-- Pisse lei: innfør begrepet politikerskam

Torstein Larsen, i Orkland, er forbannet fordi bedrevitere forsøker å gi han flyskam og kjøttskam. Nå vil han heller innføre begrepet politikerskam.

Æ skjemmes!

Ikke på grunn av at jeg flyr og at jeg kjører bil. Og slett ikke på grunn av at jeg spiser kjøtt. Jeg skjemmes på vegne av bedreviterne som ønsker å påføre oss vanlige dødelige skam. Skam for å spise kjøtt. Skam for å fly fra A til B. Skam for at vi bruker bilen i stedet for å gå eller sykle.

I Dagsnytt 18 i dag var en kommentator i en eller annen avis ute og la mer stein til byrden. Vi skulle føle skam hvis vi tillot oss å spise kjøtt flere ganger i uken. «Kjøttskam» kalte hun det. Som om ikke vi vanlige mennesker har nok å drasse på i disse tider. Vi har allerede en ryggsekk full av skam. Skam over at vi ikke er like fattig som flertallet i verden. Skam over at vi kan spise oss mett hver dag. Og så videre og så videre.

Disse skammens apostler har frekkhetens nådegave når de i beste sendetid står frem, ser oss direkte inn i øynene, og sier: Du må skamme deg

https://www.froya.no/nyheter/jeg-skjemmes?fbclid=IwAR3EniCKm9DYWhjpyuQ3F1s3xdwbsomw4Ygw5Sg6ThBAOMi_8xK9DQKg_qw
gadus
05.07.2019 kl 20:41 947

Vi får de politikerne vi stemmer på! Velgerne har ansvaret for hvordan politikerne utvikler seg, så jeg føler en stadig større velgerskam.

Skammevett har ikke noen av Riksklysene....
nhydro
05.07.2019 kl 20:50 929

Jeg driter langt i hva politikerne mener, og kommer aldri til å skamme meg en dam shit
for å fly eller spise kjøtt, eller noe annet de politisk korrekthetsdefinerende amøbene
påstår er skadelig for miljøet. Dermed basta!!

For meg er politiker bare et annet navn på en snylter som ikke gidder å gjøre et eneste
arbeidsslag, men skal ha millionlønn for å hyle og skrike ut sterke meninger i mediene.
Noni
05.07.2019 kl 21:05 904

Ja det får være grenser, jeg skammer meg aldri, det lille jeg flyr og den maten jeg spiser har jeg fortjent. Dessuten er kjøtt mer næringsrikt enn annen mat, selv om jeg gjerne spiser fisk også. Synes folk skal drite i hva media og og de venstrevridde spyr ut av seg. Jeg mener det er media og de venstrevridde som har påført oss både kjøttskam og flyskam. Har enda ikke hørt en politiker som har uttalt dette.
pengex
05.07.2019 kl 21:17 883

Fra 1 juli ble 20 års veteran regelen innført. På bil altså.
Endelig kan jeg kjøpe en 5 liters Mercedes slk til en normal pris. Skal bli moro. I Tyskland blir disse solgt over en lav sko nå.
Dette var over millen bil ny ,nå 8-10k euro.
Har også sett på phaeton awd w10 diesel. Luxus uten sidestykke.
Vi må maxe ut bomavgiftene.....mest for penga.

Det er en skam at vi har så elendige politikere, som ikke eier skamvett. Tenk på skamvalget vi har til høsten. La oss skamme disse skampartiene vekk til skammekroken. Få vekk denne politikerskam gjengen. Ha en fortreffelig skammelig fin helg, alle sammen.

Jeg har en tro på at det fremdeles er slik min bestemor sa: Summen av lastene er sikkert nokså lik.
Derfor kan man nok når man blir konfrontert med at man burde skamme seg bare spørre vedkommende hvordan han lever sitt liv. Kanskje har han hytte uten strøm som han er stolt av hvor det bare fyres med ved i gammel ovn? Kanskje griller han i skogen på åpent bål med barna?
Kanskje har han en motorbåt han er glad i? Eller han reiser ofte 20 mil for å besøke sin syke mor?
Kanskje tar han buss, men det å reise med andre ting enn bil er ikke fritt for forurensning..
Kanskje er han daglig ute og jogger. Selv mår man går slipper man ut ca 37 gram co2 pr km.
I tillegg kan en som er aktiv ende med å leve lenger og derved belaste jorden unødvendig lenge.

Så bare spør litt pent først, og så kjør på. Selv fanatikerne er nok like mye miljøsvin, de har bare mer fokus på hva andre gjør enn hva de gjør selv.
Redigert 05.07.2019 kl 22:23 Du må logge inn for å svare

jeg føler meg krenket!

sånn,nå tenker jeg de fikk som fortjent!

...men, jeg er nok litt for lys i huden til å bli tatt seriøst.

:/
Odi.1
06.07.2019 kl 11:19 679

En kan ikke bedrive dobbelt spill, si en dag en er miljø hovedstad og i neste øyeblikk flerdoble rullebanen på Gardermoen for å øke flytrafikken.

Norges Største forurensningskilde ble av Politikerne ØKT med hele 17 % i 2018 , 99 % av dem samme snakker om å få det Klima Kaldere.

Samtidig økte dem lønna si med 50 -60 000 kr pr år ., før dem tok en velfortjent ferie på 4 Måneder.
Rett skal være rett, dem betaler sin skatt dem også.

norske politikere er de verste samfunnsparasittene vi har i samfunnet dermed navnet "luksusparasitter" :-)

innvilger seg lønnsøkning hvert eneste år og alle synger halluja!

burde vært folkeavstemning om parasittene fortjener lønnsøkning eller lønnsreduksjon

Innlegget er slettet av Bullnisse

Du må ikke ta alt så personlig. Ingen tvinger deg til noen ting. Trekk pusten dypt og slapp av i skulder og nakke. Ingen kommer for å arrestere deg.
Odi.1
06.07.2019 kl 20:29 517

Forslag til å vise verden hva en får til i Oslo med Mdg politikk?

Bevilge nok millioner til å bygge Bronze statuer, en av Trump , og en av Putin , i senter av dem en litentjukkas, som må forestille Kim Jung Ung.
På skuldrene dimmers, plasseres , Lan på Kim , Raymond på Putin , og selvsagt Siv på Trump.
Under oppløftet støvl , må det plasseres EU symboler, som blir trakket ned i søla.
Ca 40 Meter høye , og den lille på ca 25 meter i mellom dem. Alle tre må smile og vise opp musklene .
Ærefult av Oslo MDG å gå Pjongjangs fotspor.

Rydde plass i Vigelandsparken , og monter inn WEB kamra, så hele verden kan se dette flotte verket Norge spanderer med Olje og Gass pengene.

Kinesiske presidenten kan komme å klippe snor i sammen med "Vi er i ferd med å miste kontrollen over hva folk blir fortalt", dere vet...

GL

Redigert 06.07.2019 kl 20:31 Du må logge inn for å svare
Noni
06.07.2019 kl 20:44 500

Det er en skam av politikerne å utvide rullebanen på Gardermoen, når vi har en NATO flyplass liggende brakk i Østfold som ikke blir brukt til annet enn et besøk av og til.
pengex
06.07.2019 kl 21:56 464

Det er jo en genierklæring fra en generasjon som ble dratt land og strand rundt i 5 liters metallklump, eller dumpa halve kjøkkenet på fjorden når det ble for gammelt.