BWLPG - nå er turen kommet for denne...


Dorian og Avance har steget 10 talls prosenter mens BWLPG står stille. Nå har ivertfall jeg kjøpt så mye BWLPG aksjer jeg kan...
Bakke101
10.07.2019 kl 09:54 4225

Og avance selger jeg ikke en aksje før vi ser kr 40!
adagio
10.07.2019 kl 09:57 4207

Tipper det bare kort tid før en analyse kommer på banen med ett 3 sifferet kurs mål fra ett anerkjent byrå
Bakke101
10.07.2019 kl 10:04 4184

Tipper den stiger voldsomt i dag. Kjøpere i boka og alt av Peers har steget sinnsykt. Penger på gata tror jeg:)
Rui
10.07.2019 kl 10:17 4128

AVANCE har siden 10 juni frem til dagens kurs økt med ca. 19%, mens BWLPG har økt med 9%.
Disse to selskap har over lengre tid hatt omtrent samme kursutvikling.
Dette indikerer at BWLPG kan få en kraftigere økning i kursen en AVANCE fremover.
Nå er det bare å laste opp i begge selskap før et av de større finanshus kommer med oppdaterte prognoser.
Nanoq
10.07.2019 kl 10:34 4089

Jeg tviler på at større finanshus har tavelt med å komme ut med oppdaterte GRATIS prognoser i finansmedia

de store finanshusa har nok noen store kunder som er villige til å betale for troverdig og god aksje-rådgivning - og som får lov til å laste opp i fred og ro til så lave kurser som mulig...
Springer
10.07.2019 kl 10:38 4058

Du velger deg ut kun siste måned for å se den prosentvise utviklingen.
Det er vel mulig at Avance hadde noe å "ta igjen" på BW LPG fra tidligere i år?.
At Avance har alt i spotmarkedet gir den også større topper (og lavere bunner)
Gode valg begge to uansett!

Jeg tipper at BWLPG betaler ut halvparten av overskuddet for H1 2019, og at det blir 25 cent pr aksje. Mulig AVANCE er en mer rock n' roll aksje, men BW føles traustere og tryggere..
Redigert 10.07.2019 kl 11:52 Du må logge inn for å svare
Bakke101
10.07.2019 kl 11:47 3938

1,8 prosent opp. Dette er en gedigen mulighet tror jeg. Da jeg kjøpte avance på kr 20,5 var kursen ca den samme som i dag.
Rui
10.07.2019 kl 12:38 3853

Helt enig med deg at begge to er svært gode valg.
Siden du spurte om hvorfor jeg kun så på siste måned så kan jeg opplyse om at det er den samme trenden for hele 2019. Avance har økt omtrentlig 100%, mens BWLPG har økt omtrentlig 60% i 2019.
Hvis en ser på Q1 rapportene til begge selskap har AVANCE oppnådd en dagrate i snitt på 11133,-USD, mens BWLPG har oppnådd 15100,-USD per dag.
AVANCE skriver i Q1 rapport at (66% of total Q2 - 2019 ship days have been fixed at a rate of 22.500,-USD/day) .
Dette skaper en viss usikkerhet i hva de virkelige oppnådde dagratene for AVANCE blir for Q2.
Sett på bakgrunn av overstående, og at BWLPG kun hadde 14% på time charter i Q1 perioden, tror jeg at prosentvis økning i aksjekursen på BWLPG vil være større en AVANCE i en periode fremover mot Q2 rapport.
Rui
10.07.2019 kl 12:52 3820

Beklager, du har helt rett. Det er selvfølgelig 26.000USD.

Og Avance har 100% spot ikke TC. Bare så du ikke missforstår. 66% på USD 26k er et resultat av opp mot 2 mnds lagg mellom fixing og utføring av trade. Dette gjelde r også BW og Dorian
Redigert 10.07.2019 kl 15:23 Du må logge inn for å svare

Fra Fearnley i dag.

VLGC (84 000 cbm) $2,020,000 -$50,000

West:
Limited activity in the Western VLGC market has made true market value opaque. Owners are reluctant to indicate lower than USD 120pmt Houston/Chiba, but excess availability of freight relative to cargo inquiries up until mid August suggests that there is possibly room for some weakening in the market. Waiting time will be a deciding factor in the magnitude of this.

Indeed, this week most activity has been centred on WAF, with a number of cargoes and tenders being released in the region. Shipowners have indicated rates of around USD 120 Bonny/Chiba, but the threat of idle freight in the US and a couple of possible relets in the East are indicative of probable downwards pressure; perhaps this is already being reflected in the declining Baltic.

East:
In the East this week, the owners with the most vessel availability have indicated levels in around the low USD 80s, which has been somewhat at odds with a declining Baltic. The cause of this is most likely the availability of increasingly competitive relets which are yet to be fixed.

There have been a couple of fixtures loading out of Australia end July, and there have been a few potential cargoes in the MEG for end July/early August, but these do not seem to be enough to absorb much vessel availability. However, we are still waiting for the outcome of various WAF tenders that could absorb more shipping and decide the direction of Baltic in the short term.


Forøvrig ser det ut som LNG-ratene har begynt å røre på seg.

East of Suez 155-165 000 cbm $52,000 (opp $12,000)
West of Suez 155-165 000 cbm $56,000 (opp $6,000)
1 Year T/C 155-160 000 cbm $84,000 (opp $1,000)
Titleist
10.07.2019 kl 17:08 3551

Revenreven;

Bra du oppklarer dette med 26000$ i 2. Kvartal.

Mange «klovner» her inne som tror at Avance har inngått faste rater på dette nivået.

Helt riktig som du sier er dette bare basert på tidligere rater / slutninger i spotmarkedet. Det tar jo et par måneder før et skip er ferdig med en «rundtur» og klar for å inngå ny Trade..
Bakke101
12.07.2019 kl 08:14 3184

En relativt sterk dag i går. Vi bør se blå tall i dag..

Snart må vel BWLPG passere 50 kroner, det går litt tregt...

Innlegget er slettet av Trendline
Nanoq
13.07.2019 kl 21:34 2668

Tregt? Jeg synes faktisk det går ganske bra...for 4 måneder siden var kursen 26 kr,, for 2 måneder siden var den 35 kr. Og nå altså nesten 43 kr.

Selv har jeg ikke så mye fokus på kursen

for meg er det utbytte som teller, helst 4 kr. pr. aksje pr. år for Avance, og tilsvarende mer for BW LPG. Men noe mindre er også tilfredsstillende i disse årene med ekstremt lave renter.

Det vil for meg gi et flott direkte årlig avkast på min investering på ca. 20%, noe som er mulig med rater på ca. 37.000 USD/dag med utbyttepolitikk på 50/50.
Og med denslags rater vil aksjekursen jo også stige med høyere NAV og markedets stigende fokus på avkast i denne lavrentetid.

Men fordi jeg tror på mange gode år framover for LPG-shipping, så er salg uaktuelt for meg i overskuelig framtid.

Og ja, med høye rater vil aksjekursen stige videre oppover, også fordi verdien av flåten vil øke sammen med ratene.
Redigert 13.07.2019 kl 21:35 Du må logge inn for å svare
CFell
14.07.2019 kl 08:18 2458

Det här med flåte verdien, vist skrevs den ner för BW i Q4 18vilket gjorde om de fick ett rejält tap per aksje.

*Loss after tax for the quarter amounted to US$34.1 million (Q4 2017: loss after tax of US$19.0 million), primarily due to a provision for vessel impairment of US$33.5 million.*

Deras q4 18 var ju bra och skulle gett en vinst.

*The average benchmark Baltic route for VLGCs averaged US$43.3 per ton or US$25,300 per day in Q4 2018. The average VLGC Baltic index increased by 25% in 2018 compared to 2017.*

Men nu som du skriver kanske den uppvärderas vilket gör att det blir en rejäl vinst per aksje? Annars får någon gärna förklara provision for vessel impairment, takk.
Redigert 14.07.2019 kl 08:30 Du må logge inn for å svare
Bakke101
15.07.2019 kl 14:54 2219

Store ordrer inne nå, gikk akkurat en kjempepost. Følg med - kan bli en knall avslutning:)
Bakke101
15.07.2019 kl 15:10 2187

Ser råsterk ut. Tenk at den ikke i praksis har steget i måneden med sinnsyke rater. Her kommer det er rush av interesse snart:)
Bakke101
16.07.2019 kl 06:40 1892

Bra avslutning i går. Starter vi nå oppturen igjen? Det tror jeg. I går så vi at det var kjøpere i boka igjen..
Redigert 16.07.2019 kl 06:40 Du må logge inn for å svare
ruda
16.07.2019 kl 07:54 1821

Tror faktisk at denne kan nå gamle høyder. Det vil si at den kan nesten dobles fra dagens kurs
Rui
16.07.2019 kl 08:25 1761

Siste prognose fra CME Group på rateutvikling innen LPG har et gjennomsnitt på 67 K for resten av året. De har også en prognose for 2021 som er på 57 K i snitt for hele 2020.
https://www.cmegroup.com/trading/energy/freight/freight-route-lpg-baltic-futures.html
Denne prognosen er skyhøyt over det estimatet som DNB la til grunn i sin feilaktige oppdatering 21 juni. Da løftet DNB prognosen for 2019 fra 28 K til 30 K, men opprettholdt kursmålet på 51 for BWLPG, og reduserte kursmålet for AVANCE til 30-Kr. For 2020 brukte de også 30 K.
Dagens rater og prognotiserte future rater er skyhøyt over DNB sitt mål, og mer i tråd med ratene som var i 2014 & 2015 hvor AVANCE og BWLPG lå skyhøyt over det kursnivået som er pr dags dato.
Når vi nærmer oss Q2 rapportering tror jeg vi får se en kraftig økning i kursen for både AVANCE og BWLPG.
habbiten
16.07.2019 kl 09:12 1661

Dette er dollar per tonn

Riktig. Dermed vil det avhenge av lengden på reisen etc hvordan dette oversetter til dollar dagen. Iflg poten steg ratene i dag fra i går, med ca 1000 dollar dagen.
adagio
17.07.2019 kl 13:46 1104

Merkelig liten interesse nå. "Noen" med mye penger og sans for en snarlig dobling, burde kjenne sin besøkleserett å begynne å kjøpe LPG aksjer med begge henna nå
Flaxx
09.08.2019 kl 11:02 596

Dorian viste vei med sine resultater i 2. kvartal 2019, presentert for 2 dager siden, den 7. august.
Inntektene mer enn doblet seg:
"Revenues, which represent net pool revenues—related party, time charters, voyage charters and other revenues earned by our vessels, were $61.2 million for the three months ended June 30, 2019, an increase of $33.6 million, or 121.3% ...
http://d18rn0p25nwr6d.cloudfront.net/CIK-0001596993/3f07045b-b34c-4b90-857c-01bc309b31d4.pdf

121% inntektsøkning for Dorian.
Og Dorian bekrefter videre rate-økning ... og starter opp et tilbakekjøpsprogram av egne aksjer for 50 millioner dollar.

HER er det bare å glede seg til resultatene for BWLPG.

Ling
09.08.2019 kl 12:25 491

Skal vi tippe 18 cent i fortjeneste per aksje og 9 cent til aksjonærene.

BW betaler utbytte to ganger i året, H1 og H2. De tapte mye i Q1, og overskuddet for H1 blir dermed marginalt. Ergo, ikke mye til utbytte..