Trafikktall juli

Blir spennende dette. Lager en tråd vi kan diskutere i.

Selv håper jeg på RASK over 0.48-49 og yield over 0.52-0.53. Alt over er veldig bra, uansett hva DNB har sagt i forkant.

Tviler på at man kommer høyere enn 0.56 yield og 0.52 RASK, dette må være et absolutt fantasiscenario hvor alle våte drømmer blir virkelighet.
HP17
08.08.2019 kl 15:04 540

KLar tale!!

Norwegian dreier fra vekst til lønnsomhet: – Jeg tror de kommer til å levere
– Veksten skal vel ligge på mellom 0 til 0,5 prosent nå resten av året. Fokuset vil være på at de skal tjene mer per solgte passasjer og per fløy kilometer. Det tror jeg vil vedvare. Jeg tror de kommer til å levere på det, sier han

https://www.dn.no/marked/norwegian/fly/flyskam/norwegian-dreier-fra-vekst-til-lonnsomhet-jeg-tror-de-kommer-til-a-levere/2-1-649738
TomW
08.08.2019 kl 21:16 385

Ja enn så lenge har Nas et fortrinn med sin lave hedg. Totalt sett så har Nas hatt en liten fordel i hele 2019 sett opp mot feks Ryanair og SAS som sitter på en 90% hedg rundt 70 $.

Dette kan snu fort, men vi får satse på at oljen blir vakenes rundt disse nivåene en god stund til

Det kan man si men uansett defineres dette som tap/gevinst i regnskapet og det er det vi må forholde oss til. Her snakker vi heller ikke om kvartalet men om året.Året før fikk man en tilsvarende tap knyttet til hegdingen og tap for året. For inneværende måned er det vel en gevinst på 60 mill men til og med mai et urealisert tap på 177. Dette er allikevel bare å spikke flis. Alt peker ned til hvor man til slutt ender på bunnlinjen overskudd/underskudd både for kvartalet og året. Jeg forholder med til hva selskapet informerte om i forbindelse med årsrapporten at de ville gå med overskudd for året tross MAX. Det tror jeg ikke de greier men det kan være at det er bra nok uansett.
Redigert 09.08.2019 kl 08:20 Du må logge inn for å svare
Opp+
09.08.2019 kl 08:33 194

Slapp av. de har snudd fra vekst til å begynne og tjene penger nå, tar jo litt tid den overgangen. lånet blir betalt, de har flere alternativer de har nevnt, så det går nok bra.