NORBIT - Artikkel på E24: Norbit -teknologiselskap i sterk vekst

Sjekk artikkel på forsiden av E24 nå! Grundig og bra redegjørelse for NORBIT og selskapets gigantiske vekst-ambisjoner.

De siste årene har mesteparten av selskapets vekst kommet fra «Oceans-segmentet», som utvikler sonarløsninger for kartlegging av havbunnen. Slike løsninger blir brukt til flere ulike prosjekter under vann som mudringsoperasjoner, inspeksjon av objekter og konstruksjon av hydrografiske sjøkart.

– Sonarløsningen er så kompakt at alt får plass i en koffert som kan sjekkes inn på fly, forteller selskapet selv i en demonstrasjonsvideo på sine nettsider.

Siden 2016 har Oceans' driftsinntekter før avskrivninger og nedskrivninger (EBITDA) steget med 183 prosent, fra 6 millioner kroner til 17 millioner kroner i fjor, mens omsetningen har steget fra 44 millioner til 190 millioner kroner over samme toårsperiode - en vekst på hele 332 prosent.

Nå har Norbit satt seg et mål om å øke salgsinntektene med 25 prosent hvert år de neste tre årene. Kommer meglerhus med kursmål på 35 - 40 kroner snart? Høyere? Dette er så sjeldent som et norsk teknologieventyr, som bare såvidt har startet.

https://e24.no/boers-og-finans/det-troenderske-teknologiselskapet-norbit-har-globale-ambisjoner/24665665
oljen
02.08.2019 kl 09:28 1050

NORBIT kommer sterkt utover dagen. Slutt på 35 kroner!?
NilsAB
02.08.2019 kl 11:16 987

Hærlig. Dette tror jeg blir meget bra!
NilsAB
05.08.2019 kl 07:47 800

Morn...
Jeg lurer på og spør derfor som en novise..
Hvor mye påvirkes Norbit av handelskrigen? Forstår jo at marked og finans rammes hardt når penger blir flyttet ut fra aksjer og inn på andre instrumenter, men med sine kontrakter med diverse europeiske land med sine autopass brikker, kjøre og hviletids løsninger, og andre nisjeprodukter som sonar i koffertstørrelse til private selskaper? Jeg klarer ikke å se noen stor påvirkning fra handelskrigen her. De som "må" ha norbit's løsninger må vel bare ha de?
Ser også at de siste dager med røde børser ikke hindrer oppgang her...
Noen som har fornuftige innspill til en fersking?

Meget spennende selskap som fort kan bli det nye NEL/SSHIP. Jeg har tatt posisjon og tror på snarlig himmelreise.
mancity
05.08.2019 kl 13:23 619

Tror kr. 25,-+ før resultatfremleggelse 22/8 med markant stigning dersom resultat 2 kvarta er på linje med 1. kvartal? Noen synspunkter?
NilsAB
05.08.2019 kl 14:29 569

Tørr ikke ha noen formening. Registrerer at en eller annen lemper ut på 23,4 i dag, men det beveger ikke kursen nedover. Særs sterkt!
mancity
06.08.2019 kl 10:37 381

Verdt å merke seg, Norbit er tatt inn i månedsportefølje til Pareto, Pareto Securities var en av tilretteleggerne ved børsintro 15/6-2019.
Tror halvårsresultat 22/8 kan bli interessant lesning.

Blir spennende å føge denne fremover. Virker som et solid selskap, med enormt potensiale. Kan fort fly høyt etter Q2

NORBIT: SP1M initierer dekning med kjøpsanbefaling og kursmål NOK 30.