NORDEA VS NETFONDS/NORDNET


Jeg har vert MEGET fornøyd med Netfonds.
Løsningene der er meget stabile, enkle og man har alt man trenger. Vert kunde der i åresvis, og det var nå sørgelig at man presses over på Nordnet. Jeg har så fordommer mot Nordnet, og ikke minst Nordnet kundene, så jeg har svært lite lyst å bli en av "dem".

Spørsmålet er om Nordea Markets sin løsning nå er mer stabil ?
Er det noe å satse på mon tro?

Kurtasjen dei har, er ikke så god som den jeg hadde i Netfonds (spesial 0,02 og samlekurtasje), men jeg vil spare på maks kurtasjen som er 1-99 kr min og maks.
Men man må kunne kjøpe og selge når man vil, så eneste som hindrer meg i å gå over er ustabiliteten som var i starten med Nordea.

Noen som vurderer det samme?
Noen som bruker Nordea M mye og vet noe om hvor stabilt dette er i dag?

SS
Hayen
11.06.2019 kl 21:59 1161

Støttes 100%

Har et kundeforhold tilbake til oppstarten av Netfonds (kundenr 91)
Vært ekstremt fornøyd med løsningen.
Hvorfor i alle dager skal man nå bli utnevnt til prøvekaniner og kastet inn i en betaløsning?
De har lagt en god plan for å miste mange netfonds-kunder
Daggers
11.06.2019 kl 22:29 1122

Jeg hadde en transaksjon i dag, mest for å teste dette.
Jeg har ikke mottatt sluttseddel på Mail. Kan heller ikke finne den noen steder. Ligger ikke under transaksjoner.
Er det noen andre som har solgt/kjøpt aksjer som kan finne sluttseddelen.
Liker å bokføre dette hver dag slik at jeg er ajour i ExCeL.

Sult
11.06.2019 kl 22:49 1091

Bit-Monky'ene i Nordnet klarte ikke å innrømme at Netfonds brukergrensesnitt var overlegent best, og laget en etteraping som antakelig ingen vil ha. Fatter ikke at Bit-fiklerne hos Nordnet ikke klarte å innse at noe som så å si har vært uforandret hos Netfonds i 20 år har en årsak. Så ender Nordnet opp med noe som er et speilbilde av seg selv.

Hei,
Den finner du dagen etter handelen, altså i morgen i under «transaksjoner og sluttsedler». Der kan du også eksportere til Excel.

Holder på å miste interessen totalt, savnet etter Netfonds kursløsninger og tekniske analyser er enormt. Fant imidlertid ut at enn så lenge kan man benytte Netfonds kursvisning og teknisk analyse via Hegnar.no, men det er vel bare et spørsmål om tid før det og forsvinner.

Jeg bruker Yahoo.com. Ikke på langt nok så bra, men Nordnet er helt elendig

Jeg skjønner ikke poenget med å bytte i det hele tatt, netfonds sin løsning var på alle måter bedre, både kursinformasjon, belåning og service. Det eneste som var bra med nordnet var superlånet, men nå er det også borte.
Hadde de bare kopiert netfonds sin løsning og kalt den nordnet hadde problemene vært løst.

Idag får man ikke logget på.

Nrdnet er noe forferdelig søppel. I dag er plutselig alle mine aksjer borte vekk fra konto hos nordnet, totalverdi 0 kr står det. Telefonen svarer de ikke på. Oppfordrer alle til å forlate denne forferdelige nettmegleren.

Du hadde ikke en gammel inaktiv konto stående hos Nordnet som vises da? Ved overføring fra netfonds får man uansett en ny vps-konto og må velge denne i hjelpelinjen for å få frem ny konto med portefølje fra netfonds. Skjedde for meg.
boolean
12.06.2019 kl 10:31 823

Nordnet Bank;
Jeg vil ikke bruke tid på tilbakemeldinger, det blir bare for dumt.
Det er dere som må jobbe for et likeverdig tilbud til tvangsflyttede Netfonds kunder.
Jeg kjenner til PrimeTrader 100% og har brukt det siden oppstart(har kundenr 15).
Nordnet er for meg en katastrofe, og tar bort hele gleden av å være på børs og trade.

Første man som tilbyr Prime Trader får meg tilbake som kunde.

Vil Nordnet sine realisasjonsoppgaver for 2019 være korrekte for oss som har blitt tvangsflyttet fra Netfonds?
pipsoe
12.06.2019 kl 11:01 787

Hos Netfonds mottok man en epost sekunder etter en transaksjon, med foreløpig ordrestatus,
og sluttseddel kom på epost etter børs slutt.
Det var service det!

Har forøvrig testet ut Infront Web trader, men likte den veldig dårlig. Svart bakgrunn! og alt for mye informasjon på et sted!
Nei og atter nei Nordnet, dette var dårlige saker over hele linjen!
Redigert 12.06.2019 kl 12:10 Du må logge inn for å svare
John8
12.06.2019 kl 11:43 746

Jeg handlet for et par timer siden og har ikke fått noen epost.

Handlet svensk aksje på mandag, og sluttseddel kom først dagen under fanen for «Transaksjoner og sluttsedler»
Ringte meglerbordet til Nordnet på mandag og kom til en dansktalende megler i Stockholm.
Han informerte om når og hvor sluttsedlene kommer.

Har verken lest eller hørt at Nordnet sender ut epost til din eksterne epost konto (ikke den interne mailboksen inne i Nordnetsystemet kalt «Meldinger»).
Redigert 12.06.2019 kl 12:04 Du må logge inn for å svare
macland
12.06.2019 kl 16:30 637

Nå er det primetraderen som er det viktigste. Har nettopp hatt en lang samtale med kundeservice. Fikk forresten ikke logga inn før etter det. Grunnen til det var at jeg på et eller annet vis hadde blitt sperret i morges. Uansett,jeg anbefaler flere å ringe å snakke med dem og fortelle hvor elendig verktøy vi har fått ift det vi hadde. De bare MÅ ta inn Primetrader. Så får yutviklerne leke videre med sitt og søke prøvekaniner til å teste det..Kundeservice må ta alt videre til utviklerne,og det var mange som hadde ringt om det samme.Dess flere dess bedre. Sa også at han burde ta klagene lenger enn utviklerne da de sannsynligvis maler sin egen kake med utvikling av hjertebarnet sitt, og ikke selv skjønner at det ligger i kuvøse.
Redigert 12.06.2019 kl 17:08 Du må logge inn for å svare

Virker noe amatørmessig hele Nordnet opplegget
Når man logger seg på sidene for å starte den "fantastiske Web traderen" så burde den åpnet i en ny fane.
Slik det er nå så forlater man Nordnet sidene når traderen åpner.
Da må man åpne disse på nytt om det er noe man ønsker å gjøre der
Må si jeg sliter med å bruke dette elendige "verktøyet" Dette har blitt en stor kamel å svelge for meg ! ( med andre ord: IKKE HAPPY ! )
pipsoe
12.06.2019 kl 16:55 618

Er så enig så enig, Norviking!

Jeg har betalt 500.000 i kurtasje til Netfonds siste årene.
Og jeg er rimelig lei, og innser at all gnist og lyst nå er borte for trading.

Jeg har fått en Infront Terminal, sponset, men jeg skjønner ikke hvordan jeg skal bruke den. Det ser jo ut som om jeg har lånt PC`en til Thina Saltvedt, eller Sissener. Ja jeg er like dyktig trader som Sissener, men jeg trenger ikke en slik terminal.
Samme med Infront WEB, forferdelig mye info, og 99% info jeg ikke trenger.

Har enda ikke funnet mine aksjer i infront etter 3 børsdager. Så dette her suger. Av alt jeg nå har å velge i mellom, blir det å gå tilbake til SBANK.

Det eneste Nordnett nå kan forstå, er at kunder som oss Netfondsere stikker. Det var INGEN god grunn for at de måtte ta netfonds av lufta. Finnes nok av eksempler der man kjøper opp, og fortsetter helt eller en periode med samme brands, altså som Netfonds.

SS
MrBurns
12.06.2019 kl 18:04 601

Enig med de fleste som skriver her. Brukte Netfonds daglig helt siden de startet, og de store fortrinnene vil jeg si var 1) stabilitet, de endret ikke på ting i hytt og pine, og ting var svært sjeldent nede eller tregt. 2) Webgrensesnittet var kompakt og oversiktlig, og ikke minst raskt. Det siste antakeligvis fordi de holdt seg for gode til å putte på all slags nymotens crap og dustete border, whitespace-blobber, annonser, blog-billboards osv. osv.

Og at de som lagde det nå er hos NN tviler jeg sterkt på. De som laget systemet for 10-20 (?) år siden er i andre jobber for lenge siden. Dessuten er det jo selvfølgelig koko å tro at de skal komme inn i NN og legge noen føringer.

Nei, vi må nok innse at Netfonds er gone. Jeg har dessverre ikke funnet noe bra alternativ enda.
Teddy
12.06.2019 kl 21:46 514

Nordnet kunne lett ha lagt inn Prime Traderen som en av sine alternative handelsplattformer, da er det ingen av NTF sine kunder som hadde dratt til andre tilbydere. Med en månedsavgift på 99 kr, så hadde det ikke vært noe tapsprosjekt for Nordnet. Kun svensk arroganse som hindrer dette.

Kommer selv til å bruke noen uker på Nordnett, for deretter å skifte over til Pareto. Nå er vel Pareto og Nordnet sin handelsplattform like, men Pareto er norsk bank :). Flyr alltid Norwegian foran SAS :)
Prismessig er Paretos Trader med over 50 handler pr mnd konkurransedyktig på pris. Kundeservicen hos Pareto, kan umulig være dårligere enn hos Nordnet.

Dersom flest mulig NTF kunder prøver det samme som meg, så kan det jo hende at svenskefolket vil revurdere å legge inn Prime Traderen som en av sine handelsplattformer. Money talks :)
Gork
13.06.2019 kl 17:01 420

Fikk idag opp følgende på nye Nordnet sine sider:

NEL ca 14.30
Kjøp Salg
6,02 5,80

Nordnet, jeg har vært kunde hos dere tidligere før jeg flyttet til Netfonds, jeg anser dere som en seriøs leverandør. Men det dere tilbyr nu er useriøst, dere benytter kundene deres som test piloter. Disse webb sidene skulle aldri vært offentlig. Jeg forventer et krafttak ellers er det adjø igjen.
MrBurns
13.06.2019 kl 18:14 393

Og nå har NN sperret for flere innlegg på bloggtråden sin, med en lame unnskyldning. Sannheten er vel heller at systemet ikke taklet flere meldinger, tipper jeg.

Hjelpe meg
Jeg tittet på tilbakemeldingene til Nordnet på sidene deres.
Jeg kan ikke forstå at dem skriver " at de håper det blir bra om noen måneder med sine nyansatte utviklere !
Dette utsagnet skremmer meg.
Virker jo som om alt er på teststadiet.
Og ja
Nettsiden dems er helt ræva og ikke inuitive slik det var hos Netfonds .
Jeg kan ikke skjønne at Nordnet virkelig kjører på videre uten å ta hensyn til kundenes ønsker , krav og behov !
cold
13.06.2019 kl 23:26 335

Platformen til Netfonds var superbra og det er helt tragisk at vi nå bare blir bedt om å logge inn hos nordnet. Jeg så at kontantene mine hadde kommet dit. Selv kommer jeg til å finne en annen megler, som minner om Netfonds. Mistet oversikten fullstendig. Det er bare tragisk!