Hva mener dere om Partiet De Kristne?

De fleste er bedre enn Rødt, sv, ap, mdg og andre som har sosialistisk eller kommunistisk grunnlag.

Men de diffuse mht til homofili, fordi de angivelig fordi de har ‘ingen sterke meninger om hva voksne, samtykkende mennesker gjør under dyna. ‘
http://dekristne.no/faq/

Ingen sterke meninger altså? De tør vel ikke si annet, annet enn evt å skylde på at barn trenger foreldre osv. som et halmstrå for å ivareta den tradisjonelle familien. Forøvrig samme feilgrep som krf har gjort ved å ikke ta et klart standpunkt.

Ellers finner jeg ikke ordet Jesus noe sted i deres handlingsprogram som du viser til, så jeg tillater meg å stille spørsmål ved å spørre om hvor kristne de er. Det er påske for tiden folkens, så det er absolutt legitimt å kommentere.
Redigert 20.04.2019 kl 09:13 Du må logge inn for å svare
.777.
20.04.2019 kl 10:09 231

Hvis formålet er å finne et alternativ til alle de sosialistiske partiene så finnes det kun ett. Norges eneste høyreparti heter Liberalistene.

Det er din subjektive mening, men åpenbart feil. Det finnes drøss av småpartier som er alernativer til sosialistisle partier. Eksempler er demokratene, kystpartiet og sikkert mange flere også.
Sult
20.04.2019 kl 12:07 207

Bedre enn KRF ihvertfall, som har blitt til en Kalk utvannet med litervis grumsete vann, og representerer ikke lengre Jesu Blod!
KRF ligger på sotteseng. Til h... med det.
Redigert 20.04.2019 kl 12:09 Du må logge inn for å svare
.777.
20.04.2019 kl 12:12 207

Nei. De er sosialistiske alle sammen.

Det eneste partiet i Norge som hevder å ville redusere statsmakten er Liberalistene. Alle de andre partiene inkludert Demokratene ønsker å opprettholde den sosialistiske velferdsstaten og omfordelingspolitikken.

Å inndra flittige Pål’s arbeidsfortjeneste, for å omfordele den til late Ola, har aldri vært, og kommer aldri til å bli høyrepolitikk.

Jeg skal innrømme jeg ikke kjenner disse liberalistene. Men jeg vil likevel påstå de høres ut som en gjeng drømmende hippier med luftslottliknende intensjoner uten rot i virkeligheten. Samtidig som de hevder å ivareta individets interesser glemmer de at nettopp dette må være blandt de sikreste veier til konflikter.
Selvom de sikkert kan ha enkeltsaker som høres fint ut. Men det har alle partier, tilogmed SV.
Selv mener jeg historien viser at nasjoner uten et kristent grunnlag går til grunne. Og det er nettopp dette som er i ferd med å skje med Europa og Norge likeså.
Redigert 20.04.2019 kl 12:32 Du må logge inn for å svare
brahman
20.04.2019 kl 15:27 189

Det er mye bra i partiprogrammet deres, blant annet barne - og familiepolitikken.

Men det følgende, hentet fra Hjertesakene våre, kan virke søkt og spesielt:

"Tydelig støtte til Israel

Som det eneste fungerende demokratiet i området, fortjener Israel vår fulle støtte. Partiet De Kristne vil være en sann venn av det jødiske folk og staten Israel i en tid da de fleste lar seg forlede, eller skremme, til å vende dem ryggen."

En helhjertet betingelsesløs støtte ?

Jøder er tilhengere av jødedommen - ikke kristendommen. Jødedommen bruker andre bøker, som Torahen og den Babylon-inspirerte Talmud.
De fornekter Jesus Kristus (ikke alle selvfølgelig), og mange vil ikke snakke om ham.
Dessuten er mange av de som styrer i Israel egentlig ateister. Det gjelder også blant folk flest.

Skal du fange kristnes interesser bør du ha tydelig støtte til Israel. Det har vi sett lenge, bla med frp men også fra republikanerne i usa.
Et kjernepunkt er bla å flytte ambassaden til Jerusalem, men også feks å øke handel med landet i stedet for boikott slik tullinger i visse partier (ap sv rødt)?og steder tar til orde for.(trondheim om jeg ikke husker feil).
Det er også viktig med standpunkt om at israel tilhører jødene, og ikke såkalte palestinere. Ei heller en den idiotiske tostatsløsningen.

Hva er meningen med meninger som får 0,1%?
Spiller det noen rolle hva meningen er da, det eneste de gjør er å sitte og mene ting.
Meningsløst
Hva er en mening uten 3% + egentlig. En mening alene er meningssløsing.

Det dummeste jeg hører er de som mener stemmer til småpartier er bortkastet. Man bør da stemme på de man er mest enig med. Skal vi følge slik tankegang vil vi slite med blandt annet AP i all fremtid.
At ikke voksne folk fatter det.
Stella
20.04.2019 kl 22:29 148

For å få politisk innflytelse, må et parti ha så mange stemmer så det kommer over sperregrensen. Å lage mange småpartier ødelegger bare. Det vil alltid være noe i et parti en ikke liker, men en må se det store bilde, ellers får vi mange småpartiet, og kan risikere at alle blir utestående uten innflytelse.
En vil vel ha innflytelse på en regjering, da må en gjøre kompromiss om en liker det eller ikke.
dirken
20.04.2019 kl 22:58 135

Utviklingen til småpartiene rødt og mdg er litt uenig i den analysen.

Ja stella, men er det ikke enda dummere å kaste bort egen stemme ved å stemme på et stort parti man egentlig ikke er enig med?

Stemmer man såkalt taktisk (altså idiotisk) eller på større partier man ikke er enig med mener jeg de ikke er sitt ansvar bevisst.

Det finnes ikke noe parti du er enig med. Nevn ett.

Vil man ha en fremtid som nytt parti er velferden det siste de bør endre. Man kan si mye om høye kostnader, ineffektivitet og stor offentlig sektor, men vi må samtidig huske at navere er en stor stemmegruppe og at det er en grunn til at norge (angivelig) er et av verdens beste land å bo i.
.777.
21.04.2019 kl 10:46 94

Nettop. Omfordelingsbordet har to sider, en yte side, og en nyte side. Nyte siden har for lengst passert yte siden i størrelse, og det vil bare bli verre fremover. Vi har over 1,5 millioner på trygdeordninger, nærmere 900.000 sysselsatte i offentlig sektor, rundt 300.000 i statseide selskaper (f.eks. NRK med 4000 sysselsatte), og vi har kun rundt 1,5 millioner ansatte i privat sektor til å betale for moroa.

Derfor er også alle de politiske partiene i Norge, bortsett fra Liberalistene, sosialistiske. De kappes om å love bort mest mulig “free shit” fordi majoriteten av Norges befolkning nå er parasitter.
.777.
21.04.2019 kl 10:57 90

Politikerklassen er nesten som et speilbilde av befolkningen. Ytterst få av dem har jobbet så mye som én dag i verdiskapende sektor, og enda færre av dem har noengang skapt en arbeidsplass. De har hovedsakelig levd på andres skattepenger hele livet og forstår neppe bedre.

Hvordan det står til med moralen i regimet ser vi også på politikerne som stadig begunstiger seg selv med fordelaktige ordninger og enda snyter der de kan.

Omfordelingspolitikk er sosialisme, og sosialisme er djevelens ideologi. Sosialismen tiltrekker seg menneskehetens verste individer og dyrker menneskets verste egenskaper.

7. Du skal ikke stjele

9. Du skal ikke begjære din nestes eiendom