Veiing av håndbagasje på fly.


https://www.aftenposten.no/norge/i/jdgkEw/Reiser-du-med-for-mye-handbagasje-Det-kan-koste-deg-dyrt

Hva med å la passasjerene betale litt ekstra for noen få kilo ekstra ?

8 kilo og. lign. er ikke allverden. Om en har 12 kilo, burde ikke denne passasjeren få anledning til
å betale litt ekstra for de ekstra 4 kiloene ?

For strenge regler, kan jo jage bort passasjerer som får nok av denne millimetermålingen ?
Og hva er for mye ? 100 gram, 500 gram, 1 kilo ?
Og hva med å bygge litt større hattehyller ?

Hvorfor kan Easyjet være så liberale ?

Burde vært nye dyrere, blir uvell av alle harrytassene som har med seg pooser, bagger og annet inn i cabinen.

Jeg tar alltid med kjerringa, stapper henne inn i hattehylla og fyller flysetet hun skulle ha med taxfreeposer. Vinn, Vinn.

Så enig, så enig. Ergrer meg grønn når jeg komme til plassen og hylla over den er stappfull. Her har folk så mye med seg at de trenger mer enn en hylle og da kan man selvsagt ta en annen en i tillegg. Har forundret meg så store bager og kofferter de ha. Må da være langt over gjeldende regler. Egoismen lenge leve. Først meg selv, så meg selv og til slutt meg selv.

Hva er for mye? Er grensen 8 kg så er den 8 kg. Større hattehyller? Det er trangt nok i midtgangen som det er. Det er ikke verre enn å sjekke inn bagasjen på vanlig måte hvis man ikke klarer å overholde reglene.

Det er noe som heter innsjekket bagasje. Folk får ta oseanene med greier der.

Eller så får disse harrytassene sende godset sitt, en jævla uting å fylle opp cabinen med poser og bagger. Folk som ikke klarer å forholde seg til regler bør holde seg hjemme.
OZZY
26.07.2019 kl 18:28 487

Greit med en vellfylt håndbagasje med alt mulig når ikke kofferten kommer på båndet. Har mer enn en gang hatt godt av og bruke håndbagasjen i noen dager inntil kofferten kommer hvis den kommer. sist gang måtte jeg vente i 6 dager på kofferten. slapp å dra ut å kjøpe alt jeg trengte selv om forsikringen dekker dette. blir så mye styr. har alltid 2 kolli som håndbagasje.

Det er 2 måter å se dette på (volum eller vekt)
Jeg har bestandig kun med meg trillebagen og ikke noe mere, men den er som regel nærmere 12 kg enn 8 kg vill jeg tro.
Den bagen er godkjent for å ha i cabinen, men når man legger godviljen til så rommer den mye. Jeg har bestandig i tillegg til maskinen mange saksmapper, og papir er som kjent veldig tungt.
Mener dere det bør gå på volum eller på kg???

Er jo enkelt med antall (1), størrelse (veldokumentert) og vekt (nokså enkelt). Selv chartertourister burde klare at forstå dette! Så hva er det egentlig at diskutere??

Bortsett fra at blårussen har tatt vekk bagasje som del av bilett...

La bare disse fjoldser (blårussen som sprer seg som cancer innen alle samfundsfunksjoner og selskaper) få rekningen i form av redusert effektivitet og at kunder velger annet selskap - og la de som absolutt må spare 55 kr få problemene...

https://www.norwegian.no/reiseinformasjon/bagasje/handbagasje

Helt riktig å skjerpe inn reglene for håndbagasje. Altfor mye STOR og TUNG håndbagasje er blitt et stadig større problem. Når unge kvinner IKKE alene klarer å løfte håndbagasjen opp i hattehyllen, er den helt klart for tung, eller for stor når den ikke passer inn i en tom hattehylle. Opplevde begge deler flere ganger.

Begge deler egentlig. Volum for plassens skyld. Vekt for risikoens skyld. Spretter «døra» opp i en krisesituasjon kan du altså riskere å få minst 12 kilo i hodet.

Det er bare irriterende å komme ombord i flyet for så å oppdage at all hattehylleplassen i nærheten av eget sete er opptatt.
Dessuten har jeg inntrykk av at enkelte spekulerer i å droppe å sjekke inn bagasje for å spare noen kroner, og dermed stapper alt de har i håndbagasjen. Egoistiske gjerrigknarker som lar andre ta regningen med andre ord.
Fint at enkelte flyselskaper dermed setter grenser for hvor stor og tung håndbagasje det er lov å ta ombord.


Vi lurer på om vi må betale 3000 kroner kiloen for overvekt ? Dvs. 750 kr. for 250 gram. Eller 2 ganger billettprisen
for dette kvarte kiloet. Og hvordan dette slår ut for 500 millioner kroners aksjeposten vår i NAS ?