DOF og Q1

danm
DOF 08.05.2019 kl 15:18 25490

Laver en ny tråd, for at debattere Q1. Hvad kan vi forvente?. Vi har set Topaz komme med et fint Q1: https://shippingwatch.dk/Offshore/article11363351.ece
Lilleulv
14.05.2019 kl 09:41 2572

Følger litt med på aksjer jeg ikke eier selv også, eks sdsd. Det har foreløpig gått bedre der kursmessig, men de har også en "sperre"/ stor salgsordre liggende for å bremse oppgang, selv om de er under siste emi-kurs.
kvirrevi
14.05.2019 kl 09:55 2541

Jeg opplever at DOF burde stige nå om dagene. Selskapet er inne i en driftsmessig sterk periode med det aller meste av kapasiteten i arbeid. Ratene har også tatt seg opp både innen AHTS og PSV, kanskje også innen subsea.
Full kapasitetsutnyttelse innen PSV med høyere rater er tilstanden for DOF innen supply.
Bra kapasitetsutnyttelse med høyere rater er tilstanden for DOF innen AHTS.
Over 80 % kapasitetsutnyttelse (per i dag, trolig lavere i 1Q 2019) tror jeg er tilstanden innen Subsea, forhåpentligvis med noe høyere rater og EBITDA.
Subsea er nøkkelen, men de to andre divisjonene er også viktige.

DOF opplever jeg har det meste i arbeid for tiden, der det skal forholdsvis få ytterligere kontrakter til før de nærmer seg full kapasitetsutnyttelse.
danm
14.05.2019 kl 09:57 2539

Der er ingen omsætning, kun spekulation.
Ruperto
14.05.2019 kl 10:08 2521

Will back again ! is pure manipulation
Redigert 14.05.2019 kl 10:10 Du må logge inn for å svare
Formel 1
14.05.2019 kl 10:22 2488

3 tallet er et godt utgangspunkt for å tjene penger.
Tar en jafs hver dag.-..hehehehehoooo🎁🎁🎂👀
voila
14.05.2019 kl 11:05 2437

Siste slutninger til Hera og Skansen lukter det sikkert fugl av. RNR foreløpig.
Formel 1
14.05.2019 kl 11:06 2440

2 jobber for Dof.
Wessel:Skandi Skansen og Skandi Hera.
Scope og work: R/M 21 D/D
Stay Trygda!
Formel 1
14.05.2019 kl 11:08 2439

Hva betyr RNR?
Er det: Rock 'N Roll eller Rate not report!
Redigert 14.05.2019 kl 11:12 Du må logge inn for å svare
danm
14.05.2019 kl 11:15 2432

Der er en god grund til den lave omsætning, da kursfaldet ikke hænger sammen med høj belægning/rater og en oliepris omkring 70$.
Egard
14.05.2019 kl 11:29 2402

Skandi Skansen og Hera hyret til 37500GBP/dag DD14, skulle naa vaere litt igjen til avdrag ogsaa da--))

Jøss, det var bra. Kanskje hegnar burde skrive en artikkel om det? Da kanskje vi får litt fart. Det er vel de beste ratene hittil i år vil jeg tro
K221B
14.05.2019 kl 12:44 2302

En liten korrigering og oppdatering på Skandi Admiral innlegget 11. mai 2019 kl. 12:32.

Ifølge Hilde Drønen «så har Skandi Admiral for så vidt ikke endret til Panama flagg for det har hun hatt hele tiden. Det brasilianske flagget er såkalt «dual Flagg».»

Drønen går videre og sier at DOF ikke har tatt noen endelig beslutning hvorvidt fartøyet skal opereres i spot markedet da det vil være avhengig av hvordan markedet utvikler seg i Nordsjøen. Dette er også grunnen til at selskapet har besluttet å gjennomføre 20 års klassing av fartøyet.

Det overrasker meg at DOF vurderer Skandi Admiral som ett potensielt konkurransedyktig fartøy i Nordsjøen, men stoler på at selskapets ansatte og ledelse vet hva de gjør. Uansett ble det bekreftet at fartøyet skal gjennomgå ny klassing, noe selskapet ikke gjør uten at de har tro på at fartøyet vil kunne tilføre selskapet inntekter på en eller annen måte over de neste 3 til 5 årene.

Til slutt spurte jeg Drønen om de hadde planer om å sette inn ett annet fartøy i Brasil, på Brasiliansk flagg. Svaret var at «Det er mulig å importere et annet DOF skip som brasiliansk flagg, som vil bli aktuelt dersom vi vinner en kontrakt i Brasil».
voila
14.05.2019 kl 14:01 2235

Inntil 21 dager, eller til oppdraget er utført.
K221B
14.05.2019 kl 14:50 2182

Uten at dette betyr så veldig mye, men Skandi Skansen og Skandi Hera skal ut på "Rigg move" av Paul B. Lloyd Jr., for selskapet Zennor Petroleum, noe som bekreftes både hos Clarksons Platou og Westshore Shipbrokers. Clarksons Platou oppgir D/D 14, mens Westshore Shipbrokers oppgir D/D 21. Hvem som har rett har jeg ikke sjekket opp (og bryr meg egentlig ikke så veldig mye om heller).

Uansett, hvis Clarksons Platou har rett, så er dagraten på over 425.000 NOK (37.500 GBP). Om dette er bra eller dårlig har jeg en mistanke om bestemmes ut fra den som ser. Personlig er jeg fornøyd når DOF henter ut 2 spot kontrakter med rater høyere enn det Westshore Shipbrokers sier på sine hjemmesider er den høyeste spotraten i Nordsjøen så langt i mai (ConPhil N betalte Siem Emerald 23.651 GBP, nesten 270.000 NOK, fra 10/05-19). NB! Dette betyr høyeste spotratene som Westshore har registrert og ikke nødvendigvis høyeste rate oppnådd i Nordsjøen i mai.

Kanskje DOF gjør en genistrek, når de nå kjører 20 års klassing på Skandi Admiral for å se på bl.a. muligheter i spotmarkedet i Nordsjøen denne sommersesongen?
danm
14.05.2019 kl 15:43 2123

Kursen bliver svær at holde nede, for de, der ønsker det.
Bassefix
14.05.2019 kl 16:23 2067

Hvor langt skal vi ned inden 1Q

Fikk svar fra børsforum xi i sta der alle kunne komme med spørsmål. Her er svaret jeg fikk: Jeg kom med en kommentar rundt DOF tidligere i tråden:

DOF har en veldig sterk posisjon i Brasil og IMR markedet, men de har mye gjeld. I relativt ny oppdatering skrev SB1M at det ligger merverdier i flåten utover det som er priset inn i aksjen i dag, men konkluderte med at de vil trenge ny egenkapital ifm refinansiering. Hvis de klarer å refinansiere uten å emittere er nok oppsiden i aksjen stor.

I Dovre eier vi heller SDSD. Nordsjø PSV markedet er stramt nå, Standard sluttet nettopp ut Olympus til $ 26k. Med den raten er skipet tilbakebetalt på <2år. Vi tror aksjen har mer å gå på over de neste 3-6mnd.
AlanS
14.05.2019 kl 19:04 1901

Det er overraskende at emisjonsrykter masseres veldig aktivt for tiden.
DOF er ferdig med investeringsprogrammet sitt og gjelden er sikkert noe selkapet vil prioriterere nå. La oss vente til Q1 og høre hva DOF kommer til å gjøre med gjelden framover.
Redigert 14.05.2019 kl 22:24 Du må logge inn for å svare

Jeg personlig tror ikke det kommer noe emisjon. Å når det ikke kommer, tror jeg aksjen vil stige solid opp. Å bare se på de høye ratene som tikket inn i dag. Er kanskje i overkant optimist, men jeg har skikkelig trua på DOF.
Hoff@
14.05.2019 kl 19:53 1850

I Dovre eier vi heller SDSD. Nordsjø PSV markedet er stramt nå, Standard sluttet nettopp ut Olympus til $ 26k. Med den raten er skipet tilbakebetalt på <2år. Vi tror aksjen har mer å gå på over de neste 3-6mnd.

Dette er jeg 100 % enig i, kom dere utav hengemyra i DOF og inn i SDSD
Redigert 14.05.2019 kl 19:55 Du må logge inn for å svare
hstray
14.05.2019 kl 20:09 1834

Så visst Dof leverer ett brukbart resultat(bedre enn 2018 første kvartal) og ikke varsler noen emisjon som alle skiver om skal komme så skal kursen opp 100% til ca 8? Det var på disee nivåene kursen lå ved Q1 18 da med ett betydelig svakere markedet på de fleste områder.
Legger også med svaret jeg fikk fra Hilde Drønen, CFO i Dof.
Jeg tolker hennes svar på at det ikke kommer noen ny emisjon med det første

Ny Emisjon?
Hei Hilde. Ser Dof har gått kraftig ned siste tid pga av frykt for ny emisjon for å betjene renter og avdrag.

Klarer Dof ASA betjene alle lån med avdrag og renter ihh til ordinær nedbetalingsplan i første og andre kvartal 2019?

Hvordan ser dere markedet i 1.kvartal 2019 sammenlignet med 1.kvartal 2018?

Svar Hilde Drønen CFO Dof.
Hei

DOF ASA betaler normale avdrag i datterselskapene Norskan Offshore Ltda og DOF Subsea AS. I DOF Rederi AS og DOF Deepwater (50% eid JV) er gjelden restrukturert dvs. 25% av normale avdrag betales fram til 2021. Denne nedbetaling er lagt til grunn i 2019.

Markedet i Nordsjøen har i første kvartal i år vært bedre sammenlignet med samme periode i fjor hovedsakelig for PSV flåten, og konsernet har pt ingen skip i dette segmentet i opplag. For AHTS flåten har utnyttelsen og rater vært noe bedre, men markedet er fortsatt svært volatilt. Markedet i Asia og Australia viser tegn på økt aktivitet. I Brasil er aktiviteten på samme nivå som i , men her forventes økt etterspørsel framover på grunn av økt aktivitet både fra Petrobras og IOCs. Markedet for subsea IRM er på samme nivå som i fjor.
hstray
14.05.2019 kl 20:09 1835

Så visst Dof leverer ett brukbart resultat(bedre enn 2018 første kvartal) og ikke varsler noen emisjon som alle skiver om skal komme så skal kursen opp 100% til ca 8? Det var på disee nivåene kursen lå ved Q1 18 da med ett betydelig svakere markedet på de fleste områder.
Legger også med svaret jeg fikk fra Hilde Drønen, CFO i Dof.
Jeg tolker hennes svar på at det ikke kommer noen ny emisjon med det første

Ny Emisjon?
Hei Hilde. Ser Dof har gått kraftig ned siste tid pga av frykt for ny emisjon for å betjene renter og avdrag.

Klarer Dof ASA betjene alle lån med avdrag og renter ihh til ordinær nedbetalingsplan i første og andre kvartal 2019?

Hvordan ser dere markedet i 1.kvartal 2019 sammenlignet med 1.kvartal 2018?

Svar Hilde Drønen CFO Dof.
Hei

DOF ASA betaler normale avdrag i datterselskapene Norskan Offshore Ltda og DOF Subsea AS. I DOF Rederi AS og DOF Deepwater (50% eid JV) er gjelden restrukturert dvs. 25% av normale avdrag betales fram til 2021. Denne nedbetaling er lagt til grunn i 2019.

Markedet i Nordsjøen har i første kvartal i år vært bedre sammenlignet med samme periode i fjor hovedsakelig for PSV flåten, og konsernet har pt ingen skip i dette segmentet i opplag. For AHTS flåten har utnyttelsen og rater vært noe bedre, men markedet er fortsatt svært volatilt. Markedet i Asia og Australia viser tegn på økt aktivitet. I Brasil er aktiviteten på samme nivå som i , men her forventes økt etterspørsel framover på grunn av økt aktivitet både fra Petrobras og IOCs. Markedet for subsea IRM er på samme nivå som i fjor.
Frodon
14.05.2019 kl 20:53 315

Innlegget er slettet av administrator
hstray
14.05.2019 kl 23:17 211

Innlegget er slettet av administrator
hstray
14.05.2019 kl 23:22 1683

Så tungt lastet ledelsen i Dof er med Aksjer etter restruktureringen hvor de kjøte billige aksjer til kr 1(etter aksjesplitt kr 10)
Så vil de gjør alt som står i deres makt for å unngå utvannende emisjoner. Syntes hilde svarte ganske klart og tydelig på det i epost under. Ved restrukturering kunne de leve med ett dårlige markedet til 20/21 uten ytterligere grep. Ser ikke hvorfor denne planen ikke skal holde når markedet i tillegg fra Q1 har begynt å snu og er bedre enn på flere år

Innlegget er slettet av administrator
kvirrevi
15.05.2019 kl 09:28 1454

Ratene for de to Skandi AHTSene i går står som RNR på westshore, men på Clarkson er de bekreftet til 37500 GBP, altså godt over 400 000 kroner.
Lilleulv
15.05.2019 kl 09:45 1426

Det er noe rart over hele linja,.... Sdsd leverer bra tall og god guiding, men kursen faller. Holdes i jernhånd under 1,40 kr.

Kvartalsrapporten tilsier at den lett nå skulle karret seg over siste emi kurs på 1,50 kr.
Snodig...

Nb! Jeg eier ikke aksjer i sdsd.
Redigert 15.05.2019 kl 09:46 Du må logge inn for å svare
danm
15.05.2019 kl 09:52 1414

Lad os holde debatten til DOF, og glæde os over, at belægning/rater giver godt overskud på driften. Baissingen og trykket ned af på kursen, er historie inden længe.
danm
15.05.2019 kl 10:01 1394

Denne undren kunne også gælde branchen, som DOF er i: https://shippingwatch.dk/secure/Offshore/article11381431.ece
glugg
15.05.2019 kl 11:44 1295

Scandi Bergen charted for NOK 370000,- pd.
15.05.2019 kl 11:51 1284

Ja, de kan jo lage en tråd sammen med Salah. Nå lagde jo jeg en tråd til Salah og CO, EN TRÅD JEG SYNES DE BURDE BRUKE.

Markedet er generelt nervøst for tiden. Når en kan lese at eksperter tror børsen kan krakke skaper det ikke kjøpsfest, når i tillegg shipping/offshore ikke er inn i tiden blir det enda vanskeligere. Jeg nekter å tro det siste oljerallyet er kommet, kan dog ta litt tid før miljøhippiene innser at mange av de grønne aksjene de eier er luftslott.
kvirrevi
15.05.2019 kl 12:02 1286

Med Skandi Bergen på rate 370 000 kroner er det nå tre av fem DOF AHTS båter på gode rater. Dette er tydelige tegn på at AHTS segmentet til DOF kan stå fremfor et løft i omsetning og inntjening. Dette er kjærkomment all den tid dette er segmentet som har brukt lengst tid på å hente seg inn.

Jeg ser også små tendenser til at selskapene legger inn bestillinger noen dager i forveien.

Det begynner å se veldig bra ut nå. PSV markedet vil nok holde seg stabilt bra en stund fremover men det er i ahts markedet de virkelig store pengene kan tjenes. Der er det også lite tonnasje i opplag som er konkurransedyktig i Nordsjøen. Blir det sånne rater som nå til over sommeren så kan det bli virkelig bra. Dof har vel 5 ahtser i spotten, mens resten stort sett går i Brasil på lengre kontrakter. Vil hjelpe veldig på hvis ahtsene kan generere cash. Bunnlinja i Q1 blir nok fortsatt negativ men i Q2 kan vi kanskje håpe det er snudd til pluss.
kvirrevi
15.05.2019 kl 13:55 1177

Jeg tror bare deler av fokuset rundt Q1 vil dreie seg om Q1 tallene. Selskapet er inne i en fase der det ser mye lysere ut innen alle divisjoner selv om det er veldig tidligere tegn innen AHTS. Men AHTS tegnene er veldig positive siden det er dette segmentet som henger etter.

Jeg tror mye av fokuset vil dreie seg om at nå er det veldig høy aktivitet i DOF og at også ratene i de ulike segmentene er på vei opp. I denne sammenheng nevner jeg Q1 rapporten til EIOF der det ble pekt på økte rater også innen Subsea og at EIOF er positiv til markedsutviklingen i dette segmentet.
Redigert 15.05.2019 kl 13:58 Du må logge inn for å svare
Formel 1
15.05.2019 kl 13:59 1191

I dag har jeg valgt å hoppe over til sdsd, mulig jeg returnerer til dof ette q1 hvis den kan handles på lavt 3 tall.
MrDokken
15.05.2019 kl 15:31 1102

Subsea ser ut som går greit for DOF akkurat nå. Dette basert på ledige båter i øyeblikket, og de siste mnd.

Men hvordan de gjør det om 2 mnd vet jeg ikke da det er lite som meldes for tiden.

Synes de er dårlig å melde de mindre jobbene f.eks i Nordsjøen. Det kommer noen meldinger i ny og ne som inneholder alt mellom himmel og jord.


Kjøpte litt mere i dag. Litt mere tålmodighet så tror jeg denne skal opp igjen. Alt jeg leser om markedet indikerer sterk oppgang.

Hei enig, alt indikerer at dette vil bli bedre. Kjøpte litt til på mandag.

Er litt trist at denne går ned for tiden. Men hamstrer det jeg har mulighet til. Tror fortsatt på en positiv Q1. Har skjedd større mirakler en det på børsen ;) Oljen er sterk og ratene er gode. Har mye aksjer her nå. Kanskje litt for mye.. Men noen ganger må mann bare tro på seg selv å kline til ;) Så får skeptikerne bare mene det de vil. DOF skal opp. Tror denne kursen er historie om kort tid.

Å her er nok en fersk artikkel som bekrefter min optimisme. Link: https://min.e24.no/a/rA5eEA
danm
15.05.2019 kl 19:34 897

Der er tale om manipulering over en bred kam i offshore. Det kan ikke passe, at vi skal have lavere kurser end sidste år, samtidig med at alt går den rigtige vej.
danm
15.05.2019 kl 19:37 895

Prøv at bruge hovedet. Tråden er oprettet af mig. Salah er for længst blevet blokeret af mig.

Tror de skal jobbe godt for å holde denne under 4- 4,10 i morgen. Ligger nok ikke 200000 rund 3,90 i morgen. Her er det bare tålmodighet som gir avkastning. Ha en fin kveld Dofere.
davan
15.05.2019 kl 22:04 771

Scandi Bergen på jobb for kr 370 000/d, det skulle gi et brukbart bidrag, synd det litt kortvarig!
10PS
15.05.2019 kl 23:23 694

E 24:
Dof fremstår som det tryggeste loddet i offshoreskip-bransjen
Situasjonen er langt fra rosenrød for Dof. Men vil man først satse på offshoreskip-markedet, fremstår Dof som et av de tryggere alternativene.

Kanskje ikke tryggeste loddet er rette ordet, men potensiale bør de ha. Tror en god del sitter på
gjerdet i påvente av et enda mer stabilt marked/og avklart finansiering.