"Eg var dum og kjøpte meg ein Tesla"

Basse
27.04.2019 kl 20:37 3164

"Eg var dum og kjøpte meg ein Tesla X, skikkeleg dum. Heldigvis har eg vore smart nok til å kvitta meg med bilen etter ei knapp veke.

No brenn eg derimot inne med originale gummimatter til bilen, eller rettare sagt originale gulvmatter i kjip plastkvalitet, mykje likt resten av bilen.

Desse er no til salgs dersom det finst nokon som fortsatt eig Tesla, med behov for gulvmatter. Dei vart kjøpt til Tesla X med 5 sitteplassar. Eg har ikkje matte til bagasjerommet, berre baksete og framsete. Det vart opplyst at dei skulle passe perfekt til bilen, eg veit ikkje heilt om eg er enig i det. Tesla meinte eg kunne varma dei opp med hårfønar for å få dei til å passa.

Mattene er brukt i 5 daga og framstår som nye. Med på kjøpet skal du få ein nøkkelring som er kjøpt på ebay. Nøkkelringen er faktisk det mest positive med heile Teslahistorien.

Om du vurderer å kjøpe Tesla ville eg heller vurdert ein fjernstyrt bil du kan ha som leiketøy. Så kan du kjøpe deg ein skikkeleg bil du kan bruka når du sjølv treng transport.

Selges til den som betaler mest. Hos meg kan du forvente service. Du vil få svar rimelig raskt, du trenger ikkje vente i timesvis for å få snakke med nokon som ikkje kan svare på det du lurer på. Ein kundebehandlar hos Tesla sammenligna servicen dei leverer med servicen eg kunne pårekna å få på Kiwi. Ingen skam på Kiwi, men Kiwi er fleire hestehovud framfor Tesla. Ein skulle ikkje tru at ei lavpriskjede leverer betre enn ei bedrift som sel luksusbilar i millionklassen.

Luksusbilar, det var deira ord.

Kort om min opplevelse av «luksusbilen».

Den hogg inn bremsen på motorvegen då den såg syner, eit kjent problem svarte kundeubehandlaren min.
Teslaen brukte tidvis så lang tid på oppstart at eg ikkje rakk ut av garasjen før porten var stengt. Lite kult når ein må ut for å åpne porten på nytt og bilen sløknar. Så er porten på ny stengt før bilen er klar for tur. Det er berre å resette bilen sa kundebehandlaren, bilen er som ei datamaskin. Av og til startar den ikkje skikkeleg opp. All lyd i bilen forsvant, det vart nesten stille. Berre den summande dekkstøyen. Ingen radio, ingen lyd på ryggesensor etc. Restart bilen sa Tesla. Vindauga passa ikkje til bilen og spratt ned når det skulle opp, berre litt justering sa Tesla. Dårlig lakkfinish utvendig ved levering, me set opp ein time så ordnar me det sa Tesla (kanskje det hadde skjedd i løpet av 2021). Lading og rekkevidde er ein historie for seg sjølv. Dei er ikkje ei gong i nærheten av å levere som dei opplyser. Superladaren tek ein evighet, eg trur Tesla hadde omtrent 700 meterstokkar då dei skulle måle opp ein kilometer.

Så når ein blir møtt av ein kundebehandling som er sjokkerande var eg ikkje i tvil. Passe oppgitt etter 3-4 daga med problembil fekk eg beskjed av Tesla om å besinne meg.

Eg er glad eg har komme meg ut av Teslaknipa uten det store tapet. Men eg har aldri tapt så mykje stolthet på eit prosjekt, eg har aldri vore så skuffa over eit produkt og eg har aldri mista så mykje nattesøvn grunna behandlingen eg har fått.

Tesla, takk for meg. Det var ein opplevelse!"

https://www.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=145769870
Frøs
27.04.2019 kl 21:13 3109

Hei.
Dette høres for dumt ut.
Tesla må være kjempeglade for å bli kvitt deg.
Mvh pensjonisten

Har du framleis den store stygge tverrkassen i alu til hengjarfestet for ski og anna skrot?
gunlove
28.04.2019 kl 00:21 2890

Tviler ikke på at det du skriver er korrekt. For min egen del har jeg aldri sittet i en Tesla, hverken i baksetet eller bak rattet. Jeg har heller ikke sett i bagasjerommet eller hvordan det ser ut under bilen. Har kun sett på avstand Tesla biler som står på ladning og har lest noen artikler om biler som har tatt fyr under kjøring. Brems, stopp og hopp ut.
Når sant skal sies så har jeg faktisk aldri rørt en Tesla noen gang selv om de har vært nært noen ganger. Skal jeg være ærlig tror jeg det vil bli slik resten av livet, skulle jeg kjøpt en el bil hadde jeg valgt alt annet enn Tesla.. De tapte over 6 mrd kr i Q1 2019, de tjener på noen kvartal, men det ser jo ikke bra ut for dette selskapet..
Bmwi8
28.04.2019 kl 00:45 2869

Kona har en tesla x 2017 modell og jeg må si jeg er totalt uenig med ts. Bilen er helt topp.

Takk for opplevelsen Ts
Kan du legge til Testa i ticker på Tråden
Så ser flere denne.

Kanskje det er jobb for me på Tesla
Ser ut til at de har mye å lære
danm
28.04.2019 kl 10:02 2567

Køb et tysk kvalitetsprodukt med god service.
Heks
28.04.2019 kl 10:09 2536

Nå må du slutte ellers så blir Trump så forbanna at han skal bombe ikke bare...…..
danm
28.04.2019 kl 10:17 2518

Trump er idiot, Musk er fantast. Desværre bliver situationen for Tesla bare værre og værre. De forsøger at vende tab til overskud, desværre bliver både bil og service ringere og ringere.

Trump har vært en pioneer når det gjelder å ta tak i diverse arbeidsoppgaver som president.

det synes også til at media er tilfreds med det meste slik Trump driver politikken nå,-siden det er blitt BETYDELIG roligere med denne felles drittslengingen i media mot Trump.

Hvem annen president har fått lederen av Nord-korea til å grave med spade i jorden ilag med den sør-koreanske presidenten,- INGEN!

Trump har vært j*vlig dyktig under hans tid som president.
Redigert 28.04.2019 kl 11:21 Du må logge inn for å svare
pengex
28.04.2019 kl 11:30 2427

At teslaene er rullende datamaskiner burde du ha visst. Tesla kan jo oppgradere bilene trådløst og de nye bilene har fått egen bevissthet som selvparkering,autonomi ,osv. Sikkert greit når alle sensorer fungerer ,men om 10år når elektronikken begynner å bli slarkete?
Dette er biler for den nye generasjonen som ikke måtte reparere forgassere og hjuloppheng en gang i mnd. En forbruksvare av dimensjoner som koster skjorta.

pengex
28.04.2019 kl 11:42 2411

Det var ett overflatisk syn på trump klinkers. Han påstår at Kim er en fantastisk il presidente, han bygger mur mot Mexico. Han har kuttet estimerte kostnadene pr co2 tonn fra 50usd(Obama) til 1-7usd slik at olje-kullindustri reglene mykes opp.Osv…… Mannen baker sin egen kake og han gjør alt i sin makt for å kunne vinne neste valg. Han har en politisk agenda som de færreste i verden ser.
Stella
28.04.2019 kl 11:46 2400

Ok-
Redigert 28.04.2019 kl 23:38 Du må logge inn for å svare
danm
28.04.2019 kl 13:12 2340

Trump gør livet lettere for rige forbrydere, som han selv er en del af. Der bliver et kæmpe oprydningsarbejde efter ham og en mængde retssager.
Stella
28.04.2019 kl 13:43 2301

Når Gunlove sier det så MÅ du tro det. Hun sier det med love, og det er hellig!
pengex
28.04.2019 kl 14:02 2271

Det er jo litt sånn usa fungere. Neste president blir presentert som en ny redningsmann.
Trump spiller både idiot og redningsmann. Det er ganske lett å tolke utifra politikken hans som er ikkexisterende. Det er kunn spill for galleriet.
Frøs
28.04.2019 kl 17:21 2156

Hei pengex.
Hvor blind for fakta er det mulig å bli?
Trump har gjennomført en god del av det han lovte i valgkampen.
I motsetning til "dine politikere" som bare lover og holder minimalt av sine valgløfter.
I tillegg går økonomien bra i USA.
Når man er forutinntatt blir man skjelden objektiv. Og da vil man heller ikke se fakta.
Mvh pensjonisten

hadde Hillary blitt valgt 2016,-så hadde Nord-Korea og verden i dag vært røykbelagt av dumme valg!

Trump tar tak i situasjonen med den enorme(!!) flyten av narkotikaen som kommer inn fra sør,-de vil ha inn ærlige mexicanere som gjør papirarbeidet!

Media har tydeligvis fått deg til å feiltolke det som er blitt sagt pga den kampanjen imot Trump,for å prøve å påvirke og gjøre Republikanerene til tapere.

Jeg har evnen å se med åpne øyne hva som FAKTISK foregår,og utav det jeg observerer,så ser det bra ut.
Redigert 28.04.2019 kl 17:40 Du må logge inn for å svare
Jomma123
28.04.2019 kl 20:05 1996

Hva fan har presidenten med Teslafeilene og gjøre? Er det hårsåre Teslaeiere som prøve og vri på temaet?
Brande_n
28.04.2019 kl 22:08 1905

Å skifte tema eller forstyrre diskusjonens tema er en kjent strategi for å unngå det ubehagelige som ikke bør høres eller bli kjent.

Synes for øvrig teslaer ser ut som månebiler
Redigert 28.04.2019 kl 22:43 Du må logge inn for å svare
pengex
28.04.2019 kl 23:59 1778

Elon og Donald bor i samme land. Det er jo noe.

Kula...……….tror du muren skal bygges for å hindre narkotika?
Og går usa økonomien så bra, gjelda øker hver dag.
Og hva har skjedd i nordkorea som er så happy hour om dagen?
Tror du er litt forvirret om trump policyen.
danm
29.04.2019 kl 10:18 145

Innlegget er slettet av administrator
Jomma123
29.04.2019 kl 10:41 1519

Så du anbefaler presidenten og kjøpe de stusselige gummimattene? Heldigvis har ikke presidenten sunket så lavt at han kjører Tesla.
pengex
29.04.2019 kl 10:49 1503

Kanskje "the beast" trenger nye matter. Du får ringe 202-456-111. Spør etter mannen med dørmatta på hue.

To bønder, etter som ordet går,
var aldri edru på fire år.

Det fyrste gjekk på ein måte.
Dei fekk både le og gråte.

Andre året var verre.
Då rauk både hest og kjerre.

Tredje året tok ende.
Dei hugsa kje kva som hende.

Så gjekk dei inn i det fjorde,
og det var det siste dei gjorde.

Jakob Sande

Trådstartar ser ut til å sy ei sak ut frå ikkje kunne .. har knapt eigd ein Tesla .. berre å ramse opp lausbitar ut frå presseoppslag

Denne modellen 3 performance min vil tilrive seg rattet .. eg strittar mot .. eg tviheld på grepet om rattet .. ikkje gjer meg arbeidslaus .. elskar å køyre med alle desse digitale assistentane rundt meg som tilbyr meg teneste ..

Tesla eiere må være noe for seg selv. Jeg begriper ikke st en kan finne seg i så mye feil på en ny bil, og på toppen helt elendig service. Har selv kjørt firmabil i 26 år, 100-120k på hver bil, og knapt opplevd feil på noen av de.
EirHan
26.05.2019 kl 18:52 696

Har en Tesla Mod X - Ingen feil å spore etter 3 år og 60 000km
Hektar
27.05.2019 kl 23:23 521

Sirkler avløpet allerede:
https://www.fool.com/investing/2019/05/26/is-tesla-doomed.aspx

Er klart at når entusiastene har handlet og det er opp til Tesla å få vanlige folk til å kjøpe rabalderet så sliter de litt. Når de ikke skal ha utsalgssteder, er elendige på service og tilgang på deler og i tillegg er på god vei til å bli forbigodt av flinke tyskere med fullt nettverk som har vært oppe og kjørt i over 30 år så blir dette problematisk. Ser det ikke som usannsynlig at Tesla bilene blir en del av en retro-historie i likhet med Troll i fremtiden.

Riktig som TS påstår, dette er en feil på X modellen!!!
Stella
28.05.2019 kl 00:22 475

Du verden hvor interessant, så flott at du skriver og får det ut il oss som er uvitende.

I så fall ikke bare eierne som er noe for seg selv.
Folka bak det hele er også noe for seg selv, som han derre musken.
I 1954 skrev Wernher von Braun en novelle(?)....bok som handler om kolonisering av Mars.
(Braun er NASAs grunnlegger)
Hvem har nå eget romfartsselskap med flereårig pjatt om marsturer? Jo Elon Musk.
I boka til Braun var det en slags regjering/leder på Mars som het nettopp Elon.

Dette er naturligvis helt tilfeldig. Eller ble Elon oppkalt etter denne figuren/lederskapet i boka fordi foreldrene hadde lest den?
Kanskje. Og da er det bare naturlig at han starter opp et eget "NASA", sånn helt tilfeldig.

http://mileswmathis.com/musk.pdf

https://duckduckgo.com/?q=spacex+100%25+hoax&ia=videos
Redigert 28.05.2019 kl 10:37 Du må logge inn for å svare