Det er neppe så ille som noen vil ha det til.


Det kan virke som om Solstad holder kortene tett til brystet med konkrete kontrakter, men at noe er på gang er tydelig:

https://sysla.no/maritim/solstad-farstad-varslet-at-25-ville-miste-jobben-na-ansetter-de-i-stedet/
håper
18.05.2018 kl 16:47 3142

Vi kan jo håpe på en større rammeavtale med Aker BP. Vinn-vinn for Røkke. Fredriksen har sin vinn-vinn i aqua.
kontra
18.05.2018 kl 21:05 3031

Du skal ikke se bort fra det, Aker og AkerBp har neppe lagt alle ekspansjonsplaner på is, har vel noe pågående utenfor kysten av Vest-Afrika. På nyåret varslet Soff oppsigelse av personell, noe som ble reversert og nå har de behov ytterligere oppbemanning. Jeg tror vi er på full fart inn i en ny æra for offshore der Soff vil dra veksler på størrelse og dominans.
Met1976
21.05.2018 kl 14:47 2720

SOFF bygger om Normand Supporter og Server til Hybridfartøy:
https://www.h-avis.no/nyheter/naringsliv/karmoy/solstad-farstad-bygger-om/s/5-62-620532

Posisjonerer seg for bla Statoil da som er et av flere selskap som i økende grad ser på miljøprofilen til leverandørene sine
kontra
22.05.2018 kl 11:44 2449

Med slike planer er det lite som tyder på at Soff er i krise og kun bruker energi for å overleve i et fortsatt krevende offshoremarked, men også har kapasitet til omfattende tilpasninger til fremtidige krav fra oppdragsgivere.
Met1976
22.05.2018 kl 12:13 2414

Fra 2019 av kommer jo også alle de nye båtene på allerede inngåtte avtaler med havbruk (MHG)-og vi må ikke glemme at det er nærmere 600 offshoreinstallasjoner i Nordsjøen som skal skrotes de neste ca 20 årene, den biten er såvidt begynt...men denne første kneika må overvinnes...

Trodde Aqua Merdø,Tromøy og Kvaløy skulle leveres første halvår 2018. Er levering utsatt

Trodde Aqua Merdø,Tromøy og Kvaløy skulle leveres første halvår 2018. Er levering utsatt
ahts66
22.05.2018 kl 12:39 2369

De 2 båtene fikk kontrakt i april for Conoco Phillips, så det er vel Conoco som forlanger batteri drift.
Boss 99
22.05.2018 kl 12:53 2346

Det koster ca 12-15 mill pr båt dette. Bortkastet penger . Folk er håpløse, alt skal være så jævla grønt, tror de. Fjolleri, som så mye annet utstyr i denne bransjen. Leverandørene pusjer på med kjekt å ha utstyr,rederen klar ikke å si NEI. Karusellen går rundt og rundet. I desse tider burde de klar å si NEi ,å kanskje si ta det vi har tilbyder . Hvis ikke hopp i havet.
Snakk om å stå med lua i handa.
Met1976
22.05.2018 kl 13:00 2333

Det er jo ikke fjolleri hvis de
1. Sparer penger pga ombygging
2. Får kontrakter pga ombygging

12-15 mill sier du-det er jaggu ikke mange ekstra dagene båten skal få kontrakt for å tjene det inn
Redigert 22.05.2018 kl 13:01 Du må logge inn for å svare
Boss 99
22.05.2018 kl 13:22 2307

Når raten er på 70 -80 000 kr dag. går det jaggu lang tid før dette er betalt.