2.2 MW elektrolysører 160stk pr år til Nikola?

Utdrag fra E24.no
Norske Nel produserer i dag elektrolysører på Notodden med en kapasitet på 2,2 megawatt per stykk. Fabrikken er i ferd med å utvide kapasiteten til rundt 160 slike enheter per år, etter en kjempeordre fra den amerikanske lastebilprodusenten Nikola.

Det finnes begrensninger på hvor stor hver enkelt elektrolysør kan bli. Dette er blant annet knyttet til størrelsen på enhetene. Hvis de blir for store, kan det bli dyrt å frakte dem dit de skal.

– Vi tror elektrolysørene våre på 2,2 megawatt vil være relevante i lang tid. Neste steg er å gå opp til fem megawatt, og den størrelsen per enhet vil trolig være relevant helt frem til 2030, sier konsernsjef Jon André Løkke i Nel til E24.

Skal si du gjør litt av en jobb for å holde alle gamle nyheter på fremsiden
Tigeren
01.08.2019 kl 21:53 1896

Tusen hjertelig takk for en hyggelig tilbakemelding 👍
Tror du heller bør ta hensyn til at det kommer nye aksjonærer inn på forumet. De liker fakta om bransjen og fakta om Nel.
----------------
Fakta om elektrolysører markedet. USD 426 mn i 2028.
Hydrogen electrolyzer market expected to reach $426.3 mn by 2028
A rise in the use of hydrogen in refinery hydro-processing has been largely contributing to the growth of the hydrogen market at a global level
Utdrag fra ETEnergyWorld | August 01, 2019,
Les fakta her:https://energy.economictimes.indiatimes.com/amp/news/oil-and-gas/hydrogen-electrolyzer-market-expected-to-reach-426-3-mn-by-2028/70479411?__twitter_impression=true
Redigert 01.08.2019 kl 21:57 Du må logge inn for å svare
Hammers
01.08.2019 kl 22:18 1820

Blir det noe igjen på kistebunnen når disse "rørene" blir solgt - eller blir det bare "rør" av dette og?

Så langt taper NEL jevnlig ca 40% av ALL OMSETNING pr kvartal (info for NYE aksjonærer) - og dette er helt klart en børsversting på sitt felt!
Som dere skjønner; pengene renner ut av metallskrinet til regnskapsføreren i en stri strøm.
Når han IGJEN kan skimte kistebunnen gjør han som tidligere; skriver ut en ny emisjon som dere må delta på.

Det KOSTER å være "kar" - og med det få blåse opp hydrogenballonger med de "store gutta"!!

Hilsen Hammers.......som selv foretrekker å spise kirsebær med de store!
Redigert 01.08.2019 kl 23:40 Du må logge inn for å svare

Hvilke rør snakker du om?
Hammers
01.08.2019 kl 23:33 1650

De ser ut som rør - og det ordet passer bra med det andre jeg skriver!

Hilsen Hammers
OZZY
01.08.2019 kl 23:37 1634

Morsomt hammers. Hvor tar du alle festlighetene fra.

Håper de kirsebærene var like modne, som Nel er nå for en større oppgang. Nå får du din livs sjanse til å spise modne kirsebær med de virkelige store. Valget er ditt. Men en sånn stor kar som du, griper den nok.
Hammers
01.08.2019 kl 23:44 1605

🤭 Ærlig talt, jeg vet det ikke selv - det bare kommer rennende når jeg får "ånden" over meg!

Hilsen Hammers
Tigeren
02.08.2019 kl 08:36 1387

Plasthammeren. Du bør slutte å prøve å hevne deg inne på Nel tråder. Admin reagerer på brudd regelverket. Det er et faktum at du sitter med aksjer i et synkende skip Scanship og gikk på tap senest i går. Aksjen falt 34 % på 2 dager. Det er ditt problem. Men hevn skader du kun deg selv.
Hammers
02.08.2019 kl 09:19 1290

Hevn? Hva er det du snakker om?

Jeg forteller bare hvordan det ligger an i selskapet.
Saklig og greit, men på min måte. Hvorfpr snakker aldri du om "fortjeneste", og slikt?

Hilsen Hammers
Tigeren
02.08.2019 kl 09:23 1269

Tusen takk for at du løfter opp verdifulle faktabasert tråder oppover 👍😂
Tigeren
12.08.2019 kl 19:33 808

Utdrag fra tu.no
Alkalisk
NEL har forpliktet seg til å levere elektrolysører med kapasitet tilsvarende 1 GW samt fyllestasjoner til en flåte hydrogendrevne vogntog. Fyllestasjoner skal leveres av NEL i Danmark.
Kontrakten med Nikola kan bli verdt flere milliarder kroner fra 2020, når stasjonsinfrastukturutbyggingen starter.
Den årlige kapasiteten ved Notodden-fabrikken blir 360 MW og arbeidet vil pågå i fem skift. Det betyr 160 enheter av elektrolysøren A485. Ifølge NEL er A-typen verdens mest energieffektive alkaliske elektrolysør.
Tigeren
17.08.2019 kl 09:03 373

Vi skal spise endel wienerbrød og spise masse store kirsebær neste uken. Klima og miljøvernminister Ola Hydrogen Elvestuen legger anytime fram vår nasjonale helhetlige hydrogen plan. En nasjonal hydrogenstrategi med en rekke tunge H2 satsingsområder. Nel kommer som ei kule.