DNB Teknologi veien framover

Bjørk
29.07.2019 kl 08:58 524

Sommerferie og litt mer fritid enn vanlig gir gode muligheter til å gå gjennom portefølje og se på eventuelle nye investeringer.

Jeg har prøvd å tatt en nærmere titt på DNB teknologi og sitter på gjerdet i forhold til om det er gunstig å være godt eksponert mot dette fondet evt dra ned risikoen noe. Tenker i hovedsak å løse ut andeler i cach og fylle på i solide utbytte selskaper basert, er gunstige innganger for påfyll både på NHY og EQNR.

Hva mener de andre langsiktige her om DNB tek, begynner det å bli dyrt? Ser gjennom de største investeringene i fondet og PE er ikke avskrekkende, men fondet har gått vanvittig over mange mange år. En korreksjon «må» vel komme før eller siden, ser for meg at nedturen kan bli betraktelig.

Sommerhilsen Bjørk
fabian2
29.07.2019 kl 21:47 455

"Korreksjon" kom i dag......opp 2.7 %....DNB Technology er nesten som Freia Melkesjokolade " Inger over , ingen ved siden "..... Sett over 10 år går dette fondet stort sett opp 20% hvert år...... Ingen grunn til å frykte korreksjon her...... Tandberg har sittet ved rattet i alle år...:)
Bjørk
29.07.2019 kl 22:01 439

Hehe, ja de leverer god avkastning. Forvalterne virker dyktige og tankene de deler i podcast og video om sitt syn på markedet er spennende og gode. Avkastningen årlig har vært vanvittig fram til nå, og det kommer jo til å skje vanvittig mye på fronten framover. Like fullt sitter jeg med en uggen følelse at det ikke finnes noen gratis lunsj (som 20% årlig over XX år må være?).

snoken
29.07.2019 kl 22:18 422

Har selv stoppet fastspareavtalen min på dette fondet midlertidig.Alle fondsandelene står enda.
Setter av oppsparte midler på bankkonto til neste korreksjon kommer.
Bjørk
29.07.2019 kl 22:26 412

Ja, samme her. Forøvrig gjort det med noen andre fond jeg har, har jeg i cach til korreksjon evt gode priser på enkeltaksjer.
fabian2
30.07.2019 kl 11:32 319

Teknologi , media og digitalisering er åpenbart fremtiden. Korreksjoner på kursen til DNB Technologi vil bare bli små krusninger i forhold til hvordan korreksjon vil affisere andre aksjer/fond. Akkurat derfor like greit å lukke øynene og sitte i ro , og finne på andre ting. Årlig avkastning er forresten 23% sett over mange år ,( selvsagt inkludert nedturer ) ikke "bare" 20% som jeg skrev
Redigert 30.07.2019 kl 11:33 Du må logge inn for å svare