Nå kan man forlate Oslo for godt

Basse
02.07.2019 kl 16:32 799

Oslo AP og Oslo Høyre stenger Oslo

det finnes allerede kommuner som tar Oslo-flyktninger i mot med åpne armer!

https://www.hegnar.no/Nyheter/Boers-finans/2019/07/Storkommune-Fjerner-bompenger-og-tilbyr-gratis-parkering
Lisse
02.07.2019 kl 22:29 740

Når venstresiden vinner valget i Oslo i september vil nok mange velgere innse at den bilfiendtlige politikken i Oslo vil fortsette.
Dette kombinert med hovedstadens mange andre utriveligheter og problemer vil gjøre det fristende for mange oslofolk å endelig
gjøre alvor av å flytte vekk fra Oslo.
Om indre Østfold frister er uvisst,men det er mange andre kommuner innen en drøy times kjøring med bil eller tog til/ fra Oslo som
ennå er preget av norske naboer og skoler samt hvor det er greit å bruke bilen i hverdagen.

Høye boligpriser i Oslo gjør det lettere å flytte ut av byen.Høyere boligstandard for samme beløpet som boligen i Oslo selges for,
eller tilsvarende bolig med mye mindre lån eller penger i banken om man er gjeldfri.Dette gir spennende muligheter.
Jeg har selv flyttet fra Oslo og angrer kun på at jeg ikke flyttet tidligere.Det er greit med jobber i de fleste bransjer og oppegående tilbud
i fylkene rundt Oslo.
Mye bedre for barn å vokse opp og triveligere miljø også for voksne.
Venner og familie kan pleies med så kort reisetid.
OZZY
02.07.2019 kl 22:33 728

ingen grunn ril å bo i Oslo. trives utmerket her med Norske naboer. Vi er likksom på samme bølgelengde.

Vi i andre dele av landet er allerede i sluttforhandlinger i forhold til at selge Oslo. Får ikke så mye for det - for mye gjeld - og for mange fjoldser, men har kommet frem til at det er det beste for landet at selge Oslo frem for at skulle ta konsekvensen i generasjoner for al det idioti som produseres i denne byen.
Wish
03.07.2019 kl 09:22 581

Flere jeg kjenner i Oslo har hoderistende sett på galskapen i byen de fire siste årene mens de har trodd at velgerne ville vrake sosialistene nå i 2019.
Når det nå går mot fire nye år med kong Raymond blir det enda verre,for Ap blir svekket og de radikaliserte småpartiene vil vokse.

Selvsagt MÅ dette bety at borgerlige velgere våkner og innser at det er best å flytte til et sted hvor det ennå er trivelig å bo.Å bo på vestkanten utsetter bare forfallet,og er en falsk idyll.
Hvorfor frustrere seg daglig blant innvandrere, i rushtrafikk og å betale skjorta for å bo dårlig når det jo er så mange fine steder å bo?
Brit
03.07.2019 kl 10:32 539

Som for eksempel hvor Wish?

https://tenksandefjord.no/

Jeg har feriert i Sandefjord i noen år og vil garantert flytte dit så fort jeg kan.
En drøy time med tog/ på motorvei opp til Oslo og idyllisk samtidig som det er
gode tilbud.

Hade 🖐

Bare bra med litt bedre plass i Oslo. Folketallet øker kraftig år etter år.

Redigert 03.07.2019 kl 15:14 Du må logge inn for å svare
mishka
03.07.2019 kl 15:59 388

Tror ikke det blir noe bedre plass. Det som skjer i hele samfunnet er en enorm polarisering. Folk flytter til byer der likesinnede bor og Oslo innenfor ring 3 er en Mdg-rødt-SV by. I større byer som her i Berlin skjer det samme, men på bydelsnivå. F.eks. Prenzlauer Berg er Oslo sentrum og Friedenau og Steglitz er motsatt.