Photocure: Svært lave forventninger, kursslakt

Markedet har slaktet kursen i forkant av Q2 tallene. Dette i så stor grad at man er på nivå med verdifastsettelsen i forkant av Ceviraavtalen.

Kanskje positivt at markedet forventer elendige tall i Q2. Nå kan ikke ledelsen skuffe markedet for nå er prisingen satt til nullvekst i USA.
Panis
06.08.2019 kl 23:01 492

Ingen som vil svare på spørsmålet mitt om behandling på HPV smitte blant gutter/menn?

Edit: Det som er viktig er at jenter/gutter får HPV vaksine FØR de har intim kontakt med en partner.
Redigert 06.08.2019 kl 23:07 Du må logge inn for å svare
bravi
06.08.2019 kl 23:16 444

Nei Panis det vet jeg ikke noe om men antar at Cevira påsmurt denne dåsedingsen først og fremst er tenkt til behandling av kvinner. Hvordan de skal bruke dette på menn vil jeg ikke spekulere på. Du spurte hva en dåsedings er? Tor du skal se på web siden til Pho der kan du se den på noen illustrasjoner. Såvidt jeg kunne se ligner det en dildo påsmurt Cevira så skal kvinnene gå rundt med disse greiene en stund. Jeg har vært mye i kina så jeg tror dette kan passe for kinesiske damer også, de er ikke så forskjellige.

De «fleste» opplever å bli smittet med HPV viruset i løpet av livet. De langt fleste merker ikke engang at de har det, og infeksjonen går oftest over av seg selv.
HPV infeksjon kan forårsake celleforandringer og er en forutsetning for utvikling av livmorhalskreft.

For gutter er det en lite aktuell diagnose.
Panis
06.08.2019 kl 23:36 399

DDT,
Hvorfor blir da gutter på ungdomsskolen nå tilbudt å bli vaksinert mot HPV?
Aqualia
06.08.2019 kl 23:37 393

Antakelig for ikke å spre smitte.

Lykke til imorgen.
Panis
07.08.2019 kl 00:06 338

Aha takk,
men jeg leste at gutter som hadde intim kontakt med gutter var like utsatt for celleforandring (et eller annet sted) pga HPV viruset.

«Menn kan få ulike HPV-relaterte krefttyper

På 1990-tallet fikk man kunnskap om at HPV kan forårsake kreft i livmorhalsen og ytre kjønnsorganer hos kvinner. Siden er det vist at HPV også kan forårsake andre former for kreft hos kvinner og menn. Langvarig HPV-infeksjon kan føre til kreft i munn, svelg og endetarmsåpningen hos begge kjønn, samt penis hos menn. Disse kreftformene skyldes i all hovedsak HPV-typene 16 og 18, som vaksinen beskytter mot.

– Forekomsten av kreft i munn og svelg blant menn er økende, og rammer fire ganger så hyppig hos menn som hos kvinner. HPV-vaksine tilbys nå til begge kjønn og gir lik mulighet til individuell beskyttelse mot HPV-relatert kreft, sier Ingeborg Aaberge, fagdirektør for vaksiner ved Folkehelseinstituttet.»

Ref:
https://www.fhi.no/nyheter/2018/tilbud-om-hpv-vaksine-til-gutter-fra-hosten-2018/

Lykke til imorgen selv.
Redigert 07.08.2019 kl 00:22 Du må logge inn for å svare