Gogl Mars 2018 #2

Kbkristi
GOGL 07.03.2018 kl 22:59 14958

Vi starter en ny tråd, da det er en teknisk feil med tråd 1. Nye innlegg blir ikke registrert.
KJEPET
07.03.2018 kl 23:46 9786

Greit med ny tråd kbkristi, men alle innlegg blir registrert, også ditt test-innlegg. Men nå har de begynt å lage det slik at man må bla seg igjennom sidene når det blir for mange innlegg på en tråd.

Sjekk den gamle tråden og velg side 2:-)
Kbkristi
08.03.2018 kl 06:04 9783

Ja, der var det kommet en ny knapp, takker :)
Shippingballs
08.03.2018 kl 08:41 9778

Men takk allikevel Kbkristi, for jeg liker tråder med litt færre innlegg. Så det er ikke meg imot å ha litt høyere frekvens på Gogltrådene:)
Volf
08.03.2018 kl 08:52 9781

DNB Markets olje-, offshore- og shippingkonferanse fortsetter i dag. Mens fokus i går var på olje og offshoreselskapene vil fokus i dagens være på shippingsektoren. Dagens program innledes av Golden Ocean og tørrbulksektoren. I tillegg til hva selskapet selv legger frem vil også detaljer i den kinesiske handelsstatistikken for februar kunne påvirke den helt kortsiktige kursreaksjonen. Importen av både jernmalm og kull viste en positiv utvikling i den foregående måneden. Vi venter at selskapet for de neste tre kvartalene vil utbetale utbytter på USD 0.06-0.08 pr aksje. Deretter venter vi for Q4 2018 et løft til USD 0.15 pr aksje. Dette tilsvarer en utbetalingsandel på rundt 70%, og skulle det komme signaler om noe annet i forbindelse med dagens presentasjon vil dette dermed også kunne påvirke kursen. Golden Ocean stengte i går på NOK 70.70 pr aksje og her har vi en kjøpsanbefaling med et kursmål på NOK 83 pr aksje.


Mvh
DNB Markets
Aksjehandel Online
Tlf: (+47) 915 08940
E-post: ah.markets@dnb.no
Kbkristi
08.03.2018 kl 09:26 9774

Har tro på mer utbytte enn dette. Når JF ga 10c i Q4-17, så blir jeg skuffet om han setter utbytte lavere de neste kvartalene.
Gogl er stort nok nå, så på tide med litt høsting.
Volf
08.03.2018 kl 09:54 9771

GOGL:KAN BLI AKTUELT MED MER PERIODEDEKNING MED BEDRE MARKED
Oslo (TDN Direkt): Golden Ocean ser at det i dagens marked er mulig å slutte en capesize for ett år til 20.000-22.000 dollar pr dag.

Det sier konsernsjef Birgitte Ringstad Vartdal i forbindelse med DNBs olje-, offshore- og shippingkonferanse torsdag.

Selskapet har periodedekning på ti capesizer til 17.300 dollar pr dag for 2018, og konsernsjefen sier det kan være aktuelt for rederiet å ta på seg gradvis mer periodedekning ettersom markedet bedrer seg.

HH, finans@tdn.no

TDN Direkt, +47 21 95 60 70
6seas
08.03.2018 kl 10:10 9773

Så det kan man tolke som at BV ikke forventer den store boosten i spotmarkedet fremover..
Kbkristi
08.03.2018 kl 10:49 9775

Gogl har 52 skip i spot, så fint om de har noen på fast hyre.
Dessuten går 2 caper ut av charter i april og mai med dårlig kontrakt. $ 10.000 / $12588.
Volf
08.03.2018 kl 11:42 9782

TROR FOKUS PÅ HØYVERDIG MALM I KINA VIL FORTSETTE -VARTDAL
Oslo (TDN Direkt): Med nåværende prising og produksjonskutt i forbindelse med forurensning i Kina tror konsernsjef Birgitte Vartdal i Golden Ocean at landet vil fortsette å fokusere på import av høyverdig jernmalm.

Det sa hun på DNBs olje- offshore- og shippingkonferanse torsdag.

Ytterligere lastingsvolumer vil trolig komme fra Brasil, og hun påpeker at dette vil føre til økt tonnmil for tørrbulkskip.

-Jeg tror tonnmilen kommer til å øke en prosent i år sier Vartdal.

Konsernsjef Herman Billung i Songa Bulk venter at tonnmilen vil stige med tre prosent i år.

HH, finans@tdn.no

TDN Direkt, +47 21 95 60 70
Volf
08.03.2018 kl 12:35 9774

BALTIC CAPESIZE-INDEKS -1,1% TIL USD 11.669/DAG
Oslo (TDN Direkt): Baltic capesize-indeks i dollar er ned 1,1 prosent til 11.669 dollar pr dag, ifølge The Baltic Exchange torsdag.

HH, finans@tdn.no

TDN Direkt, +47 21 95 60 70
Volf
08.03.2018 kl 14:11 9771

BULK:BALTIC DRY-INDEKSEN +0,5% TIL 1.197 POENG
Oslo (TDN Direkt): Baltic Dry-indeksen er opp 0,5 prosent til 1.197 poeng, ifølge The Baltic Exchange torsdag.

Baltic Dry +0,5%
Capesize -1,1%
Panamax +2,4%
Handysize +1,4%
Supramax +1,0%
Baltic Dry-indeksen angis i poeng. Resterende segmenter er snittrater i dollar pr dag.

Dato BDI Capesize Panamax Handysize Supramax
08.03.18 1.197 11.669 12.763 8.936 11.476
07.03.18 1.191 11.797 12.463 8.813 11.359
06.03.18 1.212 12.516 12.267 8.758 11.257
05.03.18 1.210 12.651 12.055 8.675 11.158
02.03.18 1.207 12.609 12.038 8.613 11.116
01.03.18 1.196 12.395 12.074 8.512 10.984
HB, finans@tdn.no
KJEPET
08.03.2018 kl 15:45 9768

Shorterne begynner å få det travelt nå. Hele 190k dekket inn i går. Marshall bare drøyt en million aksjer igjen. De har nok tjent godt på den shorten. Det gjenstår å se hvor mye de må betale for resten. Det kan jo fort bli litt dyrere fremover nå:-)
Sandum
08.03.2018 kl 16:31 9758

Marshall har lekt lenge nok og kjører nok kursen fremover. Oxford ligger i minus og det vakumet vil nok Marshall utnytte.
Sa2ri
09.03.2018 kl 07:43 9771

Fra Twitter:

Breakwave Advisors launching first FFA-focussed ETF @ReutersCommods reports, reflecting growing investor interest in shipping as it emerges from a near-decade long crisis, a regulatory filing showed.
Sa2ri
09.03.2018 kl 09:43 9781

Fra PAS sin Shipping Daily I dag:

"In dry bulk, cape FFAs rebounded through the day while spot rates were reported to fall ever so slightly. Momentum continues for the smaller sizes as we close in on grain season – which in particular should benefit panamaxes."
KJEPET
09.03.2018 kl 09:56 9783

Ja, slutningene i går kveld ga også gode signaler. Bra volum hittil i dag også i aksjehandelen. Liten tvil om at ratene skal opp fremover. Spørsmålet er hvor mye.
6seas
09.03.2018 kl 11:51 9778



Klokken 14:30 fredag legger Det amerikanske arbeidsdepartementets statistikkfløy, Bureau of Labour Statistics, frem sin månedlige arbeidsmarkedsrapport for februar.

På forhånd venter man at det vil være skapt 200.000 nye jobber i USA, men langt mer spennende blir det å følge med på lønnstallene som forrige måned sendte Wall Street inn i en av de verste korreksjonene siden finanskrisen.

Analytikerne venter at lønningene vil stige med 0,2 prosent fra måneden før, som på årsbasis vil bety en nedgang fra 2,9 til 2,8 prosent.
6seas
09.03.2018 kl 12:01 9793

Baltic capesize-indeks i dollar er ned 1,0 prosent til 11.554 dollar pr dag
Volf
09.03.2018 kl 14:45 9797

BULK:BALTIC DRY-INDEKSEN +0,3% TIL 1.201 POENG
Oslo (TDN Direkt): Baltic Dry-indeksen er opp 0,3 prosent til 1.201 poeng, ifølge The Baltic Exchange fredag.

Baltic Dry +0,3%
Capesize -1,0%
Panamax +1,5%
Handysize +0,6%
Supramax +0,9%
Baltic Dry-indeksen angis i poeng. Resterende segmenter er snittrater i dollar pr dag.

Dato BDI Capesize Panamax Handysize Supramax
09.03.18 1.201 11.554 12.960 8.991 11.574
08.03.18 1.197 11.669 12.763 8.936 11.476
07.03.18 1.191 11.797 12.463 8.813 11.359
06.03.18 1.212 12.516 12.267 8.758 11.257
05.03.18 1.210 12.651 12.055 8.675 11.158
02.03.18 1.207 12.609 12.038 8.613 11.116
01.03.18 1.196 12.395 12.074 8.512 10.984
HH, finans@tdn.no
Sa2ri
09.03.2018 kl 15:46 9792

GOGL ser usedvanlig sterk ut i dag. Det virker som nedsalget har stoppet opp og at vi nå skal se fremover. Slutter aksjen over 73,- i dag er dette et sterkt kjøpssignal både på kort og mellomlang sikt, og da kan det bli virkelig fart i denne de nærmeste ukene.

Ønsker alle en riktig god helg!
Kbkristi
09.03.2018 kl 15:52 9802

Nå begynner shorten å bli veldig kostbar. Og dette på meget bra omsetning.
KJEPET
09.03.2018 kl 15:54 9795

Mange som vil være med på morroa i denne nå. Bunner ratene ut på disse nivåene som vi nå ser, så blir GOGL en opplagt vinner i år.
Volf
09.03.2018 kl 16:54 9790

Nei jeg trur ikke GOGL bryter gjennom kr 73 for motstanden der er for sterk førstkommende uke, må ned å teste støtten ved ca kr 70 en gang til før den bryter gjennom .
Så mår alle er optimistiske har det vist seg at det er rette tiden å sette en short, kommer til å gjøre det på mandag får jeg satt den på kr 73.
Ha en fin helg alle sammen.
Kbkristi
10.03.2018 kl 09:01 9787

Det blir en frisk gamble 1 uke før kornsesongen begynner.
Selv tar jeg ikke noen sjansjer nå når det er like før kusen vil virkelig kan få bein å gå på.
I fjor på samme tid gikk kursen fra 58 til 77 i denne perioden.
Volf
10.03.2018 kl 20:43 9786

Kbkristi du har helt rett i det du sier,men det er en ting til du må ta med i kalkulasjonen er at kursen gikk også fra kr 76 og ned til kr 50 etter påske i fjord på noen dager.
Jeg gambler på at om den bryter motstand på kr 73 (hvor jeg setter shorten er heller ikke sikkert at GOGL går så høyt på mandag grunnet US,) så klarer den ikke å bryte motstand på kr 76 og da vil GOGL falle til lavt på 60 tallet.
Vi får vente å se det eneste jeg taper er stolthet og penger går det den veien høna sparker.
Ha en forsatt fin helg.
Evo7
12.03.2018 kl 08:27 9776

http://www.hegnar.no/Nyheter/Boers-finans/2018/03/Myrseth-stokker-om-anbefaler-seks-aksjer
hobbytrade
12.03.2018 kl 08:57 9772

Skal bli interessant å se om følgende påstand i artikkelen under stemmer; "The steelmaking hub of Tangshan in Hebei province said it will extend production restrictions for another eight months after current curbs expire next week ...Despite this, steel prices would not see a big fluctuation, he said, as steel mills have already prepared for “the new normal” ".

Hele artikkelen:

"China steel exports may fall further in 2018: top executive

Chinese exports of steel products may continue to fall this year due to strong domestic demand and reductions in capacity due to environmental commitments, the chairman of state-owned mill Fujian Sangang Group Co Ltd said.

The prediction follows a 30.5 percent plunge in Chinese steel exports last year to 75.43 million tonnes, as strong domestic prices and high profits at home led to a drop in shipments abroad.

The supply and demand trends are now more in line following the supply-side reforms “while most of the downstream sectors have shown signs of recovery”, Li Lizhang told Reuters on the sidelines of China’s annual parliament session on Saturday.

Demand from property, infrastructure, manufacturing and shipbuilding sectors will increase, he said, while steel supply would also see small pick-up this year compared to 2017.

China, the world’s top steel maker, produced 831.73 million tonnes of crude steel last year. It aims to eliminate around 30 million tonnes of excess capacity as part of Beijing’s steadfast effort to curb air pollution.

Cities across the country are carrying out stringent measures to lower fine particulate matter (PM2.5) readings. The steelmaking hub of Tangshan in Hebei province said it will extend production restrictions for another eight months after current curbs expire next week.

Li said production curbs would not be limited to the smog-prone region of Beijing-Tianjin-Hebei: “Other regions will also see restrictions if pollution levels exceed the limits.”

Despite this, steel prices would not see a big fluctuation, he said, as steel mills have already prepared for “the new normal”.

Fujian Sangang, the biggest producer in southeastern China, has a total capacity of 11 million tonnes. It produced 11.19 million tonnes of steel products last year, and plans to produce 10.8 million tonnes in 2018.
Source: Reuters (Reporting by Muyu Xu and Josephine Mason; editing by Clelia Oziel)"

https://www.hellenicshippingnews.com/china-steel-exports-may-fall-further-in-2018-top-executive/
KJEPET
12.03.2018 kl 10:12 9655

Det blir spennende å følge utviklingen både i kursen og ratene (BCI) denne og neste uke. Jeg har forventninger om at ratene bunner ut denne uka, og begynner å stige fra nå og utover. Noe annet hadde vært en nedtur. Om kursen bryter igjennom motstanden(e) rundt 73-75.- nå eller om to måneder spiller liten rolle. Men at vi vil få et brudd opp før høsten er jeg rimelig trygg på.
Volf
12.03.2018 kl 10:14 9646

Ble ingen short grunnet tekniske problemer,
Empire
12.03.2018 kl 20:44 9331

Noen tanker til herrene, mens de venter

Den første av de nye valemaxene (400 000 Dwt) ble levert og satt i rute nå nylig. Totalt skal det komme 30 (400 000 DWT) før utgangen av 2019. Videre har Vale signert kontrakter på ytterligere 39 (325 000 Dwt), samt ca. 10 mulige opsjoner. Totalt ca. 80 båter som er/skal på faste 25 års kontrakter og skal gå fra Brasil til Kina, med de implikasjoner dette får for rederne. Det er pr.nå 36 valemaxere(400 000 Dwt) i omløp som skal fases ut og spørsmålet er om disse 39 (325 000 Dwt) spiser opp hele volumet fra den nye Vale gruven(S11D) eller går med på å erstatte de som skal fases ut. Hvis hele volumet fra S11D blir spist opp av 325 000Dwt, så vil dette kunne være negativt for cape rederne og et mulig utfall vil være at vi ser en økning i Cape tonnasje Australia-Kina, med påfølgende rate press.

Det ryktes også at Kinesiske havnemyndigheter skal redusere høyeste tillatte alder på skip som importere varer/råvarer til Kina. Snitt alderen for Cape flåten som helhet er vel ca. 9 år(?) og med tanke på at en god del av de 25 års kontraktene nettopp er med Kinesiske shipping selskaper, så skulle vel timingen på nye regler og nye båter passe godt sammen?

Edit. Ca 75% av cape flåten er 9 år eller yngre :)
Redigert 13.03.2018 kl 06:26 Du må logge inn for å svare
Gordon Ekko
13.03.2018 kl 10:28 9144

Kjepet,

Takk for gode innlegg. Som flere forventer du økende rater fremover gitt at kinesisk nyttår er over og kornsesongen står for dør. Kan du si noe om forventninger til økninger i ratene og hvordan du ser dette opp mot sesongvariasjoner etc?
omans
13.03.2018 kl 12:42 8962

Siste bear-trap ned. Er lei å vente på oppgang, så glemmer aksjen for noen uker nå.
Kommer tilbake og ser hva som har skjedd utpå vårparten/forsommeren.
Når 75 kroner har brutt opp.
Kbkristi
13.03.2018 kl 15:25 8740

Ja, dette er begredelig, Omans.
Men det hele er et spill fra storkapitalen om å lokke av folk billige aksjer. Det ligger store poster til salgs hele tiden ca 20 øre over sist omsatt, som kun er lureri. Disse postene flyttes opp om kursen går opp og motsatt.
Og all ære til Volf, som så dette komme, og delte denne infoen :) Hadde spart meg masse om jeg hadde vært tøffere på salgsknappen.
Men jeg tror vi snart vil se lyset i tunellen, så alt håp er vel ikke ute?
Sa2ri
13.03.2018 kl 15:33 8724

Marshall reduserte shorten sin med ca. 80' aksjer i går. Antallet aksjer synlig short er nå 2 705 195 (1,88%).
omans
13.03.2018 kl 17:33 8603

Selvsagt er ikke "håpet" ute.
Oppgangen lar vente på seg, og det er kjeisamt.
Jeg har god tro på oppgang dette året, men jeg vet ikke annet enn at det trolig ikke er veldig langt unna.
Aksjen må bare bli ferdig med heis-aktiviteten over og underkant av 70.
Det ser robust ut fortsatt.
Jeg skrev om bear-trap og har tro på dette.
Så tar det med ro intill videre, før 75 bryter opp, noe jeg tror vil skje ila nærmeste uker.
Redigert 13.03.2018 kl 17:33 Du må logge inn for å svare
KJEPET
13.03.2018 kl 21:01 8457

Ja, jeg forventer høyere rater fremover rett og slett fordi lav-sesongen står for dør og den nordlige halvkule går mot lysere tider (tenker da på sola og varmen, som igjen tilsier byggsesong). Det er ventet høyere tonnmile i år, og mye av tonnasjen har posisjonert seg for Brasil. Vartdal antar ca. 1 % økning, mens Billung forventer 3% (ingen bombe forsåvidt fra han). Jeg har lenge gjettet på at vi får bunnen rundt slutten av denne uka og at vi deretter får et oppsving i BCI fremover. En faktor som har vist seg å spille markedet et puss hver gang han åpner munn er jo Mr. Trump. Kursene går jo opp og ned ettersom hvilket humør den mannen er i. Nå skal vi ikke spøke med trusselen om full handelskrig, men det vil være skadelig for verden generelt, og shipping spesielt. Jeg har forståelse for at investorene nå er bekymret, og usikkerhet er jo som gift for markedet.

Nå er jeg ikke så bekymret for tollsatsene i US og Capesizeratene i det korte bildet, men skulle det utvikle seg så er det klart negativt for hele shippingindustrien (Se gjerne er ferskt intervju med BIMCO's Peter Sand her https://www.cnbc.com/video/2018/03/13/china-is-running-the-show-in-the-dry-bulk-market.html?play=1)

Når det gjelder demand er jo Kina den aller viktigste faktoren for jernmalm og kull, men som dere har sett i dag har OECD oppjustert prognosene for vekst i verden med hele 0,2% for 2018 og 0,3% for 2019 (http://www.hegnar.no/Nyheter/Naeringsliv/2018/03/OECD-jekker-USA-kraftig-opp). Dette vil være med på å dra opp etterspørselen etter råvarer de neste årene. Spesielt BeltAndRoad prosjektet vil kreve mye råvarer fremover. Som sikkert noen har fått med seg er det nå snakk om jernbane til Kirkenes (som selvsagt bare er en dråpe i havet), men mange slike prosjektet vil øke etterspørselen av råvarer. Kortsiktige er jeg litt usikkert på etterspørselen i jernmalm i Kina. Lagrene er rekordhøye med 159 mill tonn for øyeblikket.Spørsmålet er hvor mye som er lav- kontra høyverdig malm og hva stålmøllene i Kina vil foretrekke fremover.

Når det gjelder supplysiden fikk vi et lite oppsving i kontraheringer på slutten av 2017, men de neste årene ser meget bra ut i forhold til flåtevekst. Noen skraping har vi sett hittil i år, som er gledelig etter en svært lav skraperaten i 2017.

Når det gjelder kursutviklingen fremover er det umulig å si i det korte bildet, men at ratene vil bevege seg oppover de neste årene er jo ganske overbevist om. Når inntjeningen øker, følger kursen etter.

Kbkristi
13.03.2018 kl 21:33 8441

Verdien på bulk-skipene har økt med 433 milliarder
Ny oversikt fra Vesselsvalue viser at verdien på bulkskipene har skutt i været.
Artikkel av: John Inge Seljehaug
13. mars 2018 - 15.02
Etter en periode preget av lav avkastning og oppmuntring til skraping av skip, har verdien på tørrbulk-skipene skutt i været.
Det skriver verdivurderingstjenesten Vesselsvalue, som peker på at høyere rater bidrar til økte investeringer og at mer penger blir spyttet inn i tørrbulk-segmentet
Verdien på den totale tørrbulk-flåten har dermed passert flåten med tankskip, og er dermed den mest verdifulle flåten, ifølge Vesselsvalue.
Verdien på tankflåten har siden 2015 og frem til i dag falt med nesten 50 milliarder dollar, tilsvarende 388 milliarder kroner.
Ifølge Vesselsvalue er tankskipene midt i en nedgangssyklus, noe som har ført til lavere verdsettelse av tonnasjen på vannet og den utestående ordreboken.
Siste oversikt viser også at verdien på bulk-skipene i samme periode har steget med 56 milliarder dollar, tilsvarende 433 milliarder kroner.
Verdiutviklingen på LNG- og LPG-skipene er mer i tråd med historiske trender, som illustrert nedenfor.
Les også: Norge har verdens femte største flåte
Shippingballs
13.03.2018 kl 21:44 8422

Da er det vel tvilsomt om vi skal noe særlig ned herfra?
Mareng
14.03.2018 kl 01:05 12

Innlegget er slettet
Kbkristi
14.03.2018 kl 07:06 8181

Jernmalmen har også fått tyn den siste måneden, men er i skrivende stund opp vel 2%. Kanskje vi kan se et vendepunkt nå?
aksjolini
14.03.2018 kl 12:54 7871

Noen som kan oppsummere hvorfor ratene fortsetter å synke nå som vi snart er 1 mnd forbi Kinesisk nyttår. Vi er i en periode av året det vanligvis pleier å bli sterkt press på ratene? Både i 2016 og 2017 opplevde vi en dobling av rater fra februar til april.
Volf
14.03.2018 kl 13:09 7843

For å si det meget enkelt er for mange fartøyer som kjemper om for få laster ut fra Brasil + Trump.
KJEPET
14.03.2018 kl 13:38 7782

Det var en god forklaring på bare én linje Volf :-)
Volf
14.03.2018 kl 14:19 7721

BALTIC DRY-INDEKSEN -0,9% TIL 1.169 POENG
Oslo (TDN Direkt): Baltic Dry-indeksen er ned 0,9 prosent til 1.169 poeng, ifølge The Baltic Exchange onsdag.

Baltic Dry -0,9%
Capesize -3,2%
Panamax +0,0%
Handysize +0,7%
Supramax +1,5%
Baltic Dry-indeksen angis i poeng. Resterende segmenter er snittrater i dollar pr dag.

Dato BDI Capesize Panamax Handysize Supramax
14.03.18 1.169 10.461 13.027 9.148 11.953
13.03.18 1.179 10.810 13.025 9.084 11.780
12.03.18 1.192 11.206 13.034 9.058 11.654
09.03.18 1.201 11.554 12.960 8.991 11.574
08.03.18 1.197 11.669 12.763 8.936 11.476
07.03.18 1.191 11.797 12.463 8.813 11.359
06.03.18 1.212 12.516 12.267 8.758 11.257
05.03.18 1.210 12.651 12.055 8.675 11.158
02.03.18 1.207 12.609 12.038 8.613 11.116
01.03.18 1.196 12.395 12.074 8.512 10.984
HH, finans@tdn.no
Sa2ri
15.03.2018 kl 09:47 7443

Dry Bulkers Worth More than Tankers and Boxships

The dry bulk fleet is now worth more than the combined value of the tanker fleet, leapfrogging containerships as well, according to the vessel valuation expert VesselsValue.

The surge in the value of the dry bulk assets comes on the back of soft returns that plagued the market over the past couple of years which encouraged scrapping and drove ton-mile demand increase.

The dry bulk market hit rock bottom three years ago, with rates spiraling down amid tonnage overcapacity. However, as the market reaps the gains of a restored balance between supply and demand, hire rates have been on the climb enticing owners to invest in more tonnage.

Separately, the tanker market is currently hit from both sides, as supply and demand continue to exert pressure on earnings. Namely, demand for tanker transportation is affected by inventory drawdowns, whereas the supply side is hit by deliveries of newbuildings exceeding retirements of older ships.

Based on VesselsValue’s figures, the value of the bulker fleet as of March 2018 is just below USD 200 billion standing at USD 195.3 billion, with tankers following suit close behind in value totaling in USD 192.5 billion.

Les hele artikkelen her: https://worldmaritimenews.com/archives/247150/dry-bulkers-worth-more-than-tankers-and-boxships/
omans
15.03.2018 kl 09:47 7440

Investtech sin beskrivelse av det jeg har skrevet om: (men jeg mener 75 vil være endelig bekreftelse)

Dagens aksje:
Golden Ocean Group Limited viser en sterk utvikling innenfor en stigende trendkanal. Videre positiv utvikling indikeres, og det ligger støtte ned mot gulvet av kanalen. Aksjen beveger seg i en rektangelformasjon mellom støtte på 61.90 kroner og motstand på 73.50 kroner. Etablert brudd på et av disse nivåene vil signalisere videre retning. Aksjen ligger mellom støtten ved ca 63.00 kroner og motstanden ved ca 73.00 kroner og etablert brudd på et av disse nivåene vil signalisere videre retning. Volumbalansen er positiv og styrker aksjen på kort sikt. Aksjen anses samlet sett teknisk positiv på middels lang sikt.
Anbefaling: Kjøp
(",)Aksjel
15.03.2018 kl 10:45 7464

SHIPPING: På Wall Street er det meste red hot. Teknologi tikker bare oppover og børsene setter stadig nye rekorder. Alt er hot utenom shipping, sier Rikard Vabo, corporatesjef i Fearnley Securities. Men det er midlertidig, mener han, og spår uante muligheter de neste årene. – Alle de store navnene handles til bokførte verdier eller lavere. Det viser at kapitalen på Wall Street foreløpig skyr shipping. – Økt inntjening vil drive aksjene opp og samtidig tar verftene seg nå bedre betalt. Vi tror en rekke sektorer innen shipping vil friskmeldes innen kort tid og at vi går mot spennende tider. (Finansavisen)
Nybegynner1234
15.03.2018 kl 14:48 7265

Kursmål ila Mars?? Jeg har håper vi ser 72 snart igjen :)
Kbkristi
15.03.2018 kl 15:07 7236

Ja, det ser ut som om mange skal filleristes ut av gogl nå like før oppgangen kan begynne.