PHO- Derfor blir BLC Cysview ny Standard of Care i USA.

BLC Cysview blir mest sannsynlig ny Standard of Care i USA fordi.

- Det er selskapets og CEO sin målsetning.
- Det øker tid til tilbakefall
- Det øker 5 års overlevelse
- Gjør livet til pasientene enklere.
- Reduserer pasientenes angst.
- Pasientene oppsøker selv klinikker som tilbyr Photocures behandling.
- Det reduserer helse kostnader i USA.
- Sterkest anbefaling fra FDA, AUA og Medicare.
- Veksten i USA er svært sterk.

Hvor lang tid vil det ta? Der har Schneider vært upresis i sin kommunikasjon. Ved starten av sin Q4 presentasjon sa han "soon" for i neste setning si at "det tar tid" Skal vi ta gjennomsnittet av dette så blir det ikke veldig lenge til.
Redigert 13.05.2019 kl 18:33 Du må logge inn for å svare
focuss
14.05.2019 kl 07:51 2096

Sydney skrev Mye var det i q4?
Sydney
USA salg i Q4-18 var 18,4 musd. Vekst fra forrige kvartal 15,2 %. Sterkt.
trigger1
14.05.2019 kl 07:53 2061

Focuss - dette er ikke ok, uansett utgangspunkt. Man burde absolutt kunne forventet mer, også gitt Schneiders forsiktige kortsiktige signaler på q1. Såpass ærlige bør vi være. Men det langsiktige caset er styrket i løpet av kvartalet pga publikasjonene etc, som understøtter caset. The proof of the pudding will be in the eating..
thepower
14.05.2019 kl 07:53 2058

They holder på med the 'same old same old" using money like drunken sailors.

Let's call a spade forna spade. This quarters results STINKS. No surprise, I have been calling is for weeks now.
m73102
14.05.2019 kl 07:57 2015

Enig - helt som forventet. Viser at PHO er i rute ift guidingen. Basert på det som ble sagt på Q4 kan det ikke vært forventning om overskudd (men vi nærmer oss allerede nå breake even) - og med utfordringene med flexi var det heller ikke forventning om mange utplasseringer i Q1. Men som det står er det særlig her det foreligger et meget stort potensiale - og det bør i Q2 være utplassert mange flere flexi scope. Ellers har jeg heller ikke sett at PHO har skrevet i en rapport/børsmelding tidligere at de nå jobber for SoU...
focuss
14.05.2019 kl 08:00 1995

Lesere bør være klar over at det for tiden er en del totalt mislykkede biotech investorer på tråden som er desperate på å snakke ned PHO slik at de kan komme seg inn i dette vekst caset i stedet for sine egne tapsprosjekter. Denne rapporten bekrefter det som er i ferd med å skje. Nemlig at PHO vil bli en fantastisk investering.
Ambisjonen kunne ikke vært større SOC globalt. Det er en grunn til at de tør stikke nakken ut på den måten. De har god grunn til å tro på det.
focuss
14.05.2019 kl 08:04 1938

trigger 1
Når jeg skriver resultatet er ok så er det fordi jeg mener det. Har ikke sett det har vært større forventninger enn hva som er levert. Hva andre mener kan ikke jeg rå med. Flexiscope ble bare levert to siste uker av mars grunnet oppstartproblemer, men de har en strong pipeline nå.
thepower
14.05.2019 kl 08:09 1872

Wow. Check out the PHO headline on Hegnar.

Maybe Trygve Hegnar has bought into PHO? They normally RIP PHO apart on Hegnar, now they couldn't be more positive.

Is the tide turning? Can we snatch victory from the jaws of defeat? SOC
Redigert 14.05.2019 kl 08:10 Du må logge inn for å svare

Dette er noe av det mere solide jeg har sett i presentasjonene deres. Økningen i salg / topplinje er også imponerende.

For de som ikke står inne i aksjen og forventet urealistisk eksplosjon i salg er dette en veldig solid rapport. Den er bygget opp på en helt annen og mere kommersiell måte enn tidligere.
Redigert 14.05.2019 kl 08:11 Du må logge inn for å svare
Hayen
14.05.2019 kl 08:13 1833

Dette var solid og hyggelig lesing.
Presentasjonen fremstår ekstremt offensiv og målrettet.

Ser også Norne er positivt overrasket
thepower
14.05.2019 kl 08:19 1794

Source please (Norne)
Tobias
14.05.2019 kl 08:21 1777

Norne

Impressive US growth leads to strong 1Q figures
Photocure reported better-than-expected 1Q figures this morning, which
might lead to some upward revision in our estimates as well. Our Hold
recommendation is under revision.
Better-than-expected 1Q figures
Photocure (PHO) released its 1Q19 report this morning. Hexvix/Cysview
sales of NOK 51.4m were 9% above our NOK 46.9m estimate. Sales in the
US, Nordics and Europe (ex. Nordics) were all slightly above our estimates
and the company highlighted that 1Q was a record quarter by revenues and
number of units sold. This led to EBITDA of NOK -1.5m and EPS of NOK -0.23
vs NOK -6.6m and NOK -0.34 expected by us respectively.

Ganske i tråd med mine forventninger i hvert fall. Innenfor -10 mill netto Og bedre enn en egentlig kunne frykte på grunn av tekniske problemer. Sterk vekst.
Da går Q2 ganske sikkert i pluss,
Og generelt bør en investering ligge minst 6 mnd foran tallene, innen pharma enda lenger. Godkjent + fra PHO
Big_Bull
14.05.2019 kl 08:35 1682

Her hersker kortsiktigheten som alltid. De utplasserte rigide skopene gir et fint grunnlag for en stødig inntjening i lang tid fremover. Men det er med de fleksible scopene og surveillence markedet at dette skal ta av. Her er vi fremdeles helt, helt i startgropen, men med en ypperlig start på 11 utplasserte fleksible skop. De guider altså på 20-25 MNOK Dollar i 2020 kun for det amerikanske markedet. I tillegg kommer Norden, partnersalg, og nylig det australske markedet. Med andre ord kan vi forvente rundt 215 000 000 NOK fra USA og minimum 135 000 000 NOK fra Norden, partnere og annet. Totalt 350 000 000 NOK i omsetning i 2020. Dette i henhold til dagens veksttakt. Og ikke innberegnet noe taktskifte knyttet til Australia, andre markeder, nye partneravtaler, ny leverandør av skop eller andre kickers.

Dette høres kanskje ikke mye ut, men selskapet gjentar altså at de ser et betydelig vekstpotensiale også etter 2020. Og viktigst av alt, selskapet er i dag priset til stusselige 870 MNOK. Helse og farmasi er som kjent svært lite syklisk og prises ofte på en P/E rundt 20. Med unntak av salgsapparatet som det på sikt kan kuttes i, har ikke PHO noe særlig utgifter. Det skal altså ikke så mye til for å levere et ganske substansielt overskudd, som ganget med gjennomsnittlig P/E for bransjen vil gi en svært pen aksjekurs.
Durable
14.05.2019 kl 08:45 1632

«Getting five A’s is a home run». 😀

Meget solid og fremoverlent Schneider på fremleggelsen i dag. 😀
Ambisiøs og målrettet.

Dette ser ut til å bli vanvittig bra!!!
thepower
14.05.2019 kl 08:49 1600

Schneider is smashing it out of the park. Is Dan finally showing that he de man
Durable
14.05.2019 kl 09:12 1484

Dahl leverte også en fin presentasjon av den økonomiske situasjonen.
Han fortjener «kred» for en ryddig, oversiktlig og ikke minst kortfattet fremleggelse.
Terningkast 6 i dag. 😊
Tåka
14.05.2019 kl 09:14 1467

Veldig opptatt i dag, men har registrert at kursen er blå.

Holder det, sees neste q.

Rakk akkurat ikke presentasjonen. Må vente på opptaket. Var det en god presentasjon også fra Schneider? Var det noe spesielt negativt eller positivt?

Litt bedre enn forventet for min del. Q2 presentasjonen kan ikke komme fort nok. Det blir en halleluja-dag.

PHO leverer varene. Noe svakere enn jeg hadde forventet på antall nye utplasserte scope, men her tror jeg problemene som KS hadde med flexiscopene må ta skylden. Dog vil jeg tro at akkurat den delen vil få en ekstra kraftig vekst gjennom Q2. Derfor tror jeg fortsatt at antall utplasserte scope PR utgangen av Q2 2019 vil ha passert 200 enheter hvorav 20+ vil være flexiscope.

Joda, det er bare å glede seg til Q2 og resten av 2019.
thepower
14.05.2019 kl 10:27 1269

You are the eternal optimist. You really think they will have 9 new flexiscopes by end Q2? What do you base that bullshot on?

Dont get your Hopes up for Q2. Q4 maybe, not Q2.
Redigert 14.05.2019 kl 10:28 Du må logge inn for å svare
focuss
14.05.2019 kl 10:34 1247

riskypick
Det var en helt ok presentasjon og Schneider understreket målet om å bli SoC. Dahl sin presentasjon var betydelig strammet opp og var bedre en tidligere.Schneider understreket også det faktum at de er tidlig i lanseringsfasen.
focuss
14.05.2019 kl 10:36 1231

Ser Norne ble begeistret. Regner med de vil endre fra hold til kjøp med kursmål i området 60-70. Så regner jeg med videre oppdatering til over 100 etter Q2.
Computum
14.05.2019 kl 10:37 1212

Men så var det kursen da. Begynte bra, men nå er festbremsene kommet på banen og måker ut sine aksjer.
thepower
14.05.2019 kl 10:55 1166

Didnt take long for reality to take hold??

Within 2 hours it's in the red. Oh dear

Synes PHI holder seg bra jeg med tanke på ikke supre tall (ikke dårlige) og en rød OB også i dag. Men jeg tror fortsatt at vi har til over sommeren med å ta plass. Mange andre case å gjøre litt penger på i mellomtiden.
Computum
14.05.2019 kl 11:09 1127

Markedet er tydelig fornøyd med presentasjonen, selvom noen velger å selge. Idag dreier det seg mer om "utro" og kortsiktige investorer enn om selskapets prestasjon i første kvartal.

YNWA Er nok flere som tenker som deg, og det kan jo i seg selv forårsake en dropp i kursen i det korte bildet.
I den fasen selskapet nå er kommet i, så kan det likegodt være en bommert å satse på det. Holder meg derfor i ro og hamstrer videre når anledningen byr seg.
focuss
14.05.2019 kl 11:21 1084

Nå er det vel slik at de av oss som følger selskapet, og har tro på selskapet, forventer stadig bedre kvartalstall i lang tid fremover. Q1 gjorde ingenting for å endre disse forventningene, bare forsterket dem. Det kunne jo vært fint om en større del av markedet delte en slik forventning med oss. Forventninger alene kan jo prise ett selskap til 10 milliarder. Det er jo NEL et eksempel på. Det tilsvarer i tilfelle en PHO kurs på ca 500 kroner.
focuss
14.05.2019 kl 11:26 1061

Q1 tallene viste jo ikke bare sterk vekst YoY, men også en solid vekst på 15 % fra Q4-18. " The acceleration has begun" som Schneider sa ved Q4.
14.05.2019 kl 14:42 929

Dette er hvordan POwer vurderte kvartalspresentasjonen idag kl. 07:10.
Det viser at han ikke har lest rapporten og dersom han har gjort det forstod han ingenting av innholdet!

thepower
I dag kl 07:10
523

Having now read the report it says 171 scopes including 11 flexi.

With 171 it means 14 scopes installed with 3 of them flexi. Almost bang on my call.

Sorry boys but fortsatt rød. Let the attack begin.

Once again reality bites. The market is not gonna like this.
Hayen
14.05.2019 kl 14:56 884

"I am happy to say we have them in place"

Schneider om de fem A'ene som kreves for å bli Standard of Care.

Det ser ut til være kun et spørsmål om tid før så skjer.
Så kan jo hver enkelt lure på hva som skjer med kursen når det inntreffer.
Redigert 14.05.2019 kl 14:58 Du må logge inn for å svare

Der har vi det redigerte innlegget. I sin iver etter å spre eder og galle var han først ute og konkluderte med at totalt antall nye skop var 4(?). Det var også vist også å betrakte som "Almost bang on my call". Huff, Best å ignorere.
14.05.2019 kl 15:13 839

Jada,
Enig, ikke noe å bry seg med sånn sett. Bare litt artig at enkelte kan tolke en hel kvartalspresentasjon på mindre enn 10 minutter og samtidig bastant påstå at det er dårlig.
14.05.2019 kl 15:15 834

Imorgen tenker jeg vi kan forvente en ny oppdatert analyse fra Norne med KJØP og kursmål godt over NOK 60.
Antar og forventer også en artikkel i Finansavisen.
Snart er PHO på fleres lepper!

gratulerer med en herlig oppgang i dag. Tror nok det kan være greit å ta gevinst nå?
14.05.2019 kl 15:33 767

Hehe,
Tar ikke gevinst på dette stadiet, selskapet er til de grader underpriset.
ruda
14.05.2019 kl 15:41 739

Ja, dette er en doblingskandidat

Mulig det, men det er aldri feil å ta gevinst. Ikke umulig den blir litt billigere i løpet av dagene som kommer. Uansett lykke til

Was a solid day for PHO, just as I said it would be.

We are almost back to where we were about 9 days ago. Just a couple of kronkies under.

I den påfølgende periiden etter Q2 i fjor klatret kursen opp mot 65.
Dagens tall og fremtidsutsikter er ytterligere styrket siden Q2 2018.
Ser ikke bort fra at vi nå frem mot Q2 2019 lett bryter 65.

Powergutt: «Was a solid day for PHO, just as I said it would be.»

LOL, ikke det jeg har lest. Har du hukommelse som en gullfisk ?
SørenE
14.05.2019 kl 19:12 416

Hej Norge

Scoopfinder: ikke gør nar af en gullfisk -- klog fisk, -- den spiser kun når den er sulten :-)

Ikke fodre GirlPower -- han hopper rundt som en kænguru -- værre backtrader skal man lede længe efter :-) LOL

Dansken
super optimist
Sydney
14.05.2019 kl 19:50 362

Hadde vi bare klart 5-10 Mill overskudd hadde det vært litt enklere med en dobling..

Takk Danish.

Når skal du begynner å skrive på Norsk? Respektløs å skrive Dansk pa et Norsk forum. Skjerp deg gutt.

Isn't your name a swear word? FY Søren?

Redigert 14.05.2019 kl 20:17 Du må logge inn for å svare
14.05.2019 kl 20:22 311

For de som har mulighet å vente til 2021-2022 så har den med all sannsynlighet doblet seg flere ganger.
En skal ikke være spesielt oppegående for å skjønne økonomien i dette framover basert på veksten de leverer.
Men, mange ser det ikke enda.