Flyvende biler


Flyvende taxier er noe som kommer for fullt de neste 20 årene. Her har hydrogen en fordel ift batterier som er vanskelig å ignorere: vekt!

The other market where Marsh sees an opportunity is flight. “It’s autonomous already. And if you start thinking about flying taxis, you start looking at it from a kWh basis. We see that in flight, one of the dominating features will be weight.” Once one exceeds about 100 kilowatthours of energy, he says the power density becomes significantly better than batteries, which critically equates to more range. Marsh suggests the market for aerial taxis will evolve within the next five years and “fuel cells will be a significant part of that market. It’s only really beginning, but we have been in discussions with folks.”

https://www.forbes.com/sites/peterdetwiler/2019/07/08/plug-powers-ceo-a-brighter-outlook-for-a-broader-application-of-fuel-cells/#2e04b89f7b0d

Dette er et helt nytt marked for hydrogen som har fått lite oppmerksomhet, men som kan bli kjempestort. Her kan dere se en hydrogrendrevet taxi-bil som snart er klar for take-off:

https://www.forbes.com/sites/michaelgoldstein/2019/05/30/skai-air-mobility-solution-of-the-future-arrives-today/#6d30efb27c60

Redigert 09.07.2019 kl 13:09 Du må logge inn for å svare

Det er flere selskaper som jobber med slike droner som skal brukes som taxi.
Tror de første kommer i drift allerede i 2022

Da kommer det vel opp et eget behov for å holde både bomstasjoner og fartsdumper flyvende også sikkert, for ikke å snakke om fartsmålere
Tm3P
09.07.2019 kl 12:52 1293

Ville vel blitt et konstant bråk hvis vi skulle ha disse flyvende over oss hele tiden?

Jeg tror det er mer snakk om å bruke den frem og tilbake til hytta enn frem og tilbake til jobben. Jeg ser for meg at man kjører ut til f.eks. Fornebu og hopper inn i en Skai der som tar deg videre til hytta på 30 minutter.

Den skal også lage mindre støy enn et helikopter:

CEO Hanvey touts the aircraft’s low complexity approach, with “very few moving parts, lower noise level, powered by electricity from hydrogen fuel cells.” Morrison says that the “the higher energy density of the hydrogen fuel cells make it possible for us to get two to four hours of flight.”

https://www.forbes.com/sites/michaelgoldstein/2019/05/30/skai-air-mobility-solution-of-the-future-arrives-today/#6d30efb27c60
Redigert 09.07.2019 kl 13:02 Du må logge inn for å svare
Kenevil
09.07.2019 kl 13:36 1187

Kan være lurt å sette opp vindmøller i nabolaget, da vil jeg tro flyvende biler holder avstand.
-Dëë-
09.07.2019 kl 15:34 1099

Flyvende biler, totalt anarki i lufta... Neppe.
Terroristene ville kost seg gløgg ihjel da, flyvende torpedoer. 😊
omans
09.07.2019 kl 18:49 999

Flygebilen har vært snakk om i noen tiår som drømmescenario. Taxi drivers er jo en mulighet, men spørs om det ikke kan bli litt knall og fall der også.
Men mulig en snakker om liknende tilstander for øyeblikket, som da mennesker første gang prøvde ta seg fram luftveien, mye rart i starten.

Selvgående biler er jo utprøvd, så selvgående flygebiler høres kanskje mer sikkert ut faktisk.
Redigert 09.07.2019 kl 18:50 Du må logge inn for å svare
aklm
09.07.2019 kl 18:59 974

Skal ikke bort fra at flere hydrogen biler kan bli "flyvende"

nyeste innen våpenindustrien flyvende hydrogenbomber som tar kverken på fienden? :D

blir sikkert en stor hit for jihad terroristene for å overgå blomsterkassene i Oslamabad sentrum LOL

Disse hydrogen taxi dronene vil bli brukt i stor byer. F.eks new york hvor de reiser fra skyskraper til skyskraper.
De er ikke designet eller laget for vanlige personer men kun A til B.
Le gjerne slik man lo av hjulet men droner vil komme for fult som ligner hva trådstarter har postet

Der hvor lov og orden råder aka sivilisasjonen, er det påbudt for helikoptre og andre flyvende krimskrams å sende ut det som populært kalles antilyd. Dette er vitenskap, men i Norge ville det blitt framstilt som pysete.

Der hvor lov og orden råder aka sivilisasjonen, er det påbudt for helikoptre og andre flyvende krimskrams å sende ut det som populært kalles antilyd. Dette er vitenskap, men i Norge ville det blitt framstilt som hokus pokus.
dotcom
09.07.2019 kl 20:03 861

I Irak har man funnet 5200 år gamle avbildninger av stridsvogner med to hjul, men jeg tror du skal slite litt med å finne dokumentasjon på at noen lo av dem. 😉
Tm3P
09.07.2019 kl 20:52 779

Funker det på helikoptre? Fant null info når jeg prøvde å søke det opp.
Hvilke steder er dette påbudt?

Hei der forumvenner

Kjære vene, kanskje det er hydrogen våre venner på planetene i nærheten bruker når de besøker oss. Vi så det jo i Sandvika, det var skikkelig fart på sakene når NEL fyrte opp eksplosivene.

Når kommer avtalen med Elon Musk? Han trenger vel slikt drivstoff for å sende mennesker til månen med Tesla Air?
Redigert 09.07.2019 kl 21:13 Du må logge inn for å svare

Galaxen vår består av 70% hydrogen så mulig mars boerne bruker det når de besøker oss :)

JosefK
09.07.2019 kl 21:52 631

Sånn skal jeg ha når jeg får en Nel stasjon i mitt nabolag.

Her snakker vi om hydrogenmotor her. Verdens kraftigste motor ble brukt i Saturn V. Rakettene som ble brukt til Apolloferdene til månen. De benyttet 974 000 liter flytende hydrogen og 303 000 liter flytende oksygen. 22 millioner hestekrefter. Hverken mer eller mindre. Tesla matcher ikke det.🤣

https://www.space.com/18422-apollo-saturn-v-moon-rocket-nasa-infographic.html
Redigert 10.07.2019 kl 21:06 Du må logge inn for å svare