Hydrogen Cars Have 4X Annual Fuel Cost


Hydrogen Cars Have 4X Annual Fuel Cost, 2-70 Times The Carbon Debt As Electric Vehicles
April 26th, 2019 by Michael Barnard

Hydrogen fuel cell cars are the bad idea that refuses to die, zombies revenant from their ~2005 grave, lurching forward into transportation discussions over and over. They are the B-movie monster that rises from the bathtub they were drowned in, only to be killed again in a different way. It’s time again to put a pickaxe into their rotting brain pans.

(...)

https://cleantechnica.com/2019/04/26/hydrogen-cars-have-4x-annual-fuel-cost-2-70-times-the-carbon-debt-as-electric-vehicles/

Ja kostnaden är ett problem.

Det får oss också att dra slutsatser om hydrogenbilens miljöpåverkan.

Dessa kostnader går till något, kan vara material, energi, arbete. Allt detta har en miljöpåverkan.

Som tur är räcker kostnaden i sig till för att hydrogenet aldrig ska slå igenom. Det vore förödande för miljön.

Framsynta politiker borde redan nu förbjuda hydrogen. Men oljebolagen har ju lyckats lansera hydrogen som framtiden, som något som är rent och ska lösa allt.

Så att de kan fortsätta bränna olja, de vet ju att hydrogenet ekonomiskt aldrig kan slå igenom.

Följ kostnaderna! Hoppas någon politiker tar tag i detta!
Redigert 27.04.2019 kl 08:00 Du må logge inn for å svare
Z00L
27.04.2019 kl 08:55 1461

Ja, det er nettopp dette Nel jobber for å løse. Derfor bruker de penger på FoU selv om de allerede har den mest energieffektive teknologien. Kombinert med dette er helt eller delvis produksjon on site med solcelle evt. vindkraft tiltak for å få ned kostnader. Kostnader man unngår med dette i tillegg til energibehovet for leting etter olje, bygging av oljeutvinningsfasaliteter, operasjonell drift, transport av råolje, raffinering, transport av ferdig produkt, er også energitap ved strømtilførsel fra fjernlokasjon. Dette er det blitt reknet mye på, og kommet fram til at ved stordrift av Nels teknologier i sammenførsel av de etterhvert gode elektrisitetsproduksjonsteknologier vil totalt sett bli billigere enn fossilt drivstoff. Dette før klimautslippskostnader er blitt oppjustert i henhold til FNs vedtatte CO2 policyer.

Hvilket årsresultat skal jeg dele på milliarder av aksjer ? Hvilke tall får jeg da?

Hvilket tall får jeg når man ganger 6,51 med antall NEL aksjer?
Er dette "fair" tall som økonomer klarer å regne hjem ?

Min gode venn Nestor Sissener, han kasta kortene da jeg sendte han spørsmål. Han bare lo, og sa at han klarte det ikke.
SS
kaliber
27.04.2019 kl 10:45 1220

Tallet er 6,81% høyere enn torsdagens sluttkurs,så enkelt!
MrPutter
27.04.2019 kl 12:02 1105

Derom strides de lærde også fordi NEL er så mye mer enn drivstoff til EV's. Og når det er sagt så vil prisene falle dramatisk når man oppskalerer produksjon av H2 biler og infrastruktur. Og det er nok det som skremmer batteribillobbyen som helt sikkert står bak artikkelen som TS linker til.

www.carbonbrief.org/renewable-hydrogen-already-cost-competative-say-researchers/amp

MrPutter
Redigert 27.04.2019 kl 12:40 Du må logge inn for å svare

Innlegget er slettet av administrator
JosefK
27.04.2019 kl 15:43 911


Milliarder... ???????❤️???
kaliber
27.04.2019 kl 16:46 769

Her er tallet: 7,904,390,000

Innlegget er slettet av administrator

Den lille dekksgutten klarte ikke selv å finne dette tallet som er nermere 8 mrd, da klarer han vel neppe å lese tallet.
Dekksgutten er nå slettet.
God helg

God gutten SS har hele tiden hatt alle tallene, men det gleder meg veldig å se at NEL menigheten klarte motvillig etter 2 uker å komme med disse fantasitallene.
Aldri i verden om jeg skal eie en aksje long med slike tall.....


SS

Lurt.
Er tråder her nå hvor jeg bare får sett 10% av innleggene.
Da ser man lettere disse som har så mye på hjertet om selskap de ikke kjenner eller har trua på.
Kanskje de bare søker noen å krangle med.
En slags fetisj?

NEL Fetish ?
Det er i såfall snadder fetish!

Jeg har vert innom NEL siden 1,5 og sist eg kjøpte var den vel falt fra 4,5 til 1,98 igjen!
Nel er og forblir et oppblåst luftslott!

SS