Mot bompenger?

Mot bompenger? Stem SV!

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/RRK7Aa/sv-vil-droppe-veier-for-450-milliarder-kroner

Dette vil redusere bompengene i Norge betraktelig de neste 30 årene!
Redigert 27.05.2019 kl 17:55 Du må logge inn for å svare

Jeg er for så det blir ikke SV på meg...
Mentor
27.05.2019 kl 18:34 422

Audun Lysbakken klarer ikke å gjøre Oslo-Stavanger i hele sin lengde mye billigere eller bomfri han heller. Synes bompenger er helt greit. Norge ligger fortsatt etter Alabania i veistandard, noe som er helt snålt. Det er fordi det gjennom mange 10-år var stopp i veibygging. I Oslo føler folk det litt urettferdig at de må betale for kollektivt i bomstasjonene. Det er jo sosialt rettferdig for de fattige i Oslo har ikke råd til bil. Andre steder som har fått bomstasjoner har klart å integrere dette og selv der noe går til kollektivt har folk sluttet å protestere mot oppgraderingene.
Puta1n
27.05.2019 kl 22:24 364

https://www.sv.no/blog/2014/06/12/sv-vil-ikke-forby-fattige-muligheten-til-a-be-om-hjelp/

"Fattigdom fjernes ikke med forbud. Fram til sommeren 2006 var det i prinsippet forbudt å tigge i Norge. Den såkalte «løsgjengerloven» ble opphevet av et samlet Storting på bakgrunn av et forslag fra SVs Inga Marte Thorkildsen. Da var alle partiene enige om at et moderne samfunn ikke møter fattigdom med kriminalisering.

SV holder fast ved denne tidligere enigheten og mener fortsatt at fattigdom må møtes med sosiale tiltak, ikke kriminalisering. Selv om de fattige nå ikke er norske."

Mentor
27.05.2019 kl 22:28 360

Det kan bli mange fattige i Norge. Det kan bare være snakk om tid. De som ikke vil betale bompenger er neppe fattige. De har biler og et eller annet å bestille om dagen som de forhåpentligvis tjener penger på. Har de ikke det kan de parkere bilen, selge den og ta kollektivt og slutte med sutringen.
Skrika1
28.05.2019 kl 15:29 302

Ja bom penge skatten er veldig usosial og bør avvises tvert.
Jeg forstår heller ikke hvorfor vi ikke kan bruke det store oljefondet til å bygge vei.
Det virker som om jeg ikke skulle bruke av min oppsparte kapital på 10 mill for å kjøpe et hus til 5 mill. Kan ikke se noe galt i det og heller ikke bruke av oljefondets penger til vei. Dessuten er en investering i vei noe som er mer solid eller aksjer i ditt og datt til og med i spilleselskap. Hva er galt siden man ikke bruker oljefondet.

Det eneste fornuftige er å kaste alle bom stasjonene på dynga og sanere gamme gjeld og bygge ny vei der det trengs. Veien er en ralinvestering og ligger der fondets midler er i aksjer som går opp og ned og kan bli betydelig rasert om Trumps armageddon spill med kineserne slår til.
Redigert 28.05.2019 kl 15:32 Du må logge inn for å svare

Joda greit nok og setter pris på at man i gata står opp mot udugelige politikere, all ære til dere men hvor er dere ellers i året når det ikke går utover egen lommebok?
Bmwi8
28.05.2019 kl 15:47 287

Jeg og er for bompenger. Gjerne mer. Deilig å slippe kø kjøring i oslo

Ja du er vel ikke VANLIG du da, for det er først når VANLIGE folk må betale det blir leven. Og da lurer jeg på hvor smarte VANLIGE folk er, vanskelig å skyve regninga over på ikke VANLIGE folk i all evighet i VANLIGE folks iver etter at alle ikke VANLIGE skal betale for ting de ikke vil betale for selv. Det er veldig VANLIG det...
Redigert 28.05.2019 kl 16:00 Du må logge inn for å svare
Per K
29.05.2019 kl 20:57 214

Har du sett trafikken fra Asker inn mot Oslo på morgenen. Så gjerne bom om det kan være med på og redusere køen

Hjelper ikke med bommer der vettu. Tror du folk kjører på den veien for moro skyld?