Onsdag 14/8 oppdaterer EAM

Det blir en fornøyelse å få meldingen i morgen.
Årets nyttårsrakett kommer
Redigert 12.08.2019 kl 11:16 Du må logge inn for å svare

Hvor har du det fra?
lolle02
12.08.2019 kl 12:11 2438

EAM Solar ASA will hold an investor presentation in connection with its Q2 2019 Financial Report at Hotel Continental in Oslo on 14 August 2019 at 11:30 CET. The presentation will be held by Viktor E Jakobsen, CEO of EAM Solar ASA. The presentation material will be made available when the presentation starts. For further information, please contact: Viktor E Jakobsen, CEO, phone +47 9161 1009, viktor@eam.no

''EAM Solar ASA will revert with more information on the appeal process in our 2nd quarter report to be published on the 13th of August 2019.''
Sydney
13.08.2019 kl 02:18 1994

Det kjennes ikke bra ut. Hadde de hatt noe positivt så hadde de informert. Det lukter nye runder og år i rettssalen. Har en liten post. Men er redd det kommer til å gå år og dag før det blir noe cash ut av det.
essve
13.08.2019 kl 06:31 1929

Antar det blir snakk om status med videre utsettelser. Som sagt over, positive nyheter ville blitt presentert asap. Ser for meg å kunne plukke nye poster på lav kurs.

Helt utrolig 5 år og alt man har er en bekreftelse i dom at de er svindlet. Det viste vi for 5 år siden også
Italias rettsvesen er sirup

Underskuddet minsker for EAM Solar
Solenergiselskapet EAM Solar fikk et resultat før skatt på minus 183.000 euro i andre kvartal, opp fra minus 707.000 euro i samme periode i fjor.
Inntektene var på 1,2 millioner euro, ned fra 1,4 millioner euro i andre kvartal 2018.
Joppen
13.08.2019 kl 08:20 1708

Rettsavgjørelsen er utsatt til 18 Oktober.
Retten har innvilget seg selv en ny forlengelse på 90 dager...
Sydney
13.08.2019 kl 08:26 1677

det positive er jo at det allerede er satt i gang runder i lux. det går vel veien men tar tid.
FAR100
13.08.2019 kl 10:02 1498

ja dette kan bli veldig stor. krav til milliard kr
topp20
13.08.2019 kl 10:19 1469

Litt som ventet at kursen går ned på at den helt åpenbare utsettelsen til 18. okt bekreftes. Denne - non event - overskygger det faktum at de har god drift som sikrer finansiering av rettsaker + at de har tatt det helt kritiske steget å starte prosessen i Luxembourg. Det er jo dette vi har ventet på - og at EAM nå har kommet til den konklusjon at de kan gjøre dette er MEGET VIKTIG og MEGET POSITIVT. På et eller annet vis så bryr jeg meg ikke om kursen på EAM før vi har konklusjonen og det endelige oppgjøret klart. På den annen side så tenker jeg at selskapet (les Viktor) burde fremtone hakket mer aggressivt og selvsikkert - deres nøytrale fremstilling av saken gjør at aksjen selges ned etter hver kvartalspresentasjon. Jeg har nådd min limit på hvor mye EAM jeg skal eie - synd jeg ikke kan laste opp i dag.
HP17
13.08.2019 kl 10:49 1392

Det er liten tvil om at det nå er bunnfiske i EAM.
Fra et annet innlegg her på hegnar kan en lese at verdien på på solparken dersom en legger til grunn salget til Agea er rundt kr 32 og en annen hadde en vurdering på verdi rundt kt 28 om en la Scatec Solar til grunn.
Utover det har EAM vunnet rettsaken og nå er det kun 2 mnd igjen til en får vite størrelsen på den totale erstatningen EAM tilkjennes.
Ønsker en inn i EAM bør en kjenne sin besøkelsestid (og det er på dagens kurs).

Utdrag fra en annen tråd: "Leser med interesse at Aega har solgt 8 MW kapasitet i Italia for 22.6 mEUR. EAM har produksjon på 8.6 MW i Italia.
Like for like skulle dette bety 32 kroner/aksje for EAM om de skulle skille ut / selge eksisterende produksjon.
Det er sikkert noen forskjeller mellom Aega og EAM sine anlegg, men det er allikevel en interessant referanse synes jeg.

-------------------------------------------------------------------------------------------------

AEGA:INNGÅTT AVTALE FOR SALG AV SINE 8 SOLENERGIANLEGG

Oslo (TDN Direkt): Aega har inngått en avtale om å selge alle sine solenergianlegg til Italia T1 Roncolo, som er et datterselskap av Mareccio Energia (Mareccio), ifølge en melding fra selskapet torsdag kveld.
.Totalt inkluderer transaksjonen åtte solenergianlegg, med en samlet produksjonskapasitet på åtte megawatt.
Kjøpsprisen tilsvarer en selskapsverdi (EV) på 22,6 millioner euro, som tilsvarer en verdi på egenkapitalen på 10,6 millioner euro, betinget av enkelte justeringer, som tilsvarer en verdi på om lag 2,10 kroner pr Aega-aksje, opplyses det.
Torsdag sluttet Aega-aksjen på 0,99 kroner pr aksje.
Hvis transaksjonen sluttføres vil Aega bokføre en gevinst på om lag 2,5-3,0 millioner euro, avhengig av tidspunktet for gjennomføring og endelig pris.
utkant
13.08.2019 kl 11:42 1298

Men må den komme den 18.Oktober eller kan den komme før?

Egentlig hadde det vært KANON om de som selger nå og satser på å kjøpe 17.Oktober ble overrasket i perioden frem til da...

Neida den 18.oktober får vi vite at det blir utsatt til mars 2020, så Ingen hastverk! Jeg er selv all inn i denne aksjen, men er veldig realistisk over tidsbruken dette tar!
HP17
13.08.2019 kl 14:40 1053

Tull og tøys. I april fikk en beskjed at det kunne ta 90 dager men mulighet for ytterligere 90 dager. Dagens melding er bare en bekreftelse på at retten sannynligvis bruker 180 dager.
Det er store beløp EAM kan bli tilkjent så noen dager fra eller til spiller liten rolle.

Og bare verdien av solparken EAM har overstiger børsverdien så her er oppsiden stor og nedsiden liten

Litt rart at den faller så mye på q2. Victor er på ballen og synes han gav en god presentasjon av veien videre. Det som er bra er at vi greier å finansiere de juridiske kostnadene med cashflowen fra parkene.
lolle02
15.08.2019 kl 23:32 358

EAM Solar selger aksjer i datterselskap til lederne for å sikre drift
Investeringselskapet EAM Solar, som investerer i solenergi-prosjekter, melder torsdag kveld at de har solgt aksjene i datterselskapet EAM Solar Norway Holding til selskapet som drifter EAM Solar, Energeia AS.

EAM Solar er notert på Oslo Axess.

Selskapet har i lang tid vært i rettstvister som følge av sine anlegg i Italia, se sak under.

Energeia AS er både aksjeeier og "manager" av EAM Solar, heter det i meldingen.

EAM Solar skriver i børsmeldingen at de gjør dette for å sikre "rettstvistvirksomhet i overskuelig fremtid uten å nødvendiggjøre å skaffe ytterligere kapital".

Aksjene selges til lederne for 134 millioner kroner, for en totalverdi av eiendeler på 210 millioner kroner. De kjøper også en gjelden på 76 millioner kroner.
lolle02
15.08.2019 kl 23:32 355

Fantastiske nyheter
Smeg
15.08.2019 kl 23:40 332

Er bare å gratulere dere som solgte på 20 kr ish idag 🤣

Denne var god: "å sikre rettstvistvirksomhet i overskuelig fremtid"

Overskuelig faktisk.

:-)

Redigert 15.08.2019 kl 23:45 Du må logge inn for å svare
Sydney
16.08.2019 kl 00:08 282

DEtte må jo ha vært veldig godt nytt?? Kurs i morgen??