NAS - BOEING MAX


Betraktning: Hvor mange av dere virkelig tror at FAA skal bruke mer enn 4 uker før at BOING er på rute igjen?

Å betrygge folk at de skal ta seg ekstremt god tid til å forsikre seg at fly er "safe" før de skal tas i bruk igjen er nok meget viktig. Men å ikke bruke MAX-fly i sommer vil nok forårsake mange konkurser i transport-bransjen.

Fyr løs om du har noen tanker..
Redigert 02.06.2019 kl 13:49 Du må logge inn for å svare

Nå dreier det seg om en feil produksjon: "De aktuelle flydelene kan være sårbare for feil som følge av en ufullstendig produksjonsprosess, sier FAA i en uttalelse. Myndigheten har gitt Boeing ti dager på å fjerne flydelene."
??

Egentlig helt forventet. I likhet med andre selskaper styrt av blårussen på Wall Street - så bryr Boing (som også styres av denne inferiore del av befolkningen) seg en råtten pinn om hva det koster i menneskeliv og lidelse - bare bunnlinjen kommer ut i blått...

Takke meg for US-kapitalisme - de kan ryke og reise!

Noe nytt fra Boeing?

Noe positivt om Norwegian: JA!
http://www.expansion.com/directivos/2019/06/05/5cf6cb63468aeb48528b466e.html
Redigert 05.06.2019 kl 15:55 Du må logge inn for å svare

http://www.expansion.com/empresas/transporte/2019/06/16/5d0623d3e5fdea55348b45e2.html

China Southern Airlines, China Eastern Airlines og Air China har bedt produsenten kompensasjon for suspensjonen av disse flyene. Forbundet for lufttransport i Kina (CATA) anslår tapene ved å forlate 737 MAX i land i 4.000 millioner yuan (517 millioner euro) innen utgangen av juni. Dette landet har den største flåten av fly av modellen, med totalt 96.

18 fly tilsvarer 18,75% av 517 milioner euro = 96,93 millioner euro

Om jeg beregner riktig vil da Nas kunne kreve allerede 969 millioner kroner på slutten av juni.
969/4 (mars, april, mai, juin) = 242,3 millioner per måned.

Med tanke på det Kina krever av Boeing. Vil nok Nas gjøre det samme beregning: Så mye koster det å ha Max boeing fly på bakken:
13,46 millioner/fly