LSG - veien videre

Er det noen som har vurderinger rundt neste kvartalsrapportering og forventet utvikling i aksjekurs for LSG? Kursen har falt relativt mye den siste tiden uten grunn slik jeg vurderer situasjonen...

Det snakkes for øvrig veldig lite om oppkjøp og sammenslåing av større selskaper innen sektoren, noen refleksjoner fra forum?

milk
06.08.2019 kl 09:11 773

Prisene på hvitfisk,og spesielt torsk,øker kraftig i Juli! Med en svak krone burde dette være positivt for LSG. Volumet på torsk er noe ned pga reduserte kvoter,men det gir lavere kostnader på flåten....
MrBurns
07.08.2019 kl 12:22 652

Svak krone, negativ tilbudsvekst i Chile, lave renter, og mennesker som fortsatt blir sultne selv om verden er urolig. Jeg flytter alle mine limit-ordre oppover.
milk
07.08.2019 kl 20:27 575

Ja,sånn kan man også si det :-)))

Spretter bra i dag

LAKS:DNB MARKETS HEVER SEKTORSYN TIL NØYTRAL OG OPPJUSTERER KURSMÅL
Oslo (TDN Direkt): DNB Markets hever sitt sektorsyn på laksesektoren til nøytral, fra salg, i fravær av klare negative triggere utenom høy verdsettelse. Meglerhuset trekker frem Lerøy Seafood som mest attraktive selskap basert på verdsettelse.

"Med flere potensielle negative triggere som har kommet og gått, som nedgang i inntekter, sesongvariasjoner i spotpriser og valuta, ser risiko mot avkastning mer nøytral ut for oss på mellomlang sikt, skriver meglerhuset.

Oversikt over anbefalinger:

Aksje Anbefaling Kursmål
Atlantic Sapphire Kjøp 150
Austevoll Seafood Kjøp 118
Bakkafrost Hold 520
Grieg Seafood Kjøp 140
Lerøy Seafood Kjøp 74
Mowi Hold 220
Norway Royal Salmon Kjøp 230
Salmar Hold 440
Salmones Camanchaca Hold 75
Scottish Salmon Company Hold 25