Maskert mann skrur ut hjul­muttere på Tesla

pile
12.06.2019 kl 16:42 569

https://www.nrk.no/hordaland/maskert-mann-fanget-pa-video-mens-han-skrur-ut-hjulmuttere-pa-parkert-tesla-1.14585037

Maskert mann fanget på video mens han skrur ut hjulmuttere på parkert Tesla

Da Kees Ihlhaug skulle kjøre ut fra parkeringen på Flesland, merket han at noe var galt. – En alvorlig sak, sier politiet.

Enda bra at det ikke var en Mercedes.

Har ikke Tesla låsemuttere? Hjulet kan muligens holde med bare en mutter på, men ville ikke tatt sjansen...
Mentor
12.06.2019 kl 21:12 400

Det er altfor få faste plasser i psykiatrien. Husker en sønn av en kjøpmann drev mye med dette i ungdommen og drev han ikke og løsnet hjulmuttere så stjal han bilene og kjørte de utfor stup. Det var hans faste modus operandi. Han ble etterhvert buret inne på psykiatrisk, men så la de ned alle de store tunge institusjonene og altfor mange får gå fri der ute.
Redigert 12.06.2019 kl 21:14 Du må logge inn for å svare

Kanskje en miljøfanatiker som er enig i at hovedproblemet er alt for mange folk på jorda?
pengex
12.06.2019 kl 23:36 296

Da hjelper ikke med ett par muttere.
For øvrig samme muttere som på transit.
Redigert 12.06.2019 kl 23:39 Du må logge inn for å svare
Stella
12.06.2019 kl 23:37 291

En ulykke kommer skjelden alene. først Nel, og så en maskert mann... Tro hva det neste blir?
pengex
12.06.2019 kl 23:39 282

dagens oljekrakk?
Mentor
12.06.2019 kl 23:46 268

Mennesker som tukler med andre menneskers biler eller løsner på kumlokkene langs/i veien har først og fremst problemer med å se sine egne handlinger. Hvorfor de gjør akkurat disse handlingene er litt uklart, men det er viktig å fakke dem og få de til tvunget behandling/tilsyn. Syke menneskers motiver trenger ikke være som normale menneskers. Mannen i Hordaland blir ikke bedre ute i det fri. Håper politiet tar ham. Dette kan meget vel ende i ulykker. Forhjulene er vel mest kritiske?

Ja altså bare for ordens skyld jeg støtter absolutt ikke slike handlinger.
Naboens far ble drept i en sykkelulykke fordi noen hadde løsnet på bremsene på sykkelen hans. Det er en stor bakke ned fra der han bodde.
Dette er en del år siden.
Påstanden er at de vet hvem det var også, men at politiet ikke var noe opptatt av å høre om det, så ingen ble tiltalt eller straffet.
Så muligens kan det ha vært en av de som er for frisk for å bli sperret inne og for syk for å bli straffet, jeg vet ikke jeg.
Jeg har i alle fall lest om en rekke slike saker, da av langt mindre alvorlig kategori, og spesielt en kar i Sarpsborg som i lang tid i praksis kunne gjøre akkurat det han ville uten konsekvenser.