LPG SHIPPING: Kepler Cheuvreux øker kursmålet til Avance Gas


LPG SHIPPING: Kepler Cheuvreux øker kursmålet til Avance Gas til NOK 42 (40) og til BW Gas til NOK 69 (67), gjentar kjøp i begge aksjer.

Jeg vil ha kr 4 i utbytte hvert kvartal, men etter at selskapet har fylt opp kassa:)

2 kroner i utbytte på et kvartal og dette er en super investering for meg:)
Og et solid hopp på alle futures så nå begynner ting å materialisere seg.
Redigert 02.06.2019 kl 13:40 Du må logge inn for å svare

Jeg er ikke inne i analysen her i forhold til tilbud og etterspørsel. Men meglerhusene påpeker lengre turer, IMO, mer etterspørsel, lav tilvekst siste år på flåte.

Vi får nok bare vente å se. Men futures kommende måneder er kraftig opp:)

PÅ 100¨ USD/DAG..EPS 49,50...
I sept 2015 fikk vi 18 kr aksjen i utbytte for et kvartal...Men da var antall aksjer 35 mill, ikke 66 mill som nå. Men færre båter enn de 14 de har nå
Redigert 02.06.2019 kl 13:03 Du må logge inn for å svare

Kommer vi på et snitt over 50 000 dollar er jeg storfornøyd, jeg er faktisk fornøyd med enda litt mindre:)
Langsiktig investering dette for meg.

Det er neppe noen seriøse aktører som tror at ratene over tid skal ligge på det doble av dagens nivå. Jeg tipper de fleste vil være glade dersom snittet de neste 12 månedene vil være på dagens nivå. Volatilt blir det garantert.
Bakke101
02.06.2019 kl 10:03 1033

Stigningen i ratene forventes å dobles igjen. Da er eps ca kr 40 pr aksje. Gang den med 4/5!
urix
02.06.2019 kl 05:07 1194

I såfall halverer vi kursmålet til kr. 85, stor oppside uansett.

Det blir noen spennende måneder og år framover.

Ha en god søndag!

Spennende!
Ingen garanti for at ratene holder seg eller øker selvsagt, men god trend!...
Kursen holdes selvsagt igjen av den generelle usikkerheten i aksjemarkedet, pluss at shorterne vel også jobber for å holde den nede inntil de har dekket seg inn.
Frontman
02.06.2019 kl 00:20 1420

Får ikke priset shippingaksjer til 10 gangeren! 4-5..og ratene må holde seg over tid
urix
02.06.2019 kl 00:00 1442

Frontman skrev 17 kr..per år
Multipel 10/17 kr = kurs 170 kr. (P/E), konservativt om ratene holder seg, evt. stiger til enda høyere nivåer.

Nei, det er futures pr.tonn dette 63.25 Litt annen rate enn det du tror:) Dette ligger rundt 50 000 dollar. Poten meldte om gjennomført slutning på 51 000. Er høyt nok det Bakke hehe
Redigert 01.06.2019 kl 17:12 Du må logge inn for å svare
Bakke101
01.06.2019 kl 16:31 1823

googleearth11 skrev Takk!
Ser ut som det er gjort en slutning til 63.250?!?

Det du refererer til der er tydeligvis det som kommer fra Poten på ettermiddagen. Har du en lenke til CME-futures?

Eller slik de var for Avance i 2015 - innen de måtte kjøre en kriseemisjon året etter.

Du tror fortsatt ikke de har lært av sine feil?
Bakke101
01.06.2019 kl 08:58 2173

Med slike rater vil utbyttene etterhvert bli enorme, slik FRO var for 10 år siden
Bakke101
01.06.2019 kl 08:57 2174

Nå slår forventningene inn - dvs rater over 100k. Det ble sagt at inngangen til juli kunne være et taktskifte, og det vider jo nå tallene det blir.

Futures rett opp i dag på Cme. Nå viser de 63,25 pr tonn. Ny årsbeste.

Men oppnådde rater er enda bedre :)

LPG (KT) LAST POSTED SPOT RATE ($/mt) SPOT TCE RATE ($/day)
VLGC, 44 (AG-Japan) 64.21 51,042
Redigert 01.06.2019 kl 08:49 Du må logge inn for å svare

Og så skal det nevnes: Jeg antar, uten å vite, at selskapet sluttet mange av skipene sine i spot rundt slutten av q1 og starten av q2, en periode som ikke var preget av gode rater, derav er det en så stor andel av seiledagene som er på "dårlige rater". Hvis vi da antar, bare for morro skyld, at snittraten på de resdterende dagene er på 36 000, så blir den totale oppnådde snittraten = 0,66*26 000 + 0,34* 38 000 = 30 080. Med breakeven på rundt 22 000 (mener det var det det lå). Gir det rundt 8000*90*14 = 10 millioner dollar i overskudd, eller litt under hundre millioner kroner. Det er ikke så ille det :)

Tja, det vil jeg ikke si. Alt er spot. Ingenting er bundet. Men når man fikser en båt til 20 000 dagen for en reise over 80 dager så er båten "bundet" i 80 dager, hvis man vil tenke det slik. Så hvis selskapet skriver at de har "fikset" 66% av alle seiledagene til 26 000 dagen er det bare et snitt av den oppnådde spotraten for 66% av alle seiledager :)
Så når noen sier at "bindetiden er over" så vet vi egentlig ikke det. Alt vi vet er at 66% av alle tilgjengelige seileager i q2 ble på 26000/dagen. De resterende 34% ble sluttet og blir sikkert fortsatt sluttet i dette markedet nå. Men hvis en reise blir sluttet nå, til f.eks 50 000/d for 60 dager vil bare 30 av de seiledagene registreres for q2 (siden det bare er èn måned igjen). Jeg minner om at det er 14 skip * 90 seiledager i et kvartal, så kan man leke med kalkulatoren :)

Det virker det som vi forstår det på samme måte; at 34% av flåtedagene gjennom kvartalet er spot. Med andre ord at de oppnår et snitt av hele kvartalet, og ikke utelukkende de høyeste ratene som vi nå ser i mai.

Petrocarbon skriver at "bindingen er ferdig" - og det finner jeg ingen dokumentasjon for.


Tapogvinn. Rederiene oppgir aldri detaljert hvordan de fikser båtene. Men det det betø i rapporten var at 66% av alle tilgjengelige seiledager var sluttet på de ratene, altså et snitt (noen er på høyere rater noen er på lavere, snittet ble 26K). Resten er nå sluttet på andre rater, høyst sannsynlig høyere. Mtp spot: Se flåtelisten:

https://www.avancegas.com/Fleet

Så du forstår det slik at det er dagene i de to første månedene i kvartalet hvor ratene var bundet? Jeg kan ikke finne noe om dette verken i rapporten eller presentasjonen for Q1.

Det eneste jeg finner er dette;

"66% of total Q2 2019 ship days have been fixed at a rate approx. $26,000/day"

Så fint om du kan vise til hvor det fremkommer at det er spotrater som gjelder for den siste måneden i kvartalet.







danm
31.05.2019 kl 19:15 2614

Folk kan ikke tænke klart, de er opslugt af faldende oliepris og Trump. Folk, der kan holde hovedet koldt og køber på disse fald bliver vinderne.
Bakke101
31.05.2019 kl 19:02 2629

Ratene videre opp. Når shipping først stiger får de vanvittige sykler. Dette skjer nå mens markedet er mest opptatt av Trump. Minner meg om fro for 10 år siden:)

Jeg sier jo det skal ned, hva er det surmuler for ?
er enda sår i ræva og det blir nok litt til.
Enkel logikk er at folk ikke gidder investere i selskaper for fremtidig inntjening og da skal vi ned. Mer morsomt med emisjonsaksjer og selskaper med skyhøy gjeld!Løp og kjøp : Qec, IOX, sdrl, NAS, EMGS, osv.
Redigert 31.05.2019 kl 20:55 Du må logge inn for å svare
Tændis
31.05.2019 kl 18:24 2709

Forøvrig, hvis du ikke er istand til å skjønne risk on/off på børsen så burde du sette pengene dine i banken. Fordi flere meglerhus har skyhøye kursmål på en aksje så er det ikke dermed sagt aksjen forsvarer kursmålet i allskens børsklima og nå er det altså surt og resesjonsfrykten rår ergo selger folk aksjer og tar gevinst/tap fordi de tror at trenden skal fortsette. Det er jo enkel logikk!
Tændis
31.05.2019 kl 17:59 2753

Tviler på at vi skal ned i morgen mtp at det er Lørdag og børsen er stengt

Da skal vi nok ned i morgen. Virkelig utrolig dette! Jeg har aldri sett noe slikt på børs før. Vi blir rævpult av de store gutta.
Redigert 31.05.2019 kl 17:45 Du må logge inn for å svare

Den bindingen er ferdig om du leste rapporten. Det var 2/3 de hadde sikret. Hvordan fordelingen er i løpet av hele perioden gidder jeg ikke bruke tid på.
Men rent matematisk er bindingsperioden ferdig og det er spot som gjelder. Storfiskene får dette billig nå, det irriterer meg!
Redigert 31.05.2019 kl 09:40 Du må logge inn for å svare

synd de har bundet prisene sine i Q2. Det gjenstår å se om ratene fortsatt er på dette nivået i Q3.