21 AUGUST KOMMER HALVÅRSRAPPORT

Hva kan vi forvente?
Noen aksjonærer som har noen formeninger?

Når skal selskapet løfte kursen, og reprisingen starte?
Ferien har vel vart litt for lenge, eller fortsetter ferien?

Redigert 31.07.2019 kl 12:52 Du må logge inn for å svare
oxion
31.07.2019 kl 13:57 821

Tror det blir et veldig bra kvartal, fin. Økning i USA, og offensiven i England går vist over All forventning...

Synligheten som selskapet visstnok jobber med, må være på plass til halvårsrapporten. Men jeg har mine tvil på at det er blitt jobbet med med bedre synlighet.

I'm expecting the revenue and earnings to continue the nice trend of strong growth, updated guidance for 2019 and more information about the new ingredient launch.
To me, it's only a matter of time until the market will start to realize and value the impressive growth and numbers. I was lucky to be able to buy a few more shares at 9,70 today.
Herman*
31.07.2019 kl 20:06 711

Forventer en topplinje på 35-38 mill. Ebidta bør vel bli på 4-5 mill. Mye fokus bør også være på den nye ingrediensen. Et kosttilskudd som beviselig bidrar til merkbart økt energi vil ha et betydelig globalt potensial. Vi venter jo fortsatt på dokumentasjonen/test resultatene for bedre å kunne vurdere potensialet. Natto handles med en enorm mistillitsrabatt, burde ha bikket 20 kroner for lenge siden.
fabian2
03.08.2019 kl 00:58 579

Det reklameres for trippel K2 på sidene hos Hegnar , selvsagt med bilde av en mann i hvit frakk ( ikke lege )...men man får ikke vite HVEM som selger i annonsen. Er dette Montgomery ?
oxion
03.08.2019 kl 14:52 501

Setter stor pris på at ledelsen prioriterer salg og studier, fremfor synlighet.
Det er jo for F ikke deres skyld at investorene er blinde 🤘
Herman*
03.08.2019 kl 15:58 487

Oxion: Der er vi uenige. Det er ledelsen og styrets ansvar å skape aksjonærverdier. Dette betyr i praksis at det ikke er tilstrekkelig å levere gode operasjonelle resultater, men at de også må sikre synlighet, skape tillit, sikre likviditet i aksjen osv. De sier at de jobber for en høyere kurs, men det er ganske halvhjertet. Styreformannen kunne handlet aksjer i markedet i stedet for bare å kjøpe direkte fra frustrerte og slitne aksjonærer. Selskapet kunne ha begynt et tilbakekjøpsprogram for å bidra til økt likviditet og kurs. På det operasjonelle plan så ser vi at de har ekstremt høye lønnskostnader per ansatt, samt at de sliter med å holde igjen på pengebruken. Her er det forbedringspotensial. P.t leverer selskapet 30-40% årlig vekst, positivt driftsresultat, samt har en ny spennende ingrediens på trappene. Markedet priser selskapet med en ev/sales på under 2. Det er rett og slett en skandale, og viser hvor liten tillit selskapet har. Kursen burde ha vært over 20, på full fart i retning 30.
oxion
04.08.2019 kl 10:19 401

Skjønner hva du mener, men de har nå avtale med meglerhus, som har kommet med en analyse.
De har kvartalsvise presentasjoner.
Der det fremkommer mye om veien videre...
Det kommer stadig nye studier som viser til Menaq7
Det må jo være en grunn for at du og jeg har aksjer i Nattopharma..
Men selvfølgelig kunne de rocka opp kursen litt, ser den.
Redigert 04.08.2019 kl 10:19 Du må logge inn for å svare
fabian2
04.08.2019 kl 10:57 383

Hva skal man si til så kloke refleksjoner ? Dream on......
Herman*
04.08.2019 kl 15:11 344

Problemet med Nordeas analyser er at analytikeren ikke har tro på at Natto klarer å opprettholde en pen vekst over en lengre periode. Med høyere estimert vekst over tid ville kursmålet lett ha blitt 30-40. Kanskje salget av den nye ingrediensen kombinert med et sterkt k2 marked, vil overbevise Nordea etterhvert.

Det er for dårlig av selskapet når de ikke gjør noe med mer synlighet og at de ikke får kursen opp.De har sovet i timen og sover fremdeles, rett og slett dårlig.
Jeg regner med at dere aksjonærer er på børs for å tjene penger. Kursen og omsetningen er omtrent død. Jeg har vært med i mange år, men angrer bittert på at jeg ikke solgte sistgang kursen var i 20 kroner.

surplus
05.08.2019 kl 21:30 238

Er problemet at enkelte har et for optimistisk syn og skaper forventninger som ikke innfris. Nattopharma har levert pen vekst i mange år, og fortsetter dette må jo kursen få en stigning etterhvert. Aksjen har gått over 25% i år og sånn sett er jeg tilfreds med det. Tror på K2 vitaminets betydning og mulig virkning dette vitaminet kan ha for bein-, og hjertehelse. Følger derfor gjerne dette vitaminets "reise" både som investor og bruker. Har tro på en pen stigning i omsetning og kurs, men i motsetning til andre har jeg ingen kursmål som innebære 100% eller mer stigning innen kort tid. Ser også at nattopharmas største kunde? og en betydelig aksjonær leverer skuffende tall.
https://www.proff.no/selskap/tg-montgomery-as/oslo/n%C3%A6rings-og-nytelsesmidler-agentur-og-engros/IGCI6N410JV/
Er dette en indikasjon på at veksten ikke vil være like høy som enkelte hevder? Har tro på at Nattopharma den 21 vil fortsatt levere en pen omsetningsvekst som ligger innenfor intervallet som de har predikert. Er riktignok litt bekymret for den kraftig nedgangen i usa om dagen og oppfordrer alle til å legge inn kjøpsordre og ta i mot eventuelt aksjer som blir dumpet. Det hadde vært trist å se 8 tallet igjen.
Herman*
05.08.2019 kl 22:28 216

Når det snakkes om kurser på 20 kroner+, så handler det mer om at selskapet er helt feilpriset og ikke at så mange tror at vi ser triggere som dobler kursen over natten. Tidligere i sommer fant jeg et selskap på OSE som også var priset helt hinsides all fornuft. Jeg kjøpte en del aksjer med et snitt på 4,80. I dag kom budet på 16 kroner. Ikke dårlig avkastning på vel en måned. Det samme hadde jeg faktisk forventet at hadde skjedd i Natto for lengst, og det kan fortsatt skje så lenge kursen ikke reflekterer de underliggende verdiene. Har selv økt min beholdning i Natto ganske betydelig i sommer. Når det gjelder TGM, fikk de et driftsresultat på 25 mill, det nest beste i historien. Da de har en del churn i kundemassen, er det en meget sterk korrelasjon mellom antall millioner de bruker på markedsføring og omsetning. De kunne ha presset opp omsetningen, men har vel funnet det mest lønnsomme nivået. Så er disse gutta også engasjert i salg av k2 gjennom andre kanaler, så jeg vil tro at vi vil se en litt fallende omsetning i TGM i 2019.
Redigert 05.08.2019 kl 22:30 Du må logge inn for å svare
fabian2
06.08.2019 kl 07:13 151

Det fantastiske Trippel K2 Vitamin , som Gordeladze anbefaler , har det noe med Natto å gjøre ? Eller er det en mye billigere konkurrent ? ABC-Nyheter: Eksperter strides om det er noen effekt av "supervitaminet" K2. Betenkelig er det også at dette supervitaminet forsøkes solgt ved hjelp av postordreannonser., og ivrige telefonselgere.
Redigert 06.08.2019 kl 08:09 Du må logge inn for å svare