NAS i MAI

cinet
NAS 01.05.2018 kl 17:52 36181

Blir en spennende og kanskje avgjørende måned. Rep.emisjon og sonderingssamtaler fram til et konkret bud. Ryanair/Olarey har snakket ned NAS i lengre tid. Mr.Walsh er selv fra Irland, og skal ikke se bort fra at Walsh/Kjos har funnet hverandre - og ser frem til å peke nese til Ryanair. IAG har Russland-tillatelsen mot Asia, de er i en allianse, trenger nye drivstoff-vennlige fly osv osv. Blir vinn vinn. Tror fremdles den vil ligge på 280-310 fram til nyheter siger ut -da bud 390-420. Ser også muligheten av valgfri kontantbetaling eller x/y antall IAG aksjer. Synspunkter?
Redigert 01.05.2018 kl 17:53 Du må logge inn for å svare
Jaxxi
04.05.2018 kl 14:32 6937

helt enig... og det som blir spennende idag er sluttauksjonen, hvor mange tør sitte utenfor denne over helgen med tanke på ett mulig 3 bud...
WW sa jo at de ikke hadde kommet til enighet så langt...! hadde de vært milevis fra hverandre hadde han vel sagt noe som at de hadde gitt bud men ønsket ikke å forhandle videre.... Det sa han derimot ikke !
Hektar
04.05.2018 kl 14:40 6916

Han har vært en god støttespiller til NAS tidligere og jeg tror ikke det er noe poeng i begynne å trekke slutninger om at han sitter og regelrett juger. Stoler mer på han enn alskens finansjournalister, selv når det han sier ikke er det man ønsker å tro selv.

Så vær så snill, noen manipulasjon og bløffing kan dere gjerne legge av dere, dette er ikke sånt jallatull som dere er vant til.
Jaxxi
04.05.2018 kl 14:57 6889

Hadde Kjos fått det samme spørmålet så vet vi alle hva det svaret hadde vært....;D

Redigert 04.05.2018 kl 16:47 Du må logge inn for å svare

Jeg venter på en redegjørelse fra NAS styret. De må fortelle oss detaljene rundt budet. Tipper det er i 350 rangen.
Siste ordet er ikke sagt her.

7. mai trafikktall
8. mai GF
Søndre
04.05.2018 kl 16:27 6736

Shorten ned i 3,09 % pr. 3.5. Hvordan ser det ut neste uke ?
Redigert 04.05.2018 kl 16:28 Du må logge inn for å svare
Charlo
04.05.2018 kl 20:25 6492

Nas underv 200 kr ! Kommer neppe nytt bud!

Jeg tror vi må egentlig lene oss tilbake og la de som kjenner selskapet best bestemme.
NAS skulle egentlig endt i pluss idag, et bekreftet bud er positivt. Detaljene får vi sikkert til uken.

Når til og med Siessener er bull på NAS så sier det seg selv at vi små aksjonærer må bare holde ut til alle brikkene faller på plass.

Forvalter og investor Jan Petter Sissener kjøper mer gjeld og aksjer i Norwegian. Foto: Fredrik Bjerknes
– Vi har kjøpt mer av gjelden i dag og faller aksjen ytterligere, kan vi kjøpe mer aksjer, sier Sissener.

Konglomeratet Ferd, eid av Johan H. Andresen med familie, er blant selskapets største eiere.

– Jeg har full tiltro til at styret og rådgiverne gjør riktige valg for selskapet i denne prosessen, sier investeringsdirektør Lars Christian Tvedt i Ferd Invest.

EasyJet nevnes som aktør nr. 2

https://amp.expansion.com/empresas/transporte/2018/05/04/5aec87d9ca4741913f8b4646.html

Altså det kan fort hende at vi plutselig får bud fra EasyJet. De sitter og forhandler garantert. Utrolig spennende.

God helg folkens.
Redigert 04.05.2018 kl 21:11 Du må logge inn for å svare

Nas er nok i spill. Kjos er største eier. Tror ikke han er interessert i kurs under 200 igjen. Mye skjer nok i kulissene. 2017 var et drittår har han uttalt. Tror ikke han vil tilbake dit. Tipper det skjer mye ganske raskt her.
Hektar
05.05.2018 kl 00:51 6266

Oljeprisen kan tvinge Norwegian tilbake dit. Om Kjos vil eller ikke, de har syltynne marginer og kostnadskontrollen må komme i orden.
cinet
05.05.2018 kl 02:31 6217

Oljeprisen kan bli brutal for mange, spesielt flyselskaper. Levring av fly, med inntil 30% drivstoffreduskjon er og blir en mangelvare, og en undervurdert genistrek av NAS.. Dagen før IAG sin 1Q, kommer Qatar på banen og gir IAG full bud-støtte (eier ca.30% av IAG) Walsh vil, på vegne av sine aksjonærer, betale minst mulig. K&K, vil på vegne av sine aksjonærer , få høyest mulig bud. Håper angstnevrotikerne har solgt seg ut, og at den stabelisere seg fram til bud i juni. Men..her er femdles mange korte utålmodige penger....
pengex
05.05.2018 kl 08:26 6137

Dersom iag ikke kommer kom i mål med nas er sannsynligheten at ingen gjør det. Hvorfor kjøpe ett gjeldshav når man bare kan vente til det tipper over og heller ta over flykontraktene billig. Det er jo disse som er verdt noe i nas. Og en auksjon etter kk blir alltid billigere.

IAG kommer garantert med et nytt bud, Pareto så dette som skjedde tidlig med sitt 300kr buy, nå har de 400kr buy.

pengex,

NAS har mange ting som er verdt mye:
flyflåte
flykontrakter
slot-tider
velfungerende short haul operasjon
etablert lavkost long haul operasjon
markedsledende posisjon i Skandinavia
store i og ut fra Spania og UK
osv

Her er det store verdier som er interessant for mange, spesielt for IAG.
Et konkurs Norwegian vil redusere mange av disse verdiene, så det er ikke ønskelig.
Og å gamble og vente på konkurs betyr også at andre interessenter kommer på banen.
Det vil ikke skje. IAG vil ha løsning nå.
czar
05.05.2018 kl 10:22 6055

Det blir ikke oppkjøp i denne omgangen, avstanden i oppfatningen av verdien av NAS er for stor.
Da er vi tilbake til det fundamentale som er fortsatt underskudd på driften i 2017 og 2018 og antagelig videre . Egenkapitalen svinner bort .Ny kapitalutvidelse i 2019 ?
Det blir kjøpsmulighet på under 200 i løpet av 2018, så vent med med kjøp.
Jaxxi
05.05.2018 kl 10:59 6004

Det gjenstår å se czar - Det vi vet så langt er at International Airlines Group (IAG) i London har kommet med to ulike, betingede forslag til bud på selskapet, men begge er enstemmig blitt avvist av styret i NAS etter at Forslagene ble gjennomgått sammen med Norwegians finansielle og juridiske rådgivere, som er investeringsbanken Goldman Sachs og advokatfirmaet BA-HR.

En annen ting som er sikkert er at IAG kjøpte seg neppe inn i Norwegian kun fordi de mente kursen var lav. Det er åpenbart deler av Norwegians virksomhet de ønsker seg.

I følge market watch kom det frem på Q1 "NAS said it expects production growth--based on available seat kilometers--of 40% for the year"
Mer om dette og mulig salg av 140fly kommer på tirsdag.08.mai ;)

Ha-Ha, csar.
NAS har selv sagt at 2018 er siste byggeår, men det fundamentale er mye mer enn drift.

Du kan se langt etter varige lave kurser.
IAG interesse vil enten bli et kjøp, et samarbeid eller en reprising av NAS basert på verdier.

Følg med på NAS melding i etterkant av generalforsamling.
Kjos&co fikk det travelt med å synliggjøre verdier og har annonsert melding.
cinet
05.05.2018 kl 13:11 5911

Hegnar:"Thorburn, som har spesialfelt innen finans og eierstyring, mener fremgangsmåten til de to flyselskapene viser at prosessen sannsynligvis ikke er avgjort" .
Nytt bud kommer, og prosessen er langt fra over. 8.5 blir uansett en unik mulighet til å selge inn de urealiserte verdiene. Budprisen fra AIG vil væe deres verdivurdering, og styret i NAS mener det er for lavt. Prisen vil /må på bordet 8.5, jeg tipper den har vært 320 (med en l betingelser opp mot DD). Se forøvrig på AF... de har nylig tapt 3 illiarder på streiken, og sjæfn går av. K&K har sine pilotenr/ansatte i ryggen ,og alle er nå strålende fornøyd. (SAS er er kaos)

shokosta
05.05.2018 kl 18:20 5749

Jeg har fulgt med på NAS kommentarene, både her og andre steder, uten å være aksjonær selv (solgte en liten tradingpost på 300 før aksjene bykset ytterligere 10% opp, uten å være lei meg for tapte muligheter. Men stusser på mange kommentarer her inne; senest da fallet kom i går, om "sykt billig inngang" osv... Det vet ingen, men at det kan gå begge veier, er helt sikkert.

Ser jo at "alle" snakker om at andre flyselskaper er het ville etter NAS nye flyflåte, noe som sikkert også er tilfellet for noen, men langt fra alle. Og historien har vist at det selv i pressede perioder aldri har vært vanskelig å få tak i fly. Nye som gamle. For min del, vil jeg til alle dem som tror at Kjos & co har stålkontroll på driften, si at slik jeg ser det, kan mange ting tyde på det stikk motsatte. At IAGs framgangsmåte i forhold til mulig bud på NAS i seg selv har vært ganske spesiell, uten noen form for sikkerhet for at oppkjøp vil skje, vitner om en ekstrem forsiktighet fra den kanten. Jeg tror heller ikke veldig mange konkurrerende bud kan eller vil komme. Jeg tror bransjen ser på NAS og Kjos med nysgjerrighet, men de ser også at NAS er i ferd med å kjøre seg opp i et hjørne, der noe må skje- og det raskt. Salg av bankaksjer har reddet dem to ganger, nå en emisjon, og om ikke det er nok så har man varslet mulig salg av minst 140 fly- samtidig som det nettopp er flyflåten som skal være den store gulerot for de "mange" interessentene der ute...

Jeg kjøper det ikke helt, og slik jeg vurderer situasjonen, spiller Kjos & co et høyt spill, der faren for å gå tom for cash har vært faretruende stor. Jeg tror de fleste selskap som vurderer flyflåten til NAS som attraktiv vil være mest tjent med at selskapet skvises til det selv må gi opp hele eller deler av sin strategi, for så å kjøpe flyene enten ved konkurrssalg eller billig for å sikre NAS videre drift. Selvsagt kan en beiler likevel komme på banen, og enda lykkes, men dersom min vurdering om at Kjos & co virkelig sliter, er korrekt, ja da blir budet akseptert ikke mye over dagens nivå. Noe som også kan skje... I mellomtiden stiger oljeprisen, yield faller videre- og enda flere fly skal inn, og igjen er man tilbake til massive innleie av fly på sommersesongen, bare vent å se...

Som så mange har skrevet, er det ingen tvil om at dette er en giftig coctail... Jeg reiser selv Osl-BKK til uka, med Finnair på business class til 14.000 t/r. Norwegian skulle ha over 15 for sin "premium" billett, som jo ikke kan sammenlignes. Og her ligger etter mitt syn det største problemet for NAS. De er ikke billigere enn de fleste av de store, tilbyr langt fra det samme konsept, og er langt mindre troverdige. Også det en farlig coctail - som ikke er lett å komme seg ut av.. Jeg tror selskapet har best av å bli kjøpt opp, og ethvert tilbud om kjøp over Kr. 350 pr aksje tror jeg vil bli akseptert, om budgiver bare venter lenge nok... Og enhver aksjonær som kan tenke litt selv, burde etter mitt syn ha tatt pengene og løpt til banken... om budet skulle komme..
Redigert 05.05.2018 kl 18:24 Du må logge inn for å svare
toffe
05.05.2018 kl 23:13 5575

Tror nok du får en Coctail på tirsdag som gjør deg edru igjen.
cinet
06.05.2018 kl 02:49 5486

Minner om at et ENSTEMMIG styre stemte ned de to budene fra IAG. Det betyr i klartekst at et samlet styre er veldig komfortabel med at videre selvstendig drift er bedre for aksjonærne - enn et bud som må ha vært mellom 300-350 ( med diverse DD-reservasjoner?) Et alternativt tettere samabeid med Easyjet kan bli svært intressant ! 8.5. kommer strategien / visjonene for de nest to årene. Gled dere, med eller uten aksjer

Dersom det fremlegges et konkret bud skal aksjonærene ta stilling til budet.
Styrets oppgave er å rådgi aksjonærene, ikke å avvise eller godta et eventuelt bud.
Aksjonærene i nas er ganske slitne etter to år med nedgang , underskudd og dårlig drift.
Bud over 300 er kanskje ikke strålende, men Bjørnene skal være ganske sikre på seg selv og selskapets muligheter fremover for å avvise bu på dette nivået.
Nå får vi se hva som guides fremover på gf til tirsdag .
Trafikktallene i morgen må vise bedring for å gjenopprette tilliten til selskapets evner til å snart komme i overskudd.
Hektar
06.05.2018 kl 10:42 5279

Forventer ikke store forskjellen i yield i morgen og ikke like stor økning i antall passasjerer grunnet påsken i mars. I tillegg er det høy oljepris og dermed dyrere drivstoff med lite hedging for året som fører til høye kostnader. Når det gjelder kostnader ex fuel sa Klund at kostnadsreduksjonene de sikter mot blir først synlige i Q3 og Q4.

Jeg tror ikke tallene blir spesielt oppløftende og er forberedt på at det kan komme en smell på kursen. Vi nærmer oss også emi for oss vanlige dødelige der jeg tror en veldig stor andel ønsker å bare sikre kronasjer umiddelbart. Kursen holdes fortsatt oppe på forventninger til bud, ikke tro noe annet. Så vi får håpe at det kommer litt fremgang der som motvirker resultatene.
hstray
06.05.2018 kl 12:53 5151

Hektar du glemmer en vesentlig del. Til tirsdag er det generalforsamling i Norwegian. Kjos har varslet norwegian vil guide 2019 og 2020 resultate. Kjos har også varslet han vil få frem verdiene i norwegian, og det begynner å haste for han. Det er ingen tvil om at IAG vil gjør alt de kan for å snappe norwegian foran eks easyjet som eks kan danne ett joint venture med norwegian på langdistanse og eks kjøpe seg inn i norwegian langdistanse satsningen. Dette vil danne en Long haul lavpris gigant med base i UK som vil angripe kornjuvelen i IAG systemet. BA Long haul trafikk til Amerika. At Kjos har varslet salg av 150 fly, mulig børsnotering av Reward program samt guiding av gode tall for 2019 og 2028 vil få frem verdier i Norwegian. Jeg tror at IAG vil forsøke seg et par ganger til på Kjos & Kise før de begynner å jobbe aktivt mot Norwegian øvrige aksjonærer og øke eierandel.

Kan godt være at trafikktall for april er dårlig som du skriver, men jeg velger å være inne grunnet general forsamling neste dag
Hektar
06.05.2018 kl 13:14 5120

Kursen kan nok gå på guiding, men det er noe helt annet om guidingen denne gangen er realistisk. To ganger siste halvåret har de gjennom børsmelding måtte gå ut og guide høyere kostnader. Reduksjonene lar vente på seg og prisen på drivstoff øker.

Også verdt å huske at dersom konkurrentene virkelig ikke tror Norwegian kan overleve så vil de ikke gi noen kjempepremie men heller forsøke å snappe opp restene på billigsalg etter hvert. Håper også på realistisk budpris og det er klart uttalelser kommer ift hvor de står i forhandlingene.

Jeg tror det er bare gjetting å eie eller ikke eie Norwegian neste uke. Greit å ha en liten posisjon men man må være forberedt på at det kan smelle.
Titleist
06.05.2018 kl 13:31 5088

Alt dette maset om at NAS skal gå tom for cash og gå på en stjernesmell.. Tror dere Kjos er helt ute på viddene med det han driver med?
NAS har masse muligheter til å hente både fremmedkapital og egenkapital om de trenger cash. Husk at ved forrige emisjon hadde selskapet rundt 4 MRD kr på bok.

NAS hentet sist ca 1,5 MRD (ink kommende rep.emi) på ca 1 ettermidagstime.. Boken var raskt overtegnet. Hva er da caset til shorterne? Selskapet beviser at de ikke vil gå på en smell.

2018 er siste året de bygger selskap. Fra 2019 begynner mange år med "høsting". Ikke alle har forstått dette.

For Kjos er det nok et dilemma. Han vet at selskapet er verdt ca 1000 kr pr aksje i (kanskje) år 2022.

Skal man da selge til f.eks 480 kr om budet kommer i 2018?

Selv Sissener som satt kraftig short har forstått dette. Nå kjøper han både gjeld og aksjer. Det er en god egenskap av Sisssener og ta nye realiteter innover seg og snu sine posisjoner.

Redigert 06.05.2018 kl 13:32 Du må logge inn for å svare
Hektar
06.05.2018 kl 13:35 5081

Det du må forstå er besparelsene de har lovet ikke har materialisert seg. Derfor jeg er mer skeptisk nå. Drivstoffprisene øker og Norwegian har lav hedging pluss at pga kostnadsbildet er de avhengig av lav drivstoffpris. Et case endrer seg fortløpende og med 2x økt kostnad på kort tid er det vanskeligere å se snuoperasjonen nå.

Merk, jeg er fortsatt positiv til Norwegian men jeg vil heller ikke ignorere den vanskelige situasjonen vi ser i dag. Finansiering er fint det. Emisjoner og flysalg og aksjer. Men på et eller annet tidspunkt må de bli lønnsomme også.
hstray
06.05.2018 kl 13:35 5079

Alle som har hatt aksjer i norwegian vet at det går fort opp og ned. Økte kostnader har vel vært primært pga økt fuel kost. IAG har på kort tid gitt norwegian styret to bud på hele selskapet. IAG ledelsen er tydelig på at de nå vurderer alle muligheter ihh til videre prosess med norwegian. Det er selvsagt mulig at de backer ut og selger aksjeposten og børsmelder dette når de er ute. Jeg tror imidlertid det er en større sannsynlighet for nytt bud, og at IAG vil øke med flere aksjer og komme over 5% grense. Dette vil flagges til markedet umiddelbart og vil vise at IAG vil forsøke seg på ett fiendtlig oppkjøp mot norwegians øvrige aksjonærer. Jeg tror derfor at det haster virkelig for Kjos å få frem verdiene i norwegian før IAG iverksetter denne prosessen og forsøker å kjøpe seg opp til over 50% eierandel med en god kurspremie som virker forlokkende på øvrige norwegian aksjonærer.
hstray
06.05.2018 kl 13:36 5078

Alle som har hatt aksjer i norwegian vet at det går fort opp og ned. Økte kostnader har vel vært primært pga økt fuel kost. IAG har på kort tid gitt norwegian styret to bud på hele selskapet. IAG ledelsen er tydelig på at de nå vurderer alle muligheter ihh til videre prosess med norwegian. Det er selvsagt mulig at de backer ut og selger aksjeposten og børsmelder dette når de er ute. Jeg tror imidlertid det er en større sannsynlighet for nytt bud, og at IAG vil øke med flere aksjer og komme over 5% grense. Dette vil flagges til markedet umiddelbart og vil vise at IAG vil forsøke seg på ett fiendtlig oppkjøp mot norwegians øvrige aksjonærer. Jeg tror derfor at det haster virkelig for Kjos å få frem verdiene i norwegian før IAG iverksetter denne prosessen og forsøker å kjøpe seg opp til over 50% eierandel med en god kurspremie som virker forlokkende på øvrige norwegian aksjonærer.
Hektar
06.05.2018 kl 14:27 5037

Dette med at de skal kjøpe 50% eller selv 30% ser jeg som en ganske kraftig feilvurdering. Topp 10 kontrollerer over 60%, topp 20 70%. Det er ikke å få tak og ikke bare det, men om de skulle støvsuge markedet måtte prisen opp noe kolossalt før de fikk tak i såpass mye. Da får du budpris med enorm premie pluss pluss pluss uansett. Skjer ikke.

Men det man må tenke på er driften og snu minus til pluss. Det er faktisk noe som teller for beslutningen her.
hstray
06.05.2018 kl 18:34 4871

IAG hadde nok henvendt seg direkte til topp20 (ikke HBK holdning) med tilbud om kjøp av aksjer med en solid budpremie. Eks 30-50 fra dagens kursnivåer. Kan godt tenkes at endel store som Folketrygd fondet, fond forvaltet av dnb, danske bank, klp med flere fond hadde solgt med god budpremie. Derfor haster det for Kjos å få frem verdiene i Norwegian og vise markedet dette. IAG kan gjerne sette igang prosessen med andre aksjonærer imorgen. Helt realistisk så tror jeg det er vanskelig å komme utenom HBK holdning
Hektar
06.05.2018 kl 18:55 4857

Nei, Folketrygfondet hadde ikke solgt aksjene til IAG.

Kanskje et annet fond men tviler sterkt. Å få tak i 50% klarer de ikke, selv 30% er godt utenfor rekkevidde enn så lenge. Fiendtlig oppkjøp kan jeg nærmest garantere ikke blir noe av, samme hvor mye du håper.
hstray
06.05.2018 kl 19:10 4837

Jeg håper ikke på fiendtlige oppkjøp. Jeg ønsker at norwegian skal få gjennomføre strategien sin og høste fruktene av siste 5-6 års intensiv satsning på Long haul. Om det blir på egenhånd eller sammen med en sterk partner er avhengi av norwegians balanse. Jeg tror imidlertid at norwegian vil få en partner på Long haul som kjøper seg inn i satsningen og jeg tror ikke det selskapet heter ryanair. Jeg tror som jeg skrev tidlige idag at IAG frykter en lavpris konkurrent hvor easyjet kjøper seg inn i norwegians langdistanse satsning. Det vil skape en gigant med base i UK som vil angripe kronjuvelen til IAG BAs Long haul ruter til Amerika. Tiltross for at Willie er tilhenger av fri konkurrans så ønsker BA å opprettholde sin sterke porsjonen her. IAG ser allerede tydelig nå hvilken tøff konkurrent norwegian blir på Long haul og spesielt ut fra UK og Spania. Flyordrene er neste kapital på hvorfor IAG så intenst ønsker norwegian. Blir en spennende tirsdag.
cinet
07.05.2018 kl 00:23 4557

Nye Norwegian blir avduket tirsdag .

https://www.norwegian.com/globalassets/ip/media/about-us/company/investor-relations/notice-of-agm-2018.pdf

dette og ikke noe annet skal bli tatt opp på AGM på tirsdag! "nye Norwegian" er bare tøv fra folk som har kjøpt altfor dyre NAS aksjer den siste tiden!
Søndre
07.05.2018 kl 08:08 4347

Trafikktall for april - 16 % økning fra april 2017.

Reisetall for 2017 pluss j, f, m og a for 2018 i millioner :

J 2,11 - 2,33
F 2,09 - 2,33
M 2,46 -2,816
A 2,64 -3,049
M 2,92
J 3,06
J 3,36
A 3,3
S 3,17
O 3,15
N 2,52
D 2,40

T 33,15
Redigert 07.05.2018 kl 08:10 Du må logge inn for å svare

Generalforsamling har ikke spesielle punkter ang bud på selskapet eller "nye" Norwegian.

MEN det er vanskelig å unngå temaet under punkt "5. The management’s report on the state of the company".
Spesielt når Bjørn Kise leder møtet og Bjørn Kjos har ordet. :-)

Bjørn Kjos er også sitert på at.
– Vi kommer snart til å vise frem til generalforsamlingen og aksjonærene hva vi ser for oss av finansielle mål i 2019 og 2020. Da tror jeg de fleste vil skjønne at vi er lavt priset i dag, sa Kjos til DN sist uke.
https://www.dn.no/nyheter/2018/05/04/1811/Luftfart/tror-iag-kan-forsoke-seg-pa-norwegian-igjen


Jeg tror dette betyr et mer fokusert og tydeligere verdisatt Norwegian.
Med hovedfokus på de største forretningsområdene: Short Haul operasjonen, Long Haul operasjonen, 2012 flyavtalen med finansiering/salg og Reward.
Mens Argentina, AAA Leasing, Cargo og Holidays tones noe ned.
Det er bra for både selskapet, aksjonærene og budgiverne.
Redigert 07.05.2018 kl 08:36 Du må logge inn for å svare
Hektar
07.05.2018 kl 08:48 4220

https://www.norwegian.no/globalassets/documents/traffic-figures/traffic-figures-april-2018.pdf

Yield 0,35 - ned 7 øre fra i fjor.
Fyllingsgrad 83%, så klart ned fra i fjor.

Men påsken var i april. Likevel... Dette blir ikke trivelig for Q2.
cinet
07.05.2018 kl 09:05 4152

Forventet 0,38, resultat 0,35, er til å leve med. AF er snart historie ( konkurs i løpet av uken? ) - som åpner et stort marked (for de som har nye drivstoffbesparende fly) AF har en særdeles gammel flåte.
cinet
07.05.2018 kl 09:11 4146

Drivstoffprisene blir flybransens store utfordring utover i 2018. 1% opp, og NAS har stipulert sine utgifter til å øke med 101 MNOK. Innen lørdag avklares atomavtalen. Det vil gi store utslag, i allefall på kort sikt. Alle flyselskapene vil bli hardt rammet. NAS har liten sikring, men nye bensinbesparende fly. Mange andre selskpaer har bedre sikring, men en søgelig gammel flåte.
cinet
07.05.2018 kl 09:23 4119

NAS i pluss, og større åpningsomsetning enn Aker BP. Det er mange som har troen, til tross for oljepris som går og går...
cinet
07.05.2018 kl 10:04 4030

Boomberg: Air France KLM dundrer ned på børsen i Paris og er ned 12,99 prosent, hvilket er det største fallet på 9 år. Regner med NAS er klar til å overta deler av markedet,med nye fly :) Fagrørsla til SAS skal vll også snart røre på seg.
cinet
07.05.2018 kl 11:23 3920

Det drar seg til......
"Selv om IAG sitter på gjerdet, tror jeg det jobbes intenst i kulissene og at Norwegian fortsatt er i spill, uttalte blant annet investor Jan Petter Sissener til DN fredag"

Hegnar: "Mye kan tyde på at også investor Tore Aksel Voldberg tror på nye bud. Om ikke annet har han i hvert fall posisjonert seg for en opptur i Norwegian, fremgår det av en rykende fersk aksjonærliste.Gjennom investeringsselskapet Skøien AS, innehar han nå 195.000 aksjer i flyselskapet, noe som tilsvarer en eierandel på 0,50 prosent".

Og i mellomtiden streier de seg til kaos/mulig konkurs i AF/KLM.
Hektar
07.05.2018 kl 11:27 3914

Er nok mange som ser positivt på guiding som legges frem på GF samtidig som at overreaksjonen og medias feiltolkning av IAG situasjonen nå korrigeres litt. Vi får se hvordan det ser ut ved slutt i dag.
Søndre
07.05.2018 kl 12:17 3839

I 2012 bestilte NAS tilsammen 220 fly med opsjon på 100 fly til gunstige vilkår hos AIRBUS og Boing. Er det tema
imorgen hvor mange skal NAS beholde selv ? Jeg sitter med en følelse at det er noen som vet noe som ikke sitter i ledelsen.
Redigert 07.05.2018 kl 12:19 Du må logge inn for å svare