KAN DET BLI BEDRE ????

1871/5000
Axactor går til en sterk start i 2019
Axactor fortsatte sin lønnsomme vekstreise og forsterket stillingen som en ledende europeisk gjeldsforvalter i første kvartal 2019. Bruttoinntektene og nettoinntektene mer enn doblet i forhold til året før, til henholdsvis EUR 91 millioner og EUR 74 millioner.

EBITDA er mer enn tredoblet til EUR 22 millioner, mens EBITDA-marginen forbedrer seg til 30%, noe som viser skalerbarheten og effektiviteten til forretningsmodellen. Kontant EBITDA er også mer enn tredoblet til EUR 59 millioner, noe som reflekterer solid kollektive ytelse og økende REO-salg.

Porteføljeinvesteringene utgjorde EUR 69 millioner i første kvartal, hvorav de fleste i NPL-volumer ervervet gjennom terminkontrakter. Størstedelen av investeringene kom i Norden, og forbedret den geografiske balansen. Totalt ERC oversteg EUR 1,7 milliarder ved utgangen av kvartalet, hvorav NPL porteføljen utgjorde 86% og REO for 14%.

Finansieringsposisjonen ble styrket med frigjøring av ytterligere 100 millioner euro i bank
lån og EUR 50 millioner økning i et obligasjonslån. Med investor Geveran økte midler til
co-investering kjøretøy Axactor Invest 1 S.à r.l. i April.

Axactor ser attraktive investeringsmuligheter i NPL-segmentet og økte finansieringsblader
rom for å øke det totale planlagte investeringsnivået i 2019 fra 350-400 millioner euro til
400-450 millioner euro. Porteføljeinvesteringene og solid oppkjøpsresultater peker mot fortsatt lønnsom vekst.

"Axactor hadde en veldig sterk første kvartals tegning på de store investeringene som ble gjort i fjor i kombinasjon med positive markedsgrunnlag. Vi leverte en rekordhøy EBITDA-margin, som viser fordelene i aksjen i Axactor-modellen. Videre gjør vår forbedrede finansieringskapasitet oss muligheten til å opprettholde et høyt investeringsnivå gjennom 2019, sier konsernsjef Endre Rangnes i Axactor.

Huff, huff, men men.
Hørt rykter om at det knapt var omsatt 100000 aksjer kl 14 i dag. Så det er ikke all verden.

Men tenk deg selv om noen skal ha f.eks 3-500.000 aksjer, som er normalt i axa, da hadde de måtte betalt 21-22 kr i dag. Så når det kommer litt etterspørsel, så vil den dra seg opp.

SS

man kan alltids håpe , at det løsner...men du verden hvor lenge man må vente....

nok en begredelig axa dag.... fysj og fysj

På 17 Mai roper alle "HURRA", men i axa er avtalen "stilltiende" omtrent som å kjøpe en billett på bussen...

Ja AXA er en aksje for helt spesielt interesserte, la oss alle være enig om det. Men, den knuste likevel OSE i dag - opp 2,02%.

SS
Redigert 10.05.2019 kl 16:29 Du må logge inn for å svare

jaja børsen er full av selskaper som går både 10-15 og 20 % på en dag... men huttetu for en fantastisk utvikling vi ser i axa…., bare så synd vi ikke fikk med oss hvor fantastisk dårlig investering dette var..... den gangen man var så dum å henge seg på... men man får bite i det sure eple og håpe det kan snu såpass at investeringen blir tilbakebetalt... heldigvis har vi flere bein å stå på...
God Helg til besservisserne…. :)
Bjørn72
10.05.2019 kl 16:54 1247

du utolmodige sjel , tror ikke å være Axactor aksjonær passer for deg, du er allt for utolmodig, her kreves masse tolmodighet, sikekr på at vi som er long får klekklig betalt, Gevran har et vindu som han kommer garantert til å benyttes. når det blir meldt at warrant har blitt utnyttet. vil vi sem at manupuleringen er forsvunnet dugg for solen. På en måte er jeg glad for at så mange kaster kortene desto større rakketfart vil denne aksje få etter hvert. Husker jeg hadde en prat med en finasdirektør i et konssern han fortalte at de fleste som handler på Oslo børs eier ikke tids horisont er allt for utolmodig skal ha 50% avkasting nå ikke vente par tre år, derfor så mange som faller fra og forblir tapere, og noe få vinnere, Jeg akter og være en vinner så jeg har godt tid til å vente .. Ukene går fort og plutselig er vi der at Gevran melder om kjøp som markedet får hakeslapp av. denne aksje er ikke for kortsiktge tradere , men for de som er long . lykke til de som forsatt holder ut jeg for blir sittende.. denne juvel av aksje kommer ikke til å bli solgt på leeeeeeeeeeeeenge.
Redigert 10.05.2019 kl 16:57 Du må logge inn for å svare

Jeg har hørt at flere "hus" også er av den oppfatning av det vil skje noe innen i høst som får axa til å gå rimelig bratt oppover.
Folk må bli flinkere å ringe litt rundt, maile litt, og ikke være redd for å snakke med "stjernene" man finner i media. De liker å snakke, og de har mange gode poeng.

SS
Bjørn72
10.05.2019 kl 17:13 1216

om jeg skulle anbefalt et meglerhus hadde jeg tatt en telefon til Alfred Berg de er bull på Axa.
Redigert 10.05.2019 kl 17:13 Du må logge inn for å svare

Det er dem jeg snakket med her om dagen. Meget bra samtale.

SS

Herre Min Hatt, og du som er kategorisk negativ til axa i bøtter og spann.... (jeg ler hysterisk nå) at du kan plutselig konvertere til en SS tilhenger henger ikke på greip
10.05.2019 kl 17:43 1177

Hva snakket dere om?
Har du endret holdningen din med tanke på en økonomisk nedgang hvor AXA skal langt ned?
AXA er slik jeg vurderer det utsatt for stor usikkerhet, ikke rundt selskapsspesifikke utfordringer, men mer rundt hva som er JF sitt neste trekk. Min erfaring er at det man trodde skulle skje ofte har tatt en uventet vending. Jeg tror også at JF vil plukke billig fremover fremfor å betale dyrt for sine aksjer, og hvorfor ikke?
Redigert 10.05.2019 kl 17:45 Du må logge inn for å svare
Tjuagutt
10.05.2019 kl 18:01 1147

Bjørn72, antar du er født i 72 og hadde derfor trodd du hadde klart å opptre mer voksent. Skal du blokke alle som skriver noe du ikke liker?
Bjørn72
10.05.2019 kl 18:30 1115

ja det gjør jeg når folk skriver lite konstruktivt ikke har noe å bidra med, virker det samme med deg , du blir sperret !

Konstruktiv ? Du likner litt på ,, sinnataggen,, i Frognerparken ha ha ha 😂💰 men alle venter på ,,the big winn,, så håpet er der 😘

Så så, nå må Pastoren frem med pekefingeren her i menigheten.
Vi som sitter på fremste rader må ikke krangle oss innbyrdes. Amen.
Hallelujah!

Det vil fremdeles komme AXA mirakler. Jeg vil påstå at AXA har vert sterk denne uka, og jeg angrer bittert på at jeg ikke fikk fyll på 18 tallet, og dels lave 19. Men nå er toget i siget, og Trump og Kina mann blir sikkert enig om noe. Da er usikkerheten borte, og indexer skal i ath igjen.
Da står ikke AXA igjen på Arna Stasjon for å si det sånn!

Hallelujah!

SS
(sjefspastoren i AXA menigheten)
Varsom
10.05.2019 kl 21:35 990

Fint med inkasso om dagen... lurer på om jeg skal satse alt jeg eier og har... all in liksom....!

Har ikke fulgt med på traderen denne uka, bare fått noen sms varsel om axa og et par andre. Har B2H gjort det bra ? Sist jeg sjekket var den vel nede på 12 tallet, eller snuste den på 11 og denne uka? Jeg har helt seriøst ikke sjekket, Varsom.
Forundrer meg ikke om B2H har blåst AXA denne uka, men det var vel noe skuffelse tidligere så vidt jeg fikk med meg.

SS
Varsom
10.05.2019 kl 22:01 961

B2holding... beste investeringa jeg har gjort i hele mitt liv, sleng dere med folkens!!!

stay away for mye usikkerhet,holder megb til det selskapet jeg har fulgt snart i 3 år og 4 mnd.
Redigert 10.05.2019 kl 22:06 Du må logge inn for å svare

Sjekket kurs nu, dæven B2 har fått juling. Tror du skulle solgt. Børsuro nå så er den langt under 10 kr, tror eg.
Redigert 10.05.2019 kl 22:30 Du må logge inn for å svare
10.05.2019 kl 23:48 871

Jeg ser du er meget aktiv i AXA. Da er det litt underlig at du ikke sitter med aksjer når du har såpass tro på 30-40 kr. I tillegg får du bekreftet troen via meglere. Er du en som uansett hvordan det går har gardert for alle retninger? I alle fall meget merkelig. Blir man sperret når noen ikke liker det som skrives, spesielt?

Ja det er mye du musa ikke forstår.
Men her gjelder det å sitte rett når Trump og Kinamann har bestemt retning. Før det røres ikke aksjer.

AXA menigheten kaller inn til søndagsmøte i morgen kl 11.
Pastor SS, og kateket Hvemvetbest står for servering! Ord for dagen holder Hanibal.

Webcast https://bit.ly/lxlimaxhy/ for alle menighetsmedlemmer.

Cast starter 15 minutter før!

Sponsor webcast: hegnarmedia.no

SS

skal SS synge halleluja for AXA haha

farlig aksje å være i når det blir børsnedtur. finansminister jensen er forbanna på forbruksbanker, vil stramme inn og inkasso blir neste

kom deg ut for StoreUlv skal feire neste bursdag med å sluke AXA for en slikk og ingenting LOL

TrulsO, TanteBabben og Isabella666 blir å se i morgen, samt kor. TrulsO tar seg av kolekten 💸

Feiten har tenkt å røve B2H for 7 kr aksjen 😎
Redigert 11.05.2019 kl 11:02 Du må logge inn for å svare
11.05.2019 kl 12:59 599

Det er nok riktig, ikke alt jeg forstår. Det virker som du forstår alt, så da er det ikke mer å snakke om. Lykke til!

Du virker like bitter som alltid 😄
Hvor mange nick har musa i sving for tiden på HO ? Neppe få, og stadig blir noen stengt 😂

Innlegget er slettet av Hvemvetbest

Det blir en god årgangsvin fra Dourodalen "Fabelaktig 2017 " i Portugal , i basisutvalget til Vinmonopolet , til maten, 🤗 mye vin til en god pris..
Velkommen skal du være 👌👔🍾
Redigert 11.05.2019 kl 19:03 Du må logge inn for å svare