-Venstre fnyser av bompengekrav:–Mener at vi ikke skal gi noe


Kfr MDG SV og Venstre står støtt, med fast grep rundt lommeboken din.
AP skal ha veiprising, så der kan du rett og slett sette lønnen rett inn til Jonas G Støre.

Venstre-leder fnyser av Frps bompengekrav: – Jeg mener at vi ikke skal gi noe

– Hvis det er sånn at Frp går ut av regjering på grunn av bompenger vil det være det flaueste som har skjedd i norsk politikk siden 1814, sier Anders Wengen.

Anders Wengen er gruppeleder i Buskerud Venstre og Venstres toppkandidat til kommunevalget i nye Drammen.

Han er svært lite imponert over listen med bompengekrav Frp vil fremme for de andre partiene i regjeringen.

– Hvis det er sånn at Frp går ut av regjering på grunn av bompenger vil det være det flaueste som har skjedd i norsk politikk siden 1814. Det sier noe om hvilken skremmende utvikling vi har i landet, og det sier så utrolig mye om perspektivløsheten til et norsk parti dersom man går ut av regjering på grunn av noe sånt. Da må man tenke på å reformere norsk politikk fullstendig. Da har det gått for langt, tordner han.

https://www.abcnyheter.no/nyheter/politikk/2019/06/07/195584416/venstre-leder-fnyser-av-frps-bompengekrav-jeg-mener-at-vi-ikke-skal-gi-noe?fbclid=IwAR0R3KzUvLt9O0mZ1aZg9RLh_dnG1_dDLxPMzTzl2yGAiySZdribnar0mY8

Selvsagt synes ikke V at frp sine saker er noe viktige.
De hadde jo selv krav for å bli med i regjering.
Det er uansett bra at vi egentlig ikke har et eneste problem bortsett fra dem som politikerne selv lager her i landet, for da ville vi nok slitt litt

Ser at V nå har hele 1,5% oppslutning, og da er det selvsagt særdeles viktig å legge vekt på hva de mener.
Egentlig litt praktisk hvis den trenden fortsetter. Når det snart bare er en velger igjen blir det jo lett å finne ut hva venstres velger mener, da er det jo bare å snakke med henne.
Kan ikke tenke meg at det er en mann
Redigert 08.06.2019 kl 15:38 Du må logge inn for å svare

Nå ser vi hva hva en stor del av bompengene har vært brukt til. I tillegg til kjempetunge administrasjoner med høytlønnede ledere så drar man altså til Australia og fester på bilistenes penger. Det må da være en skam at administrasjon etc tar nesten halvparten av inntektene. Og det enda nåtidens Gud (digitalisering) har blitt tatt i bruk i de fleste virksomheter. Burde ikke da kostnadene gå ned istedet?

«Bompengeselskapenes pengebruk: Millionlønninger, flyreiser til Australia, sprit og standup
Bomselskapenes regnskaper viser at pengene fra bilistene har gått til mye annet enn kollektivtilbud og varm asfalt»

«På et hotell utenfor Bergen dekket bomselskapet regningen da 38 ansatte drakk 186 enheter med alkohol. Det er cirka fem alkoholenheter i snitt per person.»

Er det rart det blir dyrt? Vi ser at det her i landet dessverre har blitt utrolig mye ukultur på mange helt forskjellige arenaer. Som alltid er det den vanlige mann som sitter igjen med regningene.Er det bare meg som har en følelse av at ukulturen har økt kraftig eller er det bare pressen som har blitt flinkere til å grave?

https://www.nrk.no/norge/bompengeselskapenes-pengebruk_-millionlonninger_-flyreiser-til-australia_-sprit-og-standup-1.14571274




Redigert i går kl 17:29 Du må logge inn for å svare

Alle disse luksusutgiftene burde vært krevet tilbake.
Helt vanvidd lønns- kostnadsnivå.
Alle bomprosjekter skulle ha et makstak på administrasjon og renter.
F.eks. 6 %.

Oslopakke 3 fortsetter. Kun 7 av 59 i byrådet stemte imot (FRP + Rødt). Da blir det 20 nye år med bompenger og takstene vil alltid øke med prisstigningen eller hvordan budsjettet ser ut. Det er kostbart for å si det forsiktig. Fornebubanen er dyrest, men den har et klart behov og er en grei transport av mennesker fra sentrum/Fornebu tur retur. Mange arbeidsplasser berører og allerede så høy belastning på veinettet at det er nødvendig med bane. Oslopakke 3 er jo godt i gang og kunne uansett ikke stoppes.Tiltakene til kollektivt er veldig bra mener jeg og Oslo må ha kollektivtrafikk som hovedløsning.

Oslo får nå gode kollektive løsninger og kanskje klarer de å få til E18 + E6 inn/ut av Oslo om Eh, noen år. Så blir det slik vi alle kan leve med.

Men det er jo ikke rettferdig at diesel - og bensinbilene stort sett skal bære hele belastningen! Da blir det naturligvis og heldigvis bråk, og politikerne som har stemt for Oslopakke 3 burde jo ha skjønt at det ikke er dekning for alle utgiftene som jo tiltakene nødvendigvis må koste. De var på bærtur igjen - hvor ble det av analysene når de samtidig ønsket økt el-bil satsing og at de bilene skulle kjøre gratis!

Elbilene skal betale halv takst av fossilbilen fra 1. mars 2020. Stortingsvedtaket om maks halv pris i bomstasjonene for elbil ligger fast. Her er det både nasjonale og lokale forhold som nå kommer i hverandre og det må forhandles om elbilene skal betale fullt i fremtiden. Det er også vurderinger om elvarebiler skal få fritak i passeringer for å skåne næringene. Da er det bare å kjøpe seg en elvarebil privat med grønne elskilter slik at man kan bruke smutthullene som alltid lages.

Kollektivt koster flesk. De som reiser her kan ikke betale og det skal jo være den aller største oppfordringen. Kollektivt med årskort er ikke så galt priset, men det er betydelig dyrere med enkeltbillett eller "månedskort". Skal de som i dag kjører fossilbil over på kollektivt slik intensjonene er må prisen på kollektivt være som i dag. Jeg kjørte bil før, men har de siste årene brukt buss. Det har for det meste gått veldig greit og det er ganske billig. Min miljøkvote er derfor veldig bra. Med elbusser blir det suverent. Det er satt 6-7 i trafikk og skal bli 80. Må si jeg liker dem innmari godt. Satt på med en her forrige dagen.
Redigert i går kl 21:52 Du må logge inn for å svare

Enig med Fluefiskeren at man må se på kostnadene. De dyre ekstravagante flyreisene burde være unødvendige. Jeg unner ansatte/ledelse i bomselskapene litt ekstra, men man bør være forsiktig og ikke utagere mer enn andre næringslivsledere. Lønningene synes å være ok og det man må betale for ledere i dag. 1 mill. er ikke meget i lønn.
Redigert i går kl 22:04 Du må logge inn for å svare

Da blir det motorveier med bompenger ute i distriktene også når nå avstemningen er ferdig. Bra de vedtok disse strekningene for gode veier bør vi ha og da går det an å betale for dem. Pengene her skal gå til veiene og kostnad finansiering av veiene. Stort flertall stemte for og politikere er ikke så ille som man tror.

Jeg gir FRP rett i at etterslepet i veiutbygging gjør den byggingen litt vrien, men selv de vet finansieringen må være bompenger/stasbudsjett med litt ulike fordelinger skal veiene bli til. Tror dog ikke bompengeandelen er under 50% noe sted. 70-75% er ikke uvanlig.

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/RRarr5/avgjort-i-kveld-dette-er-bompengeprosjektene-frp-stemte-for?utm_source=vgfront&utm_content=row-1