-års gave fra spillerne (bursdag i dag) - vi fikk 3 poeng og er endelig på "trygg plass" (16) og fansen fikk nytt mot før de neste to oppgjørene - hjemme mot Chelsea + Man U! Sånn er livet når man fikk åpningsprogrammet fra Helvete - denne sesongen!

Hilsen Hammers........som i dag så et HELT annet lag og en HELT annen innstilling enn tidligere. Måtte det bare fortsette!

PS: Det var forresten ikke bare West Ham som var som forvandlet i dag - for ETTER kampen kan jeg si det samme om Erik Grinebiter. Ikke måte på hvor mange godord og hvor mye skryt som han "endelig" klarte å lire av seg ang WHU! Fortsetter det SLIK sitter han vel i Claret and Blue om 4 kamper.......når Spurs kommer på besøk?
Redigert 16.09.2018 kl 20:45 Du må logge inn for å svare
ynot
16.09.2018 kl 22:40 1759

Flott resultat, knallmål og fin innsats.
Dette lover godt fremover, selv om de 2 neste kampene blir tøffe.

I'm forever blowing bubbles!
Hammers
17.09.2018 kl 23:20 1709

Litt småplukk etter gårdagens herlige seier over "The Toffeemen".

- Arnie's skade (ble byttet ut) virker ikke til å være alvorlig. Han er anbefalt 2-3 dager hvile - og er han trolig klar til søndag.
- Ingen hvile for Chelsea.......som kommer på besøk søndag. Skal ut i Europa på torsdag (PAOK - Hellas).
- Evige skadeforfulgte Jack Wilshere har fått seg en ny ankelskade. Operasjon i morgen - og ute i 5-6 uker.....sånn ca.
- Kanskje like greit, for han har ikke gjort noe for oss i de kampene han har spilt.
- Dette i motsetning til gårdagens erstatter, Declan Rice, som leverte en FANTASTISK oppvisning - KUN 19 år gml! Unbeliveble!
- Irske Rice har ennå ikke spilt på A-landslaget og kan velge; Irland eller England! BEGGE managere er på tuppa - la det bli oss!
- Gårdagens seier var samtidig årsbeste for en rekke spillere (i tilfeldig rekkefølge).

- Yarmolenko - 1. kamp fra start. Jobbet og slet HELE kampen + 2 flotte mål. 2m-mannen som ser sliten ut allerede u/oppvarming.
- Anderson. Den talentfulle teknikeren. Umulig å stanse - og flere herlige detaljer. Herlig kamp. Hans beste til nå.
- Obiang. 1.kamp fra start i år. Fantastisk som arkitekt til 2 herlige mål - og god defensivt sammen med Rice.
- Rice. 19 år og det største talentet siden Bobby Moore på 1960-tallet. Say no more! Var Konge foran forsvaret!
- Fabianski i mål. TOPP i alle kampene. Utrolig sikker mellom stengene - og ENDELIG en mann å stole på der bak!
- Arnie. Et angrep i seg selv. Scoret ett og HERLIG assist til et annet. Er med på ALT som teller for oss!
- Balbuena/Diop i midten der bak har slitt i starten. Nå begynner det å sitte. Spent på fortsettelsen - og spes på unge Diop (21).
- En god ryggrad på 8....der der......så kan man spe på med 3 OK tilskudd utenom.

Hilsen Hammers........som roter litt i gotteposen og finner fram en karamell......ja, jeg koser meg med en Toffee!
Redigert 17.09.2018 kl 23:21 Du må logge inn for å svare
ynot
17.09.2018 kl 23:37 1702

He..he.. du koser deg med en toffee akkurat som the Hammers koste seg mot the Toffees på lørdag!

Jeg slår følge. Fant akkurat frem en toffee til te-koppen nå.

Hammers
23.09.2018 kl 17:34 1572

Optimisken var stor foran dagens møte med Chelsea! Et Chelsea som så langt i sesongen hadde full pott!
Dvs - optimismen varte helt til lagoppstillingen kom - og Arnie's skade førte til at han måtte se kampen fra tribunen!
Hvem skulle NÅ score mål for oss? Yarmolenko som sist - med sine 2 mot Everton - eller var DET kun et hyggelig blaff?

Første omgang var i grunnen lite hendelsesrik.
Joda, masse intensitet og atmosfære - mye ballinnehav til Chelsea, med omgangens STØRSTE sjansen til oss.
Unge Rice m/herlig brudd og framspill til Yarmo som avanserte raskt.
2 mot 2 - fikk han pirket ballen til Antonio som ladet kanonen på kanten av 5, men mesterlig redning av keeper.
Chelsea hadde INGEN reelle sjanser, men fikk fyrt av 3-4 "rødfis" før Mike Dean blåste til pause.

2. omg ble LANGT livligere!
Fortsatt mest Chelsea, men flere farlige kontringer av oss. Prikken over i'en manglet fortsatt - for begge lag.

Etter 65' Chelsea med TO gigantsjanser inne i vår box.
Først fikk Diop ryddet opp i siste liten da Hazard var gjennom.
Et par sek senere vippet Morata i ballen i ansiktet til Fabi, men ballen forsvant ut i feltet igjen før klarering! NÆRE PÅ!

14' senere var det ENDA nærmere - og DA var det VI som burde tatt ledelsen.
Snodgrass på kanten av 16. Vippet til Yarmo på motsatte 5.
Målet GAPTE, keeper hadde gitt opp, men Y's heading skrudde et par cm utenfor stolpen når det virket LANGT enklere å score!
At det går an - og Arnie på tribunen rev seg i håret av oppgitthet. TENK hvis HAN hadde mottatt den!

De 4-5 siste satte Chelsea virkelig på turboen, og det "haglet" tidvis med sjanser rundt vårt mål.
Likevel - vårt nyorganiserte forsvar ryddet opp i stor stil - og de 5 bakerste + Obiang og Declan Rice foran leverte en prikkfri kamp.

Det hele endte 0-0. Kanskje et greit og rettferdig resultat ut fra hva som var av STORE sjanser.
Chelsea avga sesongens første poeng - akkurat som Everton i forrige kamp fikk sitt første tap.
Nå er fårikålsesongen i full gang - og våre siste to oppgjør har det VIRKELIG luktet "kål" av! Dette lover godt!

Neste kamp er ligacupens 3. runde fk onsdag. Hjemme mot ligaens bunnlag; Macclesfield - sist i Lge two.
DERETTER hjemme mot Man U om en uke. Da forhåpentligvis med Arnie på plass igjen!

Hilsen Hammers
Redigert 23.09.2018 kl 23:00 Du må logge inn for å svare
Hammers
26.09.2018 kl 21:48 1459

Pause i ligacupkampen mot Macclesfield.

- Laget består i prinsippet KUN av reserver (fra Chelsea-kampen), og unge Diangana får sin debut for førstelaget (på topp).
- Vi dominerte fra start, men etter 17 hadde Mac en farlig heading som Adrian fikk hånden på!
- Huff da.....det skal vel ikke bli NOK EN "nail-biting" kveld ???
- Neida......for heretter er det igjen KUN oss!

- 29 - 1-0: Corner Snod. Diangana blokkerer klareringen fra Macc - til Rice som som sender den på hodet til Antonio.
- 32 - 2-0: Diangana skudd. Keeper blokkerer ballen i lufta. Den er på vei inn, men forsvarer klarerer i Snod og inn.
- 40 - 3-0: Cresswell legger inn til Lukas - som på volley sender kula i hjørnet.
- Deretter kunne det LETT ha vært både 4 og 5!
- Godt mulig at ytterligere 2 unggutter (Coventry/Powell) kommer innpå i 2. omg - for 4 runde er nok allerede sikret......

Dommer blåste av etter 90 min - for da hadde lekestuen vart lenge nok. I 2.skjedde følgende:
- 51 - 4-0. FREDERICKS dundret ballen inn bak keeper.
- 55 - 5-0. OGBONNA satte hodet på en corner fra Snod.
- 60 - 6-0. SNOD mottok en ball fra Frederick og satte den kontant inn fra 10 meter.
- 66 - 7-0. Debutanten DIANGANA spilte vegg med Lukas - og satte den inn.
- 81 - 8-0. DIANGANA mottok ballen fra debutanten Powell - og nytt mål.

Flere "første gang her":
- Diangana, Coventry og Powell fikk sine første kamper for førstelaget - alle i obligatoriske kamper.
- Diangana (2), Snodgrass (2), Lukas, Fredericks fikk alle sine første mål for klubben.
- For WHU var dette en historisk storseier i en obligatorisk førstelagskamp (men ikke topp).

Hilsen Hammers........som også i trekningen til NESTE runde (i morgen?) håper på litt hell - for det er fortsatt 5-6 "godbiter" igjen!
Redigert 26.09.2018 kl 22:52 Du må logge inn for å svare
Hammers
27.09.2018 kl 10:41 1409

- Høydepunktene fra gårdagens storseier: https://www.youtube.com/watch?v=xMajf7C8mB0

- Cupens 4.runde trekkes visstnok lørdag ettermiddag.
- Siste nytt ang Arnie er at han nå trener igjen uten smerter - og mest trolig spiller mot Man U (lørdag kl 14.30).

Hilsen Hammers
ynot
29.09.2018 kl 02:47 1332

Hammers

Du skriver: «For WHU var dette en historisk storseier i en obligatorisk førstelagskamp (men ikke topp).»

Jeg husker flere av West Ham sine storseiere som er vesentlig mer historiske enn Bury-kampen.
Men du sikter kanskje til kampen i Liga-cup'en i 1983, da Hammers vant 10-0?
Den gang bla Tony Cottee herjet med «The Shakers».
Hammers
29.09.2018 kl 17:20 1291

Det er bare så UTROLIG herlig å holde med et lag som er sammensatt av en brokete gjeng med delvis middelmådigheter,
men som alle har sine HELT spesielle kvaliteter. Avslepne potensielle kampvinnere som du aldri helt vet når skal slå til,
arbeidsjern som jobber livet av seg - og en godt organisert bakre 5'er som har funnet sin stil.

Alt dette fikk vi i dag se mot en gjeng LANGT mer feterte og velfriserte "stjerner"!
Slike som kommer på besøk til Øst-Londons arbeiderklasse i ROSA drakter! Hva i HELVETE - holdt Man U oss for narr???
Trodde de virkelig at de hadde kommet til Øst-London for å gå i GAY PARADE - og deretter BADE seg til seier?
Som å vifte en RØD klut foran de 11 TENTE i Claret & Blue - og foran fulle tribuner.
ALLE arbeiderne var KAMPKLARE.....og det fra 1. spark! Både PÅ og UTENFOR banen.

Vi gikk ut i "100" og innledet med uforstyrret power-play rundt deres 16.
5: Noble med herlig stikker til Zaba (2 cm offside) - som sendte et innlegg til ballartisten Anderson midt foran mål.
A. lot ballen passere mellom beina, og klikket den ELEGANT inn med hælen. Ryggen mot mål og mot en utmanøvrert keeper.
Vi snakker her om varer fra ALLER ØVERSTE hylle! En artist som kan finne på hva som helst ute på banen. 1-0!

Etter hvert jevnet spillet seg ut. De rosa overtok og VÅR marerittmotstander nr 1 (Lukaku - 11 mål i de 11 siste mot oss)
hadde plutselig 2 farlige sjanser ila kort tid. Først en knallhard heading i stolperota og ut.
Deretter snublet Diop midt foran mål og ga nesten ballen på lissa til Kjempen! Nære på - begge ganger.

Etter hvert kom vi oss over motangrepene - og overtok igjen. 2 min før pause slo den uberegnelige Yarmolenko til.
Mottok ball på høyre kant av 16, dro seg mot midten, og sendte et skudd mot bortre hjørne.
De Gea var klar til å plukke den ned, men ballen gikk i Lindeløf's rygg - og i en PERFEKT bue i MOTSATT vinkel.
Et "vakkert" mål.....som vi takket og bukket for. Tribunene KOKTE - akkurat som det trolig OGSÅ gjorde under Mourinho's topplokk!
2-0 til PAUSE.
2-1.....og fortsatt 20 min igjen! 20 minutter med ren lidelse, frysninger og svettetokter! Alt i en ukontrollert og kaotisk blanding.

Elendighetene varte heldigvis bare i 2 min.......for Arnie fikk endelig en skikkelig ball å jobbe med.
Dvs, jobb og jobb, fru Blom. Midt foran De Gea mottok han ballen på 16. Ikke en forsvarsspiller i nærheten.
Spaserte helt uforstyrret gjennom en åpen dør med ballen i beina og siktet på godt gammelt vis utagbart nede i hjørnet. 3-1!

De feterte i rosa skjønte nå at gay paraden hadde blitt AVLYST - og både tempo og press tiltok i styrke.
Dog alt for sent. Flere hengehue'r var etter hvert å se......av de som var synlige - for flere av dem var helt fraværende.
I samme stil hang "surleppa" til Mourinho stadig lavere. Etter kampen var "Dommer, Linjemann og ren uflaks" i hans fokus.
Likevel klarte han å skryte uhemmet av vår 21 år gamle midtstopper Diop. Han som hadde temmet Lukaku hele kampen.

Ja, for det endte til slutt 3-1.....uten noe spes dramatikk mot slutten.
Forsvaret var knall, og Fabianski tok seg av det som kom dalende av enkel nedfallsfrukt.
Hans beste prestasjon kom imidlertid tidligere i kampen - med en lynrask redning på streken - etter heading fra Fellaini.

En STOR dag etter en STOR uke, for 3-1 over MU er absolutt ikke noe daglig kost for "a true Hammer".
Man må faktisk 36 år tilbake i tid - til oktober 1982 for å finne tilsvarende resultat. Året før Bury ble slått 10-0 i ligacupen.

Den tiden spillere som Billy Bonds (Mr West Ham), Frank Lampard sen., Ray Stewart (straffeekspert), solide Phil Parkes i mål og elegante Alan Devonshire var på banen.........og Man U stilte med spillere som Bryan Robson (dagens gjest i Sumo) og Steve Coppel.
En tid UTEN rosa drakter, ring og/eller propp i øret......og med shorts som viste at MENN var MENN! Et herlig tilbakeblikk:
https://www.youtube.com/watch?v=nZb7HNLS4VI

Hilsen Hammers.....A Happy Hammer, som tror han må hente seg et glass fra ØVERSTE hylle litt senere i kveld!
Memorere Anderson's "hæl" - og gruble litt på hvem vi får i ligacupes 4. runde.....ca kl 22.15.
Redigert 29.09.2018 kl 21:34 Du må logge inn for å svare
Hammers
29.09.2018 kl 22:24 1241

- Det ble HJEMME mot SPURS i 4.runde. Ikke det BESTE - men ..... laget vi slo 3-2 på BORTEBANE i fjorårets tilsv runde!
- Spørs hvilket lag Spurs stiller med i denne for dem "uviktige" kampen?
- Jeg har forresten skrevet om referatet v Man U - og lagt inn link til et historisk oppgjør mot dem. Fra sist vi slo dem 3-1 hjemme.

HELE trekningen i 4.runde:
AFC Bournemouth v Norwich City
Arsenal v Blackpool
Burton Albion v Nottingham Forest
Chelsea v Derby County
Leicester City v Everton/Southampton
Manchester City v Fulham
Middlesbrough v Crystal Palace
West Ham v Tottenham Hotspur

Hilsen Hammers

Redigert 29.09.2018 kl 22:39 Du må logge inn for å svare
ynot
29.09.2018 kl 22:51 1227

For et fantastisk resultat og hvilken kamp av West Ham, som jobbet skikkelig!
Litt heldige med 2-0 målet, men en klart fortjent seier!

I'm forever blowing bubbles!
Cheers mate!

Hammers
29.09.2018 kl 23:38 1203

Joda....men slike detaljer..... (som "offsiden" + 2-0-målet) er det da ingen i CL & Bl som i DAG bryr seg stort om....🤭!

Glemmer forresten aldri da vi tapte 2-0 hjemme mot MU for 2 år siden - og Mike Dean godkjente 2 mål der deres
spillere sto 0,5/1m offiside ved BEGGE tilfellene. Zlatan scoret på det siste - husker jeg - og var HOPPENDE gal!
I tillegg ble Feghouli feilaktig utvist. En HELT UTROLIG og uvirkelig opplevelse med inkompetente Dean i hovedrollen.
Etter skandalen fikk "Mr Bean" som straff av dommerforbundet å dømme i lavere divisjoner i en kortere periode.
Med slikt i bagasjen er ikke Zabaletas 2 cm på det første noe å snakke om og ellers hører flaks alltid med (ref 2-0).

Cheers.....🍻......from a Happy Hammer......😊!
2HB
30.09.2018 kl 00:55 1176

Hvordan tror dere det går med Preston i år. Noen mulighet for at de rykker opp? Det kan bringe spenning inn i fotballen igjen. Nå er det jo bare sorgen.
Hammers
30.09.2018 kl 23:24 1088

7 min med sammendrag/høydepunktene fra gårdagens match.
Slikt som alle i Cl & Blue tåler å se om......og om.....igjen:

https://www.whufc.com/news/articles/2018/september/30-september/highlights-west-ham-united-3-1-manchester-united?_ccCt=FCr9%7eogimwCmJVATbfDUVWWFMiUOG2ALTraRPbsG0IGK%7e7HirzZGoUOxlSVKnggi

Litt småplukk:
- Neste kamp kommer allerede fredag kveld; borte mot Brighton! Det KAN fort bli en hyggelig start på helga!
- Da Arnie feiret sitt 3-1 mål holdt han trøye nr 15 opp til publikum. Sanches drakt.
- Sanches ble alvorlig skadd etter 10 min mot Macclesfield onsdag - og han mister resten av sesongen.
- Diangana fikk sin ligadebut 2 min inn i xtra time. Etter en flott kamp v/Macclesf mid-week. Virket rask og lovende.
- Spurs i FLC ikke verst? Champion lge mid-week før/e oss - og Wolves borte lørdagen e/oss. De MÅ prioritere!!!

Hilsen Hammers
Redigert 30.09.2018 kl 23:27 Du må logge inn for å svare
Hammers
04.10.2018 kl 01:24 978

I kveld er det herlig å være WHU-supporter.
Endelig har vi fått et velfungerende lag etter den "annonserte" trøblete starten - og 4 strake tap.
4 kamper som i hvert fall JEG allerede ved sesongstart hadde FÅ ambisjoner rundt.

Borte mot Liverpool + Arsenal = tap. Hjemme mot Bournemouth + Wolves = SVÆRT usikkert - var min innstilling.
OK, vi kunne nok ha fått med oss noen poeng i hjemmekampene, men her var direkte uflaks med i bildet.
Dette ligger nå bak oss......for fortsettelsen ble KNALL - etter at duoen Noble/Arnie foretok en "garderobevask" m/resten av laget!

Hvem savner vel i dag spillere som Carroll, Reid, Collins, Lanzini, Wilshere, Adrian, Cresswell, Lucas og Sanches ?
Trolig få - om noen, men klart......det hadde vært morsomt å se Lanzini brilliere sammen med brassen Anderson på venstre kant!
Ja, DET er nok det eneste savnet av de nevnte.

Bare ta de gamle midtstopperne Reid/Collins (nå frigitt) som eksempel.
I 11 sammenhengende kamper har disse to ALDRI klart å få has på Lukaku - som ALLTID scoret - og som gjorde fans'en "gale"!

Duoen Balbuena/Diop der bak trengte kun EN kamp - og kjempens rekke var brutt! Mourinho lovpriste Diop (21) e/kampen.
Bak disse har Fabianski i mål stått som en GUD - og alle problemene fra forrige sesong med bl.a. Hart er blåst vekk.
Foran disse har Noble funnet en HELT ny vår - samtidig som Rice på 19 er som en SUVEREN VETERAN å regne! Ikke sett på makan!
Og foran der igjen har Arnie, Anderson og Yarmolenko VIRKELIG funnet tonen - med den ene lekkerbisken etter den andre.
De bare bytter litt på å levere varene - og til tider fantastisk å se på.

De 3 jeg ikke har nevnt er den fantastiske og evigunge Zabaleta på h. back.... den fikse......men ikke HELT sikre Masuaku på motsatt side.....og Obiang i midten. Et solid arbeidsjern som gjerne holder seg i skyggen av alle andre, men som river og sliter i motstanderne - og ALDRI gir dem ro.

Jeg har merket meg at de gule kortene er i ferd med å forsvinne fra laget! I de siste 3 kampene har det vært NULL - hvis jeg husker riktig. Dette i skarp kontrast til i fjor, da spillerne heller SPARKET seg ut av problemer (og fikk gult) enn å SPILLE seg ut av dem (som i den siste tiden).
Jeg har også merket meg alle disse helsikes skadene som har forfulgt oss i flere år. Nå er liksom alt greit, bortsett fra at Arnie tidvis har slitt.

Resultatmessig de siste kampene (i rekkefølge):
3-1 borte mot Everton: Evertons FØRSTE TAP denne sesongen!
0-0 hjemme mot Chelsea. Dessverre spilte ikke vår nr 1 - Arnie! De FØRSTE poengene Chelsea mistet denne sesongen.
8-0 mot Macclesfield (mot mest vårt reservelag) i ligacupen er tross alt den STØRSTE seiereren i turneringen siden tidlig 80-tall.
3-1 hjemme mot Man U......den STØRSTE seieren mot MU siden -82.
Må nesten ta med at 3 unge spillere fikk sin debut mot Macclesfield (en av dem scoret 2 - og samme mann ligadebuterte mot MU).

4 kamper......og ALLE har vært "første gang i år" - eller "historiens største siden"!
Man MÅ nesten bli lyrisk av slikt - og ikke minst måten alle ble utført på (ref f.eks Andersons hælklikk v MU).
Balbuena og spes Diop temmet Lukaku. Rice/Noble temmet Pogba.......og Fabianski plukket enkelt ned det som nærmet seg mål!
5 spillere som har kostet £ 30M.......temmet spillere kjøpt for UHORVELIG større summer. Usynlige Pogba alene ca £100'M!
En spennende nytelse å følge med på begivenhetene - og hvor offensive vi framsto i hele kampen. Joda, noe press var det, men...!

Fredag kveld er neste ligakamp borte mot Brighton! Normalt en type kamp jeg "hater" å få i fleisen!
Borte i flomlys mot et lite og OK lag med publikum i ryggen, + et par spillere man lett kan frykte noe så helsikes!
Den lille tekniske Knockhart + tank-senteren Glenn Murray. Likevel - nå har jeg slik ståltro på eget lag at jeg virkelig GLEDER meg!
Jeg VET at vi KAN temme uromomenter - og nå kan liksom ikke fredag kveld komme hurtig nok!

Hilsen Hammers......som sier COYI.....før han kryper under dyna.....og drømmer om hælklikk, "temming" og rosa homsetrøyer...🤭!
(COYI = "Come On You Irons"......for uinnvidde....😳)

PS:
Etter 7 kamper har vi møtt de lagene som ligger som nr: 2-3-5-6-7.......og tatt 1 poeng.
Vi har også møtt lagene som ligger som nr 10+11, men her har vi tatt 6 poeng!
Etter hvert skal vi for fullt møte lagene fra 8 og nedover......og DA skal vi begynne å vokse oss store og sterke igjen!
Redigert 04.10.2018 kl 01:46 Du må logge inn for å svare
Hammers
05.10.2018 kl 23:38 923

Fredagskamp i flomlys borte mot Brighton - på AMEX Stadium.
Jeg GLEDET meg - selv om vi ALDRI tidligere har tatt med oss et eneste poeng derfra de 3 årene de har vært i Prem Lge.

Ei heller denne gang!
For 70% possession nyttet ikke.
Ca 10-1 i cornere hjalp ikke.
Et bunn solid forsvar hjalp heller ikke - for DE gjorde 1 kollektiv feil ila kampen!
Arnie - Anderson - Yarmo foran hjalp slett ikke - for Yarmo gjorde en kjempetabbe på egen halvdel som førte til kontring!
Dette i tillegg til at de andre to ikke var 100% venn med ballen denne gangen.

Kontringen etter Yarmos tabbe, og med laget HELT ute av balanse, førte til at Glenn Murray fikk stå alene på 7m midt foran Fabi. Som vanlig tok han vel vare på sjansen og puttet på det 6. målet på 7 kamper mot oss.
Hans mål nr 99. Bare å gratulere "Lukaku Jr"!

De siste 15 var en BELEIRING av Brightons bakre/indre banehalvdel, men det var alltid en FOT, ei TÅ eller noe annet faenskap i veien for spillere og/eller ballen. Det ville seg bare ikke. Det hele ebbet til slutt ut med Murray's mål.......og vi tok atter et lite steg tilbake. Formen sitter uansett i, men går det ikke så går det ikke.

Nå er det landslagspause før Spurs kommer på besøk!
Først ligakamp mot Spurs - deretter borte mot Leicester - og så Spurs igjen - nå i ligacupen!
Deretter letter programmet BETRAKTELIG med 10 moderate motstandere de 11 neste.
Kun MC virker tung......i motsetning til slike som Hudds, Cardiff, Burnley (x2), Newcastle, osv, osv......!
Fram til årsskiftet er det bunnfall som skal overvinnes - og med hva som i dag ble vist (med litt justering) - bør dette gå greit!

Hilsen Hammers
Redigert 05.10.2018 kl 23:44 Du må logge inn for å svare
all4one
06.10.2018 kl 12:09 879

WH triller mye ball. Synes de får det fint til, men savner flere bevegelser foran ballfører og/eller i rom ballen kan havne i.
Det blir liksom litt for lite trøkk på den siste 1/3 av banen. Der stod foresten hjemmelaget veldig bra de siste 20. Tettet rom, presset, skjøv laget. De lot WH ha ballen, så ta overganger om sjangsen bydde seg. Det gjorde det også, et mål annullert.
Savnet WH bevegelser i mellomrommet for å få Brig ut av balanse, så vende spillet på få touch. Der er det rom.
Alt i alt: WH er trygg, men det går litt sakte og de angriper ikke rom. Vender spillet, men Brig er i balanse og har dermed kontroll.

Laget er ofte avhengig av Arnie og Anderson som skal gjøre noe «spektakulært». Disse to hadde noen fine ballen inn foran mål også, ingen var der utenom motspillere.
Foresten mange fine komboer som ledet til frispark. Brig ble spilt på rumpa når de satt fart med en touch.

Jeg tror det med rom og flere bevegelser kommer til å sitte snart. Pellegrini er en bra mann som kommer til å få maks ut av gruppen.

Etter gårsdagen er det egentlig Rice jeg er mest fornøyd med. For en spiller!
Antonio ser ikke motivert ut. Synd, for han er god når motivert.
Forsvaret er også overraskende bra, men se på backen når målet scores. Han følger jo ikke mann, står bare å ser på!
Redigert 06.10.2018 kl 12:14 Du må logge inn for å svare

Carroll endelig i trening igjen.
Han er en spiller, med en kapasitet, som kan skape ubalanse i et hvilket som helst forsvar. Når han er i form, og villig til å bidra.

Jeg ser virkelig fram til å få tilgjengelig den type ressurs, noe som utvilsomt kan justere kampbildet siste 15min.

Egentlig uavhengig av motstander.
Hammers
06.10.2018 kl 22:26 812

All4:
Enig i det du bemerker.

Ang spillere:
Masuaku (v.backen "som kikket på"):
Bra framover men den klart svakeste i vår bakre 4'er. Ingen skikkelig forsvarer og jeg er ofte livredd hans inngripener nær eget mål.
Antonio:
Helt utrolig hvordan vår Hammer of the Year for et par år siden har forfalt. Ikke til å kjenne igjen! Ræ.. kamp etter innhoppet.
Rice:
Største talentet siden Bobby Moore. Vi snakker 50-70 tallet! Eneste uromoment er at han fortsatt spiller på en ren slavekontrakt i forhold til resten av laget. At ikke styret kliner til og sikrer en langtids for juvelen på 19 er for meg en HELT UTROLIG gåte! Spes med tanke på de gamle avdankede spillerne som går rundt og hever millionlønn hver eneste uke - og knapt sitter på benken.

Dtt:
Ja, hyggelig med AC - og han forventes tilbake like etter landslagspausen.
Likevel, er ikke tiden for den type spillere snart forbi? En OK reserve med sine utvilsomme kvalifikasjoner - når det klaffer.
Greit fyrtårn å kaste innpå når det begynner å brenne mot slutten av kampene - og når vi presser som verst. A la v Brighton.

Til sommeren går hans kontrakt ut - hvis jeg ikke husker feil. Like greit........for jaggu har dette vært en dyr spiller pr kamp!
Glemmer likevel ikke hans fantastiske "brasse" etter at nå utskjelte Antonio vippet ballen til ham..........
Kom vel på 2. i kåringen av årets mål i England........men det var når begge var i toppform:
https://www.youtube.com/watch?v=EqZPujEP7mE

Hilsen Hammers
Redigert 06.10.2018 kl 22:54 Du må logge inn for å svare
Hammers
07.10.2018 kl 18:18 751

I GÅR ytret jeg min forundring/frustrasjon over kontraktsforholdet til Declan Rice.
I DAG kommer det meldinger fra pålitelig hold om at et nytt kontraktsforslag er utarbeidet - og nå ligger på bordet.

Hovedtrekk:
Grunnlønn pr uke £ 21k
Bonus for hver spilte kamp fra start £ 20 k
Bonus for hvert innhopp som reserve £ 10 k
Bonus for å bli sittende på benken £ 5 k
I tillegg en automatisk økning av grunnlønnen med £5 k pr for 15. spilte kamp fra start (trolig opp til et bestemt nivå).

Hilsen Hammers.......som håper at dette faller i smak hos 19-åringen........og ikke minst hos hans vanskelige agent
Hammers
07.10.2018 kl 23:55 717

Herlig østkanthumor 10 før slutt mot Brighton.....og dommer Kevin Friend gjorde det hele (ufrivillig) enda bedre med egen HÅNDTERING av saken. Et "missile" som ble kastet ut på banen......"sånn ca" der WH-supporterne sto....🤭!

http://kumb.com/story.php?id=132926

Hilsen Hammers
Redigert 07.10.2018 kl 23:55 Du må logge inn for å svare
Hammers
20.10.2018 kl 21:03 475

Endelig var fotballpausen over - og WHU v Spurs var plukket ut som dagens hovedkamp.
Da passet det utmerket å få en dramatisk og småamper Chelsea v Man U som oppvarming.
Ja, for NÅ skulle VI ut i krigen! Tross alt vårt hat-lag nr 1 som sto på motsatt side!

Etter 15 lurte jeg på hva slags krig vi egentlig skulle i - for det var da ingen KRIGERE der ute! Heller et "buekorps"!
Dødt og kjedelig, et par halvsjanser til begge lag. Ikke en gang en albue i øyet til Zabaleta (så blodet rant) fikk opp tenningsnivået.

Arnie med noen spedte forsøk, men det var alt. Anderson med den ene feilpasningen etter den andre - og etter 3 cornere som en
juniorspiller hadde tatt LANGT bedre var han OPPSAGT fra den jobben - til fordel fra en langt bedre Snodgrass!
På motsatt side var Yarmolenko helt dau og tafatt og skapte ikke noe som helst. Etter 37 klarte han ved egen hjelp å pådra seg en
strekk/vridning - eller hva.....og ble båret ut. Like greit, men en dårlig gave til karen som har bursdag fk tirsdag!

Dele dritten TOPPET seg da Noble etter 42 surret det noe så jævlig til med en håpløs feilpasning 10 inne på Spurs' halvdel.
I første omgang klarte SUVERENE Diop å blokkere den farlige kontringen, men vi klarte aldri å gjenvinne ballen før den 1 min
senere lå i garnet bak Fabianski. På overtid vartet forresten Fabianski opp med raske dobbeltredninger og det kunne LETT
stått 2-0 da Atkinson blåste til pause.

I 2. måtte jeg ha meg en Pint for å få fart på sakene!

Fart ble det. De 2 første ble et eneste langt angrep - et angrep som kulminerte med Arnie's heading mot x'et.
Lloris var der med en finger eller tre - akkurat som han var det HVER gang (3) Arnie forsøkte seg. I lufta og langs bakken.
Ellers var omgangen preget av langt mer innsats av begge lag enn i første, men flere mål ble det ikke.
High hopes FØR avspark - men i grunnen LITE å glede seg over etterpå. Vi ligger fortsatt som nr 15 - og borte mot Leicester neste helg.

Hilsen.......⚒⚒⚒⚒⚒⚒⚒!