SBX - All time low, og ledelsen er like arrogante


Dette må vel sies å være en av de mer spesielle historiene senere tid på OSE. Et styre, og en ledelse, som på rekordtid har kjørt selskapet i grus, og samtidig har hentet inn over 700 millioner. For kort tid tilbake, så stod CEO, Hans Petter Klohs og fantaserte om gode tall i Q2, Q3 og utbytte i 2020. Videre var markedet angivelig så stramt, at man måtte kjøpe nye båter.
Det faktiske situasjonen er at uten forsinkelser, så hadde også både Nordic som er leid inn (dette er også HELT utrolig) og Harrier, lagt ved "samme kai" som Voyager. Videre ser det lite lyst ut inn i Q4 (eller for resten av Q3).
Hvordan kan dette henge sammen når man snakker om utbytte i 2020?
Selv når selskapet tryner fullstendig, og ALL tillit er borte, så fortsetter de sin arrogante fremtoning. Denne guttungen som stod på scenen og lagde teater om egne kunnskaper, er nå søkk borte. Geniet Heidar Engebret kan føye til CVen sin, "Ansvarlig for å blåse bort hundre vis av millioner på rekordtid".
Mennesker med et snev av folkeskikk, ærlige og rederlige mennesker, hadde kommet på banen og gjort grep. Om ikke annet, tatt hatten og gått.
Selv om markedet har plassert denne ubrukelige gjengen i skammekroken, så er de så kjepphøy på seg selv, at de har dradd hele kontorpulten inn i kroken, og fortsetter å praktisere sin ubrukelighet.
Hvor langt ned skal man - er spørsmålet. Dette stopper antagelig ikke, før noen sleper de gutta ut gjennom døren, etter ørene.
Redern
10.08.2019 kl 12:27 1899

Olav Haugland er ikke noe kvalitetstegn dessverre.
Norbo
10.08.2019 kl 13:46 1842

Er nok ikke bare udugelighet som har foregått her.
KimLee
10.08.2019 kl 13:51 1838

har vel vært noe uflaks også
Moyer
10.08.2019 kl 15:27 1783

Kan vel ikke tilskrives uflaks å satse på utgått produksjonsutstyr, som det heller ikke produseres deler til lenger.

Det mest bekymringsverdige er det totale fraværet av nye kontrakter. Er det egentlig noe som går inn i Q4 (foruten den kontrakten på den ene av de j.....dyre BOA båtene)
KimLee
10.08.2019 kl 16:15 1737

De har en 2 mnd kontrakt som vi ennå ikke vet hvlken båt som skal brukes men det blir Harrier eller Nordic Explorer.
Tror dette er i Nordsjøen og det var rart de ikke satte Eagle på den siden Eagle er i området og ikke har kontrakt etter Q3.
Kanskje det er noe annet større på gang for Eagle da?
Men så langt er det under 30% utnyttelse i Q4 så kontrakter må komme nå for at det skal bli bra.
Moyer
10.08.2019 kl 18:45 1644

Det er nesten så jeg tror de er kapabel til å ligge Eagle ved kai, for å gi arbeidet til Nordic.

Det er rett og slett ikke så enkelt lenger å forstå hva som skjer i selskapet. Ledelsen opptrer så arrogant at det er nesten ikke til å tro.

Utrolig nedtur også at man ikke klarte å vippe ut Heidar Engebret. Antar han har fått en masse stemmer for de som nå har kommet inn på gullkantet kurs.
Så han "vant" på å kjøre dette til helvete, kan man vel si.
Adamek
11.08.2019 kl 19:49 1366

Når det kommer slike kommentarer som denne fra Moyer (som jeg går ut fra er voksen), kan man jo undres hva som foregår: At Heidar Engebret er kommet inn i styret med stemmer fra de som er kommet inn på gullkantet kurs, da må man undres. Og :" Han (Engebret) vant på å kjøre dette til H" ???? Hvor langt nede på intelligens-stigen kan slike kommentarer komme ?
1, det omsettes vel en mill aksjer pr. dag. 2. Moyer er jo en av de som har brakt kursen ned på disse nivåer. 3. Moyer går altså ut fra at de som stemte på nevnte Heidar, må jo ha stemt på ham fordi de ønsker at han skal drive kursen enda mer ned !! Kan det være tilfelle at det finns slike aksjonærer i selskapet?
Eller går Moyer konsekvent ut fra at alle andre er idioter, om de ikke kommenterer det våset han serverer ?
Det må da være kun Kim Lee, og Moyer !! Moyer har jo servert mye tøv og tull underveis til genfors. Men dette tar vel prisen ! ! Utorlig !
På den annen side, så viser vel omsetningen pr. dag at de fleste mener at kommentarer fra den kanten, er verdiløse, og så tøvete som det går an.

Adamek pinlig å flaut
KimLee
11.08.2019 kl 23:44 1207

SBX har gjennom emisjoner, uteblitte kontrakter, manglende utstyr, utsettelser, underskudd der de lovet overskudd og elendig kommunikasjon kjørt kursen ned til All Time Low.
Nå er aksjonærer forbanna og det har de rett til. Så enkelt er det.

Da er Voyager Explorer lagt i opplag! 🤔
KimLee
12.08.2019 kl 17:54 990

Dette går fra vondt til verre.

Nei! Det er forskjell å ligge moored/at anchor og det å ligge i opplag!!! Ved opplag blir mannskap permittere/ eller sagt opp! Kostbart er det også. Kan ikke ta båt ut av opplag bare for en kort kontrakt. Må ha en langsiktig kontrakt. Hva om mannskapet finner seg ny jobb i mellomtiden da!
Redigert 12.08.2019 kl 21:22 Du må logge inn for å svare
PimJo
12.08.2019 kl 21:34 783

Ingen grunn til panikk:

"Lay-up is a condition that takes place whenever the ship is temporarily out-of-use, usually anchored or moored"

Men hvor det blir av disse kontraktene som skulle ramle inn, i følge Hans Petter Klohs, ja det må da gudene vite.
Snakk om bløffmaker.
solid1
13.08.2019 kl 09:18 603


Det er vel mulig vi får noen svar den 15.

Eneste som kommer 15 er røde tall og nye løgner!
KimLee
13.08.2019 kl 11:22 445

Blir vel enda en rød dag når Q2 tall kommer.

Og kontrakter hører vi ingenting om.

Er ikke loven lik for alle? Vurderer å hente ut IPS adress og annet via infoen backoffice her, og ta en prat med gutta i konfirmasjonsdress og null CV.. Dettar store fjell og få meg sint, men når jeg ser hvordan de klarer å skremme folket ut på konkurs priser, så får man nesten(nesten) lyst til å gå over i gamet dems, der for de møte den sterkestes rett og må sykle relativt raskt i sykkelgata gjennom Majorstua!!!! Beklager utbruddet, men teknologien skaper visst lovløse tilstander og dermed bør dette balanseres… ikke velsid vanskelig å klore frem info på de forskjellige av dere og andre aktører....