Lite nytt tolkes ikke så bra


11.07.19 snakket NAS varmt om forestående JV avtale som trolig ville være på plass inn få uker. Få uker er selvsagt relativt og kan tolkes forskjellig. Nå er det snart 3 uker siden og en del blir usikre :-) Samtidig var det ikke noe om om kjøp fra IAG som kom etter 24.07 da karantene tiden var ute. Summen av dette gjør at en del om en få kaster inn håndkle og tenker dette gidder en ikke.
Om det er rett eller galt for tiden vise :-) Usikkerheten og taushet er ofte det verste kan skape skikkelige tap, men som oftest greie gevinster, slik jeg har erfart.
Trolig kan ikke NAS og styreleder samt nye konsernsjefen gå ut å si noe enda. Forhandlinger pågår nok på en avsluttende del av enten JV eller konkurenter som er interessert. De aller fleste som er innen bransjen sier det vil komme oppkjøp/sammenslåing eller lignende i 2019. Så langt er det bare små ting som har skjedd innne fly bransjen rundt dette. Ut over at tall som kommer fra selskap stort sett er skuffende enten de er varslet eller ei.

Så langt er det kun de som er short som tjener på nedgangen og tipper vi ser at flere går ut av short posisjoner på vei nedover :-) Så vi får glede oss på deres vegne :-) Selv er jeg optimist og er rimelig sikker på at dette er en styrt nedgang som er presset frem og styres av de som er short, med liten motgang da mange er nervøse. Stikker nok bratt opp igjen når rykter om JV begynner å nærme seg. Og som styrelederen sa i mai. Vi skal bruke sommeren på å få orden på låneforfall og kommer med opplysninger om det etter sommeren.
Kalenderen viser 30.07. sommeren er snart over forfall på lån nærmer seg så langt unna ytterlige info om det meste for NAS er nok ikke langt unna.
Lykke til :-)