Hvordan er din favorittportefølje av ESG-aksjer..?

Min er for tida slik:

NRC (35%)
SSO (20%)
BON (20%)
SSHIP (15%)
NEL (10%)
[+ OCE, ikke-noterte Ocean Energy som et vilt kort for lengre inn i framtida på bølgekraftfeltet] *

NRC er solid og har skaffa seg konsernmuskler, med sterke markedsutsikter og nordiske statskasser som de viktigste kundene. Kontraktsmeldingene tikker stadig inn. Kan være kjekk å ha sett opp imot handelskrig eller en mulig ny finanskrise som måtte slå til i all sin prakt med børskrakk og det hele. Eventuell motkonjunkturpolitikk kan da til og med gjøre situasjonen enda mer komfortabel for selskapet. Ny CEO på plass, som må vise seg fram og strømlinjeforme selskapet. Aksjen har for nokså kort tid siden vendt opp og ut fra en fallende trend, fra kjente støttenivå. Det tekniske bildet ser fint ut. Cashbalanse OK, og selskapet kan selge unna overflødig utstyr til flere hundre millioner kroner. Selskapet framstår som en oppkjøpskandidat. Se flere opplysninger, inkludert kilder, i egne NRC-tråder.

SSO ser ut til å fortsette suksessturneen sin world wide. I stor grad uavhengig av handelskrig, som NRC, fordi strømproduksjonen skjer "på stedet" rundt om. Ja, de opererer delvis i visse land der det kan bryte ut uroligheter og passelig uventede vendinger kan skje, men de har spredt virksomheten sin i mange forskjellige land, og dermed også risikoen. EQNR vil vel kjøpe seg videre opp i SSO.

BON er i medvind i en megatrend som kommer til å fortsette, og det tekniske bildet ser fint ut.

SSHIP fyller på ordreboka og bør ha ytterligere oppside utover i 2019, men heller ikke denne kan bykse opp hver eneste handelsdag. Overdreven tro gagner ingen, men oppsidepotensial fortsatt ja, og selve konseptet i SSHIP bør vel være verdt sin del av prisingen.

NEL kan få en ny sjanse etter å ha vært på ellevilt høye kursnivå tidligere i år, og selv om prising på sett og vis fortsatt er høy, så ser jeg at aksjen har stor tiltrekningskraft og at det i seg selv kan skyve opp kursen igjen. Hydrogen ser ut til å ha en framtid på ulike industrielle fronter, men enn så lenge ser det meget hardt ut å tjene penger på dette for NEL slik at det blir plussresultater.

* https://www.ocean-energy.no/
Redigert 27.06.2019 kl 20:13 Du må logge inn for å svare
pengex
27.06.2019 kl 21:06 485

Har ett par ess. Men nå sitter jeg fullasta i Hydro.
Har en følelse av at den kan gå ett par kroner nå.
Rockall
27.06.2019 kl 22:45 459

Ja pengex, NHY kan nå vende opp i nærmeste framtid, men jeg tror det blir innen den samme fallende trendkanalen som vil kunne fortsette noen måneder til. NHY har hatt sine hodepiner, og flere hodepiner bør absolutt ikke dukke opp i år i alle fall.
Rockall
29.06.2019 kl 00:00 401

I dag utmerka SSHIP og NEL seg, men også NRC og BON steg.

SSO tok et lite steg ned, der den sliter litt under motstandsnivået 92, men den ligger likevel i en stigende trendkanal. Støtte på/ved 76, og gulvet i den stigende trendkanalen skal krysse dette støttenivået uti august slik jeg ser det. Om 92 brytes, så kan det være duket for at SSO kan legge seg på over 100 "for godt".

NRC Group
Scanship Holding
Bonheur
Tomra Systems
Scatec Solar

Max
Rockall
29.06.2019 kl 11:19 319

Ok, Max Payne.

TOM kan virke dyr nå, selv om det sannsynligvis er mer potensial å realisere lengre inn i framtida, men det er bare det umiddelbare inntrykket mitt. Jeg har ikke satt meg ned og vurdert TOM nærmere, men at selskapet gjør det meget bra på TOM-gods, det er det ingen tvil om... knegg...

:)-
Redigert 29.06.2019 kl 11:20 Du må logge inn for å svare

Nå ser alle dører ut til å være åpne for Tomra i og med at Kina og den tredje verden har stanset mottak av plastavfall fra Vesten. I tillegg er plast og gjenvinning av emballasje toppsak for nesten alle land i Europa. Så den reisen vil jeg være med på. Du har NEL istedenfor Tomra. Jeg tror ikke på hydrogen for personbilmarkedet, men utelukkende for særskilte formål. Så markedet der vil kunne bli mye mindre, enn prisingen tilsier. Når det gjelder fornybar energi, så er det sol og vind som vil øke fram til 2040 ifølge IEA. Ellers ser jeg vi har de samme aksjene og det er BRA!

Max

Rockall
29.06.2019 kl 13:56 281

Gode poeng, Max Payne.

Jeg tror heller ikke på at hydrogen vil fosse fram innen personbilmarkedet, eller for buss og lastebil og andre doninger heller for den saks skyld, men at det vil bli et større totalmarked for hydrogen uansett. Det jeg prøver å få fram om NEL som en liten del av porteføljen, er den store tiltrekningskraften aksjen har, og at det kan være god nok grunn til å sitte med noen NEL-aksjer framover. Kursstigning er kursstigning...
Redigert 29.06.2019 kl 13:58 Du må logge inn for å svare

Rockall: Kan du starte en tråd på OCEAN ENERGY eller legge ut mer informasjon her?

Max