WHU - Pellegrini's OWN army - 2019/20!

Endelig........sesongstart nærmer seg med stormskritt - og kun 38 timer til vi sparker i gang!
Pellegrini har vært gjennom sin første - og nå har han kun SINE EGNE utvalgte å støtte seg til!
Uønsket arvegods er kastet over rekka!

Sommeren har blitt benyttet godt.
12 spillere har forlatt (inkl navn som Adrian, Carroll, Nasri, Peres, "Muggo" Arnautovic, Byram.....osv).
INGEN som i dag føles savnet - og der kun Muggo var fast på laget! Ellers reserver m/skader som er borte. Store lønnsutgifter er fjernet.

Videre er en rekke spillere (5-6) lånt ut. Spillere som befinner seg på nivået under eliten.

Inn har kommet 6 nye:
2 reservekeepere, Haller fra Eintrach Frankfurt, Fornals fra Villareal. Begge inngår i startoppstillingen. I dag Ajeti på 22 fra Basel.
Alle er offensive spillere. Ut fra det jeg har sett vil spesielt Haller kunne sette sitt preg på sesongen. Fornals er en annen lagspiller av rang.
Til slutt et 18-årig stortalent fra Boavista; Goncolo Cardosa - som går rett inn som res i førstelagstroppen. Han spiller primært midtstopper.

Videre kan følgende fjorårets (stort sett) sesongskadde spillere betraktes som "nye" for året.
Lanzini (scoret i de 3 siste treningskampene), Wilshere (vist kjempetakter i treningskampene) og solide Yarmolenko.

ALT daukjøtteter er nå rensket ut, partert og videresendt. Dvs.....Chicharito er der fortsatt. Dessverre.
Årets tropp er den beste JEG har sett - og personlig tror jeg West Ham kan bli sesongens positive overraskelse!
Dvs; hvis skademarerittet endelig har stanset!

I fjor endte vi som nr 10 med 52 poeng.
I fjor ble vi FULLSTENDIG bortdømt i avgjørende situasjoner og tapte minst 10-12 poeng på dette = 62 poeng!
I år får vi endelig VAR - og får ryddet opp i klovnestrekene til Mike Dean og co; linjemenn som er på bærtur. osv....!
Topplag som tidligere har hatt dommerne med seg (ALLTID topplagene) vil merke dette - samtidig som vi vil profitere!

I fjor fikk vi andre del av sesongen delvis ødelagt av Muggo og hans Kina-eventyr! Nå er fyren borte. 5 poeng ekstra!
I år har vi i utgangspunktet et LANGT sterkere mannskap enn i fjor. 5 poeng ekstra = 70 poeng.
I en uhøytidelig engelsk "spørreundersøkelse" tippet jeg at vi kunne havne i området 66-70 poeng!

Optimistisk; JA. Urealistisk; NEI - ikke slik jeg tolker situasjonen.
Likevel; skader på nøkkelspillere må opphøre - selv om vi nå har minst 2 mann på hver enkelt posisjon.
Min spådom er et greit utgangspunkt - selv om det trolig åpner med TAP i år igjen - hjemme mot Manchester C.

Hilsen Hammers ⚒⚒⚒ - COYI
Redigert 09.08.2019 kl 00:00 Du må logge inn for å svare
Hammers
09.08.2019 kl 21:01 457

Så har sesongen blitt sparket i gang med Liverpool v Norwich.......og drøyt 16 timer til vår kamp mot MC gjør det samme.

Alt tyder på at vi stiller med fullt mannskap. Betryggende hvis Fabianski faktisk STÅR i mål.
Merkelig disse åpningskampene vi alltid får tildelt. Vi skal liksom få en på kjeften fra første spark - og deretter skal man slite seg gjennom sesongen. INGEN må komme og si at dette er tilfeldig - når man ser denne lista - for KAN det egentlig bli verre?
Det har startet med "Topp 6" hver eneste sesong - de siste 6 - og fire av dem på bortebane.

19/20: West Ham v Manchester C
18/19: Liverpool v WHU (4-0)
17/18: Man U v WHU (4-0)
16/17: Chelsea v WHU (2-1)
15/16: Arsenal v WHU (0-2.....hurra. Trodde på forhånd på 4-0 til A - og trodde knapt egne øyne. Bilic/Payet's 1. sesong).
14/15: WHU v Spurs (0-1)

Ellers var det smått komisk å se dagens tabellprognose fra Sumo - da Eric "The Grouch" (Grinebiter) skulle styre showet.
Det meste var galt med West Ham. Fabianski reddet laget i fjor og trioen Wilshere, Noble og Rice var mest "bare ræva".

- Tror Fabi kommer til å redde minst like mye i år. Hvorfor ikke? Det er derfor han ER en av de 11. En som gjør jobben bedre enn de fleste.
- Noble. Ja, trekker på årene. Personlig tror jeg på lite spilletid i år. Eric slaktet spilleren som ikke skal spille så mye. Skivebom!
- Wilshere var skadd i "hele" fjor. Har trent heroisk i sommer. En ENER på MB u/treningskampene. Erstatter Noble i år. Ny skivebom
- Rice på 20. Heller ordinær ifølge Eric. Vel - sist sesong; landslagskamper og uhemmet skryt. Langt bedre enn de fleste. Ny skivebom.

Vi har her vært vitne til Erics første "hat-trick".
Et soleklart et - mens han veivet med armene i sin iver etter å omtalte flere "ræva spillere" (hans favorittuttrykk) fra det ENESTE laget som i fjor slo hans eget Spurs på deres nye hjemmebane! Helt bak mål - hele fyren!

Hva har vi ellers - bortsett fra de nevnte:
Midtstopperne; Diop og Balbuene var solide etter at spillet først "satt seg" etter fjorårets første 4 kamper.
Vært litt variable under treningskampene, men får håper at de finner tilbake til fjorårets form.

Sidebackene; for min del fortsatt det største problemet. Stort sett brukbare, men jeg stoler absolutt ikke på dem!

Offensivt; Gleder meg til å se ANDERSON - LANZINI (skadd i hele fjor) - nye FORNALS.....spille fram den enorme nykommeren HALLER.
Hvis disse suverene tekniske spillerne treffer med det riktige interne flytet (som sett under pre-season) gleder i hvert fall JEG meg til sesongen!

Sumo tippet en smått kjedelig 9. plass. Personlig tror jeg fort det kan bli 5-7.....og med det kvalifisering til Europa.
Men, som sagt i går; de enorme skadeproblemene må opphøre.
Hvis et helt lag er ute med skader (i fjor) blir det fort vanskelig for alle og enhver!

Hilsen Hammers.......minst like optimistisk som på samme tid i fjor......da det ble 10.plass......🤭🤭🤭!
Redigert 09.08.2019 kl 23:44 Du må logge inn for å svare

YNWA. Top of the League
Geezer
10.08.2019 kl 09:54 387

Det er lett å regne seg til en høyere poengsum som Hammers her gjør, men husk at også andre lag har forsterket stallen, West Ham kan ikke påberope seg å være en overgangsvinner sett fra mitt ståsted.
Tipper West Ham havner mellom 6. og 10. plass, i tett konkurranse med ManU, Leicester, Everton og Wolves. For meg blir det umulig å spå rekkefølgen her, men holder ManU, og Wolves som favoritter i dette sjiktet, Everton har jeg også mer tro på enn WH.
Lykke til med årets sesong Hammers, ser frem til å følge årets sesong.

COYS!
Redigert 10.08.2019 kl 14:01 Du må logge inn for å svare

Geezer.. Geezer..

Om du tror at United skal konkurrere mellom 6 og 10 plass - så tar du feil. Muligens Chelsea er å finne i dette sjiktet.
OG Sébastien Haller kjøpet alene gjør West Ham til en vinner hos supportene tipper jeg. En skikkelig franskmann! Men kan de måle seg med Wolves og Everton? Det får vi svaret på etterhvert. Lykke til Hammers!

leffmeister
Geezer
10.08.2019 kl 14:07 326

ManU kan sikkert kjempe om en 5. plass om de får det til å stemme, men City, Liverpool, Spurs og Arsenal er nok langt bedre enn årets ManU lag.
Redd Solskjær er for lett, det sammen kan sies om de offensive i laget nå uten Lukaku forsvant uten å bli erstattet. Hvor mange kamper og mål må vi regne inn på Rasford om ManU skal være et topp 4 lag i år? Sorry, men jeg tror ikke det laget de har nå er bra nok, dette ender fort med supporter og spilleropprør samt ny trener i løpet av sesongen.
Hammers
10.08.2019 kl 20:42 272

Ja, ja.....da var DEN kampen og DET tapet ute av verden!
Ut fra det jeg kunne se er det flere enn oss som kommer til å gå på stortap for dette suverene laget!

0-5 ble det (mot fjorårets 0-4). I drøyeste laget, syntes jeg, og spesielt siden det kun var 0-2 da et drøyt kvarter gjensto.
Det ble for mye Hawaii på slutten, mens MC malte på i sin vante stil. En skikkelig lærepenge - for hele gjengen!

Kampen ble historisk ved at VAR trådte i kraft ved hele 3 anledninger! Hårfine avgjørelser, men rettferdigheten seieret.
Hangeland survet riktignok om "Latterlig - er det dette vi vil ha". Etter mitt syn et KLART JA.
I denne kampen sto det om millimetre, men da vi f.eks spilte mot Liverpool i fjor sto det om en METER -
uten at de sortkledde fikk med seg noe som helst!!

Stortap ble det, og igjen starter vi sesongen som nr 20 av 20.
Likevel; hva er egentlig verst? Vårt tap mot mesterlaget - eller Watfords 0-3 hjemme mot dumpekandidat Brighton?
Etter mitt syn det siste, og pussig nok; vår NESTE kamp er borte mot nettopp Brighton - og deretter borte mot Watford.
Welcome to Premier Lge. Nå har det startet, med håp, tro, skuffelser og tvil.

Hilsen Hammers......høy og møøøørk ang "Eric's" analyse i går. I dag langt lavere og myyyye lysere....🙄🙄🙄!
Redigert 10.08.2019 kl 20:53 Du må logge inn for å svare

Hammers West Ham ligger no i sterk fallende trend no ifølge TA he he YNWA

Borte mot Brighton i 2.rd.
Laget som knuste Watford på bortebane i sesongpremieren - og et NYTT møte med denne Glenn Murray som alltid scorer mot oss.

Første omgang ble i grunnen ganske jevn. Vi tidvis med mest spill (ingen sjanser) og Brighton med sjansene.
"Mål" til B etter 28 min, men VAR så noe ingen andre fikk med seg - og NO GOAL! En KLAR offside ble avdekket.
Det sto 0-0 til pause.

Antonio inn for Wilshere i pausen. Klart mer snert over vårt angrep.
Etter 60 en lang ball fra Fabi. Etter hvert til Lanzini som spilte fram Chicharito. Han skjøt via keeper og 1-0. Jubelen sto i taket!
Kun 4 min senere sto det 1-1. Nei, det var ikke Murray, men han hadde assist'en. Småslapt forsvarsarbeid og Fabi sjanseløs i mål.
En slurk med gravøl måtte til!

Resten av kampen var i grunnen svært jevn - med store sjanser begge veier.
Temperaturen på banen var fin - og mye smil og latter blant spillerne etter "hete" møter med ball. Fint å se!
Murray ble byttet ut - og jeg pustet lettet ut! Vi kunne fått en sen straffe, men det ble ikke noe - og kampen endte 1-1.
Med det ligger vi "milevis" foran skjemaet fra i fjor da vi tapte tilsvarende kamp. 1 poeng etter 2 kamper = 15 eller 16 plass på tabellen.

Da sesongen startet hyllet jeg innføringen av VAR - og jeg hyller ikke systemet mindre etter dagens kamp.
Uten VAR hadde det "første" målet GARANTERT stått! I utgangspunktet hadde vi da tapt på urettferdig vis.
Slikt som dommerne ikke fikk med seg i fjor - og slikt vi tapte 10-11 poeng på. EN scoring tatt av VAR i den første kampen - og nå EN i den 2.
Fine saker!

Neste kamp borte mot nettopp Watford. Ut fra det jeg så i dag kan jeg ikke være annet enn optimist - for vi spilte bra.
De to potensielt beste, Anderson og Haller, var begge skadd og ute. Trolig med igjen i neste. En kamp jeg gleder meg til!

Hilsen Hammers.......på full fart OPPOVER!