Hvorfor er innkreverne så upopulære på Oslo Børs?

Hugol
28.05.2019 kl 09:08 299

Kan noen hjelpe meg med å forstå hvorfor innkreving er så lite attraktivt på Oslo Børs?

Jeg kan ikke se annet en at reguleringer og trender vil være svært gunstige for tungvekteren (B2H og AXA), da de mindre aktørene i markedet vil bli skvist ut på lavere marginer. Selv om reguleringer i f.finansiering vil medføre lavere utlånsvolum og en stagnasjon/nedgang i mislighold, er det vel vanskelig å hevde at inntjeningen og driften til innkrevjing ikke vil vokse på lang/mellomlang sikt?

Er det noen forklaring på hvorfor denne sektoren er såpass upopulær? Jeg ser et stort potensiale og har lyst til å ta et jafs på den relativt lave prisingen som vi ser i dag, men liker dårlig å gå såpass mot strømmen.
huffa
28.05.2019 kl 10:01 281

Du skal ikke være redd for og bli kalt "kjerringa mot strømmen"
Dette er et marked som kommer til og overta alle innkrevinger for varer/tjenester - ikke bare INNKASSO KRAV.
Handelsstanden/bankene slipper å opprette rådyre kontrollsystemer.
Dette har ligget i kortene en stund nå.
Minst en mann har forstått det.

Mange blir skremt av denne mannen, men det er ingen grunn til det.
Følg med.

Huff, huff.

bellx
28.05.2019 kl 10:11 268

De er ikke populære fordi de tjener penger og betaler gode utbytter.Folk vil helst ha noe"luftig" som kanskje aldri går i pluss.umulig å skjønne seg på for oss som investerer i selskaper som tjener penger hver dag.

ja det er uforståelig. de solide selskapene er det lite interesse for utenom laks da. mens luftige slott ala NEL, THIN setter folk pengene sine. B2 leverer jo kjempeoverskudd og har bra utbytte, axa har også begynt å tjene penger, men interessen er på et minimum. Innkrevingsselskapene kommer til å ta over alle fordringer fra bedrifter også så de slipper å ha egen faktureringsavdeling. De kan drive mye mer effektivt og i stor skala