FRO- Elendig marked


Ratene har vært elendig en god stund nå. Ratene er rundt 7000 usd om dagen. Break even er rundt 25 000 usd om dagen. Aksjen prises til ca 1.65x NAV. Hvorfor eie FRO her?
Redigert 09.05.2019 kl 12:10 Du må logge inn for å svare

Det har vel noe med å gjøre at folk forventer at aksjen vil kunne betale ut én dollar i kvartalet i utbytte til neste år

Anbefaler å kjøpe dagens FA (10.05) og lese side 16 med overskriften:
Tankmarkedet er vesentlig bedre enn øyeblikksbildet tyder på, mener Fearnley Securities

"FRO hadde sikret 84 prosent av stortankkapasiteten i første kvartal 2019 til en snittrate på 41.300 dollar pr. skip pr. dag. DTH oppnåde en gjennomsnittlig timecharterinntjening på 35.800 dollar i tremånedersperioden januar-mars. Euronavs stortankere seilte til sammenligning inn 35.200 dollar dagen i første kvartal. Pr. nå har DHT sikret kontrakter for 61 prosent av flåtekapasiteten i andre kvartal til en snittrate på 29.800 dollar dagen."

"Mot slutten av året regner Fearnley Securities med at VLCC-skip tjener rundt 75.000 dollar dagen på timecharterbasis. Neste år tror Fearnley VLCCene tjener 60.000 dollar i snitt, mens moderne tonnasje med «scrubber» ombord bør kunne oppnå nærmere 80.000 dollar dagen."

"For Frontline er kursmålet 85 kroner, en oppside på 20,5 prosent. Kursmålet på Arne Fredlys Hunter Group er 5,20 kroner. Det gir en oppside på 46,5 prosent."



Redigert 10.05.2019 kl 00:50 Du må logge inn for å svare